Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    alleen die x6 stond op de zaak
    dus waarom verkoopt hij de rest dan als er prive niks verandert?

    beetje teveel de lichte in het zicht gebracht vind ik
    straks wordt het strikske extra wakker en gaat hij die ook nog eens aanpakken
    volgens mij stond alles op de zaak, anders zou hij niet spreken over VAA op zijn Ferrari.

    Sorry hé, maar zo'n gevallen zijn net de oorzaak van veel ellende. Geen maat weten en de regels misbruiken tot in het absurde. Ipv dan 1 luxe voiture op de zaak, neen, effe meerdere.

    En dan zijn opmerkingen ivm zijn Dodge, roep het even luid rond jongen. Gegarandeerd dat ze nog wel bijkomende voorwaarden gaan stellen om dat misbruik ook uit de weg te ruimen (bv. enkel diesels toegelaten in de toekomst).

    Echt, die heeft nu zijn 30 seconden roem gehad, maar dat zou hem nog eens zuur kunnen opbreken

    Comment


    • Hey gasten, nieuw lid hier...
      Was normaal nooit van plan me hier op in te schrijven, maar aangezien ik een jonge ondernemer met kleine bvba ben, lijkt me deze discussie toch hoogst interessant .
      Zelf rijd ik met een kleine BMW en die nieuwe VAA zal ik ook wel voelen...

      Hier nog een leuke link.... van een jaloerse belastingcontroleur

      In het eerste deel (arrest Brepols) verklaart hij dat de belastingen niks kunnen doen aan 'constructies speciaal opgezet om belastingen te vermijden' zolang deze wettelijk zijn.
      Maw: auto verkopen naar prive en dan terug aankopen op de zaak: daar kunnen ze, als ik goed lees, eigenlijk niks tegen beginnen als je er tegen in beroep gaat....
      Of lees ik dit niet goed...?

      Groeten
      E

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
        Hey gasten, nieuw lid hier...
        Was normaal nooit van plan me hier op in te schrijven, maar aangezien ik een jonge ondernemer met kleine bvba ben, lijkt me deze discussie toch hoogst interessant .
        Zelf rijd ik met een kleine BMW en die nieuwe VAA zal ik ook wel voelen...

        Hier nog een leuke link.... van een jaloerse belastingcontroleur

        In het eerste deel (arrest Brepols) verklaart hij dat de belastingen niks kunnen doen aan 'constructies speciaal opgezet om belastingen te vermijden' zolang deze wettelijk zijn.
        Maw: auto verkopen naar prive en dan terug aankopen op de zaak: daar kunnen ze, als ik goed lees, eigenlijk niks tegen beginnen als je er tegen in beroep gaat....
        Of lees ik dit niet goed...?

        Groeten
        E
        mijn boekhouder zegt dat je vodden zal hebben als je dezelfde wagen verkoopt en koopt (simulatie noemen ze dat bij de belastingen). Je kan echter wel uw wagen verkopen en een andere kopen.

        Comment


        • Ja dat zei de mijne ook...
          En wat als je de wagen verkoopt, en het identieke model/motorisatie 2de hands aankoopt.
          Vb ik verkoop mijn blauwe 123d en koop een rode 2de handse 123d met +/- dezelfde opties.... zouden ze daar zwaar aan tillen...?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
            Die gaat toch ook VAA hebben met die Ram SRT10, ook al is het een lichte vracht ?
            Zo een srt10 is niet meer nieuw te kopen. Dus 2de hands. Voor 40k vind je die in DE. 18% van 40k is peanuts in vergelijking met zijn 3 andere wagens he :-)
            Heb er ook aan gedacht maar madam vindt een dodge ram lelijk en 40l lpg per 100 km is nu ook niet niks he ga daarmee eens naar zuid frankrijk op vakantie :-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
              Ja dat zei de mijne ook...
              En wat als je de wagen verkoopt, en het identieke model/motorisatie 2de hands aankoopt.
              Vb ik verkoop mijn blauwe 123d en koop een rode 2de handse 123d met +/- dezelfde opties.... zouden ze daar zwaar aan tillen...?
              Neen daar gaan Ze niks van zeggen. No worries.

              Comment


              • k heb de oplossing



                Ze wouden 200 miljoen verdienen aan de wagens en krijgen er nu 420, dus het VAA op een trein abonement is precies duurder dan het VAA van de auto

                Mss kunnen ze nu weer back to how it was ...

                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Even de redenering doortrekken: Als ge u nen E63 AMG koopt, dan betekent dat dat ge dat kunt betalen, waarom moet ge dat dan nog kunnen aftrekken van uw belastingen?

                  Ik wil eens zien wat hierop wordt gezegd.
                  Wel, zo'n kar is maar voor 50% aftrekbaar. Dat ze'm voor mijn part 0% aftrekbaar maken dan...
                  ----------------------------------------------------------------------------------
                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                  Pictures here: BMW 7 Series
                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                  Pictures here: Diablo

                  --------------------------------------------------------------------------------------------
                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                  It might need half a starsystem to turn around,
                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                  Cylons have respect for it...

                  --------------------------------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • Hoe zit het nu?

                    Hoe zit het nu eigenlijk? Is deze wet al gestemd? Ik had vorige week nog gelezen (De Tijd) dat ze het gingen herzien omdat nu ook de hybride en elektrische wagens er slechter zouden vanaf zijn. Die zouden ze er terug willen uithalen.

                    Moeten we er nu op ons loon van 31 januari al rekening mee houden?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                      Ja dat zei de mijne ook...
                      En wat als je de wagen verkoopt, en het identieke model/motorisatie 2de hands aankoopt.
                      Vb ik verkoop mijn blauwe 123d en koop een rode 2de handse 123d met +/- dezelfde opties.... zouden ze daar zwaar aan tillen...?
                      Nope, kunnen ze weinig aan doen. Zit zelf in een gelijkaardige situatie, 4 jaar oude a4, cataloog 35k euro, marktwaarde 18k. Van zodra er meer duidelijkheid is gaat de mijne de deur uit en wordt vervangen door een gelijkaardige tweedehands van rond de 20k euro. Gevolg is stuk minder vaa (helft minder ongeveer) voor dezelfde auto

                      Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

                      Comment


                      • Thx guys... net wat ik dacht...

                        Eigenlijk heeft een bedrijfsleider nog geluk: wij kunnen de situatie nog snel veranderen (tenminste, indien de wagen is aangekocht en niet geleased).
                        Er zijn 100.000'en bedienden die vast zitten aan hun leasewagenwagen tot einde contract, da's een pak lastiger. Ik zie dat nu veel bij mijn klanten ,daar zijn er veel dik genaaid....
                        't is zoals reeds aangehaald op dit forum: eerst promoot de overheid de firmawagens als een vervanging voor loon (omdat die ff'in loonlasten zo hoog zijn), en nu gaan ze ons erop pakken en worden velen met de rug tegen de muur gezet... Dat is nu net 1 brug te ver....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanotus Bekijk Berichten
                          Hoe zit het nu eigenlijk? Is deze wet al gestemd? Ik had vorige week nog gelezen (De Tijd) dat ze het gingen herzien omdat nu ook de hybride en elektrische wagens er slechter zouden vanaf zijn. Die zouden ze er terug willen uithalen.

                          Moeten we er nu op ons loon van 31 januari al rekening mee houden?


                          UPDATE: voor nieuwe wagens zal er niets veranderen , 2e hands zijn ze over aan het onderhandelen.

                          Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

                          Comment


                          • vraagje,
                            op bedrijf:
                            ik rij met een carrera 4s, nieuwprijs 130.000 euro, gekocht in 2006.
                            mijn vrouw-medezaakvoerder rijdt met een (gloednieuwe, mid 2011) audi s4. (vaa samen 32.500 euro)

                            dat ik op die nieuwe s4 veel vaa moet betalen, so be it, als je rijk wilt leven, moet je meer bijdragen...
                            maar voor de carrera vind ik het vreemd dat er geen degressie is gezien deze wagen al zijn 7e jaar gestart is van verleden week...
                            echter de eerste 5 jaar was de leasingmaatschappij eigenaar en na 5 jaar heb ik hem aangekocht voor de laatste afbetaling op naam van de bvba (25000 euro of zo). Eigenlijk is dit dan toch een verkoop (leasingmaatschappij => bvba), kan ik dan die prijs niet gebruiken (als overkoopprijs) voor de vaa-berekening?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                              volgens mij stond alles op de zaak, anders zou hij niet spreken over VAA op zijn Ferrari.

                              Sorry hé, maar zo'n gevallen zijn net de oorzaak van veel ellende. Geen maat weten en de regels misbruiken tot in het absurde. Ipv dan 1 luxe voiture op de zaak, neen, effe meerdere.

                              En dan zijn opmerkingen ivm zijn Dodge, roep het even luid rond jongen. Gegarandeerd dat ze nog wel bijkomende voorwaarden gaan stellen om dat misbruik ook uit de weg te ruimen (bv. enkel diesels toegelaten in de toekomst).

                              Echt, die heeft nu zijn 30 seconden roem gehad, maar dat zou hem nog eens zuur kunnen opbreken
                              En zo'n karikaturale figuren tonen ze dan weer op tv.
                              Je zou haast denken dat ze er om doen...
                              In hoeveel huiskamers zou er weer niet gevloekt geweest zijn op de zelfstandigen na het zien van dit van de pot gerukt fragment?
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichten
                                maar voor de carrera vind ik het vreemd dat er geen degressie is gezien deze wagen al zijn 7e jaar gestart is van verleden week...
                                echter de eerste 5 jaar was de leasingmaatschappij eigenaar en na 5 jaar heb ik hem aangekocht voor de laatste afbetaling op naam van de bvba (25000 euro of zo). Eigenlijk is dit dan toch een verkoop (leasingmaatschappij => bvba), kan ik dan die prijs niet gebruiken (als overkoopprijs) voor de vaa-berekening?
                                Ja, dat kun je.
                                25000 is de factuurprijs dus die wordt gebruikt
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Ja, dat kun je.
                                  25000 is de factuurprijs dus die wordt gebruikt
                                  zullen ze daar niet op reageren, of kunnen ze gewoon niet omdat hij wettelijk voor die prijs van eigenaar veranderd is?

                                  Comment


                                  • Niet rechtstreeks met VAA te maken, maar wel iets dat, imo, de nutteloosheid aantoont (wegens geen opbrengsten).

                                    Een tijdje geleden heb ik aangehaald dat we nog niet weten wat er zit aan te komen en ook dat ik vond dat onze regering STRUCTUREEL gene zak doet (lees besparen in uitgaven of optimaliseren van de overheidsdiensten).
                                    Vandaag lees ik iets dat hier eigenlijk volledig op slaat en zie ook de tekenen van economische crisis in de consumentenmarkt.

                                    1. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0124_Eurogroep
                                    citaat: "In februari moet de regering-Di Rupo een belangrijke bijsturing doorvoeren met de begrotingscontrole. Daarbij moeten tijdelijke besparingsmaatregelen plaats maken voor structurele........"
                                    Een belasting zal nooit structureel soelaas brengen als je een bepaalde grens overschrijdt, en die is imo overschreden.
                                    Zie hiervoor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve





                                    2. Ik produceer voor een grote groep producten. Vorig jaar had ik last omdat ik niet snel genoeg kon leveren. Dit jaar kreeg ik eerst een bijsturen van -10% van hun forecast in afname en zonet werd een DURE levering uitgesteld met drie weken. Dwz in mijn geval dat ik de goederen ook 3 weken te vroeg heb gekocht en betaald en 3 weken later mijn centen krijg.
                                    Als de afnemer waar ik hier over spreek klappen krijgt, neem van me aan dat de economische crisis in de consumenten markt er ook aankomt.
                                    We lezen daar op dit ogenblik weinig over, maar dat komt er VOL aan !
                                    En wat voor gevolgen gaat dat niet hebben?
                                    - Minder btw
                                    - Minder winst
                                    - Minder werk.
                                    en dan als maar meer belastingen op die getroffen mensen, de mensen uit de privé sector (werknemer en werkgever) die van ALLE kanten klappen krijgen ! Uiteindelijk gaan die belastingen NIETS opbrengen, integendeel.
                                    Dan zwijg ik nog over het ontmoedigen van ondernemen en de vijandigheid tov iedere mens met kapitaal, luxe, of een mooi bezit hetwelk steeds meer aangewakkerd wordt.

                                    Het komt echt niet goed en duidt op 0.0000 visie. Dit is geen management van een land maar echt een rommeltje zonder rekening te houden met een economische realiteit ! Onwaarschijnlijk ! En dit moet je dan maar allemaal zien gebeuren en aankomen.
                                    Conclusie: spaarders, woningbezitters rep u want ze komen uw geld en woning plunderen. Veel Belgen hangen vast aan hun woning(en) en dat gaan we voelen.
                                    Hoe zeker ben ik? 100%.

                                    Het is duidelijk dat Di Rupo enkel en alleen met zijn kiespubliek bezig is en op ZEER KORTE termijn denkt.
                                    Last edited by Jokke_vlo; 24/01/2012, 13:01.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Ja, dat kun je.
                                      25000 is de factuurprijs dus die wordt gebruikt
                                      Is dat geen interessante denkpiste voor de parallel verkoop? Een firma die opereert tussen de klant en officiële dealer voor de aankoop van een wagen.

                                      Dan zou de klant een wagen kunnen samenstellen via de autohandelaar, de autohandelaar koopt die wagen vervolgens bij de concessiehouder.
                                      Concessiehouder schrijft factuur, cataloguswaarde + opties - korting. De tussenhandel verkoopt de auto aan een hoger bedrag. Hiermee stijgt de waarde van de auto, de eigenlijke kosten voor de vennootschap van de koper stijgt ook, maar de VAA daalt. Als de auto hiervoor fiscaal technisch gezien ingeschreven moet zijn, dat kan allemaal geregeld worden. Die setup is heel doorzichtig, maar in de praktijk lijkt het alsof ik gewoon een stockauto (of jonge 2de hands) gekocht heb via de parallelle verkoop? Zou dat werken?

                                      Comment


                                      • Ik denk er net hetzelfde over. Het lijkt erop of ze heel snel en veel geld nodig hebben, en dat het eigenlijk al vijf voor twaalf is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichten
                                          zullen ze daar niet op reageren, of kunnen ze gewoon niet omdat hij wettelijk voor die prijs van eigenaar veranderd is?
                                          Zit met zelfde probleem in geval van rentingcontract met BMW.
                                          Kan hem eind maart voor beperkt bedrag overnemen en juridisch is hij dan pas van mezelf.
                                          Maar wanneer ik me baseer op de prijs die me gefactureerd zal worden, betaal ik volgens de nieuwe regeling minder bijdrage dan voorheen ! De logica is hier toch ver zoek . Maar is vrees vooral de discussie met de fiscus achteraf, ook al ben ik juridisch, denk ik, in mijn recht.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X