Geen verschil nieuwe of 2de hands wagen blijkbaar:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenPour éviter tout contournement de la réglementation via des voitures de deuxième main, il a finalement été convenu de prévoir une décote de l'avantage de 6% par an jusqu'à minimum 70%.
Onduidelijk is of het begrip "factuurprijs" nu overeind blijft voor 2de handswagens of niet.
Zo ja, passen ze die -6% tot aan 70% ook toe op 2de hands of alleen op nieuwe?
Comment
-
Mij niet
Zou dus volgens jou betekenen dat ze nu voor 2dehands toch de nieuwprijs als basis gaan nemen en daar 6%/jaar gaan afdoen tot 70%?
Dat staat daar nergens.
Tekst van DS is al even onduidelijk als die van La Libre.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenMij niet
Zou dus volgens jou betekenen dat ze nu voor 2dehands toch de nieuwprijs als basis gaan nemen en daar 6%/jaar gaan afdoen tot 70%?
Dat staat daar nergens.
Tekst van DS is al even onduidelijk als die van La Libre.
Comment
-
Er verandert niets aan de definitie van catalogusprijs. Dit blijft voor 2de handswagens de factuurprijs.
Moet jij me eens exact wijzen op de passage waarin staat dat het ook voor 2de handswagens voortaan de nieuwwaarde is die telt want ik zie het niet2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenJij denkt dat het duidelijk is maar toch is het dat niet , even de wetteksten afwachten of definitie van 'cataloguswaarde' wordt aangepast en dan kunnen we zeker zijn. Eerder niet.
2de hands factuurwaarde zag ik nog eventueel zitten maar 70% van catalogusprijs vind ik er wat over.
Als het er zo doorkomt zal er wss nog een 997s naar het buitenland vertrekken. Arm Belgie.
Comment
-
als je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets? Zou ook betekenen dat de meeste optimale VAA bij een okkazie is van 5 jaar oud.Last edited by freegeek; 25/01/2012, 00:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenRustig Rennfox, ik bevestigde alleen je stelling dat het nog steeds niet duidelijk is. En idd, tot nu lees ik niets dat de definitie van 'cataloguswaarde' wijzigt. Maar zoals gezegd, de wettekst eerst zien en dan zeker zijn.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenEr verandert niets aan de definitie van catalogusprijs. Dit blijft voor 2de handswagens de factuurprijs.
Moet jij me eens exact wijzen op de passage waarin staat dat het ook voor 2de handswagens voortaan de nieuwwaarde is die telt want ik zie het niet
2dehands = factuur - (aantal jaren * 6%)%
niets te factuurwaarde bij 2dehands meerHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenals je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets? Zou ook betekenen dat de meeste optimale VAA bij een okkazie is van 5 jaar oud.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenals je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets?
Alles staat nu blijkbaar weer op de helling.
Die 6%/jaar is maar een doekje voor het bloeden want de meeste leasing karren gaan toch maar 3-4 jaar mee.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWe hebben daar vorig jaar al 40 pagina's of zo over gediscussieerd
Alles staat nu blijkbaar weer op de helling.
Die 6%/jaar is maar een doekje voor het bloeden want de meeste leasing karren gaan toch maar 3-4 jaar mee.
maw als je een okkazie koopt moet je de originele faktuur weten te vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk BerichtenIk duim mee, maar vrees er voor
2de hands factuurwaarde zag ik nog eventueel zitten maar 70% van catalogusprijs vind ik er wat over.
Als het er zo doorkomt zal er wss nog een 997s naar het buitenland vertrekken. Arm Belgie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenEr valt ook helemaal niets te lezen want dit zijn gepapegaaide kranteartikels (Bron is Belga) en geen wetteksten.
zal interessant zijn, hoeveel kostte een BMW in Polen 5 jaar terug?
Comment
-
I'm with Rennfox.
Dit zou toch een radicale verandering zijn tegenover het oorspronkelijke voorstel als nu plots toch 2dehands= nieuwprijs, lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat ze dat er niet expliciet zouden bij vermeldenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenI'm with Rennfox.
Dit zou toch een radicale verandering zijn tegenover het oorspronkelijke voorstel als nu plots toch 2dehands= nieuwprijs, lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat ze dat er niet expliciet zouden bij vermeldenLast edited by freegeek; 25/01/2012, 00:51.
Comment
Comment