Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
    denk nochtans dat ik er boenk recht op zal zitten
    zal interessant zijn, hoeveel kostte een BMW in Polen 5 jaar terug?
    Als jij er boenk op zit, en ik bestrijd dat niet, dan moet de volledige wettekst herschreven worden en zal dat aan de administratie, boekhouders, sociale kantoren veel werk kosten. Men kan NIEMAND verplichten te weten wat een goed ooit nieuw heeft gekost. Dus moet er een degelijke database komen waar alles in kan terug gevonden worden.

Bovendien staat op een 2de hands factuur zo goed als nooit de opties apart vermeld. Dus zelfs al bestaat er een database met oude invoerders prijzen en opties, wie zal dan zeggen wat hij allemaal op die wagen heeft ?? Niemand toch ? En de fiscus zie ik niet alle wagens controleren. Trouwens , die wagens moeten niet eens aanwezig zijn bij een controle. Dus ja , afwachten zoals ik al zei.

Je bent trouwens niet mee met wat de wetgever bedoelt met 'cataloguswaarde'.

Comment

• Hoe gaan ze de catalogus prijs opvissen van een 17 jaar oude 7... .

Allé dat wil ik nog wel eens zien. Man man wat een bende losers die sossen

Laat ze maar gewoon naar het oude systeem gaan en de Co2 een beetje opkrikken dan gaat het misschien nog iets opbrengen.
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        Als jij er boenk op zit, en ik bestrijd dat niet, dan moet de volledige wettekst herschreven worden en zal dat aan de administratie, boekhouders, sociale kantoren veel werk kosten. Men kan NIEMAND verplichten te weten wat een goed ooit nieuw heeft gekost. Dus moet er een degelijke database komen waar alles in kan terug gevonden worden.

Bovendien staat op een 2de hands factuur zo goed als nooit de opties apart vermeld. Dus zelfs al bestaat er een database met oude invoerders prijzen en opties, wie zal dan zeggen wat hij allemaal op die wagen heeft ?? Niemand toch ? En de fiscus zie ik niet alle wagens controleren. Trouwens , die wagens moeten niet eens aanwezig zijn bij een controle. Dus ja , afwachten zoals ik al zei.

Je bent trouwens niet mee met wat de wetgever bedoelt met 'cataloguswaarde'.
        ik ben wel mee met het begrip cataloogprijs want ik heb eerder deze maand mijn 4 jaar oude faktuur mogen opvissen zodat mijn boekhouder de berekening kon maken. Cataloogprijs volgens hun definitie is de nieuwprijsfaktuur met alle opties ZONDER korting BTW incluis. Ik bestrijd niet dat het veel werk zal kosten maar dat zal Di Rupo en co worst wezen. Zoals ik het lees is het simpel, faktuur cataloog (zoals hierboven beschreven) jaarlijk -6% degressief met een minimum van 70%

uit de mail van mijn boekhouder

Onder “cataloguswaarde” verstaat men de gefactureerde waarde, met inbegrip van de BTW en opties. Er wordt geen rekening gehouden met eventuele kortingen e.d.

uw redenering van database ed is niet relevant, je zal op de één of andere manier aan de originele faktuur moeten geraken, zal leuk worden voor autos uit het buitenland in een andere munt dan de euro, welke wisselkoers moet je gebruiken :-)
        U denkt nog altijd dat die okkaziefaktuur relevant is, dat is niet zo, wilden ze juist vermijden om fraude tegen te gaan (lage okkaziefakturen). Berekening wordt altijd gedaan vanaf de originele nieuwprijsfaktuur

hate or like it, maar zo ziet het ernaar uit
        Last edited by freegeek; 25/01/2012, 01:25.

Comment

• Wel ja, omdat jij je wagen blijkbaar 4j. geleden nieuw hebt gekocht.
          Voor een wagen die niet nieuw was bij aankoop, is de factuurprijs dus de cataloguswaarde.
          Het is anders gezegd het bedrag waar je in de boekhouding op afschrijft wat telt.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

ik ben wel mee met het begrip cataloogprijs

uit de mail van mijn boekhouder

Onder “cataloguswaarde” verstaat men de gefactureerde waarde, met inbegrip van de BTW en opties. Er wordt geen rekening gehouden met eventuele kortingen e.d.
            Is die zin nu echt zo moeilijk te snappen ? Je bent niet mee, sorry , niet kwaad bedoelt !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Wel ja, omdat jij je wagen blijkbaar 4j. geleden nieuw hebt gekocht.
              Voor een wagen die niet nieuw was bij aankoop, is de factuurprijs dus de cataloguswaarde.
              Het is anders gezegd het bedrag waar je in de boekhouding op afschrijft wat telt.
              nope, zo lees ik het niet, zullen wel zien wie gelijk heeft
              de faktuur die je zal betalen voor die tweedehands heeft niets te maken de berekeniing van de VAA en met uw afschrijving. ZIjn 2 aparte berekening. Om het duidelijk te maken.

Ik heb een Audi A4, nieuwprijs 30000 euro (volgens mijn definitie en faktuur), 4 jaar oud
              ik verkoop die aan u, volgens de richtprijs okkazie is die wagen nog 18000 euro waard.
              Ik schrijf een faktuur uit van 18000 euro, op dit bedrag zal u die afschrijven. De VAA zal echter niet berekend worden op 18000 euro maar op op 76% van 30000 = 22800 euro + co2 waarde (4 jaar oud dus 100% - 4*6*)
              1 jaar later zal dit berekend worden op 70% van 30000 euro + co2 waarde en dit blijft zo (minimum is 70%)
              Last edited by freegeek; 25/01/2012, 01:38.

Comment

Wel ja, omdat jij je wagen blijkbaar 4j. geleden nieuw hebt gekocht.
                Keep on dreaming. En dat doen ze om misbruik tegen te gaan? Bij een tweedehandse auto van 10 jaar oud die toen 100.000 Euro kostte en die je nu koopt voor 20.000 Euro wordt je VAA mi. berekend op 70% van die oorspronkelijke 100.000 Euro. Weer een gaatje dat ze dichtgestopt hebben.

Ik dacht trouwens dat de wettekst al in 2011 gestemd was. Er moest enkel nog een verduidelijking komen hoe 'cataloguswaarde met inbegrip van opties en BTW zonder korting' moest geinterpreteerd worden in een paar gevallen. Daar is toch geen nieuwe wet voor nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Is die zin nu echt zo moeilijk te snappen ? Je bent niet mee, sorry , niet kwaad bedoelt !!
                  leg het mij dan uit want anders zal ik mijn boekhouder moeten ontslaan
                  ik denk dat JIJ niet mee bent in den draai, ook niet kwaad bedoelt
                  Last edited by freegeek; 25/01/2012, 01:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                    Keep on dreaming. En dat doen ze om misbruik tegen te gaan? Bij een tweedehandse auto van 10 jaar oud die toen 100.000 Euro kostte en die je nu koopt voor 20.000 Euro wordt je VAA mi. berekend op 70% van die oorspronkelijke 100.000 Euro. Weer een gaatje dat ze dichtgestopt hebben.

Ik dacht trouwens dat de wettekst al in 2011 gestemd was. Er moest enkel nog een verduidelijking komen hoe 'cataloguswaarde met inbegrip van opties en BTW zonder korting' moest geinterpreteerd worden in een paar gevallen. Daar is toch geen nieuwe wet voor nodig?
                    voila, EINDELIJK iemand die begrijpt hoe de vork in de steel zit
                    ik ben er redelijk zeker van dat mijn voorbeeld correct is

Comment

nope, zo lees ik het niet, zullen wel zien wie gelijk heeft
                      de faktuur die je zal betalen voor die tweedehands heeft niets te maken de berekeniing van de VAA en met uw afschrijving. ZIjn 2 aparte berekening. Om het duidelijk te maken.

Ik heb een Audi A4, nieuwprijs 30000 euro (volgens mijn definitie en faktuur), 4 jaar oud
                      ik verkoop die aan u, volgens de richtprijs okkazie is die wagen nog 18000 euro waard.
                      Ik schrijf een faktuur uit van 18000 euro, op dit bedrag zal u die afschrijven. De VAA zal echter niet berekend worden op 18000 euro maar op op 76% (4 jaar oud dus 100% - 4*6*) van 30000 = 22800 euro + co2 waarde
                      1 jaar later zal dit berekend worden op 70% van 30000 euro + co2 waarde en dit blijft zo (minimum is 70%)
                      Akkoord. Anders 'is het niet om misbruik tegen te gaan' maar werkt het 'misbruik' nog extra in de hand.

Comment

Akkoord. Anders 'is het niet om misbruik tegen te gaan' maar werkt het 'misbruik' nog extra in de hand.
                        voila, probleem met "fraude" okkazie fakturen is "opgelost" want ze is niet meer relevant voor berekening VAA
                        blijkbaar zijn er hier een paar die het niet snappen

Comment

voila, probleem met "fraude" okkazie fakturen is "opgelost" want ze is niet meer relevant voor berekening VAA
                          blijkbaar zijn er hier een paar die het niet snappen
                          Inderdaad maar dan nog, niet iedereen heeft de originele factuur hé.
                          Bij een 2de hands aankoop krijg je dat nooit en zeker niet als de wagen uit het buitenland komt!

Comment

• 'k Vraag me af hoe Europa hier op gaat reageren... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Bij een 2de hands aankoop krijg je dat nooit en zeker niet als de wagen uit het buitenland komt!
                              Jip, Hoe gaan ze die factuur oprakelen... .

Comment

Keep on dreaming.
                                Het is nochtans zoals ik het beschrijf dat de sociale secretariaten het VAA voor 2dehandswagens nu berekenen.
                                Ik word een beetje moe van die figuren die hier de hele discussie niet van in het begin gevolgd hebben en nu het lauw water komen uitvinden . Nu ja, t is ook al laat he.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                  dat zei ik toch in mijn eerste post, dat het een heel gedoe zal zijn om aan de originele faktuur te geraken maar er zijn er hier een paar die kwaad zijn op mij alsof ik die brakkige wetten in elkaar knutsel
                                  Last edited by freegeek; 25/01/2012, 01:50.

Comment

Het is nochtans zoals ik het beschrijf dat de sociale secretariaten het VAA voor 2dehandswagens nu berekenen.
                                    Ik word een beetje moe van die figuren die hier de hele discussie niet van in het begin gevolgd hebben en nu het lauw water komen uitvinden . Nu ja, t is ook al laat he.
                                    we zullen zien wie gelijk heeft, heb je lauw water uitspraak gewoon ge-quote voor het archief
                                    en een paar grote bedrijven waar ik voor werk berekenen nog niets omdat er nog geen duidelijkheid was, kan altijd op de volgende loonbrief rechtgezet worden
                                    mijn sociaal secretariaat zal mijn loon ook moeten aanpassen want is berekend op 100% (nieuwe auto, 1ste eigenaar) maar mijn kar is 4 jaar oud dus ze zullen mijn VAA moeten herberekenen op 76%
                                    Last edited by freegeek; 25/01/2012, 01:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Jip, Hoe gaan ze die factuur oprakelen... .
                                      dat zal onze politiekers worst wezen, toont nogmaals aan hoe incompetent ze ziijn

Comment

Ik veronderstel dat je met die figuren dan Reynders bedoelt?

Comment

Ik veronderstel dat je met die figuren dan Reynders bedoelt?
                                          LOL, touché

Comment

Working...
                                          X