Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • en wat is het verbruik ervan met nog een caravan achter, gaat dat trouwens nog vooruit dan. Sommigen gebruiken hun auto wel ook voor andere dingen dan alleen de minste uitstoot te willen hebben, voor sommigen moet dat ook nog iets kunnen.

    @swede: nu ontgoochelt je mij met je uitspraak ivm meer ervaren politici, laat volgens mij nu net die politici het probleem zijn, beroepspolitici kunnen we best missen als kiespijn en nepotisme al helemaal.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
      Slechts deels juist. Velen kunnen het zich wel permiteren maar hebben het er niet voor over.
      true, das hier het geval, ben er nog niet aan uit maar nieuw koop ik ze zeker niet meer. Deed ik sowieso al nie t(demo, directiewagens) op mijn huidige na.
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Met alle respect, maar jouw mening telt niet.
        Het is de mening van dat ambtenaartje die dit moet controleren of beslissen die telt.
        Zijn mening telt wel. We leven in een democratie en niet in een dictatuur. Als er verkiezingen zijn, telt zijn stem en mening evenveel mee als de uwe... En gezien hij een andere mening is toegedaan dan u, moet ge daar ofwel leren mee leven, ofwel verhuizen naar een land waar er wel gelijkgezinden zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
        Slechts deels juist. Velen kunnen het zich wel permiteren maar hebben het er niet voor over.
        Dat komt op hetzelfde neer. Ik wil ook een Porsche 911 ipv die ouwe Lexus op mijn oprit en ik kan dat wel betalen, maar dan moet ik me andere dingen ontzeggen. En dat heb ik er niet voor over = ik kan het me niet permitteren.

        Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
        en wat is het verbruik ervan met nog een caravan achter, gaat dat trouwens nog vooruit dan. Sommigen gebruiken hun auto wel ook voor andere dingen dan alleen de minste uitstoot te willen hebben, voor sommigen moet dat ook nog iets kunnen.

        @swede: nu ontgoochelt je mij met je uitspraak ivm meer ervaren politici, laat volgens mij nu net die politici het probleem zijn, beroepspolitici kunnen we best missen als kiespijn en nepotisme al helemaal.
        Over politiek kunnen we inderdaad jaren doorgaan wat de juiste keuze is. Feit is dat de Belg een bangehaas is wanneer het er op aankomt verandering te willen en dus stemt men altijd op dezelfde manier.

        Soit, terug naar je opmerking over het trekken van een caravan... Sinds wanneer is dat een bedrijfsrit? Idem voor degene die zegt dat hij een grote auto wil want hij heeft paardensport of fietsen als hobby en wil zijn ganse rimram erin kwijt.

        Een bedrijfswagen is er in sé omdat je voor het werk moet rijden, niet "om er andere dingen mee te doen". En wil je dat toch, dan is dat iets waarover je niet moet klagen als het belast wordt.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Nou, er zijn nog genoeg alternatieven die niet per se veel meer moeten kosten.
          Het grootste probleem is de prijs vooral zonder kortingen.

          Ik heb bijvoorbeeld een Mazda CX-5 op het zicht: 119g uitstoot, Euro6 norm reeds zonder een extra pistankje. (dus goed verkoopbaar over 4j met de Vlaamse BIV!) Bijna even ruim als mijn Passat, sneller (150pk en 380Nm) en rijdt waarschijnlijk nog beter ook. Prijs is ook een pak lager, dus de bijdrage is niet zo hoog. Het enige wat me niet aanstaat is dat een SUV is.
          Enkele merken hebben reeds een middenklasser tweeliter onder de 120g: BMW, Audi, Opel. Dus het moet niet per se triestig rijden zijn. Ik vind zelfs dat voor de 1.6jes de weinig lagere CO2 het veel lager rijplezier echt niet compenseert.

          Ik ben geen bedrijfsleider met een Porsche fetisj, gewoon een werkende mens, die net als die bedrijfsleider ook tegenwoordig een tandje moet bijsteken. (en 's avonds weg is en ook soms een week niet thuis is)

          Interessant punt, en daar wil ik wel eens een poll over maken: wat heeft men morgen liever? Een saaie wagen als bedrijfswagen of liever geen bedrijfswagen en het extra loon investeren in een zelfgekochte BMW / Audi / ... ?
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Dat komt op hetzelfde neer. Ik wil ook een Porsche 911 ipv die ouwe Lexus op mijn oprit en ik kan dat wel betalen, maar dan moet ik me andere dingen ontzeggen. En dat heb ik er niet voor over = ik kan het me niet permitteren.
            Toch is er een gevoelige nuance. Er zullen weinigen zijn die hiervoor hun thermostaat een paar graden zullen laten zakken. Of na hun skivakantie en weekje middelandse zee, voor hun duurdere auto hun weekeindje aan zee zullen laten vallen. Velen zullen gewoon minder op hun spaarrekening hebben op het einde van het jaar.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Zijn mening telt wel. We leven in een democratie en niet in een dictatuur. Als er verkiezingen zijn, telt zijn stem en mening evenveel mee als de uwe... En gezien hij een andere mening is toegedaan dan u, moet ge daar ofwel leren mee leven, ofwel verhuizen naar een land waar er wel gelijkgezinden zijn.
              Op 2 niveau's fout:
              1) het ging over de interpretatie van de catalogusprijs. Zijn, of mijn, mening doet daar niet toe. Het is de interpretatie van de staat (de minister of een ambtenaar) die telt. Wij kunnen hier nog 160 pagina's vullen met interpretaties, maar die doen er niet toe.

              2) Belgie is geen democratie. Een waal zijn stem telt meer dan een vlaming zijn stem. Een Vlaming heeft 47.200 stemmen nodig om verkozen te geraken in de Kamer, een Waal slechts 35.800. Maar dit is off-topic.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Benzoid Bekijk Berichten
                "De gloednieuwe wetgeving voor de belasting op bedrijfswagens krijgt nog een aanpassing. Op het kabinet klinkt het dat die wordt verfijnd om misbruiken tegen te gaan. Fiscalisten zijn al een tijdje koortsachtig op zoek naar achterpoortjes om de hogere belastingen te omzeilen. Financiën wil hen nu voor zijn door de wetgeving snel aan te passen"
                Er zullen ongetwijfeld wel amendementen volgen. Ikzelf ga van een totaal VAA op wagens van 9.000 naar 37.000, met onmiddellijke ingang. Ga ik hier als ondernemer/zelfstandige op reageren? Ja! Hoe? Zonder gefoefel: overname privé + onmiddellijke vervanging met VAA interressante wagens. Bovendien werden stappen ondernomen om een groot deel van onze omzet naar het buitenland te orienteren.

                Een redelijke verhoging zou ik accepteren, dit niet.

                Premium- maar vooral exclusieve merken gaan ongetwijfeld een grote dip zien in hun omzet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Interessant punt, en daar wil ik wel eens een poll over maken: wat heeft men morgen liever? Een saaie wagen als bedrijfswagen of liever geen bedrijfswagen en het extra loon investeren in een zelfgekochte BMW / Audi / ... ?
                  Om alles te relativeren: voor het geld dat ik nu moet gaan betalen voor mijn Passat met nog een uitstoot van 156g (voor de CO2 hetze), koop ik zelf nog steeds geen wagen.
                  En om het nog meer te relativeren: tankkaart wordt nog steeds niet belast (zal nog wel komen!) en dat is het grote voordeel voor mij.
                  Op zich ben ik er zeker voor om het bezit van een wagen niet te belasten, maar wel het gebruik: brandstof dus. Dat is in alle opzichten het eerlijkste: het zal echter wel een totale verschuiving van de wereldeconomie teweeg brengen.
                  Geen garnalen meer vissen in Belgie, pellen in Marokko en verkopen in België.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Interessant punt, en daar wil ik wel eens een poll over maken: wat heeft men morgen liever? Een saaie wagen als bedrijfswagen of liever geen bedrijfswagen en het extra loon investeren in een zelfgekochte BMW / Audi / ... ?
                    Idd interessant. Met ook de optie: toch maar meer betalen voor die klasse bak.

                    Ik vrees dat je verschillende categorien hebt, kun je trouwens zien in deze topic. Wie 3000 euro bruto heeft maar een klasse bak heeft gekregen zal wel willen besparen, want die auto is totaal niet in verhouding met zijn inkomen, toch lijkt me dit maar een kleine groep die nu het hardst roept. Zij die er wat beter voor zitten of een 'saaie' bedrijfswagen hebben zullen niet veel inleveren op hun wagen maar zullen wel de beste koop zoeken, en als de klasse merken het niet bieden zullen andere merken daarvan profiteren. Zelf investeren, weinigen, moet je al genoeg kilometers doen en de baas moet akkoord gaan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Een bedrijfswagen is er in sé omdat je voor het werk moet rijden, niet "om er andere dingen mee te doen". En wil je dat toch, dan is dat iets waarover je niet moet klagen als het belast wordt.
                      Dat wordt zo gezegd, maar voor de fiscus is het rijden naar het werk ook een privé-verplaatsing, waarop je belast wordt...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Om alles te relativeren: voor het geld dat ik nu moet gaan betalen voor mijn Passat met nog een uitstoot van 156g (voor de CO2 hetze), koop ik zelf nog steeds geen wagen.
                        En om het nog meer te relativeren: tankkaart wordt nog steeds niet belast (zal nog wel komen!) en dat is het grote voordeel voor mij.
                        Dat klopt inderdaad.

                        De regering is weer eens slim geweest: Ze hebben het net zoveel belast dat je WEL nog met die bedrijfswagen gaat blijven rijden en dat zij wel nog de inkomsten krijgen.
                        Waren ze consequent geweest, dan hadden ze gewoon gezegd : privégebruik van een bedrijfswagen wordt nu exact evenveel belast als kreeg je het in cash.

                        Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
                        Idd interessant. Met ook de optie: toch maar meer betalen voor die klasse bak.

                        Ik vrees dat je verschillende categorien hebt, kun je trouwens zien in deze topic. Wie 3000 euro bruto heeft maar een klasse bak heeft gekregen zal wel willen besparen, want die auto is totaal niet in verhouding met zijn inkomen, toch lijkt me dit maar een kleine groep die nu het hardst roept. Zij die er wat beter voor zitten of een 'saaie' bedrijfswagen hebben zullen niet veel inleveren op hun wagen maar zullen wel de beste koop zoeken, en als de klasse merken het niet bieden zullen andere merken daarvan profiteren. Zelf investeren, weinigen, moet je al genoeg kilometers doen en de baas moet akkoord gaan.
                        Zeer juist en die optie heb ik ook ingegeven.

                        We zullen zien hoe die poll uitdraait. Ikzelf ben er niet van overtuigd dat die groep van "3000 in de maand en luxewagen" zo klein is.
                        Vooral de jongere generatie 25-35j, heeft nl. nogal een luxesmaak. Als ik bvb in de consultingbedrijven en IT bedrijven in Brussel binnenkom, dan zie ik geen "jongeren" meer die zoals onze ouders nog een klein en oud huisje huren om later iets redelijks te bouwen, goedkope vakanties kiezen in Europa en kleren van de C&A of H&M dragen.

                        Ze moeten allemaal direct een luxeflat in Woluwe hebben, gaan op dure hotelvakanties en moeten steeds de laatste nieuwe merkkledij dragen. Dat kost hopen geld en op het eind van de maand schiet er niet veel meer over.
                        Tot nu kon dat want ze moesten ondertussen niks betalen voor de Audi A3 of A4. Een Skoda Octavia ware "not done".

                        Nu gaat die Audi plots geld kosten en wordt het kiezen waarop te sparen.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Dat wordt zo gezegd, maar voor de fiscus is het rijden naar het werk ook een privé-verplaatsing, waarop je belast wordt...
                          Dat is ook logisch. Waar je woont en 's avonds naartoe gaat, is een persoonlijke keuze.

                          Als ik ervoor kies 60km van mijn werk te wonen ipv wandelafstand, dan is dat omdat het mijn comfort te goede komt daar te wonen (mooier, groener, goedkoper, ... of ik koos een beter betaalde job verder weg,...).

                          Mij daarvoor een belastingsvoordeel geven tegenover degene die wel op wandelafstand ging wonen of daar dichtbij een job koos, is een ongelijkheid invoeren.

                          Benevens, de bedrijfswagen is in sé een "machine" om je werk mee uit te voeren.

                          Als de bakker een over koopt, dan mag hij dat logisch van zijn inkomsten aftrekken want dat is een werktuig dat een "kost" is voor hem.
                          Als een verkoper moet rondrijden naar klanten, dan is die auto ook een werktuig. Als hij die oppikt op kantoor en er naar de klant mee gaat en 's avonds weer aan kantoor aftzet, dan wordt hij daar ook niet op belast want dat is geen extra "inkomen" voor hem.
                          Nu rijden er veel privé met hun bedrijfswagen... en dat was tot voor kort ook serieus belstingsvrij... Tja.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Vooral de jongere generatie 25-35j, heeft nl. nogal een luxesmaak.
                            't Is dat gij zo oud zijt natuurlijk.
                            Definitie van luxe is maar perceptie. Ook uw generatie zal een luxesmaak hebben in de ogen van een nog oudere generatie, dat is nu eenmaal het leven. Alhoewel, voor hoelang nog? Uw generatie heeft nog overal van kunnen profiteren... de jeugd van tegenwoordig (<30 jaar) is gedoemd om uitgezogen te worden tot de laatste snik. Ze mogen al heel content zijn met een vaste job en een huisje... Maar ze zien alles voor hun ogen geschrapt worden, terwijl anderen daar jarenlang van hebben kunnen profiteren. De generatie 40+ hebben een immense inflatie en vastgoedexplosie meegemaakt, daar zit het kapitaal. Nu het wat minder gaat, moet de nieuwe generatie het ook maar bekopen. Ik voel eerlijk gezegd mee met de generatie 20-ers die nu achter een job vissen, vooral wanneer ze hier nog het verwijt naar hun kop geslingerd krijgen een luxe generatie te zijn, komende uit de mond van een bijna 40-er in z'n Mercedes S63AMG van de firma. Denk eerst eens na kerel.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Tindemans en Herman de Croo waren in de jaren 70 ook onervaren inderdaad, en zie wat er van gekomen is.

                              En we lezen inderdaad de geschiedenisboekjes niet, want we gaan weer voor mediageile broekies stemmen... Sorry, jullie want ik word voor één of andere reden niet meer opgeroepen om te gaan stemmen
                              LOL, waar haal je het vandaan

                              Leo Tindemans was eerste maal volksvertegenwoordiger in 1961, in 1973 werd hij eerste maal minister van begroting, daarvoor was hij al verschillende ministerposten sinds 1968. In 1974 was hij eerste minister. Blijkbaar is een carriere van 13 jaar "onervaren"


                              zoals ik zei

                              LOL

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                't Is dat gij zo oud zijt natuurlijk.
                                Definitie van luxe is maar perceptie. Ook uw generatie zal een luxesmaak hebben in de ogen van een nog oudere generatie, dat is nu eenmaal het leven. Alhoewel, voor hoelang nog? Uw generatie heeft nog overal van kunnen profiteren... de jeugd van tegenwoordig (<30 jaar) is gedoemd om uitgezogen te worden tot de laatste snik. Ze mogen al heel content zijn met een vaste job en een huisje... Maar ze zien alles voor hun ogen geschrapt worden, terwijl anderen daar jarenlang van hebben kunnen profiteren. De generatie 40+ hebben een immense inflatie en vastgoedexplosie meegemaakt, daar zit het kapitaal. Nu het wat minder gaat, moet de nieuwe generatie het ook maar bekopen. Ik voel eerlijk gezegd mee met de generatie 20-ers die nu achter een job vissen, vooral wanneer ze hier nog het verwijt naar hun kop geslingerd krijgen een luxe generatie te zijn, komende uit de mond van een bijna 40-er in z'n Mercedes S63AMG van de firma. Denk eerst eens na kerel.

                                Volledig mee eens. Ik heb zelf niets tegen de generatie babyboomers, ze kunnen het maar gehad hebben.
                                Maar doordat ze tot op heden van alle voordelen hebben kunnen genieten zitten ze er warmpjes in. (eigen huis waar de jonge generatie nu enkel nog van kan dromen, zelfs met 2 gezinsinkomens)
                                De jongere generatie kan werken tot aan hun 70ste, met nadien weinig of geen pensioen.

                                Dat 20 of 30ers een luxe firmawagen krijgen is omdat dit gekoppeld is aan de job/functie op zich. Als vertegenwoordiger, consultant, IT'er,... was dit idd de afgelopen jaren interessanter voor zowel de werknemer als werkgever. Door nu een hoger VAA te heffen gaat de overheid nu op specifieke groep mensen die meestal een lager bruto loon hebben (vanwege de firmawagen) een hogere belasting heffen. Dit is helemaal niet sociaal of fair.

                                Als de overheid toch geld nodig heeft, kunnen ze ook de personenbelasting verhogen. Dan wordt het tekort gedragen door de ganse maatschappij, en in verhouding tot uw loon. De rijkere dragen sociaal dan in verhouding meer bij.
                                Maar nee, dank u Di Rupo en afvallige vlaamse "meerderheid" partijen. (we zullen aan jullie denken tijdens de volgende verkiezingen)

                                Zelf rijd ik momenteel ook nog rond met een BMW318d die mij zuur zal opbreken. (momenteel <25km, dus zeker een 50 a 60 euro duurder per maand).
                                Index verhoging van 3% is dan al verdwenen.

                                Een bmw is luxe ja, geen overbodige luxe als je dagelijks onbetaald 3 a 4 uur in de file staat.
                                Bijkomend was deze wagen niet inruilbaar voor een kleinere, maar dan een hoger bruto loon.

                                1 boodschap die Di Rupo 1 uitstraalt :
                                Jongeren, niet hard studeren want later nemen we toch al jullie geld af en verdelen het onder ons socialistisch gespuis.

                                Resultaat: nog meer bedrijven zullen vertrekken, minder innovatie. En de witte raven die nu nog hard werken zullen ook kiezen voor een luilekker baantje om de hoek (9 to 5). Bij voorkeur nog in een openbare sector waar we kunnen gaan staken bij de minste zucht.
                                Last edited by ; 24/01/2012, 20:17.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Dat komt op hetzelfde neer. Ik wil ook een Porsche 911 ipv die ouwe Lexus op mijn oprit en ik kan dat wel betalen, maar dan moet ik me andere dingen ontzeggen. En dat heb ik er niet voor over = ik kan het me niet permitteren.
                                  Ik kan me inderdaad mijn huidige levensstandaard niet meer permitteren als men denkt de spelregels te moeten veranderen terwijl het spel gespeeld wordt. Het is mijn goed recht mijn belastingen te optimalizeren, net zoals jij dat waarschijnlijk ook doet.

                                  Een van die mogelijkheden om belastingen te ontwijken is dan ook om zoveel mogelijk van het privevoordeel van een auto door de firma te laten betalen. Ik pleit schuldig en besef dat er iets moet aan gebeuren, maar misschien mocht het minder bruusk.

                                  Maar jij gaat toch nog een stukje verder en eigenlijk vraag ik me af als jij je je hoge standaard wel kan permitteren als je niet naar het buitenland zou vluchten. Maar ja, in jouw geval is dat waarschijnlijk omdat het werk daar interessanter is, het weer beter, de vrouwen mooier en je geen last hebt van onze verfoeilijke jaloezie.

                                  Wat is je nuttige bijdrage eigenlijk geweest in deze 150 pagina's, behalve enkele verwijten naar omhooggevallen zelfstandigen, bedrijfsleiders en beginnende 'consultants'? Wat halfslachtige pogingen tot lesjes economie?

                                  Anderzijds houdt zoiets de fun er inderdaad wel wat in, dat moet ik je alvast toegeven. En ja, ik heb een slechte dag.

                                  Comment


                                  • Minder dan 25km, en toch 3-4uur in de file staan?
                                    Al eens een fiets overwogen?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                      Ik kan me inderdaad mijn huidige levensstandaard niet meer permitteren als men denkt de spelregels te moeten veranderen terwijl het spel gespeeld wordt. Het is mijn goed recht mijn belastingen te optimalizeren, net zoals jij dat waarschijnlijk ook doet.

                                      Een van die mogelijkheden om belastingen te ontwijken is dan ook om zoveel mogelijk van het privevoordeel van een auto door de firma te laten betalen. Ik pleit schuldig en besef dat er iets moet aan gebeuren, maar misschien mocht het minder bruusk.

                                      Maar jij gaat toch nog een stukje verder en eigenlijk vraag ik me af als jij je je hoge standaard wel kan permitteren als je niet naar het buitenland zou vluchten. Maar ja, in jouw geval is dat waarschijnlijk omdat het werk daar interessanter is, het weer beter, de vrouwen mooier en je geen last hebt van onze verfoeilijke jaloezie.

                                      Wat is je nuttige bijdrage eigenlijk geweest in deze 150 pagina's, behalve enkele verwijten naar omhooggevallen zelfstandigen, bedrijfsleiders en beginnende 'consultants'? Wat halfslachtige pogingen tot lesjes economie?

                                      Anderzijds houdt zoiets de fun er inderdaad wel wat in, dat moet ik je alvast toegeven. En ja, ik heb een slechte dag.
                                      right on, de helft van zijn posts zijn onderbouwd zelfs als ik ben er niet altijd mee eens
                                      de andere helft is, iedereen met een Skoda en ik in mijn AMG, bla bla

                                      blijkaar was Leo Tindemans "onervaren" toen hij aan de macht kwam

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Minder dan 25km, en toch 3-4uur in de file staan?
                                        Al eens een fiets overwogen?
                                        afstand woon-werk tot mijn detacheringsfirma < 25km.

                                        Afstand dagelijks naar klanten (regie/projecten) over gans belgië of erbuiten > 100 km.
                                        Ik denk dat ik hoogstens een paar dagen per jaar op mijn firma zit (<25km).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Dat is ook logisch. Waar je woont en 's avonds naartoe gaat, is een persoonlijke keuze.

                                          Als ik ervoor kies 60km van mijn werk te wonen ipv wandelafstand, dan is dat omdat het mijn comfort te goede komt daar te wonen (mooier, groener, goedkoper, ... of ik koos een beter betaalde job verder weg,...).

                                          Mij daarvoor een belastingsvoordeel geven tegenover degene die wel op wandelafstand ging wonen of daar dichtbij een job koos, is een ongelijkheid invoeren.
                                          Je doet alsof iedereen eerst zijn werkgever kiest, en vervolgens zijn woonplaats. Ik denk dat dat bij velen omgekeerd werkt, en als ze na het kiezen van hun werkgever de kans krijgen om van woonplaats te veranderen ze zeer vaak kiezen om korter bij het werk te wonen.

                                          In mijn geval is het simpel. Ik kan inderdaad bij de lokale Lidl vakken vullen, of met mijn kennis en kunnen 200 km per dag rijden omdat geen van mijn klanten zich hier vestigen, en niet geïnteresseerd zijn in thuiswerk. Je kan dan spinnen dat ik niet verplicht ben om hoog gekwalificeerd werk te doen, maar de dag dat hoog gekwalificeerd personeel terug afzakt naar de boerenbuiten om te werken, is de dag dat het laag geschoold personeel op de boerenbuiten zonder werk zit.

                                          En dan zwijg ik nog over het verschil in huizenprijzen tussen het Brusselse gewest en in een provinciestad.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Benevens, de bedrijfswagen is in sé een "machine" om je werk mee uit te voeren.

                                          Als de bakker een over koopt, dan mag hij dat logisch van zijn inkomsten aftrekken want dat is een werktuig dat een "kost" is voor hem.
                                          Als een verkoper moet rondrijden naar klanten, dan is die auto ook een werktuig. Als hij die oppikt op kantoor en er naar de klant mee gaat en 's avonds weer aan kantoor aftzet, dan wordt hij daar ook niet op belast want dat is geen extra "inkomen" voor hem.
                                          Nu rijden er veel privé met hun bedrijfswagen... en dat was tot voor kort ook serieus belstingsvrij... Tja.
                                          En wat in mijn geval als mijn kantoor ook mijn woonplaats is, en mijn klanten overal te lande zijn, waaronder een klant die verwacht dat ik 'm elke weekdag bezoek?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X