de autosector zal lachen, nog geen duidelijkheid over de BIV en nu dit...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Benieuwd (ahloewel). Kocht mijn Cayman in Duitsland als werkswagen. Heeft m.i. zelfs nooit een originele niewwaardefactuur van bestaan. Leuke verrassing hoor, als je zo'n auto gekocht heb voor minder dan helft van de nieuwwaarde. Ik vrees dat de Cayman zal 'vliegen', en met hem/haar de verhoopte meeropbrengst voor Elio en zijn verradersbende ook.
Comment
-
wat moet ge doen als ge momenteel rond rijdt met een okkazie en je hebt geen flauw idee wat die exacte nieuwprijs was van die wagen en het ge kunt het ook niet achterhalen? Gaan ze u in de bak draaien
ik denk dat veel dealers aanvragen gaan krijgen voor kopiekes van originele fakturen als de 1ste eigenaar die niet meer heeft. Voor voituren aangekocht in het buitenland wordt het lachen gieren brullen
man man man
Comment
-
Man man, wat een bende prutsers.
Belasting op btw, regeltje op regeltje op regeltje.
We hebben nu een regering die zelfs geen deftige belastingen meer kan heffen!
En al die moeite voor een schamele 200 miljoen euro. We hebben er wel miljarden nodig, en volgende week moeten ze er weeral gaan zoeken van Europa.
Misschien dat Di Rupo nu dan toch eens eindelijk gaat besparen?
Comment
-
Die 6% per jaar is ook heel realistisch als je dit artikel eens leest: http://www.autoblog.nl/dit-zijn-de-a...e-afschrijving
De slechtste is na 3 jaar nog maar 41,8% waard van de nieuwprijs.
De meest waardevaste auto is nog 69,5% waard, volgens onze regering 100%- 3x6%= 82%!
Realistisch, echt wel!
Comment
-
Wanneer is een auto eigenlijk een jaar oud.
Stel, je wagen is van 07/2011. Wanneer wordt er dan 6% afgetrokken in 2012? Aangezien de VAA voor de belastingen op jaarbasis gezien wordt, maar de meesten (werknemers) VAA op maandbasis betalen lijkt het me sterk dat er plotseling 6% zal afgaan in juli 2012.
Dus betaal je in dat geval voor gans 2012 nog de VAA op de volle catalogusprijs of op catalogusprijs - 6% ???
Comment
-
Ik zeg wachten op de wettekst. Ik zit ook met een 2de hands uit DE waar ik nooit de origineel factuur van zal zien. In mijn ogen is er geen sprake van wijziging definitie cataloogprijs. Wat ze nu gedaan hebben is een systeem van degressiviteit ingevoerd voor nieuwe wagens. Geldt dit ook voor 2de hands? Wachten op wettekst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenIk zeg wachten op de wettekst..2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenik gok op 175 pagina's vragen over wat de catalogusprijs bij tweedehandswagens is als er geen originele faktuur meer bestaat of te krijgen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk BerichtenEigenlijk waren we beter af zonder regering dan met.
Sinds ze er is wordt alles plots onduidelijk.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenBerekening is duidelijk toch?
Jaar 1 = 100 % cataloguswarde + opties
Jaar 2 = Jaar1 - 6%
Jaar 3 = Jaar2 - 6%
Jaar 4 = Jaar3 - 6%
Jaar 5 = Jaar4 - 6%
Jaar 6 = Jaar5 - 6%
Jaar 7 = Jaar 6
Jaar 8 = Jaar 6
enzovoort.
Maar blijft vol met gaten, wat met mijn huidige wagen,nieuw gekocht maar is nu al 1 jaar oud maar is niet tweedehands .. dezelfde problematiek blijft dus. Iemand die nieuw kocht wordt dubbel en dik gekloot in vergelijking met iemand die dezelfde auto 2dehands koopt.
Hoe doet men dit in Nederland? Daar werkt zo'n systeem al verschillende jaren en is er niet veel discussie denk ik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenals je dus een tweedhands koopt zal je altijd de originele faktuur moeten hebben van de eerste eigenaar want anders kan je het niet correct berekenen of mis ik iets? Zou ook betekenen dat de meeste optimale VAA bij een okkazie is van 5 jaar oud.
maw als je een okkazie koopt moet je de originele faktuur weten te vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenzal interessant zijn, hoeveel kostte een BMW in Polen 5 jaar terug?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMiauw ! 'k Heb precies op iemand zijne staart getrapt.
Zoals reeds veelvuldig geschreven, ik heb mijn S63 AMG zelf betaald door gewoon de lease te kiezen ipv loon. En in UK wordt dat gewoon aan dezelfde voet belast als cash. Enige reden waarom ik de wagen als lease nam, was omdat ik zelf niet het risico wou dragen van de herverkoopwaarde. Ondertussen heb ik vorige week trouwens zelf mijn overkoop-optie uitgeoefend.
Die "oude generatie" die zogezegd van de vastgoedexplosie heeft kunnen profiteren, wat kunnen zij doen met de meerwaarde op hun huis? Helemaal niks.
Als mijn ma haar huis nu 700000 Euro waard is tegen 150000 Euro 20 jaar terug, dan moet zij ook wel weer datzelfde bedrag betalen indien ze van huis wil veranderen. Die ganse hetse rond "mijn huis is meer waard geworden, dus ik word rijker", is gewoon een illusie tenzij je het verkoopt en naar een ander land verhuist waar je goedkoop kan wonen.
Je punt dat de oudere generatie het makkelijker had, moet je aan hen eens gaan vertellen. Onze pa die had geen bedrijfswagen of andere fiscale voordelen. Die heeft altijd zelf moeten werken, volle pot zijn belastinge betalen en sparen om zich ne Mercedes te kunnen kopen. En die ging niet naar Mauritius op vakantie maar met de caravan naar Zuid-Frankrijk.
Ikzelf heb exact hetzelfde gedaan: Klein huisje in een dorpje in Engeland, ouwe meubels gerecupereerd van familie, elke dag 4-5 uur op de trein naar London, ouwe Mercedes E klasse rijden van 200000km en met de caravan naar Frankrijk op reis in de zomer. Geen luxeflat in London, luxevakanties, merkkledij of een nieuwe Audi. Ik heb me van daar wel opgewerkt.
De huidige generatie is gewoon die luxe van papa en mama gewoon geworden en vergeten dat zij klein becheiden begonnen zijn. Wanneer ze plots op hun eigen benen moeten staan, dan zijn ze verwonderd dat die luxe wegvalt.
Pa zaliger had er een perfect uitdrukking voor: "Ze denken dat de gebraden kiekens in hun bakkes gaan vallen". En hij had gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDie "oude generatie" die zogezegd van de vastgoedexplosie heeft kunnen profiteren, wat kunnen zij doen met de meerwaarde op hun huis? Helemaal niks.
Als mijn ma haar huis nu 700000 Euro waard is tegen 150000 Euro 20 jaar terug, dan moet zij ook wel weer datzelfde bedrag betalen indien ze van huis wil veranderen. Die ganse hetse rond "mijn huis is meer waard geworden, dus ik word rijker", is gewoon een illusie tenzij je het verkoopt en naar een ander land verhuist waar je goedkoop kan wonen.
Je punt dat de oudere generatie het makkelijker had, moet je aan hen eens gaan vertellen. Onze pa die had geen bedrijfswagen of andere fiscale voordelen. Die heeft altijd zelf moeten werken, volle pot zijn belastinge betalen en sparen om zich ne Mercedes te kunnen kopen. En die ging niet naar Mauritius op vakantie maar met de caravan naar Zuid-Frankrijk.
Je vergeet er bij te vertellen dat de generatie x (de huidige 40'ers) een leven en een kapitaal hebben kunnen opbouwen met relatief haalbare kaarten. Wat het vastgoed betreft weet ik bijvoorbeeld van verscheidene koppels dat hun maandelijkse afbetalingslast medio jaren '80 (looptijd lening 20 jaar) een 350 à 400 euro/maand bedroeg voor een gemiddelde gezinswoning. Het gezamelijk netto maandinkomen van 25 jaar terug zal voor een gemiddeld gezin rond de 1500 euro gedraaid hebben. Dat is een verhouding van (400/1500) 26%.
Heel wat gezinnen draaien vandaag bijna 50% voor diezelfde woning.
Het aandeel 'wonen' in de totale loonkorf van een gemiddeld gezin is op 25 jaar tijd eenvoudigweg aanzienlijk gestegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDie 6% per jaar is ook heel realistisch als je dit artikel eens leest: http://www.autoblog.nl/dit-zijn-de-a...e-afschrijving
De slechtste is na 3 jaar nog maar 41,8% waard van de nieuwprijs.
De meest waardevaste auto is nog 69,5% waard, volgens onze regering 100%- 3x6%= 82%!
Realistisch, echt wel!
wat trouwens met oldtimers? in nederland vrij van bijtelling (en wegenbelasting)
Comment
-
Plafond
Onbegrijpbaar dat er geen plafond werd ingevoerd op "cataloguswaarde", wagens van pakweg +70.000 krijgen een exponentieel effect! Waarom niet dezelfde plafondregels als bij de BIV?
Premiumwagens gaan in de uitverkoop, een -tijdelijke- goeie zaak voor exporteurs. Zoals we hier al eerder konden lezen: de koe geeft biefstukken ipv melk
Gaat deze stupiditeit niet aangevochten worden bij het grondwettelijk hof? Experten terzake zullen wel voldoende motivaties kunnen aanhalen om een dergelijke procedure op te starten.
Comment
Comment