Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Met die laatste zin ga ik akkoord.

    Verloning van CEO's is een ander topic waard. Maar bon, hun verloning volgt de marktwaarde net zoals eender welke andere werknemer. Als de markt beslist dat ze het waard zijn, dan is dat zo.

    Je kan evengoed discussiëren over het verschil in verloning tussen een administratief bediende en een ingenieur, toch?
    Een bedrijf dat niet innoveert en evolueert met de markt zal niet lang blijven bestaan. Een goede CEO ziet deze trends en stuurt bij. Zijn topkaderleden zijn (onder normale omstandigheden) intrapreneurs en zijn dus even goed ondernemers.

    Het enige verschil dat er dan nog rest is of zij risico (kapitaal) hebben genomen. Indien zij op een correcte manier verloond worden in functie van bedrijfsresultaten (en uiteraard andere parameters) en dit in functie van duurzaamheid van ondernemen (resultaten en bonussen gebonden over de jaren heen en niet op 1 jaar bekeken) dan is het onderscheid met een ondernemer die een eigen vennootschap start zo goed als onbestaand.

    Just my 2cents

    Comment


    • En in één klap heb ik met mijn 525d van 6 jaar oud de ideale wagen fiscaal blijkbaar. Rare wereld

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
        trouwens , vele succesvole startup's zijn begonnen met venture kapitaal, als uw idee goed genoeg is vind je wel iemand met TEVEEL geld om uw startup te helpen
        En evensnel lig je eruit. Zo makkelijk werkt dat allemaal niet beste vriend.

        Comment


        • Ik wou m'n 8000e post niet verspillen aan een nutteloze reactie @Dak.

          Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
          dude, het is hier in de verste verte Palo Alto niet, hoor.
          Ook de biografie van Jobs aan het lezen?

          Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
          Een bedrijf dat niet innoveert en evolueert met de markt zal niet lang blijven bestaan. Een goede CEO ziet deze trends en stuurt bij. Zijn topkaderleden zijn (onder normale omstandigheden) intrapreneurs en zijn dus even goed ondernemers.

          Het enige verschil dat er dan nog rest is of zij risico (kapitaal) hebben genomen. Indien zij op een correcte manier verloond worden in functie van bedrijfsresultaten (en uiteraard andere parameters) en dit in functie van duurzaamheid van ondernemen (resultaten en bonussen gebonden over de jaren heen en niet op 1 jaar bekeken) dan is het onderscheid met een ondernemer die een eigen vennootschap start zo goed als onbestaand.

          Just my 2cents
          Absoluut. Het ging er om dat CEO's niet noodzakelijk ondernemers zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Ook de biografie van Jobs aan het lezen?
            Die mens is ook naar de bank getrokken voor een lening van 50000$, en zijn motorfiets verkocht om een idee uit te werken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Die mens is ook naar de bank getrokken voor een lening van 50000$, en zijn motorfiets verkocht om een idee uit te werken.
              Schitterend geschreven boek trouwens.

              Comment


              • Catalogusprijs telt bij berekening fiscaal voordeel bedrijfswagens


                © belga
                Minister van Financiën Steven Vanackere verwacht dat de aanpassing van het fiscaal statuut van bedrijfswagens voordelig kan uitdraaien voor wie kiest voor de meest CO2-aantrekkelijke voertuigen. Dat heeft hij verklaard bij de voorstelling van de fiscale maatregelen uit de programmawet, waarover de ministerraad het gisteren eens raakte.
                Het fiscaal regime voor bedrijfswagens was eind vorig jaar al gewijzigd, maar al snel werd duidelijk dat er een risico op belastingontwijking bestond, via constructies waarbij wagens kunstmatig tweedehands worden gemaakt.

                Vandaar dat de regering nu al een verfijning doorvoerde. Vanackere ontkende meteen dat die aanpassing tot doel heeft om extra geld op te halen. De opbrengst uit de fiscaliteit van bedrijfswagens wordt in het regeerakkoord op 200 miljoen euro geraamd.

                Voordeel vermindert jaarlijks met 6%
                Om het voordeel voor bedrijfswagens te berekenen, wordt voortaan uitgegaan van de catalogusprijs, opties en btw incluis, en niet de verlaagde factuurprijs. Aan dat bedrag wordt een percentage toegevoegd gaande van 4 tot 18 procent, afhankelijk van de CO2-uitstoot. Dat belastbaar voordeel vermindert nadien elk jaar met 6 procent, tot een minimum van 70 procent.

                De CD&V-vicepremier wees erop dat met een percentage van 4 procent een bijzonder voordelig tarief wordt gehanteerd ten aanzien van CO2-zuinige wagens. Hij meent ook dat het nieuwe berekeningsmodel eenvoudiger is dan het vroegere systeem. Er kan immers geen discussie bestaan over de facturatieprijs.

                Online informatieset
                Vanackere kondigde ook aan dat op de website van de FOD Financiën binnenkort een informatieset zal staan waardoor iedereen zelf kan berekenen op welk belastbaar voordeel hij uitkomt. (belga/adha

                Comment


                • Regeling bedrijfswagens is weinig doordacht"

                  De nieuwe regeling voor bedrijfswagens is weinig doordacht. Dat zegt hr-bedrijf SD Worx. Ook leasingmaatschappij LeasePlan zegt dat er "een gebrek is aan visie".
                  De regering Di Rupo paste dinsdag de regeling voor bedrijfswagens aan. De belasting op die wagens zal voortaan elk jaar zakken. Tweedehandswagens worden in de toekomst belast als nieuwe wagens. De aanpassing was nodig om te voorkomen dat de regels zouden worden omzeild via tweedehands bedrijfsvoertuigen. SD Worx noemt de nieuwe regeling ondoordacht. Dat een en ander zo snel al opnieuw moet worden aangepast bewijst dit, zegt SD Worx, dat spreekt over "een dijk van een achterpoort" die is weggewerkt.

                  "De regering wilde snel ergens 200 miljoen rapen, maar heeft niet nagedacht over de economische impact voor de sector. De verliezen voor de sector zijn waarschijnlijk een pak hoger. Dit maakt de sector instabiel en heeft invloed op heel wat bedrijven", luidt het.

                  Symptoombestrijding
                  Leaseplan vindt de aanpassing een verbetering, maar zegt wel dat er een gebrek is aan visie. "Er zijn de afgelopen jaren stappen gezet richting een groenere aanpak en dat roer wordt nu volledig omgegooid. De spelregels veranderen tijdens het spel en dat is jammer." Volgens Leaseplan brengen de veranderingen bovendien flink wat administratie mee.

                  SD Worx hekelt daarnaast wat het "symptoombestrijding" noemt. "Bedrijfswagens zijn een succes omdat de loonkost in ons land zo hoog ligt en daar wordt opnieuw niets aan gedaan." (belga/odbs

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                    Ook de biografie van Jobs aan het lezen?
                    hehe, ook, maar mn reactie doelde op de huidige trend dat daar elke dag wel weer een nieuwe tech/web startup met een paar VC miljoenen wordt overladen ongeacht of hun biz-idee marketable is.

                    Comment


                    • Blijft de vraag hoe de nieuwprijs te bepalen in specifieke gevallen (waarvan ik er enkele pagina's terug een aantal heb vernoemd)? Er is nergens sprake van de oprichting van een databank zoals in NL bijvoorbeeld.
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                        hehe, ook, maar mn reactie doelde op de huidige trend dat daar elke dag wel weer een nieuwe tech/web startup met een paar VC miljoenen wordt overladen ongeacht of hun biz-idee marketable is.
                        Dat was 10 jaar geleden.
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Dat was 10 jaar geleden.
                          off topic, I know, maar dat is spijtig genoeg weer brandend actueel, Haddock.
                          The bubble is back, zeg maar

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
                            hehe, ook, maar mn reactie doelde op de huidige trend dat daar elke dag wel weer een nieuwe tech/web startup met een paar VC miljoenen wordt overladen ongeacht of hun biz-idee marketable is.
                            Inderdaad.

                            De associatie leek me gewoon te toevallig.

                            Comment


                            • in iedere tekst die ik lees staan tegenstrijdigheden tegenover andere teksten van vandaag

                              De ene tekst spreekt van 6% x aantal jaren ouderdom direkt af te trekken het eerste jaar van inschrijving voor tweedehandswagens (dus vb nieuwwaarde - 18% voor een tweedehands van 3 jaar oud)

                              en de andere tekst spreekt dan terug van Tweedehandswagens worden in de toekomst belast als nieuwe wagens (dus das dan aan nieuwwaarde het eerste jaar en nieuwwaarde - 6% het tweede jaar ook als het voertuig al 3 jaar oud is.)

                              bij de ene tekst is het nieuwprijs (100%) en het tweede jaar van gebruik 100% - 6% = 94% en het derde jaar 94% - 6% = 88.36 %

                              en bij de andere tekst is het 100% -18% = 82 % al direkt af te trekken vanaf het eerste jaar van inschrijving

                              en laat nog ruimte voor varianten van bovenstaande waarbij je één en ander gaat combineren.

                              en dan is er nog de nieuwwaarde waar nog niks van vermeld is waar je die als bedrijf moet gaan halen indien het een import is uit een ander land. Welke bron gaat de fiscus aanvaarden als 100% rechtsgeldig.

                              Zucht.... er is nog veel verduidelijking nodig

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                trouwens , vele succesvole startup's zijn begonnen met venture kapitaal, als uw idee goed genoeg is vind je wel iemand met TEVEEL geld om uw startup te helpen

                                en jij vroeg naar jojo's waar banken zonder problemen (miljoenen en miljoenen) geld aan leenden zonder onderpand ......, ik was moneytron vergeten(geen geld van banken maar toch van paar goede investeerders)

                                En Paul en Jo zijn alleen maar aansprakelijk omdat ze duidelijk criminele daden hebben gesteld.
                                ik heb even de moeite getroost om al uw voorgaande posts na te lezen. Je bent duidelijk een dromerige wereldverbeteraar die het goed bedoelt, maar voor de rest totally clueless over hoe bedrijven *echt* functioneren. Je doet mij denken aan mijn nicht die in de sociale sector werkt en bijgevolg heel sociaal denkt, die het ook heel raar vindt dat ik 10 keer meer verdien dan haar, maar wel vergeet dat ik veel meer uren klop en in al mijn zaken een financieel risico loop om ze te laten floreren, net zoals zovelen hier die misnoegd zijn omdat hun dikke bak nu wat meer gaat kosten. Communisme werkt niet, en het enige resultaat dat men hier gaat bereiken met het kapitalisme de keel toe te nijpen, is dat men gaat overblijven met stempelaars, langdurig zieken en ander werkschuw gespuis, zonder dat er industrielen zijn die de kas spekken.

                                Reality check, dit is al een aantal jaren aan de gang en wordt nu enkel versneld. Ik wens u veel geluk in de maatschappij van uw dromen, het zal er zeer prettig vertoeven zijn...

                                Als je aanhaalt dat je niet begrijpt dat iemand zijn auto boven het geluk van iemand anders staat, denk ik niet dat er iemand hier een probleem heeft met het sociale vangnet.

                                Reality check : dit sociale vangnet bestaat reeds, en werkt beter dan ooit, ook voor diegenen die het niet verdienen... spijtig genoeg!

                                Ik denk overigens ook dat je hier op het verkeerde forum bent om gelijk te halen inzage deze materie, laat staan mensen te overtuigen dat het OK is om 10K belasting extra te betalen op een porsche of whatever. Maar dat het eerder je bedoeling is om de gemoederen nog wat meer te doen oplaaien, waarschijnlijk uit verveling, afgaande op uw serie pro socialistische posts op dit forum die weinig te maken hebben met auto's...

                                Comment


                                • Mijn wagen is 4 jaar oud, als de wetgeving in voege treedt begin ik dan aan 100% cataloog of aan 76% voor de vaa berekening. Dat is nog steeds niet duidelijk voor mij

                                  Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Ik ga straks een stuk grond gaan kopen om een huis op te zetten. Maar een deel van mij wringt tegen om verder te blijven investeren in dit apenland. Deze middag nog een hartig gesprekje met stedebouw gehad. Gewoon om van te walgen.


                                    Soit ik zie wel wat ik doe.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                      in iedere tekst die ik lees staan tegenstrijdigheden tegenover andere teksten van vandaag

                                      De ene tekst spreekt van 6% x aantal jaren ouderdom direkt af te trekken het eerste jaar van inschrijving voor tweedehandswagens (dus vb nieuwwaarde - 18% voor een tweedehands van 3 jaar oud)

                                      en de andere tekst spreekt dan terug van Tweedehandswagens worden in de toekomst belast als nieuwe wagens (dus das dan aan nieuwwaarde het eerste jaar en nieuwwaarde - 6% het tweede jaar ook als het voertuig al 3 jaar oud is.)

                                      bij de ene tekst is het nieuwprijs (100%) en het tweede jaar van gebruik 100% - 6% = 94% en het derde jaar 94% - 6% = 88.36 %

                                      en bij de andere tekst is het 100% -18% = 82 % al direkt af te trekken vanaf het eerste jaar van inschrijving

                                      en laat nog ruimte voor varianten van bovenstaande waarbij je één en ander gaat combineren.

                                      en dan is er nog de nieuwwaarde waar nog niks van vermeld is waar je die als bedrijf moet gaan halen indien het een import is uit een ander land. Welke bron gaat de fiscus aanvaarden als 100% rechtsgeldig.

                                      Zucht.... er is nog veel verduidelijking nodig
                                      Inderdaad, zie mijn vorige post, ik heb een 4 jaar oude voiture (nieuw gekocht), begin ik aan 100% of 76%? Is niet duidelijk

                                      Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                        27k VAA op het huis alleen, dat WIL ik niet betalen.
                                        Meer dan 2000 euro per maand om in een huis van je vennootschap te wonen? Dat is er niet naast!

                                        Zijn daar oplossingen voor? Ik zou denken dat je dat gemakkelijker privé kan hebben dan een wagen met een gedeelte verhuur naar de vennootschap?

                                        In mijn ogen een veel groter drama dan je wagen moeten verkopen, maar ik denk dan waarschijnlijk ook als een typische belg die nogal gebonden is aan zijn huis ...
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Meer dan 2000 euro per maand om in een huis van je vennootschap te wonen? Dat is er niet naast!

                                          Zijn daar oplossingen voor? Ik zou denken dat je dat gemakkelijker privé kan hebben dan een wagen met een gedeelte verhuur naar de vennootschap?

                                          In mijn ogen een veel groter drama dan je wagen moeten verkopen, maar ik denk dan waarschijnlijk ook als een typische belg die nogal gebonden is aan zijn huis ...
                                          dat is het absurde van de hele situatie, de gast met zijn phaeton hier zal meer belastingen betalen op die wagen dan wat hij ervoor betaald heeft tweedehands

                                          Comment

                                          Working...
                                          X