Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Wooter, het gaat mij niet om die A3 of die Golf in kwestie. Het gaat mij over de mentaliteitsverschuiving. Het moét een luxewagen zijn of men is niet meer tevree. Dat is niet gezond op lange termijn, dat zie jij toch ook.

    Een dikke wagen is leuk maar "loont" niet hé. Een A3 ipv een Golf is geen upgrade van je loonzak en koopkracht!



    Dat is nét mijn punt. Als we blijven doorgaan op het elan van vandaag (straks is ook een A3 niet meer goed genoeg en wil een starter een A4) zagen we met z'n allen de tak af waar we opzitten. Big is not better!



    Helemaal akkoord. Maar de oplossing is niet zeggen: de loonkost is hoog dus we vragen met z'n alleen maar een dikkere bak, opgelost!

    Dat wordt leuk voor mijn kinderen: op 't einde van de maand geen geld meer op biefstuk friet te eten...maar och wat, we rijden toch met een A6! Bekijk het probleem even macro...en zie dat we op termijn in de shit zitten.

    Ik zou als starter vandaag liever dubbel zoveel maaltijdcheques krijgen een een Golf dan een dikke A4 met een mager loon! Maar statusangst dwingt de mensen anders te denken.
    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Nu zijn maaltijdcheques ook een vorm van door de fiscus en de wetgever gelegaliseerde belastingontwijking, op exact dezelfde wijze als een bedrijfsauto dat is: het is in dit land fiscaal oninteressant geworden om loon te ontvangen, dus vervangen we dat door ersatz-loon, waar we dan met zijn allen over veinzen dat het geen loon zou zijn.

    De oplossing is nog altijd om die hele knettergekke zwiek af te schaffen, en een lagere aanslagvoet te heffen op alles wat je van je werkgever ontvangt als tegenprestatie voor de geleverde arbeid. Broaden the base, lower the rate.

    In zo'n systeem hoeven mensen geen auto's, veredelde voedselbonnetjes, cadeaucheques, waardebonnen van de Fnac en andere zotternijen meer te ontvangen. Ze krijgen een fatsoenlijk loon en ze kunnen daar dan een auto, eten, enz... van kopen die ze zelf willen en zoveel als ze zelf willen/kunnen betalen.
    Status is een probleem van de mensen, niet van de werkgever of overheid. In doorsnee zijn de lonen hier voldoende zeker als je met 2 werkt. Bewijs is er als je ziet hoeveel er nog kan gespaard worden. Sparen kan volgens mij alleen als je alles kan betalen en al alles (of toch veel) hebt, de overschot kan je dan wegzetten. Lijkt mij hier in dit apenland voor vele geen probleem te zijn. Dus de conclusie is rap gelegd, wij willen te veel en het kan nooit genoeg zijn. Langs de andere kant stimuleert dit wel de economische groei natuurlijk. Eén ding staat vast we betalen met zen allen te veel voor alles en nog wat, het kan allemaal wel wat minder en met wat minder ook... had ik dit dan nog niet geschreven?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
      Sorry, maar dat is de opinie van marxistische genocidairen zoals Jozef Stalin, Mao Zedong en Pol Pot.

      Het geld dat ik verdien, is van mij, punt uit.

      De staat heft daar belastingen op, maar het is NIET haar geld dat ik verdien, en waar ze mij dan "zondag" van geeft, zoals mijn ouders deden toen ik nog een kleine jongen was.
      Zo kan je dat zeker ook bekijken ! Hoe performanter en beter geleid mijn bedrijf is, hoe meer ik aan de staat geef. Dat lijkt me op zich al een serieuze bijdrage zeker als je zelf nog eens je kapitaal in de zaak hebt gestoken. De huidige maatregelen vallen idd meer en meer onder Stalin. Zet hier straks iemand aan het hoofd die niet veel meer mag verdienen dan een bediende en met een middenklasse auto MOET rijden en is kijken of dat nog met evenveel inzet en toewijding, verantwoordelijkheidszin gebeurd. Bij mijn weten is dat al bewezen in het verleden.
      Ondertussen is onze economie aan de totale uitverkoop bezig terwijl we maar blijven hakken op de tricherende foefelende half criminele zelfstandigen en KMO's.

      Onze electriciteit is van de Fransen , onze gas van de Fransen en de Russen, steeds meer multinationals die zich vrij kunnen bewegen krijgen vat op de economie. Of dit de juiste visie is van onze overheid durf ik sterk te betwijfelen.
      Het ergste is dat je dit voelt op het moment dat het te laat is.
      (her)Verdeel en heers dat is wat er gebeurd over de hoofden van IEDERE werkende Vlaming. Tegen dat we dat allemaal voelen is het schip gezonken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        1) je het probleem niet verstaat (VAA is prive, niet zakelijk, niets te maken met zelfstandigen en bvba)
        .
        Grappig om te lezen na al die reactie's hier van zelfstandigen die zeggen dat de overheid tegen ondernemen is.

        Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        In zo'n systeem hoeven mensen geen auto's, veredelde voedselbonnetjes, cadeaucheques, waardebonnen van de Fnac en andere zotternijen meer te ontvangen. Ze krijgen een fatsoenlijk loon en ze kunnen daar dan een auto, eten, enz... van kopen die ze zelf willen en zoveel als ze zelf willen/kunnen betalen.
        Voila in loondienst of rechtpersoon of eenmanszaak, het maakt allemaal eigenlijk niet uit. Loon haal je uit je werk en wat je daar mee doet heeft niets met je werk te maken.

        Ik heb alles uit mijn loonpakket kunnen halen van die rommel (internet, telefoon, maaltijdcheques) buiten mijn wagen, hopelijk is dat de volgende stap. Want ook al "verlies" ik wat door het in centen te krijgen, ik win wel een stuk van mijn vrijheid.

        Op een gegeven moment moest ik in mijn vrije tijd voltijds gaan bellen en surfen en eten om al die rommel ten volle te kunnen gebruiken
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Ik maak als afdelingshoofd deel uit van een remuneratiecomité die regelmatig samenkomt om de noden, de eisen en de verwachtingen van onze werknemers te evalueren. Wat het extralegale voordeel 'bedrijfswagen' betreft is het hek compleet van de dam.

          Een "gewone" basiswagen is lang niet meer voldoende. Ik heb de leiding over 40 professionele medewerkers ( = geen eindverantwoordelijkheid, geen handtekenbevoegdheid, geen overste). Tot over een vijftal jaren reden deze profielen in een vrij basic VW Golf (variant). Iemand die capaciteit had groeide door en had na enkele jaren (meestal rond zijn/haar 30-35) een VW Passat. Vandaag krijgen wij daarmee geen mensen meer gemotiveerd laat staat aangeworven. Men wil een Audi A3 of een BMW 1.

          Binnenin de firma ontstaat rivaliteit: waarom hij een A3, waarom ik een Golf? Een BMW 1 is ook niet meer voldoende...enzoverder.

          Status is belangrijk en statusangst zorgt voor stress.

          100% gelijk. Ik was bij een vorig bedrijf in UK ook verantwoorelijk voor de bedrijfswagens. Gezien de regel was "hier is £600, kies ermee wat ge wilt, ge moogt max 20% erover gaan en van uw bruttoloon bijbetalen, of eronder gaan en de cash krijgen", had ik nooit last van klachten, status, afgunst, etc. De éne reed met een Audi TT cabrio en de ander met een Golf break. Ze werden door de staat gewoon belast op die £600. De werkkilometers werden vergoed.

          Men bood me enkele jaren terug ooit een job aan in België. Prachtjon en qua loon was er ruimte voor onderhandelen. Ik kon zelfs een stuk meer krijgen dan bepaalde collegas met dezelfde "graad". (i.t.t. wat Wooter stelde, leidt dit niet tot afgunst wel tot het feit dat er van mij meer verwacht zou worden qua verantwoordelijkheden).

          Qua bedrijfswagen was het echter "E220CDi, BMW 520d of Audi A6 2.0TDi, punt". Ik dus gevraagd of ik het geld gewoon als loon kon krijgen, ook al betaalde ik daar meer belastingen op. 'k Was nl. niet geïnteresseerd m'n S320 toen te ruilen voor zo'n ding.

          "Nee. Ge moet hem nemen".

          Ik dacht dat de logica zou zijn dat ik niet zomaar met een S naar de klant mocht rijden omdat dat wat té zou zijn... Nee hoor, naar de klant mocht, maar ik kreeg te horen dat ik met mijn eigenste privéwagen, betaald van mijn eigen geld, niet naar kantoor mocht komen want dat zou tot afgunst leiden !

          Owww... NU zijn we verkeerd bezig. Heb dus vriendelijk bedankt.

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          De buren moéten zien dat wij beschikken over een firmawagen. En neen, een VW Golf Trendline is niet voldoende, wie rijdt nu in een basis Golf?
          Wij moeten laten zien aan de buitenwereld dat we succesvol zijn, althans dat moet onze auto laten uitschijnen.
          Dat is niet enkel met firmawagens, dat is hier ook zo op dit forum. D'r zijn er hier een hele nest die degenen die niet met het laatste model BMW rijden als Unterlingen beschouwen.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
            Voor diegene die het nog niet snappen.
            Het oneerlijke zit hem in de manier van invoeren.
            DAAR zit de moeilijkheid inderdaad en het onfaire. Men gaat je belasten op het verleden.

            Het is alsof men nu de inkomsten belasting met 5% zou omhoog doen en dan van elk zou vragen die 5% ook nog eens te betalen op het loon van de vorige 5 jaar...


            Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
            Het gaat niet over afgunst, het gaat er over dat wat je aftrekt van je belastbaar inkomen ook echt dingen zijn die je voor je werk gebruikt/nodig hebt. Een aannemer heeft een bestelwagen nodig, geen X6. Waar trek je anders de grens? Het geld is pas van u nadat je er de belastingen hebt op betaalt. Ik vind het ook onrechtvaardig dat ministers met hun 'A8' rondrijden op ons kosten. Richt een partij op die rechtvaardig is voor alle 'sociale klassen' en ik stem er op. En btw, ik vind het scandinavisch systeem op vele punten beter dan hier, ook dat de boetes proportioneel zijn(in weet niet meer welke landen)
            Geef toe wat is een boete van 75 euro voor snelheidsovertreding voor iemand die 10000 euro in de maand verdient.
            Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
            Is een Laguna Grandtour dan zoveel goedkoper (€43200 in configurator)? En dan is de herverkoopprijs nog niet bekeken. Of is het dan gewoon omdat er BMW opstaat?
            Eigenlijk zou het type auto en de aankoopprijs niet moeten meedoen, maar zou enkel de leasekost van de firma moeten in aanmerking genomen worden.

            Uiteindelijk belast men het loon ook niet op "wat je er wel eens zou kunnen mee kopen".

            Ik blijf erbij, als iemand bovenop zijn bruttoloon een budget van 1500 Euro krijgt voor een firmawagen (of zich dat toekent als zelfstandige), dan kan je hem daar op belasten pro-rata het aantal bedrijfskilometers die hij/zij doet. (in het echt, niet een lukrake 7500 km regel)
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Wil je echt overtuigd worden dat de toekomst niet meer in Europa ligt, lees dan eens het bijzonder interessante boek van Rudy Aernoudt (Leven zonder job, Roularta Books). Zo blijkt uit dit buitengewoon verhelderende boek dat bv. de vakbonden voor het uitbetalen van de werkloosheidsuitkeringen (een taak die de overheid even goed kan doen) 168 miljoen per jaar ontvangen, of 12 euro per betaling. Een bedrijf als Atos Worldline doet dit aan 0,13 EURO per betaling. Kun je dit voorstellen?

              Hoe de vakbonden zich rijk stelen zonder ooit enige boekhouding voor te leggen of belasting te betalen en er dus alle belang bij hebben dat geen enkele werkloze een job vindt!

              Ja mensen voor deze soort onwaarschijnlijke uitwassen betaalt u belastingen. Wa arom geen crisisbelasting aan de vakbonden opleggen?
              bespaarbelastingen.be
              Hier stond eens mijn auto vermeld.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                bespaarbelastingen.be
                Probeer eens als je niet bij een vakbond bent de papierwinkel door te geraken om aan je uitkering te geraken Wie wie hier nu juist helpt in dit land is nooit duidelijk Mijn moeder heeft 3 maand moeten wachten op haar eerste uitkering, ze haat vakbonden en wou er dus niet bij. Haar collega die gelijk met haar ontslagen is, is naar de vakbond gegaan en was direct helemaal in orde met de papierwinkel, ze moest enkel lid worden ...
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • hehe, 'k begin over ne ford Ka en iedereen begint hier iedereen uit te schelden...

                  1 oplossing, de dikke bakken weg en golfkes en poloke's in de plaats, verkoop de dikke bakken rap voor het nog kan en probleem opgelost.

                  En nee ik ben daar geen voorstander van, maar in de jaren 70 was ook IEDEREEN TEGEN de BTW, en kijk nu eens naar de BTW... Jajaaa, deze is er nog altijd!

                  Hoeveel is er toen ni op straat gekomen? Als de staat een schuld creëert, zijn wij de dupe, en nee ik ken GEEN BAL van economie en da interesseert me ni ook.
                  't Is nu gewoon azo en 't ga er ni op beteren.

                  Dus, Toyota AYGO, here we go!

                  Comment


                  • Slug, vermeld je echt in iedere post "Ford Ka", of beeld ik mij dat maar in?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Slug, vermeld je echt in iedere post "Ford Ka", of beeld ik mij dat maar in?
                      Ja
                      Blijkbaar werkt da provocerend bij audi/bmw/range rover eigenaars...

                      Nu... me ne Ford Ka kunt ge ook anderen opzij dwingen vanop't 3e rijvak met uw grootlichten, pinkers en claxon...

                      't Ga gewoon NOG belachelijker overkomen


                      En nu gaan ze hierop beginnen mekkeren wat de link is tussen VAA en 3e rijvak... :p

                      De dag dat ik een range rover 115km/u zie doen op't eerste vak, en steeds invoegen achter elke vrachtwagen, zal ik daar op antwoorden... NOOIT dus

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                        hehe, 'k begin over ne ford Ka en iedereen begint hier iedereen uit te schelden...

                        1 oplossing, de dikke bakken weg en golfkes en poloke's in de plaats, verkoop de dikke bakken rap voor het nog kan en probleem opgelost.

                        En nee ik ben daar geen voorstander van, maar in de jaren 70 was ook IEDEREEN TEGEN de BTW, en kijk nu eens naar de BTW... Jajaaa, deze is er nog altijd!

                        Hoeveel is er toen ni op straat gekomen? Als de staat een schuld creëert, zijn wij de dupe, en nee ik ken GEEN BAL van economie en da interesseert me ni ook.
                        't Is nu gewoon azo en 't ga er ni op beteren.

                        Dus, Toyota AYGO, here we go!

                        Ge leeft nog in de jaren 70. Tegenwoordig is het de Toyota iQ.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                          Ja
                          Blijkbaar werkt da provocerend bij audi/bmw/range rover eigenaars...

                          Nu... me ne Ford Ka kunt ge ook anderen opzij dwingen vanop't 3e rijvak met uw grootlichten, pinkers en claxon...

                          't Ga gewoon NOG belachelijker overkomen


                          En nu gaan ze hierop beginnen mekkeren wat de link is tussen VAA en 3e rijvak... :p

                          De dag dat ik een range rover 115km/u zie doen op't eerste vak, en steeds invoegen achter elke vrachtwagen, zal ik daar op antwoorden... NOOIT dus

                          Duidelijk ook nooit van de voorrang-van-BMW gehoord ? Ge moet echt met uw tijd mee, hoor kerel, want da's intussen ook al lang een verworven recht.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • ik laat die nooit voor, want ik krijg niet graag een zwarte dieselwolk in mn gezicht.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Duidelijk ook nooit van de voorrang-van-BMW gehoord ? Ge moet echt met uw tijd mee, hoor kerel, want da's intussen ook al lang een verworven recht.
                              't Is nu Audi dat officieel het meest ASO (asociaal) merk is geworden. (top gear statement)
                              Hoewel ik persoonlijk de range rover hse sport wel de topper vind achter de X5...

                              Prachtige wagens, dewelke onrecht worden aangedaan door ASO's...
                              Denk dat we offtopic gaan, maar de boog kan niet altijd gespannen staan.


                              Ok, even dit dan, de bedrijven kunnen toch niet ineens 1000'en €'s gaan aanrekenen aan hun trouw personeel? Deze kunnen dan beter gaan doppen...

                              We lachen ermee maar ik vrees dat de aygo/IQ/106/c2 klasse wagen realistischer is dan we zelf denken.
                              Of ben ik hier verkeerd?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                ik laat die nooit voor, want ik krijg niet graag een zwarte dieselwolk in mn gezicht.
                                ik ook niet, en als ze rechts voorbij willen, rij ik ze klem op hun voorliggers.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                                  Ja
                                  Blijkbaar werkt da provocerend bij audi/bmw/range rover eigenaars...

                                  Nu... me ne Ford Ka kunt ge ook anderen opzij dwingen vanop't 3e rijvak met uw grootlichten, pinkers en claxon...

                                  't Ga gewoon NOG belachelijker overkomen


                                  En nu gaan ze hierop beginnen mekkeren wat de link is tussen VAA en 3e rijvak... :p

                                  De dag dat ik een range rover 115km/u zie doen op't eerste vak, en steeds invoegen achter elke vrachtwagen, zal ik daar op antwoorden... NOOIT dus
                                  Ik begrijp het.

                                  Nu, het is eenvoudig. Voor een Ford Ka betaal je niet veel verkeersbelasting, dus moet je je uit de voeten maken wanneer ik achter je verschijn met m'n BMW.

                                  De nieuwe VAA regels bevestigen bovenstaande hiërarchie.

                                  Geen dank,
                                  mvg,

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
                                    ik ook niet, en als ze rechts voorbij willen, rij ik ze klem op hun voorliggers.
                                    en gij noemt ander mensen ASO

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer
                                      En bovendien, ik voel me aangesproken met de BMW cabrio. Maar ik zit dan ook dagelijks 3 tot 4 uur in de auto om tot bij de klanten te rijden.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      Geef mij nu eens een rationele reden waarom jij die 4h niet in een comfortabel gewone Passat kan rijden?
                                      Blijkbaar geen makkelijke vraag.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Ik begrijp het.

                                        Nu, het is eenvoudig. Voor een Ford Ka betaal je niet veel verkeersbelasting, dus moet je je uit de voeten maken wanneer ik achter je verschijn met m'n BMW.

                                        De nieuwe VAA regels bevestigen bovenstaande hiërarchie.

                                        Geen dank,
                                        mvg,
                                        Juist. Maar als je die logica volgt, dan moet gij met uwe Bayerische Mazout Werke ook uit de weg voor mijn S63 AMG. En daar volgt ge uw regel niet meer.

                                        (Zegt iemand die zijn stuur al 327 keer heeft opgegeten omdat er weer eens een randdebiel met een BMW voor hem op de snelweg maar niet uit de weg wil en denkt dat hij zich uit de beschamende situatie kan redden door gas te geven. ...
                                        )

                                        mvg.
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                                          en gij noemt ander mensen ASO
                                          Neen gij, rechts inhalen is 2e graads overtreding, ik bespaar die gasten 100€ boete!
                                          Ze mogen blij zijn da ik ze gewoon insluit... Ik ken ene die gewoon na rechts weer invoegt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X