Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
    Ik hoop dat jij 's nacht kunt slapen als je 150 man ontslaagt omdat je op je ongetwijfeld niet bescheiden loon een paar duizend euro meer moet betalen
    Als je rekent wat een zelfstandige verdient per gepresteerd uur zou je nog raar kunnen opkijken.
    En eenmaal je dan toch goed verdient, heb je in het verleden al veeeeel opofferingen mogen doen.
    Je wordt geen zelfstandige met de ambitie om hetzelfde te verdienen als een gemiddeld bediende/arbeider.

Zoals al eerder aangehaald lijkt dit meer op een afgunstmaatregel. Dat er iets moest veranderd worden was duidelijk. Maar zo een extreme veranderingen is er toch wel over.

De enige die ik hier al lang in hun handjes zie wrijven zijn de lokale -ik zeg maar iets- Molenbekenaren die goedkoop (omdat niemand ze nog wil) luxevoertuigen gaan kunnen opkopen en exporteren naar hun land van oorsprong.

en ter info: ik ben geen zelfstandige, maar een simpele WN.
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
      fyi: ministers en parlementariers hebben een maximum bedrag van 10000€/jaar voor hun bedrijfswagen omdat zij die zogezegd 100% voor hun werk gebruiken 7/7
      Waar kunnen we hiervan een officiele bron vinden? Ikzelf werk ook 7/7 en gebruik 1 van mijn 2 wagens 100% professioneel! Ongetwijfeld ga ik discussie krijgen met de fiscus. Neen serieus, iedereen gelijk voor de wet. Diegenen die de regels opstellen moeten ze ook naleven!

Comment

• Serieus gekloot hier, we mogen EN verhuizen EN onze cabrio verkopen. Dikke vette fucking bastards!!
        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Jawadde.

Wat is het inkomen van een gemiddeld persoon? €1500 netto per maand? €1000? Zeg het maar. Dus ik mag €15000 of €10000 per maand verdienen. Waarvoor dank.

Maakt het uit dat ik daarvoor 1 miljoen of 5 miljoen euro investeer om dat te genereren? Nee zeker? Ik zal proberen het risico nog wat te vergroten. 10 miljoen euro? Waarom weet ik wel niet.
          het hele punt van een vennootschap is om geen risico te lopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
            Serieus gekloot hier, we mogen EN verhuizen EN onze cabrio verkopen. Dikke vette fucking bastards!!
            Omdat je uit principe niet wil betalen of omdat het niet anders kan? Want dit is toch wel heel extreem?
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Minder risico is niet gelijk aan geen risico Je dekt geen miljoeneninvestering af met 16000 euro te storten denk ik
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Juist, ja, was ik vergeten! De banken geven miljoenen euro's aan pipo's die toch geen risico lopen en een keer iets willen proberen.

Helaas werkt het zo niet, Dak.

Comment

Ik hoop dat jij 's nacht kunt slapen als je 150 man ontslaagt omdat je op je ongetwijfeld niet bescheiden loon een paar duizend euro meer moet betalen
                  Ik ben er zeker van dat ie veel beter gaat slapen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Omdat je uit principe niet wil betalen of omdat het niet anders kan? Want dit is toch wel heel extreem?
                    27k VAA op het huis alleen, dat WIL ik niet betalen.
                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Ben jij achterlijk of doe je alleen maar zo? Een vennootschap is geen risicovrij gegeven. Op zijn minst steek je er kapitaal in, dat is blootgesteld aan het ondernemingsrisico. En als je bij de bank aanklopt voor een krediet, mag je zeer vaak persoonlijk borg staan. En dan zwijgen we nog van de gigantische stapel strafmaatregelen in allerlei wetgeving (milieu, sociale zekerheid, enzovoorts...) die de ondernemer PERSOONLIJK viseren.

De beperkte aansprakelijkheid is in zeer veel gevallen een héél schamel beestje.

Comment

Geen risico In de UNIZO infobrochure.
                        Probeer bij een bank maar eens een investeringskrediet los te weken.
                        Je moet bij een bank je broek laten zakken en dan komen de heren nog es kijken in uw .. of er nog een euro te vangen valt.

Comment

Jawadde.

Wat is het inkomen van een gemiddeld persoon? €1500 netto per maand? €1000? Zeg het maar. Dus ik mag €15000 of €10000 per maand verdienen. Waarvoor dank.

Maakt het uit dat ik daarvoor 1 miljoen of 5 miljoen euro investeer om dat te genereren? Nee zeker? Ik zal proberen het risico nog wat te vergroten. 10 miljoen euro? Waarom weet ik wel niet.
                          ik denk dat je ook een onderscheid moet maken tussen de oprichters/vennoten en een aangestelde CEO (wat in weze ook maar een gewone werknemer is). Dat de oprichter die het initiatief heeft genomen, goed verdiend, heb ik persoonlijk geen enkel probleem. Waarom echter de topkaderleden (die uiteindelijk nooit zelf het bedrijf uit de grond hebben gestampd) echter 50* zoveel moeten verdienen of meer, daar heb ik het wel moeilijker mee.

Een CEO is voor mij niet noodzakelijk een ondernemer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                            ik denk dat je ook een onderscheid moet maken tussen de oprichters/vennoten en een aangestelde CEO (wat in weze ook maar een gewone werknemer is). Dat de oprichter die het initiatief heeft genomen, goed verdiend, heb ik persoonlijk geen enkel probleem. Waarom echter de topkaderleden (die uiteindelijk nooit zelf het bedrijf uit de grond hebben gestampd) echter 50* zoveel moeten verdienen of meer, daar heb ik het wel moeilijker mee.

Een CEO is voor mij niet noodzakelijk een ondernemer.

Met die laatste zin ga ik akkoord.

Verloning van CEO's is een ander topic waard. Maar bon, hun verloning volgt de marktwaarde net zoals eender welke andere werknemer. Als de markt beslist dat ze het waard zijn, dan is dat zo.

Je kan evengoed discussiëren over het verschil in verloning tussen een administratief bediende en een ingenieur, toch?

Comment

• Nieuwe regels voor belastingen op tweedehands bedrijfswagens

Dat (de meeste) bedrijfswagens duurder worden, was al een tijdje geweten. Nu heeft de regering nog enkele grijze zones van de nieuwe regeling verduidelijkt. Toch zijn niet alle onzekerheden nu van tafel …
                              Tweedehands

Het was nog niet duidelijk wat er zou gebeuren met tweedehandswagens. Zouden zij belast worden op hun nieuwprijs, of hun verkoopprijs bij de eigenaarswissel? Hogere belastingen zouden immers makkelijk te omzeilen zijn wanneer je een jonge tweedehandswagen aankoopt, die tot 25% minder kost dan een nieuw exemplaar. Vooral bij de luxewagens kan zo’n prijsverschil een slok op de borrel schelen.
                              Daar komt nu niets van in, beslist de regering. Tweedehandswagens die jonger zijn dan één jaar worden belast zoals een nieuwe wagen. Daarna daalt de cataloguswaarde zes jaar lang met 6%, wat uiteraard de belastingen doet dalen. Deze daling in belastingen zal ook gelden voor wagens die nieuw werden aangekocht.
                              Onduidelijkheid

Dirk Van Bastelaere van SD Worx is echter niet tevreden met de nieuwe regels. Er heerst vooral nog veel onduidelijkheid. “Neem nu de waardedaling van 6% per jaar gedurende 6 jaar,” zegt Van Bastelaere, “na het eerste jaar blijft dan nog 94% van de catalogusprijs over, maar wat na het tweede jaar? Gaat dan opnieuw 6% van de resterende 94% af, of gaat van de beginprijs 12% af? Het feit dat een gloednieuwe wet onmiddellijk moet bijgestuurd worden leidt niet tot vertrouwen.”
                              Bovendien wordt het probleem stilaan dringend. “De lonen van januari moeten binnenkort berekend worden, maar de HR-verantwoordelijken hebben niet de nodige informatie om dat te doen.”
                              Perverse effecten

Er dreigen ook enkele perverse effecten het gevolg te worden van de degressiviteit van belastingen. “Een wagen die meer dan 6 jaar oud is zal nog maar op ongeveer 64% van de cataloguswaarde belast worden.” Dat zal volgens Van Bastelaere leiden tot een veroudering van het wagenpark, omdat oude wagens nu eenmaal goedkoper zullen zijn voor de werkgever. “Dat is niet goed voor de leasingmaatschappijen die een hele hoop contracten zien sneuvelen, en niet goed voor het milieu. Een zes jaar oude wagen is nu eenmaal vervuilender dan een nieuwe.”
                              Op de verduidelijking van de wetswijzigingen is het volgens Geert Vermeir van SD Worx niet lang meer wachten. “Dat is een kwestie van dagen. Dit is snel wetgevend werk, dat snel in orde moet gebracht worden.”
                              Bereken hier hoeveel belastingen jij zal betalen op je bedrijfswagen!
                              Lees ook

Comment

• Dat is hetzelfde als klagen dat een rozijnenbrood duurder is dan witbrood.
                                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Juist, ja, was ik vergeten! De banken geven miljoenen euro's aan pipo's die toch geen risico lopen en een keer iets willen proberen.

Helaas werkt het zo niet, Dak.
                                  Ik verwijs naar L&H en Superclub

Comment

Ja, die mannen hebben zonder problemen kunnen verderdoen.

Als je de processen vergeet. En de gevangenisstraffen. En de enkelbanden.

Comment

Ik verwijs naar Paul en Jo die er nog steeds veel plezier in hebben, en er duidelijk beter zijn uitgekomen. Aansprakelijkheden. Ooit al van gehoord?

Hoedanook, je krijgt geen belangrijke kapitalen bij elkaar zonder persoonlijke risico's.

Comment

• trouwens , vele succesvole startup's zijn begonnen met venture kapitaal, als uw idee goed genoeg is vind je wel iemand met TEVEEL geld om uw startup te helpen

en jij vroeg naar jojo's waar banken zonder problemen (miljoenen en miljoenen) geld aan leenden zonder onderpand ......, ik was moneytron vergeten(geen geld van banken maar toch van paar goede investeerders)

En Paul en Jo zijn alleen maar aansprakelijk omdat ze duidelijk criminele daden hebben gesteld.
                                        Last edited by Dak; 25/01/2012, 17:15.

Comment

trouwens , vele succesvole startup's zijn begonnen met venture kapitaal, als uw idee goed genoeg is vind je wel iemand met TEVEEL geld om uw startup te helpen
                                          dude, het is hier in de verste verte Palo Alto niet, hoor.

Comment

Working...
                                          X