Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    de eigenlijke kosten voor de vennootschap van de koper stijgt ook, maar de VAA daalt.
    hoe dan?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
      hoe dan?
      Ik denk maar luidop.
      Als ik dat goed begrepen heb natuurlijk, want hierover zijn al 100 pagina's geschreven. VAA = cataloguswaarde + opties (exclusief korting).

      Kan je profiteren van een flinke korting, maakt dat helaas voor de VAA niks uit.
      Nu kan je via die tussenweg -denk ik- je VAA doen dalen. Als je de auto 2de hands koopt, is cataloguswaarde + opties niet meer van tel. Dus denk ik dat de parallel verkoop van gloednieuwe 2de hands wagens een interessante markt wordt. Als je afspraken maakt en zo'n auto via de parallel markt laat bestellen... heb je alsnog gewoon de auto die je wil, met een lagere VAA.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Ik denk maar luidop.
        Als ik dat goed begrepen heb natuurlijk, want hierover zijn al 100 pagina's geschreven. VAA = cataloguswaarde + opties (exclusief korting).

        Kan je profiteren van een flinke korting, maakt dat helaas voor de VAA niks uit.
        Nu kan je via die tussenweg -denk ik- je VAA doen dalen. Als je de auto 2de hands koopt, is cataloguswaarde + opties niet meer van tel. Dus denk ik dat de parallel verkoop van gloednieuwe 2de hands wagens een interessante markt wordt. Als je afspraken maakt en zo'n auto via de parallel markt laat bestellen... heb je alsnog gewoon de auto die je wil, met een lagere VAA.
        Dat staat al op de eerste pagina's, denk ik.

        Ik herinner me namelijk al dat ik tegen iemand zei: "welke auto zal ik voor je bestellen?"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
          Zit met zelfde probleem in geval van rentingcontract met BMW.
          Kan hem eind maart voor beperkt bedrag overnemen en juridisch is hij dan pas van mezelf.
          Maar wanneer ik me baseer op de prijs die me gefactureerd zal worden, betaal ik volgens de nieuwe regeling minder bijdrage dan voorheen ! De logica is hier toch ver zoek . Maar is vrees vooral de discussie met de fiscus achteraf, ook al ben ik juridisch, denk ik, in mijn recht.
          Als dat effectief wordt uitgevoerd zoals je zou vermoeden, weeral een gouden tip. Renting pakken en overnemen achteraf?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Als dat effectief wordt uitgevoerd zoals je zou vermoeden, weeral een gouden tip. Renting pakken en overnemen achteraf?
            Staat hier ook al een paar keer.

            Renting op 2j: versnelde inkostenname + sneller van de hoge VAA af.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              Dat staat al op de eerste pagina's, denk ik.

              Ik herinner me namelijk al dat ik tegen iemand zei: "welke auto zal ik voor je bestellen?"
              Waarover lullen we dan nog?
              Hiermee betaal je minder VAA dan voordien.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Staat hier ook al een paar keer.

                Renting op 2j: versnelde inkostenname + sneller van de hoge VAA af.
                Als het zeker is dat de fiscus zoiets pikt, doe ik het direct. Maar ik vrees dat er nog altijd geen duidelijkheid over is . Je blijft wel met krak dezelfde auto rijden waarvan de fiscus de nieuwprijs kent, want daar wordt ook uw VAA op berekend tijdens de renting.

                Comment


                • Wat de 2e hands betreft gewoon nog even afwachten voor je actie onderneemt !

                  Ik geloof wel in het artikel van daarnet dat er enkel daarover nog kan gepraat worden...
                  En ik vrees dat het niet in de goede richting zal evolueren...

                  Comment


                  • Belgie moet dringend geleid (gelijd) worden door economen. Het systeem wordt door de politieksnotneuzen verknoeid. De afgrond is nabij. Ons mooi autolandschap verdwijnt als sneeuw voor de zon.
                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Waarover lullen we dan nog?
                      Hiermee betaal je minder VAA dan voordien.
                      Klopt. Wachten op verschijning in het staatsblad. En dan nog hebben we geen garanties voor de toekomst.

                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Als het zeker is dat de fiscus zoiets pikt, doe ik het direct. Maar ik vrees dat er nog altijd geen duidelijkheid over is . Je blijft wel met krak dezelfde auto rijden waarvan de fiscus de nieuwprijs kent, want daar wordt ook uw VAA op berekend tijdens de renting.
                      Afwachten idd. Dan nog zijn er opties. Met andere vennootschap overnemen en/of aan andere zaakvoerder toewijzen.

                      Comment


                      • Btw-nr. aanvragen (eenmanszaak), paar factuurkes via de eenmanszaak laten passeren en uw kar en alle kosten aan 75% inbrengen. Zo simpel is het.
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Niet rechtstreeks met VAA te maken, maar wel iets dat, imo, de nutteloosheid aantoont (wegens geen opbrengsten).

                          Een tijdje geleden heb ik aangehaald dat we nog niet weten wat er zit aan te komen en ook dat ik vond dat onze regering STRUCTUREEL gene zak doet (lees besparen in uitgaven of optimaliseren van de overheidsdiensten).
                          Vandaag lees ik iets dat hier eigenlijk volledig op slaat en zie ook de tekenen van economische crisis in de consumentenmarkt.

                          1. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0124_Eurogroep
                          citaat: "In februari moet de regering-Di Rupo een belangrijke bijsturing doorvoeren met de begrotingscontrole. Daarbij moeten tijdelijke besparingsmaatregelen plaats maken voor structurele........"
                          Een belasting zal nooit structureel soelaas brengen als je een bepaalde grens overschrijdt, en die is imo overschreden.
                          Zie hiervoor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve





                          2. Ik produceer voor een grote groep producten. Vorig jaar had ik last omdat ik niet snel genoeg kon leveren. Dit jaar kreeg ik eerst een bijsturen van -10% van hun forecast in afname en zonet werd een DURE levering uitgesteld met drie weken. Dwz in mijn geval dat ik de goederen ook 3 weken te vroeg heb gekocht en betaald en 3 weken later mijn centen krijg.
                          Als de afnemer waar ik hier over spreek klappen krijgt, neem van me aan dat de economische crisis in de consumenten markt er ook aankomt.
                          We lezen daar op dit ogenblik weinig over, maar dat komt er VOL aan !
                          En wat voor gevolgen gaat dat niet hebben?
                          - Minder btw
                          - Minder winst
                          - Minder werk.
                          en dan als maar meer belastingen op die getroffen mensen, de mensen uit de privé sector (werknemer en werkgever) die van ALLE kanten klappen krijgen ! Uiteindelijk gaan die belastingen NIETS opbrengen, integendeel.
                          Dan zwijg ik nog over het ontmoedigen van ondernemen en de vijandigheid tov iedere mens met kapitaal, luxe, of een mooi bezit hetwelk steeds meer aangewakkerd wordt.

                          Het komt echt niet goed en duidt op 0.0000 visie. Dit is geen management van een land maar echt een rommeltje zonder rekening te houden met een ecnomische realiteit ! Onwaarschijnlijk ! En dit moet je dan maar allemaal zien gebeuren en aankomen.
                          Conclusie: spaarders, woningbezitters rep u want ze komen uw geld en woning plunderen. Veel Belgen hangen vast aan hun woning(en) en dat gaan we voelen.
                          Hoe zeker ben ik? 100%.

                          Het is duidelijk dat Di Rupo enkel en alleen met zijn kiespubliek bezig is en op ZEER KORTE termijn denkt.
                          Het quoten waard.
                          Als ik iets van de lessen economie heb overgehouden (bitter weinig) dan is het wel de Laffer-curve.
                          Een tijd terug heeft men voor de registratierechten in het Vlaamse Gewest het vlak tarief ingevoerd. Hoewel de voet was gedaald, bleek men meer inkomsten te krijgen. Hoe zou dat komen? Bepaalde politici hebben nu geld geroken en zullen rapen waar het rapen is. Iedereen met een eigen huis, een eigen wagen, een eigen onderneming is dik gejost.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Btw-nr. aanvragen (eenmanszaak), paar factuurkes via de eenmanszaak laten passeren en uw kar en alle kosten aan 75% inbrengen. Zo simpel is het.
                            Laat mij weten hoe uw gesprek met de controle is gegaan

                            Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                              Laat mij weten hoe uw gesprek met de controle is gegaan

                              Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk
                              Ik wou net hetzelfde zeggen.
                              Ge vergeet uw % dat ge privé gebruikt in te brengen en 100% aanvaarden ze niet.
                              Zo ziet ge maar hoe sommige denken over zelfstandigen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                Het quoten waard.
                                Als ik iets van de lessen economie heb overgehouden (bitter weinig) dan is het wel de Laffer-curve.
                                Een tijd terug heeft men voor de registratierechten in het Vlaamse Gewest het vlak tarief ingevoerd. Hoewel de voet was gedaald, bleek men meer inkomsten te krijgen. Hoe zou dat komen? Bepaalde politici hebben nu geld geroken en zullen rapen waar het rapen is. Iedereen met een eigen huis, een eigen wagen, een eigen onderneming is dik gejost.
                                Mja. Een volledige vlaktaks lijkt mij niet ideaal, maar als ze nu eens gewoon de hoogste belastingschijf afschaffen, waardoor het minder oninteressant is om een hoger loon te geven... al die zever met bedrijfswagens , andere extralegale voordelen en managementvennootschappen zou niet meer nodig zijn, en de PB inkomsten zouden serieus omhoog gaan.

                                Iedere boerenpummel ziet dit, moet je niet eens voor gestudeerd hebben.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                                  UPDATE: voor nieuwe wagens zal er niets veranderen , 2e hands zijn ze over aan het onderhandelen.

                                  http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...jfswagens.aspx
                                  [QUOTE]Een waardebepaling, zoals al toegepast wordt door verzekeraars bij een ongeval, kan hier soelaas bieden. Er zou dan gekeken worden naar de leeftijd van de auto en het aantal gereden kilometers.[QUOTE]

                                  Waarom kunnen ze dat dan ook niet doen bij de leasingwagens?

                                  Comment


                                  • Waardebepaling? Ideaal! Die experten schatten toch altijd te laag in

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Mja. Een volledige vlaktaks lijkt mij niet ideaal, maar als ze nu eens gewoon de hoogste belastingschijf afschaffen, waardoor het minder oninteressant is om een hoger loon te geven... al die zever met bedrijfswagens , andere extralegale voordelen en managementvennootschappen zou niet meer nodig zijn, en de PB inkomsten zouden serieus omhoog gaan.

                                      Iedere boerenpummel ziet dit, moet je niet eens voor gestudeerd hebben.
                                      Daar zit wel ergens iets in hé. Als je ziet hoe die mannen de economie kunnen stimuleren. Die gasten geven ook veel geld uit !
                                      Maar nu vluchten ze massaal het land uit......... of laten hun lonen in andere landen betalen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                        Ik wou net hetzelfde zeggen.
                                        Ge vergeet uw % dat ge privé gebruikt in te brengen en 100% aanvaarden ze niet.
                                        Zo ziet ge maar hoe sommige denken over zelfstandigen
                                        de formule is 5/7 van 50 procent (15 jaar geleden toch was dat bij mij)

                                        Comment


                                        • Inderdaad!
                                          Als ik een leasingwagen bestel van 35.000€ dan krijg ik ongeveer 5.000€ korting.
                                          Voor Di Rupo moet ik dus belastingen betalen op 35.000€.
                                          Maar IEDEREEN krijgt een korting op die wagen, misschien niet iedereen 5.000€ maar toch wel zeker 3.000€.
                                          Dus als ik de garage buitenrij met mijn nieuwe wagen, krijg ik nooit meer 35.000€ voor die wagen, want iedereen kan hem kopen aan 30.000€.

                                          En dan nog: men kan zeggen dat het voordeel van alle aard berekend moet worden op 35.000€, maar toch niet voor 4 jaar lang?
                                          Mijn Passat is nu 3,5j oud. Mijn deur piept als ik ze open doe, er is gebruiksslijtage, er is al heel wat geld in onderhoud gestoken.
                                          Dan kan je toch niet zeggen dat die nog 40.000€ waard is zoals 4jaar geleden?
                                          Dus een bedrijf wordt verplicht om een wagen op een bepaalde manier af te schrijven, maar als werknemer zou ik gedurende de hele tijd hetzelfde voordeel hebben. Dat klopt toch ook niet.

                                          En voor 2ehands:
                                          - ik bestel bij een bevriende autohandelaar een nieuwe auto die als catalogusprijs 35.000€ heeft.
                                          - hij gaat die kopen bij een dealer en krijg dezelfde korting die ik zou krijgen (dus 30.000€)
                                          - hij verkoopt die aan de leasemaatschappij met winst, dus 30.500€.
                                          - ik wordt belast op 30.500€ ipv 35.000€
                                          Daar kunnen de belastingen toch niets op tegen hebben?
                                          Autohandelaar heeft winst gemaakt, en niet onder de marktwaarde verkocht.
                                          Dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat hij ingeschreven moet zijn geweest. Goed, nieuwe auto, lage vervuiling, dus de BIV is laag, dus ik denk dat ik nog veel voordeel zal hebben.

                                          En hoe zit het nu met de business modellen van Citroën? Bvb een DS5 Business GPS: 30.000€ vaste prijs. Gebaseerd op een So Chic met extra uitrustingen. Neemt men 30.000€ als catalogusprijs, of de prijs van de So Chic met die extra uitrustingen zonder korting? (zal naar de 40.000€ gaan)
                                          En wie gaat dat dan allemaal berekenen? En dat kost geen geld zeker?
                                          Dus nog meer overheidsuitgaven om een beetje belastingen meer te innen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X