Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het probleem is inderdaad enkel erger geworden ipv beter; en het werd hier al geschreven, het is geen VAA probleem. Auto's werden verkozen omdat loon te duur was. Nu is loon nog steeds duur en een auto even duur als loon, conclussie, we gaan er qua werkgelegenheid op achteruit.

    Elke regering, en we hebben er al veel gehad, veranderd de regels van het spel maar draagt nooit de gevolgen want ze blijven daar ze niet lang genoeg voor.

    Het echte 'werk' is al lang naar Asie verhuisd en zal daar blijven (zie artikel Forbes dat ik hier gepost heb). Die jobs komen echt niet terug. De volledige logistieke keten bevindt zich daar en het is goedkoper een buis aan te leggen van uw leverancier naar uw fabriek dan een boot te laten varen. DAT, dat is de werkelijkheid.

    Bonden denken enkel aan het behoudt van jobs en rechten/geld, niet aan het creëren van jobs, dat doen ze wel in Indie of Asie. Sowieso heb ik nooit een vakbondsafgevaardigde voor mij zien staken als de helft vn een project off shore geprogrammeerd werd. Maar daarvoor verdien ik teveel ofwel ben ik te slim en kan ik niet omgekocht worden met populistisch gepraat.

    Wij (generation Y) moeten wel betalen maar krijgen er veel minder voor. Mijn huis zal niet vervijfvoudigen in prijs want de boom is voorbij en een huis kopen om de verbouwen is nu marktcomform geworden (lees: zonder premies) en zal dus de prijzen niet laten stijgen 'want kzal toch meerwaarde hebben eens verbouwd', No money, no house;

    Ik werk godverdomme elke dag mijn kloten af, ben nooit thuis, slaap 200 dagen per jaar op hotel, heb veel minder vrienden dan vroeger want ben er nooit en krijg er momenteel niets voor in ruil.

    Mijn auto is duurder geworden
    mijn huis ook
    mijn loon is nog steeds duur
    mijn premies werden afgeschaft
    mijn maaltijdcheques worden duurder
    mijn pensioen gaat er netto op achteruit

    maar IK (Generation Y), moet wel voor de vergrijzing opdraaien, maar IK, ik ben het BEU.

    Ik zou gemakkelijk 50% kunnen werken en nog alle rekeneingen betalen, maar ik ben zo'n dommerik die graag werkt, graag leert en graag leeft, en dat, dat wordt afgestraft.

    en DAT, dat is de werkelijkheid.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

    Comment


    • fblade, nagel op de kop, maar wat op korte termijn belangrijk is, is dat de loonkost een stevige sprong heeft gemaakt. Het is één om de fiscaal voordeligere firmawagens correct te belasten, maar iemand moet die meerkost betalen. Doe er dan nog die index bij die vrolijk mee springt met de inflatie (en volgens mij zelfs de inflatie veroorzaakt) en je prijst jezelf als land makkelijk uit de markt. We halen nu Bulgaren naar hier om in de bouw te werken, maar ook qua bureauwerk is er al een legertje Indiers en Britten geland, die vrolijk betaald en belast worden volgens hun stelsel en waar de overheid achter het net vist. Als ik mijn kans zie, flikker ik mijn vennootschap ook vrolijk de grens over en ben ik België niets meer verschuldigd. Want laten we eerlijk zijn, België is enkel nog goed voor chocolade, frieten, gezondheidszorg en onderwijs. Domicilie en vennootschap in de grensstreek van Luxemburg of Duitsland en je hoeft niks te missen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        't Is dat gij zo oud zijt natuurlijk.
        Definitie van luxe is maar perceptie. Ook uw generatie zal een luxesmaak hebben in de ogen van een nog oudere generatie, dat is nu eenmaal het leven. Alhoewel, voor hoelang nog? Uw generatie heeft nog overal van kunnen profiteren... de jeugd van tegenwoordig (<30 jaar) is gedoemd om uitgezogen te worden tot de laatste snik. Ze mogen al heel content zijn met een vaste job en een huisje... Maar ze zien alles voor hun ogen geschrapt worden, terwijl anderen daar jarenlang van hebben kunnen profiteren. De generatie 40+ hebben een immense inflatie en vastgoedexplosie meegemaakt, daar zit het kapitaal. Nu het wat minder gaat, moet de nieuwe generatie het ook maar bekopen. Ik voel eerlijk gezegd mee met de generatie 20-ers die nu achter een job vissen, vooral wanneer ze hier nog het verwijt naar hun kop geslingerd krijgen een luxe generatie te zijn, komende uit de mond van een bijna 40-er in z'n Mercedes S63AMG van de firma. Denk eerst eens na kerel.

        Miauw ! 'k Heb precies op iemand zijne staart getrapt.

        Zoals reeds veelvuldig geschreven, ik heb mijn S63 AMG zelf betaald door gewoon de lease te kiezen ipv loon. En in UK wordt dat gewoon aan dezelfde voet belast als cash. Enige reden waarom ik de wagen als lease nam, was omdat ik zelf niet het risico wou dragen van de herverkoopwaarde. Ondertussen heb ik vorige week trouwens zelf mijn overkoop-optie uitgeoefend.

        Die "oude generatie" die zogezegd van de vastgoedexplosie heeft kunnen profiteren, wat kunnen zij doen met de meerwaarde op hun huis? Helemaal niks.
        Als mijn ma haar huis nu 700000 Euro waard is tegen 150000 Euro 20 jaar terug, dan moet zij ook wel weer datzelfde bedrag betalen indien ze van huis wil veranderen. Die ganse hetse rond "mijn huis is meer waard geworden, dus ik word rijker", is gewoon een illusie tenzij je het verkoopt en naar een ander land verhuist waar je goedkoop kan wonen.

        Je punt dat de oudere generatie het makkelijker had, moet je aan hen eens gaan vertellen. Onze pa die had geen bedrijfswagen of andere fiscale voordelen. Die heeft altijd zelf moeten werken, volle pot zijn belastinge betalen en sparen om zich ne Mercedes te kunnen kopen. En die ging niet naar Mauritius op vakantie maar met de caravan naar Zuid-Frankrijk.

        Ikzelf heb exact hetzelfde gedaan: Klein huisje in een dorpje in Engeland, ouwe meubels gerecupereerd van familie, elke dag 4-5 uur op de trein naar London, ouwe Mercedes E klasse rijden van 200000km en met de caravan naar Frankrijk op reis in de zomer. Geen luxeflat in London, luxevakanties, merkkledij of een nieuwe Audi. Ik heb me van daar wel opgewerkt.

        De huidige generatie is gewoon die luxe van papa en mama gewoon geworden en vergeten dat zij klein becheiden begonnen zijn. Wanneer ze plots op hun eigen benen moeten staan, dan zijn ze verwonderd dat die luxe wegvalt.

        Pa zaliger had er een perfect uitdrukking voor: "Ze denken dat de gebraden kiekens in hun bakkes gaan vallen". En hij had gelijk.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Domicilie en vennootschap in de grensstreek van Luxemburg of Duitsland en je hoeft niks te missen.
          Heb je daar ervaring mee?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            fblade, nagel op de kop, maar wat op korte termijn belangrijk is, is dat de loonkost een stevige sprong heeft gemaakt. Het is één om de fiscaal voordeligere firmawagens correct te belasten, maar iemand moet die meerkost betalen. Doe er dan nog die index bij die vrolijk mee springt met de inflatie (en volgens mij zelfs de inflatie veroorzaakt) en je prijst jezelf als land makkelijk uit de markt. We halen nu Bulgaren naar hier om in de bouw te werken, maar ook qua bureauwerk is er al een legertje Indiers en Britten geland, die vrolijk betaald en belast worden volgens hun stelsel en waar de overheid achter het net vist. Als ik mijn kans zie, flikker ik mijn vennootschap ook vrolijk de grens over en ben ik België niets meer verschuldigd. Want laten we eerlijk zijn, België is enkel nog goed voor chocolade, frieten, gezondheidszorg en onderwijs. Domicilie en vennootschap in de grensstreek van Luxemburg of Duitsland en je hoeft niks te missen.

            Juist van de eerste tot de laatste letter. België is goed voor chocolade, frieten, gezondheidszorg en bier. Maar waarom net de grens overgaan? Het Ruhrgebiet is al even overbevolkt en grijs en de streek van Baixrouth in Noord Frankrijk is nu ook niet het het beloofde land.

            Ga gewoon ergens leuks wonen. Ik heb thuis zowel in Frankrijk als in Finland steeds een voorraad chocolade, chips, bloedworst, bier en frietvet. In Nice zijn er twee goeie Belgische frituren en ondertussen geniet ik van het aangenamer weer en de minder bekrompen mentaliteit. En qua school kunnen de kinderen in beide plekken een uitstekende en internationale opleiding genieten in de internationale scholen Nice, Monaco en Oulu.

            PS: Je kan de Britten het niet kwalijk nemen dat zij nu met hun goedkope £ sterling hun diensten op het continent komen aanbieden. Enkele jaren terug nog zaten er 45000 Belgen in London om daar te profiteren van de hoge lonen en sterke GBP.... Het kan verkeren.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Die "oude generatie" die zogezegd van de vastgoedexplosie heeft kunnen profiteren, wat kunnen zij doen met de meerwaarde op hun huis? Helemaal niks.
              Als mijn ma haar huis nu 700000 Euro waard is tegen 150000 Euro 20 jaar terug, dan moet zij ook wel weer datzelfde bedrag betalen indien ze van huis wil veranderen. Die ganse hetse rond "mijn huis is meer waard geworden, dus ik word rijker", is gewoon een illusie tenzij je het verkoopt en naar een ander land verhuist waar je goedkoop kan wonen.
              Gemakkelijk gezegd weeral, maar diegene die de vastgoedexplosie niet hebben meegemaakt, waar moeten ze het geld vandaan halen bij de aankoop van hun eerste woning? Om effe het verschil te schetsen, vroeger kreeg men sociale woningen amper gesleten... nu zit je met ellenlange wachtlijsten. Vroeger waren ze verlegen om in 'n sociale woning te moeten wonen, nu staan ze ervoor te springen. Hoe zou het komen? Mensen kochten vroeger veel gemakkelijker bouwgrond om er een huisje op te zetten... Nu moet je al bouwgrond "krijgen", of een stevig loon hebben om het nog te kunnen. Zelfs 2 verdieners hebben het moeilijk.

              Ik dacht, hij prikt weer eens om wat reactie uit te lokken. Maar ge meent het blijkbaar nog ook. Je moet ook niet uitleggen vanwaar je auto komt en onder welke belastingschaal dat valt... Iedereen gaat hetzelfde antwoorden, namelijk: "heb er hard voor gewerkt", en dat is de waarheid als een koe. Alleen vond ik het raar dat jij commentaar hebt op een zogezegde luxegeneratie... Ik vrees echter dat die perceptie van een luxegeneratie er wel eens compleet naast gegrepen is. Ze bestaat misschien wel, maar 't is niet die leeftijdscategorie denk ik.

              Soit, het is zwaar off-topic, waarvoor mijn excuses.

              Miauwkes

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                Ik zou gemakkelijk 50% kunnen werken en nog alle rekeneingen betalen, maar ik ben zo'n dommerik die graag werkt, graag leert en graag leeft, en dat, dat wordt afgestraft.

                en DAT, dat is de werkelijkheid.
                Inderdaad, ik heb ook al veel gewerkt en wat geld kunnen aan kant zetten.......en beetje bij beetje zijn ze mij aan het pluimen....auto's...roerende voorheffing....extra 4 % vermogensbelasting....taksen.....de jacht op liefhebbers van sportwagens is geopend.....en heb je door hard werken en risico's nemen iets bereikt in het leven ?? jammer....want beetje bij beetje komen ze het halen....
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment


                • Iemand zei me dat ik de vennootschap niet kan liquideren omdat er vastgoed in zit (appartement dat verhuurd wordt aan familie). Klopt dit? (verkopen of hen eruit zetten is om verschillende redenen geen optie)

                  Mijn vraag: kun je ook een bestaande NV laten 'doodbloeden' (er zit genoeg cash in om de vaste kosten nog vele jaren mee te dekken) en tegelijk elders iets nieuw opstarten?

                  Comment


                  • Elio is Vlaanderen op Waalse leest geschoeid, met dank aan de 'Vlaamse' nuttige idioten. Ik geniet er nu al alle dagen met volle teugen van.

                    Comment


                    • Het is hier al een paar gezegd geweest om je loon extra te verlagen bovenop de VAA impact op loon, om te vermijden dat je sociale bijdragen ook nog eens gaan stijgen.

                      Ik heb dat hier eens gedetailleerd uitgerekend.
                      Bottomline: klopt! Vooral als je op de 10% stopzettingsdividend zal kunnen rekenen. Als je 21% RV moet betalen is het nog altijd interessant.

                      Stel dat je VAA met x omhoog gaat. Door je loon te verlagen, heeft de zaak 34% daarvan meer belastingen want minder kosten. Als je dat dan uitkeert als dividend aan 21% heb je nog 0.66*0.79=52% ervan over.

                      Als je het als loon uitbetaalt is het 53%+extra sociale bijdragen, die zelf weer aftrekbaar zijn zo kom je op 63% je houdt dus 37% over. Je wint dus 15 % van de stijging VAA in het geval van 21% RV en bij stopzettingsdividend (10%RV) komt je op 22.4% winst.

                      Gedetailleerde berekening toont ook aan dat als zelfstandige je loon verlagen met exact evenveel als de stijging in voordeel alle aard, op de lange termijn nog voordeliger wordt dan het oude systeem!.
                      En daarenboven, als alle zelfstandigen in Belgie die hun wagen behouden dit doen zal Di Rupo precies het omgekeerde bereiken dan hetgeen hij wou, namelijk MINDER inkomsten uit voordeel alle aard + dividenden + belasting op loon samen. En dat is dan enkel voor zij die hun wagen behouden. Tel daar bij al wie hem kan verkopen en iets goedkopers of occasie terug kopen.

                      Bon, geen loze beweringen zonder gedetailleerde berekening.

                      In bijlage een nieuwe spreadsheet:
                      Bereken hier uw voordeel en pest Di Rupo terug


                      Wordt rijker dankzij Di Rupo !!!
                      Of begin ik nu als een sos te klinken ?

                      Correct me if I'm wrong ...

                      Ik ga alvast voor mijn X3 in plaats van jaarlijks 1753 euro meer te betalen dan vroeger, nu elk jaar 249 euro uitsparen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        't Is dat gij zo oud zijt natuurlijk.
                        Definitie van luxe is maar perceptie. Ook uw generatie zal een luxesmaak hebben in de ogen van een nog oudere generatie, dat is nu eenmaal het leven. Alhoewel, voor hoelang nog? Uw generatie heeft nog overal van kunnen profiteren... de jeugd van tegenwoordig (<30 jaar) is gedoemd om uitgezogen te worden tot de laatste snik. Ze mogen al heel content zijn met een vaste job en een huisje... Maar ze zien alles voor hun ogen geschrapt worden, terwijl anderen daar jarenlang van hebben kunnen profiteren. De generatie 40+ hebben een immense inflatie en vastgoedexplosie meegemaakt, daar zit het kapitaal. Nu het wat minder gaat, moet de nieuwe generatie het ook maar bekopen. Ik voel eerlijk gezegd mee met de generatie 20-ers die nu achter een job vissen, vooral wanneer ze hier nog het verwijt naar hun kop geslingerd krijgen een luxe generatie te zijn, komende uit de mond van een bijna 40-er in z'n Mercedes S63AMG van de firma. Denk eerst eens na kerel.
                        80 was/is prachtig,spijtig genoeg alleen de titel van een BRT programma. IRL donkere jaren.
                        truth is in the eye of the beholder

                        Comment


                        • Zeratul: ok maar er zijn ook grenzen aan het verlagen van je loon nietwaar. Een mens moet ook nog leven he

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BernieDC Bekijk Berichten
                            Inderdaad, ik heb ook al veel gewerkt en wat geld kunnen aan kant zetten.......en beetje bij beetje zijn ze mij aan het pluimen....auto's...roerende voorheffing....extra 4 % vermogensbelasting....taksen.....de jacht op liefhebbers van sportwagens is geopend.....en heb je door hard werken en risico's nemen iets bereikt in het leven ?? jammer....want beetje bij beetje komen ze het halen....
                            Het volgende is de jacht op het ....jacht / boot
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                              Zeratul: ok maar er zijn ook grenzen aan het verlagen van je loon nietwaar. Een mens moet ook nog leven he
                              Da's waar je moet het financieel aankunnen.
                              In mijn geval gaat het om 300 euro per maand die nu niet prive, maar in de vennootschap gespaard zal worden.

                              Ik zou zeggen bekijk het eens, kan je het aan prive, dan is 't heel interessant. En anders is misschien zelfs geld lenen tot je kan liquideren of dividen uitkeren interessanter...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                Het is hier al een paar gezegd geweest om je loon extra te verlagen bovenop de VAA impact op loon, om te vermijden dat je sociale bijdragen ook nog eens gaan stijgen.

                                Ik heb dat hier eens gedetailleerd uitgerekend.
                                Bottomline: klopt! Vooral als je op de 10% stopzettingsdividend zal kunnen rekenen. Als je 21% RV moet betalen is het nog altijd interessant.

                                Stel dat je VAA met x omhoog gaat. Door je loon te verlagen, heeft de zaak 34% daarvan meer belastingen want minder kosten. Als je dat dan uitkeert als dividend aan 21% heb je nog 0.66*0.79=52% ervan over.

                                Als je het als loon uitbetaalt is het 53%+extra sociale bijdragen, die zelf weer aftrekbaar zijn zo kom je op 63% je houdt dus 37% over. Je wint dus 15 % van de stijging VAA in het geval van 21% RV en bij stopzettingsdividend (10%RV) komt je op 22.4% winst.

                                Gedetailleerde berekening toont ook aan dat als zelfstandige je loon verlagen met exact evenveel als de stijging in voordeel alle aard, op de lange termijn nog voordeliger wordt dan het oude systeem!.
                                En daarenboven, als alle zelfstandigen in Belgie die hun wagen behouden dit doen zal Di Rupo precies het omgekeerde bereiken dan hetgeen hij wou, namelijk MINDER inkomsten uit voordeel alle aard + dividenden + belasting op loon samen. En dat is dan enkel voor zij die hun wagen behouden. Tel daar bij al wie hem kan verkopen en iets goedkopers of occasie terug kopen.

                                Bon, geen loze beweringen zonder gedetailleerde berekening.

                                In bijlage een nieuwe spreadsheet:
                                Bereken hier uw voordeel en pest Di Rupo terug


                                Wordt rijker dankzij Di Rupo !!!
                                Of begin ik nu als een sos te klinken ?

                                Correct me if I'm wrong ...

                                Ik ga alvast voor mijn X3 in plaats van jaarlijks 1753 euro meer te betalen dan vroeger, nu elk jaar 249 euro uitsparen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                Zeratul: ok maar er zijn ook grenzen aan het verlagen van je loon nietwaar. Een mens moet ook nog leven he
                                Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                Da's waar je moet het financieel aankunnen.
                                In mijn geval gaat het om 300 euro per maand die nu niet prive, maar in de vennootschap gespaard zal worden.

                                Ik zou zeggen bekijk het eens, kan je het aan prive, dan is 't heel interessant. En anders is misschien zelfs geld lenen tot je kan liquideren of dividen uitkeren interessanter...
                                Inderdaad, mijn boekhouder heeft 9 jaar geleden (toen zijn we gestart als zelfstandige, later vennootschap) gevraagd wat we maandelijks nodig hadden om van te leven. Vond ik een hééél goede vraag. en dan komen we haast vanzelf op mijn bijdrage enkele blz terug: http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=2962
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment




                                • Dus toch degressiviteit, wat ieder weldenkend mens al zegt vanaf de eerste dag ...
                                  Blijft de vraag, wat wordt de vertrekprijs voor tweedehandswagens.
                                  Last edited by ; 24/01/2012, 23:34.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
                                    http://www.lalibre.be/actu/belgique/...e-societe.html

                                    Dus toch degressiviteit, wat ieder weldenkend mens al zegt vanaf de eerste dag ...
                                    Blijft de vraag, wat wordt de vertrekprijs voor tweedehandswagens.

                                    Ma geen sprake meer van de korting die er moest bijgeteld worden.

                                    Alé, alweer onduidelijkheid troef.

                                    Comment


                                    • L'avantage sera calculé sur 100% de la valeur catalogue de la voiture augmenté des options à l'achat. Après un an, il sera calculé sur 94pc de ce montant. Celui-ci continuera à diminuer ensuite de 6% par année jusqu'à un minimum de 70%.
                                      Berekening is duidelijk toch?

                                      Jaar 1 = 100 % cataloguswarde + opties
                                      Jaar 2 = Jaar1 - 6%
                                      Jaar 3 = Jaar2 - 6%
                                      Jaar 4 = Jaar3 - 6%
                                      Jaar 5 = Jaar4 - 6%
                                      Jaar 6 = Jaar5 - 6%
                                      Jaar 7 = Jaar 6
                                      Jaar 8 = Jaar 6

                                      enzovoort.
                                      Maar blijft vol met gaten, wat met mijn huidige wagen,nieuw gekocht maar is nu al 1 jaar oud maar is niet tweedehands .. dezelfde problematiek blijft dus. Iemand die nieuw kocht wordt dubbel en dik gekloot in vergelijking met iemand die dezelfde auto 2dehands koopt.
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • Pour éviter tout contournement de la réglementation via des voitures de deuxième main, il a finalement été convenu de prévoir une décote de l'avantage de 6% par an jusqu'à minimum 70%.


                                        Onduidelijk is of het begrip "factuurprijs" nu overeind blijft voor 2de handswagens of niet.
                                        Zo ja, passen ze die -6% tot aan 70% ook toe op 2de hands of alleen op nieuwe?
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment

                                        Working...
                                        X