Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtendat is het absurde van de hele situatie, de gast met zijn phaeton hier zal meer belastingen betalen op die wagen dan wat hij ervoor betaald heeft tweedehands'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenMeer dan 2000 euro per maand om in een huis van je vennootschap te wonen? Dat is er niet naast!
Zijn daar oplossingen voor? Ik zou denken dat je dat gemakkelijker privé kan hebben dan een wagen met een gedeelte verhuur naar de vennootschap?
In mijn ogen een veel groter drama dan je wagen moeten verkopen, maar ik denk dan waarschijnlijk ook als een typische belg die nogal gebonden is aan zijn huis ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat is een ander verhaal, een Phaeton op de baan houden kost geld dus in die zin snap ik wel dat daar een zeker bedrag tegenover staat, ook al kostte hij maar in aankoop de prijs van een Golf.
Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk
Comment
-
Ik denk dat aan dergelijke bedragen VAA alle auto's ouder dan 5 jaar gewoon oninteressant zijn om in de vennootschap te houden, en de markt dus overspoeld gaat worden door dure wagens van 5 jaar en ouder... En het is nu al armoede, met Porsche Cayennes van 2006 voor 20000€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat is een ander verhaal, een Phaeton op de baan houden kost geld dus in die zin snap ik wel dat daar een zeker bedrag tegenover staat, ook al kostte hij maar in aankoop de prijs van een Golf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten27k vaa is 13k netto give or take a few. Dat is idd de moeite. Zeker als dat voor 25 jaar is ofzo. Veel ergen dan een auto imo. Prive + huur dan niet voordeliger?
Ik heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten16000 euro vaa per jaar staat totaal niet in verhouding, je mag dat draaien en keren hoe je wilt....
Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk
Die kisten schrijven sowieso zwaar af en zijn in BE al bijna niet te slijten, dus veel erger zal het niet worden denk ik.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIndividualizer zal daar zeker het antwoord op hebben. Langs de andere kant, iets meer dan 1000 euro per maand netto betalen voor je huis, alle kosten in klinkt dan ook weer niet slecht. Als je natuurlijk die 1000 euro netto eerst uit je zaak moet halen, dan doet het weer meer pijn natuurlijk ...
Ik heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?
1) 1 aandeelhouder in de vennootschap (kan niet als er meerdere aandeelhouders zijn)
2) Vennootschap verkoopt 1% van de eigendom via notaris (dus registratie op waarde van 1% @ 12,5% taxatie)
3) 2-3 jaar wachten
4) Eigenaar van 1% wil uit de onverdeeldheid treden en koopt de 99% over. Taxatie = 99% aan 1% want men treed uit de onverdeeldheid.
5) Dus totale registratiekost = +/- 1,3% versus 12,5% en kosten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZoals ik al eerder zei vind ik het logisch dat er ergens een ondergrens is aan de cataloguswaarde in deze berekening tegenover de nieuwprijs, net omdat het voordeel dat je uit een Phaeton haalt aan een prijs van een Golf groter is. Of die 70% de juiste maatstaf is, dat is een andere discussie.
Die kisten schrijven sowieso zwaar af en zijn in BE al bijna niet te slijten, dus veel erger zal het niet worden denk ik.
Had ik 2 weken geleden geweten dat ze het VAA nu toch op de catalogusprijs gingen berekenen dan had ik hem privé ingeschreven ipv op de vennootschap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIdeaal dus voor particulieren die voor een mooie prijs een dikke wagen kunnen kopen die nog niet half versleten is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk BerichtenMijn voorbeeld: 1 jaar oude E500 met 20K km gekocht bij NNCC 2 weken geleden aan 55K ipv 107K nieuw
Had ik 2 weken geleden geweten dat ze het VAA nu toch op de catalogusprijs gingen berekenen dan had ik hem privé ingeschreven ipv op de vennootschapOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtendat is het absurde van de hele situatie, de gast met zijn phaeton hier zal meer belastingen betalen op die wagen dan wat hij ervoor betaald heeft tweedehands
Niettemin, eerstdaags overleg en veel kans dat die buiten gaat.
Privé zetten doe ik uit principe niet want ik weiger nog eens BIV te betalen!
We vinden wel een andere oplossing en als ze niet oppassen zelfs een definitieve...Last edited by FvDm; 25/01/2012, 18:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenstraks alle ambtenaren in porschesOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
ze snappen em nog niet
Als ik 15K kilometer zou rijden met een Caenne
en je dat vergelijkt met de 50K per jaar van de Golfkes/Mini, BMW , ..
dan zal je snel zien dat een Cayenne an zich minder CO2 uitstoot dan een Gold op jaarbasis maar wel 10 keer meer moet betalen.
Touring is tegen
Leaseplan is tegen
febiac is tegen
wij zijn tegen
en toch doen ze het, moeten ze niet luisteren naar het volk in een democratie? :oLast edited by fblade; 25/01/2012, 18:43.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIndividualizer zal daar zeker het antwoord op hebben. Langs de andere kant, iets meer dan 1000 euro per maand netto betalen voor je huis, alle kosten in klinkt dan ook weer niet slecht. Als je natuurlijk die 1000 euro netto eerst uit je zaak moet halen, dan doet het weer meer pijn natuurlijk ...
Ik heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.022048,4.482052U hoeft dit niet te lezen.
Comment
Comment