Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand enig idee van een Audi met waarde 50.000 euro en 129 Co wat ik netto/maand zal moeten dokken?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Wel, in principe mag ik hier niet meer komen, maar de mensen van Bayerische Mazout Werke GmbH zijn vergeten mijn zwijggeld te betalen deze maand, vandaar dat ik hier als reminder weer even ben langsgekomen.
      Bayerische Mazout Werke GmbH

      Funny maar waarheid :')

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RikskeSirac Bekijk Berichten
        Iemand enig idee van een Audi met waarde 50.000 euro en 129 Co wat ik netto/maand zal moeten dokken?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
          Bayerische Mazout Werke GmbH

          Funny maar waarheid :')
          Een bedrijf moet nu eenmaal renderen hé. Dat zullen de talrijke ondernemers alhier aanwezig volmondig kunnen beamen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            Toch wel . 17 dagen per maand in het buitenland met een buitenlandse onkostenvergoeding van 100 euro ongeveer per dag. Ik belgie valt er geen geld te rapen, as said. Volgende stap is naar het buitenland verhuizen, nu nog mijn vriendin meekrijgen

            + 210 euro representatievergoeding per maand
            + onkostenvergoedingen allerhande zoals kranten enzo (op factuur en naam)
            ik heb ook heel lang van dit systeem kunnen genieten maar de fiscus is bezig met aanpassingen. Als ze zien dat je bijna altijd in het buitenland zit ga je niet meer kunnen genieten van het systeem van forfaitaire vergoedingen maar ga je terug naar het systeem van bewezen kosten. Voor een periode had ik ook meer dan 2000 euro buitenlands forfaitaire onkosten per maand maar ze gaan daar moeilijk beginnen over doen. Ik had direkt een grote controle aan mijn broek (alles was echter perfekt in orde, hotelfakturen, vliegtuigtickets, ...). Je mag er zeker van zijn als je iedere maand 17 dagen buitenlands onkosten inbrengt dat je controle gaat krijgen. Maar inderdaad voor bijvoorbeeld consultants is (of was) dit een fiscaal zeer voordelige manier om geld uit de vennootschap te halen, gewoon buitenlands opdrachten doen maar het blijft dus niet duren. Dit had ik gekregen van mijn boekhouder daaromtrent

            "Er werd een nieuwe circulaire gepubliceerd waar nu wordt verduidelijkt wie hiervan mag genieten: Enkel personen met ‘een sedentaire functie’ mag dus een dagvergoeding toekennen. Concreet wil het zeggen dat als de verplaatsing naar het buitenland deel uitmaakt van de beroepsactiviteit, dat er geen dagvergoeding meer kan toegekend worden.
            Als de werkzaamheden in het buitenland niet deel uitmaken van de normale activiteit, dan blijft het echter wel mogelijk om een dagvergoeding toe te kennen. Voor de normale zakenreizen is er dus niets veranderd."

            Comment


            • Bon, volgens de berekening iets meer dan 100 euro/maand. Dat is dus de netto bijdrage die ik zal moeten afgeven? Er zijn blijkbaar nog andere websites om de berekening te maken en daar zitten toch wel wat verschillen in. Bizar...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                Concreet wil het zeggen dat als de verplaatsing naar het buitenland deel uitmaakt van de beroepsactiviteit, dat er geen dagvergoeding meer kan toegekend worden."
                Mjah, als dat echt zo is, dan zitten we met een probleem. Ondertussen doe ik het.
                Als ze dat afpakken, dan sluit ik de boeken, das het probleem niet. Als in het buitenland zitten deel uitmaakt van de beroepsactiviteit, dan verplaats ik mijn beroepsactiviteit ook naar het buitenland, ze krijgen hier dan 0.

                Heb je daar een link van dat het in het staatsblad gepubliceerd is geweest ofzo?

                /edit ai ai ai


                V. DIENSTREIS

                15. Onder dienstreis in het buitenland wordt ter zake verstaan een opdracht van korte duur in het buitenland in effectieve dienst of opdracht van de werkgever of vennootschap waarin men werknemer of bedrijfsleider is. De periodes die betrekking hebben op de eventueel door de belastingplichtige vrijwillig gemaakte reisverlengingen, worden echter niet als dienstreis aangemerkt.

                16. Onder korte duur moet worden verstaan een dienstreis van maximum 30 kalenderdagen.
                Wetende dat ik 1 dag per week van thuis uit werk en 4 op 5 weg ben, zijn dat dan geen 'opeenvolgende' dienstreizen?
                Last edited by fblade; 21/01/2012, 14:01.
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                  Bayerische Mazout Werke GmbH

                  Funny maar waarheid :')
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Een bedrijf moet nu eenmaal renderen hé. Dat zullen de talrijke ondernemers alhier aanwezig volmondig kunnen beamen.
                  Dan moeten ze hun werknemers misschien in een Ford Mondeo of Skoda Superb diesel steken. Stukken goedkoper in aankoop en onderhoud.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    Mjah, als dat echt zo is, dan zitten we met een probleem. Ondertussen doe ik het.
                    Als ze dat afpakken, dan sluit ik de boeken, das het probleem niet. Als in het buitenland zitten deel uitmaakt van de beroepsactiviteit, dan verplaats ik mijn beroepsactiviteit ook naar het buitenland, ze krijgen hier dan 0.

                    Heb je daar een link van dat het in het staatsblad gepubliceerd is geweest ofzo?

                    /edit ai ai ai




                    Wetende dat ik 1 dag per week van thuis uit werk en 4 op 5 weg ben, zijn dat dan geen 'opeenvolgende' dienstreizen?
                    onder de oude regeling waren dat inderdaad allemaal opeenvolgende korte dienstreizen. Ik sprong de maandag op het vliegtuig en kwam typisch de vrijdag terug. Dat is na mijn controle gewoon aanvaard geweest door de fiscus (kon het ook netjes bewijzen adh van vliegtuigtickets en hotelfakturen) dus ik kon mij gemiddeld 20 dagen per maand die buitenlandse vergoeding uitbetalen. Met de nieuwe circulaire wordt dat veel moeilijker. Als je maand na maand 15 a 20 dagen in het buitenland zit en je gebruikt het systeem van de forfaitaire vergoedingen dan gaan ze die niet meer aanvaarden, ze gaan gewoon oordelen dat je job zich eigenlijk in het buitenland bevindt (dus normale aktiviteit) dus systeem van bewezen kosten. Als je 2 maal per jaar 10 a 20 dagen dat doet zal het geen probleem zijn (exceptioneel karakter) maar voor lange periodes na elkaar ga je zeker misérie hebben. De fiskus gebruikt datamining om de specialekes eruit te halen en ik kan je verzekeren dat bij 20000 euro / jaar aan forfaitaire onkosten buitenland er bij uw controlekantoor een rood licht gaat branden. Met andere woorden, ze willen het systeem beperken tot de korte zakenreizen en niet meer de opeenvolgende langere opdrachten in het buitenland.
                    Last edited by freegeek; 21/01/2012, 15:22.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                      onder de oude regeling waren dat inderdaad allemaal opeenvolgende korte dienstreizen. Ik sprong de maandag op het vliegtuig en kwam typisch de vrijdag terug. Dat is na mijn controle gewoon aanvaard geweest door de fiscus (kon het ook netjes bewijzen adh van vliegtuigtickets en hotelfakturen) dus ik kon mij gemiddeld 20 dagen per maand die buitenlandse vergoeding uitbetalen. Met de nieuwe circulaire wordt dat veel moeilijker. Als je maand na maand 15 a 20 dagen in het buitenland zit en je gebruikt het systeem van de forfaitaire vergoedingen dan gaan ze die niet meer aanvaarden, ze gaan gewoon oordelen dat je job zich eigenlijk in het buitenland bevindt (dus normale aktiviteit) dus systeem van bewezen kosten. Als je 2 maal per jaar 10 a 20 dagen dat doet zal het geen probleem zijn (exceptioneel karakter) maar voor lange periodes na elkaar ga je zeker misérie hebben. De fiskus gebruikt datamining om de specialekes eruit te halen en ik kan je verzekeren dat bij 20000 euro / jaar aan forfaitaire onkosten buitenland er bij uw controlekantoor een rood licht gaat branden. Met andere woorden, ze willen het systeem beperken tot de korte zakenreizen en niet meer de opeenvolgende langere opdrachten in het buitenland.

                      Ergens kan je ze wel gelijk geven. De forfetaire vergoedingen in België zijn nl zo hoog dat ze een verkapte vorm van loon waren.

                      Het principe dat erachter zit, is dat je geen ontvangsbewijzen moet gaan voorleggen voor de kleinere kosten die je hebt in een dag, en die je niet zou hebben moest je thuis zitten. Als je echter 80 of 100 Euro gaat geven terwijl de meesten, vooral als je ergens lang zit, 's avonds iets goedkoops en snel gaan eten en vaak ook iemand anders van het team laten betalen en aan de klant terugfactureren... dan wordt het al makkelijk iets waar je 300-400 Euro per week winst uit haalt of een extra loon van 1200-1500 per maand netto.

                      Enerzijds zou ik dat toelaten als "compensatie omdat je van huis weg bent", maar da's een keuze die je maakte in je job en in het huidig klimaat mag je al blij zijn als je een project hebt, where-ever it may be.

                      Ik ben al 14 jaar elke week weg met het vliegtuig en ik hou gewoon dagelijks m'n bonnetjes bij en voer die op het eind van de week in. Ik hou me bij het reële kosten en pas daarbij steeds het principe toe "zou ik deze kost ook hebben moest ik thuis werken". Een ontbijt in een hotel mag er dus in, maar lunch niet want als je in Brussel gewoon op kantoor zit, dan ga je 's middags ook je sandwich halen of snel iets eten. Consultants op mijn projecten die dat dus inbrengen, krijgen hun expenses terug met een vriendelijke email.
                      Anderzijds heb je veel bedrijven waar privé-telefoonkosten niet aanvaard en die laat ik wel door. Ik vind nl. dat iemand die in de week weg is, wel een goed contact met het thuisfront moet kunnen hebben, ook al betekent dat dat hij/zij elke dag een half uur internationaal belt op kosten van de firma.

                      Nooit last gehad van costcontrollers of belastingsambtenaren.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Dan moeten ze hun werknemers misschien in een Ford Mondeo of Skoda Superb diesel steken. Stukken goedkoper in aankoop en onderhoud.
                        Verkeerde strategie vrees 'k...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Ergens kan je ze wel gelijk geven. De forfetaire vergoedingen in België zijn nl zo hoog dat ze een verkapte vorm van loon waren.

                          Het principe dat erachter zit, is dat je geen ontvangsbewijzen moet gaan voorleggen voor de kleinere kosten die je hebt in een dag, en die je niet zou hebben moest je thuis zitten. Als je echter 80 of 100 Euro gaat geven terwijl de meesten, vooral als je ergens lang zit, 's avonds iets goedkoops en snel gaan eten en vaak ook iemand anders van het team laten betalen en aan de klant terugfactureren... dan wordt het al makkelijk iets waar je 300-400 Euro per week winst uit haalt of een extra loon van 1200-1500 per maand netto.

                          Enerzijds zou ik dat toelaten als "compensatie omdat je van huis weg bent", maar da's een keuze die je maakte in je job en in het huidig klimaat mag je al blij zijn als je een project hebt, where-ever it may be.

                          Ik ben al 14 jaar elke week weg met het vliegtuig en ik hou gewoon dagelijks m'n bonnetjes bij en voer die op het eind van de week in. Ik hou me bij het reële kosten en pas daarbij steeds het principe toe "zou ik deze kost ook hebben moest ik thuis werken". Een ontbijt in een hotel mag er dus in, maar lunch niet want als je in Brussel gewoon op kantoor zit, dan ga je 's middags ook je sandwich halen of snel iets eten. Consultants op mijn projecten die dat dus inbrengen, krijgen hun expenses terug met een vriendelijke email.
                          Anderzijds heb je veel bedrijven waar privé-telefoonkosten niet aanvaard en die laat ik wel door. Ik vind nl. dat iemand die in de week weg is, wel een goed contact met het thuisfront moet kunnen hebben, ook al betekent dat dat hij/zij elke dag een half uur internationaal belt op kosten van de firma.

                          Nooit last gehad van costcontrollers of belastingsambtenaren.
                          systeem van forfaitaire buitenlandse onkostenvergoeding was ingevoerd door de overheid zelf en wordt nog steeds gebruikt als ze ambtenaren naar het buitenland sturen. De bedragen zijn vastgelegd door de overheid dus moeten ze niet zagen dat die te hoog zijn. Blijkbaar vindt de overheid 95 euro per dag een redelijke onkostenvergoeding voor Frankrijk dus wie ben ik als zelfstandige om dat tegen te spreken. Ik weet niet in welke landen jij zit maar in veel landen is het systeem van de bonnekes niet gebruikelijk. Daarom is het systeem ook ingevoerd, ambtenaren kwamen terug van een buitenlandse opdracht maar konden kun kosten niet bewijzen omdat in veel landen een taxichauffeur geen bonneke geeft, punt andere lijn. Of ze kwamen terug met een handgeschreven bonneke in het Swahili of Bulgaars, relevantie nul dus. Ik weet niet hoe het zit met uw buitenlandse opdrachten maar ik heb toch al in veel landen veel situaties gehad waarbij ik met handen en voeten probeer uit te leggen dat ik een bewijsje nodig heb of dat op mijn faktuur mijn bedrijf en liefst ook BTW nummer moet vermeld staat om later geen probleem te krijgen met controle. Systeem van forfaitaire kosten lost dit op.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Anderzijds heb je veel bedrijven waar privé-telefoonkosten niet aanvaard en die laat ik wel door. Ik vind nl. dat iemand die in de week weg is, wel een goed contact met het thuisfront moet kunnen hebben, ook al betekent dat dat hij/zij elke dag een half uur internationaal belt op kosten van de firma.
                            Idem.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Verkeerde strategie vrees 'k...
                              En waarom dan wel? Omdat jij dan niet meer met een BMW logo kan rijden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                              systeem van forfaitaire buitenlandse onkostenvergoeding was ingevoerd door de overheid zelf en wordt nog steeds gebruikt als ze ambtenaren naar het buitenland sturen. De bedragen zijn vastgelegd door de overheid dus moeten ze niet zagen dat die te hoog zijn. Blijkbaar vindt de overheid 95 euro per dag een redelijke onkostenvergoeding voor Frankrijk dus wie ben ik als zelfstandige om dat tegen te spreken. Ik weet niet in welke landen jij zit maar in veel landen is het systeem van de bonnekes niet gebruikelijk. Daarom is het systeem ook ingevoerd, ambtenaren kwamen terug van een buitenlandse opdracht maar konden kun kosten niet bewijzen omdat in veel landen een taxichauffeur geen bonneke geeft, punt andere lijn. Of ze kwamen terug met een handgeschreven bonneke in het Swahili of Bulgaars, relevantie nul dus. Ik weet niet hoe het zit met uw buitenlandse opdrachten maar ik heb toch al in veel landen veel situaties gehad waarbij ik met handen en voeten probeer uit te leggen dat ik een bewijsje nodig heb of dat op mijn faktuur mijn bedrijf en liefst ook BTW nummer moet vermeld staat om later geen probleem te krijgen met controle. Systeem van forfaitaire kosten lost dit op.
                              Als het ingevoerd is door de overheid, dan zit je natuurlijk weer met een Belgische misbruik situatie. Op dat gebied is dat daar echt een derdewereld bambooland dat misbruiken, omkoperij en andere gewoon als de norm beschouwt.

                              Nu zit ik in veel rare landen en ik heb nooit problemen met mijn bonnekes. De enigen die wel eens vervelend doen zijn inderdaad taxichauffeurs. Maar je moet me eens een andere, gefundeerde, beroepskost gaan geven waar je geen bonneke krijgt? Zelfs als ge in India in een winkel een pak chips gaat kopen, krijgt ge een kassaticket.

                              Uiteindelijk, de enige posten die je kan hebben zijn:
                              - Reizen: vliegtuig, trein, bus, huurauto, taxi, tolwegen, ferries, benzine, etcetc geven allemaal een ontvangstbewijs.
                              - Voeding: ontbijt (hotel of restaurant geven weer een ontvangstbewijs) en avondmaal op hotel of restaurant.
                              - Telefoon of internet : staat op uw rekening
                              - Overnachting: elk hotel geeft een rekening

                              Dus wat anders wil jij gaan terugvorderen van de klant?

                              Kwa ontvangsbewijs moet je natuurlijk wat flexibel zijn en niet een vol BTW ontvangstbewijs gaan verwachten voor 3 Euro uitgave. Een kasticket aanvaard ik van mijn mannen ook voor redelijke uitgaven. Komt er natuurlijk een pippo steevast af met komieke papierkes en vallen zijn expenses serieus boven de middelmaat, dan mag hij toch eens uitleg komen geven.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                En waarom dan wel? Omdat jij dan niet meer met een BMW logo kan rijden?
                                Ah zo, verklaar u nader...?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  En waarom dan wel? Omdat jij dan niet meer met een BMW logo kan rijden?



                                  Als het ingevoerd is door de overheid, dan zit je natuurlijk weer met een Belgische misbruik situatie. Op dat gebied is dat daar echt een derdewereld bambooland dat misbruiken, omkoperij en andere gewoon als de norm beschouwt.

                                  Nu zit ik in veel rare landen en ik heb nooit problemen met mijn bonnekes. De enigen die wel eens vervelend doen zijn inderdaad taxichauffeurs. Maar je moet me eens een andere, gefundeerde, beroepskost gaan geven waar je geen bonneke krijgt? Zelfs als ge in India in een winkel een pak chips gaat kopen, krijgt ge een kassaticket.

                                  Uiteindelijk, de enige posten die je kan hebben zijn:
                                  - Reizen: vliegtuig, trein, bus, huurauto, taxi, tolwegen, ferries, benzine, etcetc geven allemaal een ontvangstbewijs.
                                  - Voeding: ontbijt (hotel of restaurant geven weer een ontvangstbewijs) en avondmaal op hotel of restaurant.
                                  - Telefoon of internet : staat op uw rekening
                                  - Overnachting: elk hotel geeft een rekening

                                  Dus wat anders wil jij gaan terugvorderen van de klant?

                                  Kwa ontvangsbewijs moet je natuurlijk wat flexibel zijn en niet een vol BTW ontvangstbewijs gaan verwachten voor 3 Euro uitgave. Een kasticket aanvaard ik van mijn mannen ook voor redelijke uitgaven. Komt er natuurlijk een pippo steevast af met komieke papierkes en vallen zijn expenses serieus boven de middelmaat, dan mag hij toch eens uitleg komen geven.
                                  no offense maar soms vraag ik mij af of je soms wel weet waarover je babbelt. Wat is de relevantie tussen wat ik faktureer aan een klant en een forfaitaire onkostenvergoeding? Moet je mij eens uitleggen. Denk je nu echt dat ik een faktuur van 5 euro uitschrijf omdat ik een zak chips + een cola heb gedronken. Forfaitaire vergoedingen zijn ingevoerd omdat ze fraude ONGEVOELIG zijn. Met bewezen kosten kun je zeer gemakkelijk frauderen.

                                  Er zijn veel landen waar je zonder problemen een dure sjakosh kunt kopen voor de madam en daar een faktuur kunt krijgen waar ze op zetten wat jij wilt, als het dan nog eens in een exotische taal is dan is het onmogelijk voor de belastingen hier om er wijs uit te geraken. Ik stel voor dat je eens kijkt naar de documentaire inside job. Daar wordt een mooi voorbeeld gegeven hoe er gefoefeld wordt met bewezen kosten. Heel Wall Street gaat naar de hoeren op kosten van het bedrijf, ze krijgen gewoon een faktuur "consulting services" of andere onzin en brengen die gewoon in kosten, een miljardenindustrie blijkbaar.

                                  Belastingsdiensten zijn voor het grootste gedeelte PRO forfaitaire vergoedingen omdat er een bovengrens staat op de kost en dus mogelijke fraude, een bovengrens die ZIJ bepalen. En het feit dat je een bonneke krijgt is niet altijd relevant zoals ik heb uitgelegd is het systeem ingevoerd omdat ambtenaren terugkwamen met bewijsstukken die de controleurs toch niet konden lezen of interpreteren, wat is de relevantie dan? Denk je nu echt dat ze bij de belastingen een vertaler gaan inhuren om uw Bulgaars bonneke van 10 euro te vertalen? Waarom denk je dat ze bij de controlediensten ZELF vragende partij zijn voor een redelijk systeem van forfaitaire vergoedingen. Er is een groot verschil wat jij doet (blijkbaar interne controle van uw consultants hun kosten) en wat de fiskus doet. Een bonneke dat jij aanvaardbaar vindt kan totaal not done zijn voor de fiskus en omgekeerd.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                    Er zijn veel landen waar je zonder problemen een dure sjakosh kunt kopen voor de madam en daar een faktuur kunt krijgen waar ze op zetten wat jij wilt, als het dan nog eens in een exotische taal is dan is het onmogelijk voor de belastingen hier om er wijs uit te geraken.
                                    Niet alleen in exotische landen. Enkel voorbeelden die bij mijn werkgever door de controle zijn gegaan en goedgekeurd.

                                    Heel dure lederen salon privé + nieuwe bureaus op het bedrijf > alles op één factuur bureaumateriaal en 100% ingeboekt.
                                    Drie dure grote design TV's > hier staat er op het bedrijf éne. De andere twee bij hem thuis.
                                    Een volledige dressing bij hem thuis gezet > factuur op archiefruimte en 100% ingeboekt.
                                    Zeven nieuwe PC's + printers en allerlei > logisch op factuur. Twee laptops waren voor zijn kinderen.
                                    Tuinonderhoud rond het bedrijf + bij hem thuis > alles op factuur bedrijf.
                                    Idem voor ramenwasser en poetsbedrijf > ook bij hem thuis wordt alles gedaan > factuur bedrijf.
                                    Mazoutlevering bij hem thuis en op het bedrijf > één factuur op bedrijf.
                                    Comunniefeest van zijne kleine > factuur opendeurdag bedrijf.
                                    Op het bedrijf staan afvalcontainers. Eénmaal per week haalt iemand bij hem thuis alle afval op en dat gaat hier in de container.

                                    En zo zijn er nog tientallen zaken die op factuur van het bedrijf komen maar in werkelijkheid voor privégebruik zijn.

                                    Comment


                                    • Ik hoorde gisteren dat er blijkbaar al achterpoortjes zijn die bedrijven gebruiken om hun werknemers (die bvb met een vrij dure A6 rijden) de extra belasting niet te laten betalen. Het gaat dus niet om zelfstandigen maar om werknemers in loondienst met een bedrijfswagen. Wil wel wat meer weten hierover. Iemand?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                        Niet alleen in exotische landen. Enkel voorbeelden die bij mijn werkgever door de controle zijn gegaan en goedgekeurd.

                                        Heel dure lederen salon privé + nieuwe bureaus op het bedrijf > alles op één factuur bureaumateriaal en 100% ingeboekt.
                                        Drie dure grote design TV's > hier staat er op het bedrijf éne. De andere twee bij hem thuis.
                                        Een volledige dressing bij hem thuis gezet > factuur op archiefruimte en 100% ingeboekt.
                                        Zeven nieuwe PC's + printers en allerlei > logisch op factuur. Twee laptops waren voor zijn kinderen.
                                        Tuinonderhoud rond het bedrijf + bij hem thuis > alles op factuur bedrijf.
                                        Idem voor ramenwasser en poetsbedrijf > ook bij hem thuis wordt alles gedaan > factuur bedrijf.
                                        Mazoutlevering bij hem thuis en op het bedrijf > één factuur op bedrijf.
                                        Comunniefeest van zijne kleine > factuur opendeurdag bedrijf.
                                        Op het bedrijf staan afvalcontainers. Eénmaal per week haalt iemand bij hem thuis alle afval op en dat gaat hier in de container.

                                        En zo zijn er nog tientallen zaken die op factuur van het bedrijf komen maar in werkelijkheid voor privégebruik zijn.
                                        natuurlijk is dit ook schering en inslag hier in België, maar we hadden het specifiek over de forfaitaire kosten buitenland en dat die te hoog zouden zijn. Jouw post is het perfekte voorbeeld dat "bewezen" kosten zeer gevoelig zijn voor fraude. Jouw voorbeelden zijn dan nog fakturen tussen 2 Belgische bedrijven neem ik aan, in principe heeft de belastingscontrole veel meer middelen om controle uit te voeren tegen zo een praktijken. Je kan je dus inbeelden dat het geheel onmogelijk wordt als er een faktuur tussen zit in het cyrillisch met een bedrijf uit Vladivostok

                                        I rest my case
                                        Last edited by freegeek; 21/01/2012, 19:00.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                          I rest my case
                                          Ik zal het weten te zeggen eens controle. Ondertussen doe ik voort en ik leg het wel uit. Sowieso, mijn boekhouder wist mij niets te zeggen. Die is ondertussen ontslagen want das niet de eerste fuck up.

                                          Als ik met bewezen onkosten moet beginnen werken, as said, dan verhuis ik heel mijn boel. Met 1 werkdag per week int land en 2 dagen weekend ben ik zelfs niet meer belastingplichtig in België dan (trek er nog de broodnodige vakanties van af). En dat zeg ik vlak tegen mijne belastingcontroleur, as if he cared, maar het is er dan toch uit :p
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X