Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen verschil nieuwe of 2de hands wagen blijkbaar:
    Om te voorkomen dat via de tweedehandsvoertuigen de regeling over de bedrijfsvoertuigen wordt omzeild, kwam de ploeg-Di Rupo overeen het fiscaal voordeel met 6 procent per jaar te laten dalen, tot een minimum van 70 procent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Pour éviter tout contournement de la réglementation via des voitures de deuxième main, il a finalement été convenu de prévoir une décote de l'avantage de 6% par an jusqu'à minimum 70%.

Onduidelijk is of het begrip "factuurprijs" nu overeind blijft voor 2de handswagens of niet.
      Zo ja, passen ze die -6% tot aan 70% ook toe op 2de hands of alleen op nieuwe?
      Het lijkt me vrij duidelijk dat je altijd vertrekt van de catalogusprijs verminderd met de leeftijd*6 met een minimum van 70% van de catalogusprijs.

Comment

• Mij niet
        Zou dus volgens jou betekenen dat ze nu voor 2dehands toch de nieuwprijs als basis gaan nemen en daar 6%/jaar gaan afdoen tot 70%?
        Dat staat daar nergens.
        Tekst van DS is al even onduidelijk als die van La Libre.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Mij niet
          Zou dus volgens jou betekenen dat ze nu voor 2dehands toch de nieuwprijs als basis gaan nemen en daar 6%/jaar gaan afdoen tot 70%?
          Dat staat daar nergens.
          Tekst van DS is al even onduidelijk als die van La Libre.
          Lijkt me nochtans duidelijk, deze regel is onstaan om te voorkomen dat er misbruik ging onstaan door 2de handswagens goedkoop te factureren.

Comment

• Jij denkt dat het duidelijk is maar toch is het dat niet , even de wetteksten afwachten of definitie van 'cataloguswaarde' wordt aangepast en dan kunnen we zeker zijn. Eerder niet.

Comment

• Er verandert niets aan de definitie van catalogusprijs. Dit blijft voor 2de handswagens de factuurprijs.

Moet jij me eens exact wijzen op de passage waarin staat dat het ook voor 2de handswagens voortaan de nieuwwaarde is die telt want ik zie het niet
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                Jij denkt dat het duidelijk is maar toch is het dat niet , even de wetteksten afwachten of definitie van 'cataloguswaarde' wordt aangepast en dan kunnen we zeker zijn. Eerder niet.
                Ik duim mee, maar vrees er voor

2de hands factuurwaarde zag ik nog eventueel zitten maar 70% van catalogusprijs vind ik er wat over.

Als het er zo doorkomt zal er wss nog een 997s naar het buitenland vertrekken. Arm Belgie.

Comment

• Rustig Rennfox, ik bevestigde alleen je stelling dat het nog steeds niet duidelijk is. En idd, tot nu lees ik niets dat de definitie van 'cataloguswaarde' wijzigt. Maar zoals gezegd, de wettekst eerst zien en dan zeker zijn.

Comment

• als je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets? Zou ook betekenen dat de meeste optimale VAA bij een okkazie is van 5 jaar oud.
                    Last edited by freegeek; 25/01/2012, 00:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                      Rustig Rennfox, ik bevestigde alleen je stelling dat het nog steeds niet duidelijk is. En idd, tot nu lees ik niets dat de definitie van 'cataloguswaarde' wijzigt. Maar zoals gezegd, de wettekst eerst zien en dan zeker zijn.
                      ik was tegen dennisvr bezig
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

Er verandert niets aan de definitie van catalogusprijs. Dit blijft voor 2de handswagens de factuurprijs.

Moet jij me eens exact wijzen op de passage waarin staat dat het ook voor 2de handswagens voortaan de nieuwwaarde is die telt want ik zie het niet
                        dat denk ik ook niet

2dehands = factuur - (aantal jaren * 6%)%

niets te factuurwaarde bij 2dehands meer
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                          als je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets? Zou ook betekenen dat de meeste optimale VAA bij een okkazie is van 5 jaar oud.
                          Je mist iets maar wacht even af, morgen hopelijk een tekst van de wetgever.

Comment

ik was tegen dennisvr bezig
                            LOL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                              als je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets?
                              We hebben daar vorig jaar al 40 pagina's of zo over gediscussieerd

Alles staat nu blijkbaar weer op de helling.
                              Die 6%/jaar is maar een doekje voor het bloeden want de meeste leasing karren gaan toch maar 3-4 jaar mee.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

We hebben daar vorig jaar al 40 pagina's of zo over gediscussieerd

Alles staat nu blijkbaar weer op de helling.
                                Die 6%/jaar is maar een doekje voor het bloeden want de meeste leasing karren gaan toch maar 3-4 jaar mee.
                                zoals ik het lees is er eigenlijk maar één globale regel. en is er geen onderscheid tussen nieuw en okkazie voor de berekening. Is gewoon degressief. Cataloogprijs -6% per jaar met een een minimum van 70%.

maw als je een okkazie koopt moet je de originele faktuur weten te vinden

Comment

• Er valt ook helemaal niets te lezen want dit zijn gepapegaaide kranteartikels (Bron is Belga) en geen wetteksten.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichten
                                    Ik duim mee, maar vrees er voor

2de hands factuurwaarde zag ik nog eventueel zitten maar 70% van catalogusprijs vind ik er wat over.

Als het er zo doorkomt zal er wss nog een 997s naar het buitenland vertrekken. Arm Belgie.
                                    oei das minder, dus dan terug naar Bayerische Mazout Werke? Of gelijk mij doen en nen otto pakken met ne grasmachienmoteur .

Comment

Er valt ook helemaal niets te lezen want dit zijn gepapegaaide kranteartikels (Bron is Belga) en geen wetteksten.
                                      denk nochtans dat ik er boenk recht op zal zitten
                                      zal interessant zijn, hoeveel kostte een BMW in Polen 5 jaar terug?

Comment

• I'm with Rennfox.
                                        Dit zou toch een radicale verandering zijn tegenover het oorspronkelijke voorstel als nu plots toch 2dehands= nieuwprijs, lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat ze dat er niet expliciet zouden bij vermelden
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          I'm with Rennfox.
                                          Dit zou toch een radicale verandering zijn tegenover het oorspronkelijke voorstel als nu plots toch 2dehands= nieuwprijs, lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat ze dat er niet expliciet zouden bij vermelden
                                          ze wilden afstappen van faktuurbedrag voor tweedehands wegens fraudegevoelig, met de originele faktuur kan je niet foefelen. Ze hebben gewoon het degressief element ingebouwd gebaseerd op catalogusprijs (=alle opties zonder koring)
                                          Last edited by freegeek; 25/01/2012, 00:51.

Comment

Working...
                                          X