Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Op zelfstandigen na bestaat er amper 2e handsmarkt in de wereld van de bedrijfswagens. na 5 jaar komt er een nieuwe en de oude wordt verkocht, meestal aan particulieren.
    Denk dat er hier genoeg mensen aan het wachten zijn om nen andere te kopen, zelfstandigen als bedrijfsleiders.

    Was van plan dit weekend te gaan zien naar nen occasie, jong model, maar denk dat ik het nog wat ga uitstellen!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Heb je je vandaag speciaal geregistreerd op dit forum om hier zo'n onzin te komen verkopen? Het vaa EXPONENTIEEL berekenen op basis van PRIJS als voornaamste parameter is gewoon afgunst.
      Volledig mee eens !!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Dat klopt. Misschien moet ik wel geen auto hebben tout court, dan betaal ik geen VAA.
        Dat men zich ergert aan de nieuwe maatregelen kan ik best begrijpen. Dat jij een VW Passat 1.6TDI (akkoord mét basisuitrusting en mét te lichte motor) als quantité négligeable beschouwt vind ik erover.

        Vele belgen zullen er nooit toekomen ooit zo'n wagen nieuw te rijden.

        Comment


        • Touring dreigt met syndicaat van automobilisten

          De overheid moet stoppen met het financieel sanctioneren van de autobestuurder. Dat heeft automobielorganisatie Touring gezegd. Er wordt daarbij aangevoerd dat de reeks nieuwe maatregelen de Belgische autobestuurders al een bedrag van 15 miljard euro kosten. Touring zegt vooral verbolgen te zijn voor de weigering van het kabinet van Steven Vanackere, federaal minister van financiën, om over de problematiek te onderhandelen. Touring dreigt met de oprichting van een syndicaat voor automobilisten, waarmee desnoods het verkeer zou kunnen worden platgelegd. De organisatie zegt de minister via parlementaire commissies te zullen interpelleren. Ondertussen worden de juridische mogelijkheden voor de oprichting van het syndicaat van automobilisten onderzocht. Ook Febiac, de sectororganisatie van de Belgische autosector, toont zich bijzonder ontevreden over het optreden van de regering. (MH)



          Dan kunnen we als zelfstandige ook den boel eens plat leggen... .
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • De kassa rinkelt weeral.

            En ze zal blijven rinkelen in Vlaanderen.

            "Intussen verscheen, haast onopgemerkt in Vlaanderen, in de Brusselse krant La Libre Belgique een gesprekje met Waals begrotingsminister André Antoine (CDH) die kwam vertellen dat de volledige middelen beschikbaar voor die hypothecaire aftrek werden overgeheveld. Wat bevestigd werd door de Franstalige federale staatssecretaris voor Institutionele hervormingen, Melchior Wathelet. Maar, vertelde Antoine erbij, de verdeling van de over te dragen middelen wordt door de federale regering eerst gecorrigeerd op basis van de personenbelasting, kwestie van de lagere inkomens te beschermen.

            En zie, dat laatste zorgt in Wallonië en vooral in Brussel voor blije verrassingen. Wallonië krijgt 13 miljoen euro meer dan het zou krijgen mocht de verdeling gebeuren op basis van de feitelijke vastgoedtransacties. Vlaanderen zal 61 miljoen euro minder krijgen en zal bijgevolg in de buidel moeten tasten, als het die hypothecaire aftrek na de overheveling in 2014 onverkort wil uitvoeren."

            Iemand die nog CD&V, VLD, SPa of Groen stemt, moet het zelf maar uitzoeken wat mij betreft. Ik ben het kotsbeu.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
              Denk dat er hier genoeg mensen aan het wachten zijn om nen andere te kopen, zelfstandigen als bedrijfsleiders.

              Was van plan dit weekend te gaan zien naar nen occasie, jong model, maar denk dat ik het nog wat ga uitstellen!

              Ik doe niet anders hoor... Altijd jonge tweedhands en renten voor 2j.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                Denk dat er hier genoeg mensen aan het wachten zijn om nen andere te kopen, zelfstandigen als bedrijfsleiders.

                Was van plan dit weekend te gaan zien naar nen occasie, jong model, maar denk dat ik het nog wat ga uitstellen!
                En toch is het aandeal van deze 2e handskarren in vergelijking met de hele fleetmarkt zeer klein.

                Comment


                • De aangepaste regeling (met invoering leeftijd wagen) ook ineens ingewerkt in mijn rekenmodule, zodat iedereen mooi het verschil kan berekenen.


                  Berekening van het fiscale netto VAA voordeel van je bedrijfswagen met een vergelijking van de afgelopen jaren voor zowel dieselwagens als benzinewagens.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    BTW: kijk naar het voorbeeld: een tweedehands sportwagen van 65.000 euro ! Makker ik wil geen eten geven aan alle mensen die met een diesel rijden van deze prijsklasse !


                    Maar ik ben nochtans nen goedkopen. Ik eet geen vlees.



                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Dat men zich ergert aan de nieuwe maatregelen kan ik best begrijpen. Dat jij een VW Passat 1.6TDI (akkoord mét basisuitrusting en mét te lichte motor) als quantité négligeable beschouwt vind ik erover.

                    Vele belgen zullen er nooit toekomen ooit zo'n wagen nieuw te rijden.
                    Wanneer ik zeg 'geen', dan bedoel ik 'geen'. Ik zeg niet 'geen' wanneer ik bedoel 'VW Passat 1.6TDI'.

                    Lees m'n post nu nogmaals met een opener geest.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door herman dailybits Bekijk Berichten
                      De aangepaste regeling (met invoering leeftijd wagen) ook ineens ingewerkt in mijn rekenmodule, zodat iedereen mooi het verschil kan berekenen.


                      http://www.dailybits.be/item/bereken...bedrijfswagen/
                      Uw module houdt geen rekening met het forfaitair minimum!
                      U hoeft dit niet te lezen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
                        Rood gestemd zeker ???
                        Je moest eens weten..

                        Feit is dat ik ook slachtoffer ben en ik zou mijn specifiek ongenoegen kunnen ventileren zoals velen hier. Maar laat ons even onze paardebril afzetten en het in een breder perspectief plaatsen, dan klopt het plaatje voor het grootste deel wel. Perfect zal regelgeving nooit zijn. Ik wil ook profiteren van achterdeurtjes. Maar ik ga daar niet op zitten sakkeren als men deze deurtjes dicht wil doen als ik er al jaren van geprofiteerd heb. En ja ik vind ook dat we veel te veel belastingen betalen maar dat lijkt me toch een andere discussie.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                          Op die manier gaan ze de 2dehandsmarkt kelderen, voor bedrijven toch. Privé doet dat er niet toe.




                          Wel, dat ze dan verd****e eens beginnen te werken en beslissen ipv telkens nen tekst uit te brengen die steeds voor interpretatie vatbaar is en waar wij WEER de duper van gaan zijn als het niet naar hun zin is.
                          100% mee akkoord... Maar wat doen we eraan he

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
                            niemand?
                            enige wat wettelijk perfect kan(maar dan weer geld kost aan werkgever)is:

                            totnutoe zijn er 2 manieren hoe je voordeel op een firmaslet aangerekend kan worden:
                            1) op factuur: de WG factureert 't voordeel aan de WN> geen belasting op vaa
                            2) WG zet 'tzelfde bedrag bij je bruto> belasting op VAA

                            Indien je in systeem 1 zit, kan de WG systeem 2 toepassen, meestal komt 't op een nul-operatie uit voor de WN(bij een 'normale' firmaslet)
                            nadeel is dat de werkgever ineens 't jaarlijks bedrag aan vaa een zijn neus ziet voorbijgaan & hij dus 2x gestraft wordt(minder aftrek kosten ook nog eens

                            heb je al systeem 2, dan zie ik geen 'achterpoortje'
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                              Uw module houdt geen rekening met het forfaitair minimum!
                              Ok thx, was ik inderdaad nog even vergeten te checken. solved.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
                                Je moest eens weten..

                                Feit is dat ik ook slachtoffer ben en ik zou mijn specifiek ongenoegen kunnen ventileren zoals velen hier. Maar laat ons even onze paardebril afzetten en het in een breder perspectief plaatsen, dan klopt het plaatje voor het grootste deel wel. Perfect zal regelgeving nooit zijn. Ik wil ook profiteren van achterdeurtjes. Maar ik ga daar niet op zitten sakkeren als men deze deurtjes dicht wil doen als ik er al jaren van geprofiteerd heb. En ja ik vind ook dat we veel te veel belastingen betalen maar dat lijkt me toch een andere discussie.
                                Een tweedehandswagen kopen aan de marktprijs vind ik geen achterdeurtje. Het VAA aan 70% van de nieuwprijs als je hem hebt gekocht aan 50% van de nieuwprijs is gewoon onfair.

                                Ik merk alleen dat de spelregeles op 3 maand tijd al drie keer VOLLEDIG anders zijn geweest. Hoe kan je je dan deftig aanpassen?

                                Comment


                                • @ Jokke_vlo: heb ik ergens gezegd dat ik het goed vind dat jij zo zwaar belast wordt? NEE
                                  Heb ik hier ergens daarvoor staan te juichen? NEE.
                                  Heb ik gezegd dat het belachelijk is dat een 2ehandse telkens opnieuw 100% belast wordt? JA

                                  En voor de rest is die belasting voor jou net hetzelfde als voor mij.
                                  Alleen is jouw auto veel duurder en stoot hij veel meer CO2 uit en daardoor ben je dubbel gepakt. Dat is jouw keuze, niet de mijne.

                                  Mijne vliegvakantie, zwembad in mijn tuin, water in dat zwembad probeer ik ook niet in te brengen op mijn bedrijf. Ik heb ook trouwens geen vliegvakantie, zwembad of bedrijf. Alleen maar een hof die nu vol water staat.

                                  Dus nogmaals: ik geef je 100% gelijk met die 100% voor 2ehands, maar de rest is EXACT hetzelfde voor jou als voor mij.

                                  Comment


                                  • Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      Een tweedehandswagen kopen aan de marktprijs vind ik geen achterdeurtje. Het VAA aan 70% van de nieuwprijs als je hem hebt gekocht aan 50% van de nieuwprijs is gewoon onfair.

                                      Ik merk alleen dat de spelregeles op 3 maand tijd al drie keer VOLLEDIG anders zijn geweest. Hoe kan je je dan deftig aanpassen?
                                      En hier geef ik je ook 100% gelijk. Als die wagen in de markt slechts 50% waard is, dan is je voordeel toch ook maar 50%? Maar dat begrijpen de minister die gratis in een A8 rijden niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Een tweedehandswagen kopen aan de marktprijs vind ik geen achterdeurtje. Het VAA aan 70% van de nieuwprijs als je hem hebt gekocht aan 50% van de nieuwprijs is gewoon onfair.
                                        Maar dat iemand die die auto ooit nieuw gekocht heeft meer zou moeten betalen is ook unfair. Ik zei het al. Oude wagens worden duur ingeschat, dus toch een economie stimulans voor nieuwe wagens!

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Ik merk alleen dat de spelregeles op 3 maand tijd al drie keer VOLLEDIG anders zijn geweest. Hoe kan je je dan deftig aanpassen?
                                        Helemaal mee eens.

                                        Comment


                                        • Punt is, wat doen we eraan?
                                          Hypothecaire aftrek komt naar de regio's, middelen voor Vlaanderen niet! Wat had je gedacht? (extra transfer)
                                          VAA, waar rijden % de meeste bedrijfswagens rond?
                                          Diegene die nog CD&V, VLD, SPa, Groen stemmen .. nee ik ga zwijgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X