Oorspronkelijk geplaatst door Dragon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
En dus precies voor mensen als Ampire betaal ik graag belastingen, zodat hij een werkloosheidsvergoeding krijgt terwijl hij naar werkt zoekt.....want je hoort het HIJ WILT WERKEN, voor zo'n mensen vind ik het niet erg te betalen.
Als t aan mij lag betaalden ministers DUBBEL voor hun 'dienstwagen'....nieuwe regel als je er een chaffeur bijkrijgt maal 3.
En nog is , het is pas UW geld als je er belastingen hebt op betaald, tot dan is het van de vennootschap. Ik blijf erbij VAA betalen voor uw 'M3' is lachen terwijl mensen als Ampire werk moeten zoeken, schrik hebben om alles te verliezen en ECHTE STRESS hebben
Ik vind nu ook dat de regel voor 2dehands wagens belachelijk is... maar ik veronderstel dat ze anders echt geen mogelijk hadden om misbruik van 'valse' facturen tegen te gaan
btw ook interessante lectuur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
Als t aan mij lag betaalden ministers DUBBEL voor hun 'dienstwagen'....nieuwe regel als je er een chaffeur bijkrijgt maal 3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenEn dus precies voor mensen als Ampire betaal ik graag belastingen, zodat hij een werkloosheidsvergoeding krijgt terwijl hij naar werkt zoekt.....want je hoort het HIJ WILT WERKEN, voor zo'n mensen vind ik het niet erg te betalen.
Als t aan mij lag betaalden ministers DUBBEL voor hun 'dienstwagen'....nieuwe regel als je er een chaffeur bijkrijgt maal 3.
En nog is , het is pas UW geld als je er belastingen hebt op betaald, tot dan is het van de vennootschap. Ik blijf erbij VAA betalen voor uw 'M3' is lachen terwijl mensen als Ampire werk moeten zoeken, schrik hebben om alles te verliezen en ECHTE STRESS hebben
Ik vind nu ook dat de regel voor 2dehands wagens belachelijk is... maar ik veronderstel dat ze anders echt geen mogelijk hadden om misbruik van 'valse' facturen tegen te gaan
btw ook interessante lectuur
http://destandaard.be/artikel/detail...MF20120125_097
Uiteraard voelen we mee voor Ampire. Socialisme of communisme? Ik wil gerust delen, maar als niemand meer dan een ander mag hebben, dan doe ik niet meer mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenEn dus precies voor mensen als Ampire betaal ik graag belastingen, zodat hij een werkloosheidsvergoeding krijgt terwijl hij naar werkt zoekt.....want je hoort het HIJ WILT WERKEN, voor zo'n mensen vind ik het niet erg te betalen.
Als t aan mij lag betaalden ministers DUBBEL voor hun 'dienstwagen'....nieuwe regel als je er een chaffeur bijkrijgt maal 3.
En nog is , het is pas UW geld als je er belastingen hebt op betaald, tot dan is het van de vennootschap. Ik blijf erbij VAA betalen voor uw 'M3' is lachen terwijl mensen als Ampire werk moeten zoeken, schrik hebben om alles te verliezen en ECHTE STRESS hebben
Ik vind nu ook dat de regel voor 2dehands wagens belachelijk is... maar ik veronderstel dat ze anders echt geen mogelijk hadden om misbruik van 'valse' facturen tegen te gaan
btw ook interessante lectuur
http://destandaard.be/artikel/detail...MF20120125_097
Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichtenbtw ook interessante lectuur
http://destandaard.be/artikel/detail...MF20120125_097
Zo zal er misschien wel ergens eentje zijn, maar dat zal toch maar over een héél klein percentage van de zelfstandigen gaan, nee? Je (of je bedrijf) moet ten eerste al voldoende geld verdienen om überhaupt een "jacht in een plezierhaven" te kunnen kopen. En dan nog, als de administratie op dit moment zulke gigantische misbruiken er zelfs niet kan uithalen, wat kunnen ze dan eigenlijk wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenMja. Een socialist. Haalt er ook weer dit beeld bij: "Volgens Crombez worden soms appartementen in Zuid-Frankrijk (en een jacht in de plezierhaven) ingebracht als beroepskost in managementvennootschappen. 'En die mensen krijgen daarbovenop een voordelig tarief bij de onthaalmoeder. Ze verdienen immers zo weinig.'"
Zo zal er misschien wel ergens eentje zijn, maar dat zal toch maar over een héél klein percentage van de zelfstandigen gaan, nee? Je (of je bedrijf) moet ten eerste al voldoende geld verdienen om überhaupt een "jacht in een plezierhaven" te kunnen kopen. En dan nog, als de administratie op dit moment zulke gigantische misbruiken er zelfs niet kan uithalen, wat kunnen ze dan eigenlijk wel?
Is gewoon pure stemmingmakerij en typische politiekerspraat
Comment
-
ICM,
ik heb het vroeger al is gezegd en ik zeg het nu nog is...
Iemand die hard werkt, inovatief is, of gewoon chance heeft mag van mij meer verdienen dan iemand die zijn uren klopt en naar huis gaat. Maar er moet een grens zijn. Ik vind persoonlijk dat die grens ongeveer ligt op 10*keer meer dan een gemiddeld persoon.(persoonlijke mening) meer dan dat vind ik decadent.(plus gaat leiden tot opstanden, misdaad of de steeds hier aangehaalde afgunst.
Iedreen weet dat communisme niet werkt (Lenin's eigen woorden) omdat (bijna) niemand harder werkt of beter zijn best doet als hij toch gewoon even veel betaald krijgt als degene naast hem die zijn voeten eraan veegt.
Maar uw auto hoger stellen dan een medeburger zijn gezondheid/onderwijs.... gaat er bij mij gewoon niet in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenMja. Een socialist. Haalt er ook weer dit beeld bij: "Volgens Crombez worden soms appartementen in Zuid-Frankrijk (en een jacht in de plezierhaven) ingebracht als beroepskost in managementvennootschappen. 'En die mensen krijgen daarbovenop een voordelig tarief bij de onthaalmoeder. Ze verdienen immers zo weinig.'"
Zo zal er misschien wel ergens eentje zijn, maar dat zal toch maar over een héél klein percentage van de zelfstandigen gaan, nee? Je (of je bedrijf) moet ten eerste al voldoende geld verdienen om überhaupt een "jacht in een plezierhaven" te kunnen kopen. En dan nog, als de administratie op dit moment zulke gigantische misbruiken er zelfs niet kan uithalen, wat kunnen ze dan eigenlijk wel?
Ik ken zo een jacht dat vaart onder vlag van de zeemacht, met alle voordelen die daaruit vloeien.
Comment
-
Grrrrr........
Wat een bende eersteklas idioten aan het stuur hier in Brussel. 3 x veranderen ze van gedachten en dan moeten wij als ondernemer maar weten wat ze willen doen. Als ondernemer neem ik steeds beslissingen in functie van bepaalde parameters. Met deze kwieten is dit onmogelijk
Eind november had ik een nieuwe G500 bij Mercedes besteld. 3 weken later heb ik mits een lange discussie (en als goede klant) een kosteloze annulatie kunnen bekomen. Ondertussen had ik de bui zien hangen en had ik besloten van de Range Rover (11 maand oud) reeds te verkopen omdat de VAA op die wagen 21K was.
In de kamer was er een interpellatie mbt de tweedehandswagens en daarin werd verduidelijkt dat het VAA op deze wagens afhankelijk was van de aankoopprijs = factuurprijs. Met dit in gedachte ga ik naar NNCC en bestel / koop een nieuwe (tweedehandse) Mercedes E500 van 1 jaar oud voor een zacht prijsje (55K, NP = 107K!!). VAA was dus ongeveer 9K. Groot is mn verassing nu dat deze morgen alles wordt veranderd en dat de VAA nu dus 18K wordt
Ik ben dit gewoon beu. Ik heb jaren de kar getrokken van in eigen streek te werken en mensen aan te trekken om de lokale economie te ondersteunen. Wel, ik verander mijn geweer van schouder. M'n eerste beslissing is dat ik nu exact hetzelfde ga doen zoals mijn collega's, outsourcing naar lage kost landen. Gevolg, over de komende 5 jaar stuur ik 150 man de laan uit, wetende dat ik de wet Renault tot de letter zal volgen.
Ondernemerschap in België is met zo'n rotte rode regering niet meer toegelaten
Sorry voor de boutade maar het zit me verdomme wreed hoog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenMja. Een socialist. Haalt er ook weer dit beeld bij: "Volgens Crombez worden soms appartementen in Zuid-Frankrijk (en een jacht in de plezierhaven) ingebracht als beroepskost in managementvennootschappen. 'En die mensen krijgen daarbovenop een voordelig tarief bij de onthaalmoeder. Ze verdienen immers zo weinig.'"
Zo zal er misschien wel ergens eentje zijn, maar dat zal toch maar over een héél klein percentage van de zelfstandigen gaan, nee? Je (of je bedrijf) moet ten eerste al voldoende geld verdienen om überhaupt een "jacht in een plezierhaven" te kunnen kopen. En dan nog, als de administratie op dit moment zulke gigantische misbruiken er zelfs niet kan uithalen, wat kunnen ze dan eigenlijk wel?U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk BerichtenWat een bende eersteklas idioten aan het stuur hier in Brussel. 3 x veranderen ze van gedachten en dan moeten wij als ondernemer maar weten wat ze willen doen. Als ondernemer neem ik steeds beslissingen in functie van bepaalde parameters. Met deze kwieten is dit onmogelijk
Eind november had ik een nieuwe G500 bij Mercedes besteld. 3 weken later heb ik mits een lange discussie (en als goede klant) een kosteloze annulatie kunnen bekomen. Ondertussen had ik de bui zien hangen en had ik besloten van de Range Rover (11 maand oud) reeds te verkopen omdat de VAA op die wagen 21K was.
In de kamer was er een interpellatie mbt de tweedehandswagens en daarin werd verduidelijkt dat het VAA op deze wagens afhankelijk was van de aankoopprijs = factuurprijs. Met dit in gedachte ga ik naar NNCC en bestel / koop een nieuwe (tweedehandse) Mercedes E500 van 1 jaar oud voor een zacht prijsje (55K, NP = 107K!!). VAA was dus ongeveer 9K. Groot is mn verassing nu dat deze morgen alles wordt veranderd en dat de VAA nu dus 18K wordt
Ik ben dit gewoon beu. Ik heb jaren de kar getrokken van in eigen streek te werken en mensen aan te trekken om de lokale economie te ondersteunen. Wel, ik verander mijn geweer van schouder. M'n eerste beslissing is dat ik nu exact hetzelfde ga doen zoals mijn collega's, outsourcing naar lage kost landen. Gevolg, over de komende 5 jaar stuur ik 150 man de laan uit, wetende dat ik de wet Renault tot de letter zal volgen.
Ondernemerschap in België is met zo'n rotte rode regering niet meer toegelaten
Sorry voor de boutade maar het zit me verdomme wreed hoog
Comment
-
bron: Indicator
Wat is de cataloguswaarde?
Het privé belastbaar voordeel auto wordt voortaan berekend op basis van o.m. de cataloguswaarde. Wat is dat precies en hoe doet u daarmee uw voordeel?
Van voordeel auto naar jaloezietaks.
Zoveel is intussen duidelijk. Uw privé belastbaar voordeel auto staat voortaan immers volledig los van het gebruik dat u ervan maakt en wordt in belangrijke mate afhankelijk van de kostprijs van die auto. Hoe is het zover kunnen komen... ?
Cataloguswaarde is niet de aankoopprijs!
Bedoeld wordt immers de gefactureerde waarde inclusief btw en opties én zonder rekening te houden met de kortingen die u heeft kunnen verkrijgen. Doorgaans zal u m.a.w. belast worden op basis van een prijs die u zelf niet eens betaald heeft, alsof het nog niet erg genoeg is...
Is de overnameprijs van uw oude auto ook een korting?
Neen, dat niet, maar het maakt verder geen verschil. Met die overnameprijs kan en mag m.a.w. ook geen rekening gehouden worden, al was het maar omdat die doorgaans ook niet op de aankoopfactuur zal staan, maar het voorwerp zal zijn van een aparte verkoopfactuur van u aan de garage.
Bij een tweedehandswagen is het wel de aankoopprijs!
Inderdaad. De gefactureerde waarde is in dit geval dus niet de nieuwprijs van die auto destijds, want die kent u dikwijls niet eens, maar wel de prijs die u er tweedehands voor betaald heeft.
Tip.
Uw auto doorverkopen aan uw holding, patrimoniumvennootschap, enz. aan de huidige waarde, is in het voorkomende geval dus de oplossing. De cataloguswaarde is dan immers de gefactureerde prijs op dit moment en niet langer de nieuwprijs van destijds.
Dus ook prijs aankoopoptie leasing?
Absoluut! Licht uw vennootschap de optie, dan wordt uw belastbaar voordeel van dan af nog slechts berekend op de prijs die de leasemaatschappij zal factureren. Kan uw vennootschap een nog lopend leasecontract verbreken en de auto vervroegd overkopen, dan kunt u dus ook een goede zaak doen...
Wat bij een directiewagen?
Dat is wellicht vervelender. Die is doorgaans immers gefactureerd tegen de nieuwprijs maar dan met een extra korting en daarmee mag dus geen rekening gehouden worden. In de toekomst zullen die wellicht wel anders gefactureerd worden...
Wat telt is de gefactureerde prijs incl. btw maar zonder de kortingen. Voor een occasiewagen is dat dus wel degelijk de tweedehandsprijs of bv. ook de prijs van de aankoopoptie bij einde leasing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenIk hoop dat jij 's nacht kunt slapen als je 150 man ontslaagt omdat je op je ongetwijfeld niet bescheiden loon een paar duizend euro meer moet betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenIk hoop dat jij 's nacht kunt slapen als je 150 man ontslaagt omdat je op je ongetwijfeld niet bescheiden loon een paar duizend euro meer moet betalen
Morgen allemaal in lage loon landen en mn kosten gaan met 70% naar beneden en mn winst vervijfvoudigd. Simpel hé.
En ja, ik ben weldegelijk sociaal ingesteld maar troop is teveel. Als mn baten niet meer in verhouding tot mn risico's staan dan hoeft het niet meer op deze manier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenbron: Indicator
Wat is de cataloguswaarde?
[Bij een tweedehandswagen is het wel de aankoopprijs!
Inderdaad. De gefactureerde waarde is in dit geval dus niet de nieuwprijs van die auto destijds, want die kent u dikwijls niet eens, maar wel de prijs die u er tweedehands voor betaald heeft.
Tip.
Uw auto doorverkopen aan uw holding, patrimoniumvennootschap, enz. aan de huidige waarde, is in het voorkomende geval dus de oplossing. De cataloguswaarde is dan immers de gefactureerde prijs op dit moment en niet langer de nieuwprijs van destijds.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenMja. Een socialist. Haalt er ook weer dit beeld bij: "Volgens Crombez worden soms appartementen in Zuid-Frankrijk (en een jacht in de plezierhaven) ingebracht als beroepskost in managementvennootschappen. 'En die mensen krijgen daarbovenop een voordelig tarief bij de onthaalmoeder. Ze verdienen immers zo weinig.'"
Zo zal er misschien wel ergens eentje zijn, maar dat zal toch maar over een héél klein percentage van de zelfstandigen gaan, nee? Je (of je bedrijf) moet ten eerste al voldoende geld verdienen om überhaupt een "jacht in een plezierhaven" te kunnen kopen. En dan nog, als de administratie op dit moment zulke gigantische misbruiken er zelfs niet kan uithalen, wat kunnen ze dan eigenlijk wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dennisvr Bekijk Berichtendit is gewoon de economische realiteit, en als er iemand niet zou mogen slapen dan is het wel di rupo en zijn 40 rovers.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk BerichtenICM,
ik heb het vroeger al is gezegd en ik zeg het nu nog is...
Iemand die hard werkt, inovatief is, of gewoon chance heeft mag van mij meer verdienen dan iemand die zijn uren klopt en naar huis gaat. Maar er moet een grens zijn. Ik vind persoonlijk dat die grens ongeveer ligt op 10*keer meer dan een gemiddeld persoon.(persoonlijke mening) meer dan dat vind ik decadent.(plus gaat leiden tot opstanden, misdaad of de steeds hier aangehaalde afgunst.
Iedreen weet dat communisme niet werkt (Lenin's eigen woorden) omdat (bijna) niemand harder werkt of beter zijn best doet als hij toch gewoon even veel betaald krijgt als degene naast hem die zijn voeten eraan veegt.
Maar uw auto hoger stellen dan een medeburger zijn gezondheid/onderwijs.... gaat er bij mij gewoon niet in.
Wat is het inkomen van een gemiddeld persoon? €1500 netto per maand? €1000? Zeg het maar. Dus ik mag €15000 of €10000 per maand verdienen. Waarvoor dank.
Maakt het uit dat ik daarvoor 1 miljoen of 5 miljoen euro investeer om dat te genereren? Nee zeker? Ik zal proberen het risico nog wat te vergroten. 10 miljoen euro? Waarom weet ik wel niet.
Comment
Comment