Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Dat geldt voor iedere type wagen, ja ook een dikke diesel !
    En misschien koop je ooit een huis, appartement, boot, whatever.....waar anderen een auto kopen.
    Maar een sportwagen kopen is voor sommige mensen ook een droom. Je post is pure afgunst kerel.
    Weet jij veel of die koper misschien 20 jaar lang met kleine wagens heeft gereden om dan zijn droom te kopen? Dat die persoon op vakantie gaat? Geen breedbeeld tv koopt of nooit op een duur restaurant gaat?
    What the fuck man, zo een kleinzielige ingesteldheid.

BTW: kijk naar het voorbeeld: een tweedehands sportwagen van 65.000 euro ! Makker ik wil geen eten geven aan alle mensen die met een diesel rijden van deze prijsklasse !
    Is het omdat er AMG staat dat de afgunst u toch treft.
    Vergeet niet dat er mensen zijn die hiervoor sparen net zoals u spaart voor andere zaken.
    Sorry voor mijn brute reactie op uw post maar ik stoor me mateloos op reacties als de uwe die zo standaard afgunstig zijn.
    Het kan mij niet schelen dat de dikke bakken gepakt worden.
    Wat is dat anders dan AFGUNST? zonder te weten wat die koper daarvoor over heeft? Of hoe hard hij er voor werkt?

Misschien geeft jij 5000 euro uit aan een vakantie per jaar of heb je voor 20.000 euro een zwembad in je tuin, op je vijfenveertigste, so what ! Je zal er toch voor gewerkt hebben.
    Ik hoop niet dat ze je een vliegtaks van 1000 euro heffen voor je vakantie. 1000 euro extra kadaster voor uw zwembad en 300 euro tax wegens het nutteloos gebruik van water.
    Ga je dan met de trein ipv het vliegtuig en zeggen ze plots, how maar u past zich aan, we gaan u nu ook een trein takske aansmeren.......
    En omdat het een ver van mijn bed show is vind ik dat maar goed dat ze u dat lappen?
    Nee man zo zit ik niet in mekaar hoor. Meer nog ik wens je het plezier volledig toe !
    Ik ben het 200% met je eens Jokke!
    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Bartje moet er ook niet van weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
        Maar dat iemand die die auto ooit nieuw gekocht heeft meer zou moeten betalen is ook unfair.
        Waarom?
        Na enkele jargen is er steenslag op de wagen, heeft de motor al meer kilometers gedaan, vermogen verloren, zetels wat versleten, etc.

Als jouw werkgever je laat kiezen: een splinternieuwe wagen (0km), of eentje exact hetzelfde met dezelfde opties, maar 4j oud (100.000km), kosten zijn hetzelfde, welke kies je dan?
        Iedereen kiest toch de nieuwe! Omdat die meer waard is.

Comment

• genoeg gezeverd, wat doen we eraan?
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            genoeg gezeverd, wat doen we eraan?
            Dit apenland zo snel mogelijk verlaten.

Comment

Luxemburg

Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

Comment

3 opties:

a) betalen
                b) inbinden
                c) verhuizen
                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Waarom?
                  Na enkele jargen is er steenslag op de wagen, heeft de motor al meer kilometers gedaan, vermogen verloren, zetels wat versleten, etc.

Als jouw werkgever je laat kiezen: een splinternieuwe wagen (0km), of eentje exact hetzelfde met dezelfde opties, maar 4j oud (100.000km), kosten zijn hetzelfde, welke kies je dan?
                  Iedereen kiest toch de nieuwe! Omdat die meer waard is.
                  Chis, ik bedoelde wel een auto vandezelfde leeftijd!
                  Mijn wagen is nieuw gekocht en vier jaar oud. Dezelfde wagen 4jaar, 2de hands gekocht zou minder betalen???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                    Luxemburg

Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk
                    Voor de meeste zelfstandigen geen realistische optie.
                    2.0 JTDm

Comment

• Het is wel te merken dat er geen minister van administratieve vereenvoudiging meer is.

Comment

• Minder belasting op oudere bedrijfswagens
                        • woensdag 25 januari 2012, 10u52
                        • Auteur: wle

Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Fiscaal gezien wordt een wagen elk jaar 6 procent minder waard, en dus ook minder belast.
                        De regering heeft de nieuwe regeling voor bedrijfswagens in die zin bijgestuurd. Door aanpassing wordt een bepaalde vorm van fraude tegengegaan.

Een bedrijfswagen doorverkopen aan een dochterbedrijf om minder belastingen te moeten betalen, is voortaan niet meer mogelijk. De nieuwe regeling houdt namelijk enkel rekening met de nieuwwaarde van de auto, en niet met de prijs die door de koper betaald is.

In de praktijk bleek het voor te komen dat bedrijven een wagen aankochten, en die tegen een lager bedrag doorverkochten aan een dochterbedrijf. Bij het berekenen van het fiscaal voordeel van bedrijfswagens werd met dat laagste bedrag rekening gehouden. Een bedrijf kon zo zelf bepalen wat de waarde van een wagen was, en zo konden belastingen worden ontweken.

Voortaan kan dat niet meer. De nieuwe regeling stelt dat de cataloguswaarde van een wagen elk jaar met 6 procent daalt. Een wagen van twee jaar oud wordt dus nog belast op 88 procent van de cataloguswaarde. Eens de 70 procent bereikt is, daalt de waarde niet verder meer.

Volgens L'Echo zouden sommigen gepleit hebben om de waarde gedurende drie jaar op 100% te houden. Dat is de gemiddelde duur van een leasingcontract. Daar is uiteindelijk van afgezien.

Bereken hoeveel belasting u moet betalen op een nieuwe bedrijfswagen
                        Last edited by ; 25/01/2012, 12:48.

Comment

• Ik had gisteren een BMW Premium Selection besteld en die van mij was zo goed als verkocht.
                          Deze morgen maar alles afgebeld.

Ze heffen voor mij belastingen die ze willen maar gewoon eens 10 minuten standvastigheid, dat zou leuk zijn.
                          500 dagen onderhandeld en na 1 maand regeren is er niks van al hun maatregelen dat overeind blijft... Benieuwd wat Europa daar allemaal over gaat zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                            Voor de meeste zelfstandigen geen realistische optie.
                            idd, niet meteen een optie

Comment

• Dus, als ik het goed begrijp wordt het vaa van onze Phaeton 3.0 tdi van 5 jaar oud die aangekocht werd voor 35000 maar een nieuwprijs (cataloguswaarde) had van 102000 nu berekend op basis van (102000*0.7)= 71400 of meer dan het dubbele van wat we hebben betaald??

WTF?
                              Dit slaat toch helemaal nergens op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Dus, als ik het goed begrijp wordt het vaa van onze Phaeton 3.0 tdi van 5 jaar oud die aangekocht werd voor 35000 maar een nieuwprijs (cataloguswaarde) had van 102000 nu berekend op basis van (102000*0.7)= 71400 of meer dan het dubbele van wat we hebben betaald??

WTF?
                                Dit slaat toch helemaal nergens op?
                                Inderdaad!!! You have been fucked, thank you.

En er zijn al een paar die owv de laatste verwikkelingen al een 2de hands hebben aangeschaft vrees ik, die zijn allemaal genaaid...
                                Ze zijn met onze kl@ten aan't rammelen... Gewoon een klein 3-deurje kopen (<20.000€) en je zit altijd goed...
                                't zal optie 2 zijn: INBINDEN

Comment

• Ik vind het heel flauw dat wanneer je hier iets zegt dat de wetgeving een verbetering is sommigen onder jullie direct afgunst beginnen te roepen? Afgunst op wat? Een auto? In wat van kinderwereld leven jullie? Een auto is iets met 4 wielen en een motor dat u ergens naartoe brengt zonder veel lichamelijke inspanning. De ene , op eenbepaald moment in tijd voor velen, wat mooier dan de andere.

Ik boek mijn Samsung 8000D(btw , das ne TV) toch ook niet bij onkosten omdat ik er de beursberichten op volg? En jullie verwachten hier dat de belastingsbetaler een C coupe AMG sponsort? Om wat te doen? Van restaurant naar restaurant te rijden? Het is niet omdat het altijd zo geweest is dat men de wetgeving niet mag verfijnen. Mij mag me 100 keer liever een auto MINDER laten aftrekken dan dat men bv geld moet halen uit ziektezorg of onderwijs.

Wij , verwende goedverdienende belgen gaat wat meer betalen, BOEHOE
                                  We slapen niet op straat en gaan niet dood van de honger, en als we thuiskomen heeft niemand ons huis platgebombardeerd. 't Leven hier is goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                    Ik vind het heel flauw dat wanneer je hier iets zegt dat de wetgeving een verbetering is sommigen onder jullie direct afgunst beginnen te roepen? Afgunst op wat? Een auto? In wat van kinderwereld leven jullie? Een auto is iets met 4 wielen en een motor dat u ergens naartoe brengt zonder veel lichamelijke inspanning. De ene , op eenbepaald moment in tijd voor velen, wat mooier dan de andere.

Ik boek mijn Samsung 8000D(btw , das ne TV) toch ook niet bij onkosten omdat ik er de beursberichten op volg? En jullie verwachten hier dat de belastingsbetaler een C coupe AMG sponsort? Om wat te doen? Van restaurant naar restaurant te rijden? Het is niet omdat het altijd zo geweest is dat men de wetgeving niet mag verfijnen. Mij mag me 100 keer liever een auto MINDER laten aftrekken dan dat men bv geld moet halen uit ziektezorg of onderwijs.

We slapen niet op straat en gaan niet dood van de honger, en als we thuiskomen heeft niemand ons huis platgebombardeerd. 't Leven hier is goed
                                    Voer dan maar direct het communisme in zeker... .

Comment

Ik vind het heel flauw dat wanneer je hier iets zegt dat de wetgeving een verbetering is sommigen onder jullie direct afgunst beginnen te roepen? Afgunst op wat? Een auto? In wat van kinderwereld leven jullie? Een auto is iets met 4 wielen en een motor dat u ergens naartoe brengt zonder veel lichamelijke inspanning. De ene , op eenbepaald moment in tijd voor velen, wat mooier dan de andere.

Ooh maar als je die toer opgaat:
                                      laten we dan met z'n allen 75% belastingen betalen, zowel prive als de vennootschappen, en op 2 jaar tijd is belgie er helemaal bovenop. Want we mogen al blij zijn dat we niet in afrika wonen.
                                      Iedereen mee akkoord?

Comment

• Ik keur de maatregelen niet goed. Ik rij zelf een bedrijfswagen en ga dus ook extra betalen en bij een volgende keuze serieus moeten inbinden. Ik vind dit ook niet leuk en had het graag gehouden zoals het nu was.

Maar, zoals reeds iemand anders hier in dit topic kwam te vertellen, wij hebben jarenlang in wagens kunnen rijden die we ons - voor persoonlijke rekening - meer dan waarschijnlijk niet zouden kopen. Wij hebben jarenlang goedkoop kunnen rondbollen in comfortabele en vaak luxueuze wagens. Aan alles komt een eind.

En eerlijk gezegd vrees ik dat wel, met welke acties ook, amper iets gaan kunnen wijzigen aan deze wetgeving.

Comment

En jullie verwachten hier dat de belastingsbetaler een C coupe AMG sponsort?

Sponsoring is slechts 17%. (34% belastingsvoordeel op de helft)

Comment

Working...
                                          X