Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ideaal dus voor particulieren die voor een mooie prijs een dikke wagen kunnen kopen die nog niet half versleten is.
    ...en dan binnenkort toch ook 'gejost' zullen zijn omdat de jaarlijkse verkeersbelasting zal 'vergroenen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      en toch doen ze het, moeten ze niet luisteren naar het volk in een democratie? :o
      Net zoals ik,en de meerderheid van ons, niet gekozen heeft voor de huidige regerings-club.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
        De truc om de registratie te omzielen bij verkoop huis uit vennootschap gaat als volgt:

1) 1 aandeelhouder in de vennootschap (kan niet als er meerdere aandeelhouders zijn)
        2) Vennootschap verkoopt 1% van de eigendom via notaris (dus registratie op waarde van 1% @ 12,5% taxatie)
        3) 2-3 jaar wachten
        4) Eigenaar van 1% wil uit de onverdeeldheid treden en koopt de 99% over. Taxatie = 99% aan 1% want men treed uit de onverdeeldheid.
        5) Dus totale registratiekost = +/- 1,3% versus 12,5% en kosten
        Klopt niet want de onverdeeldheid is ontstaan omwille van een aankoop. Op die 99% word je dus aan 10% belast ipv 1%.

Het is trouwens voor Vlaanderen 10% ipv 12,5% en dit al sedert jaren...

Bij stap 1 maakt het absoluut niet uit of er één of meerdere aandeelhouders zijn.

Eigenlijk klopt er niets van je plan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          ...en dan binnenkort toch ook 'gejost' zullen zijn omdat de jaarlijkse verkeersbelasting zal 'vergroenen'.
          Ik had net mijn boekhouder aan de lijn. Hij haalde dit dus ook aan. Veel van die dure oudere wagens zullen allemaal naar 'chakamaka' vertrekken. Daar is vervuilen gratis.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            ze snappen em nog niet

Als ik 15K kilometer zou rijden met een Caenne
            en je dat vergelijkt met de 50K per jaar van de Golfkes/Mini, BMW , ..

dan zal je snel zien dat een Cayenne an zich minder CO2 uitstoot dan een Gold op jaarbasis maar wel 10 keer meer moet betalen.

Touring is tegen
            Leaseplan is tegen
            febiac is tegen
            wij zijn tegen

en toch doen ze het, moeten ze niet luisteren naar het volk in een democratie? :o
            Hier heb je zeker een punt. Daarom pleit ik voor betaald rijden op snelwegen, zoals de Péage in Frankrijk.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Zorg gewoon dat het domicilie van de bedrijfsleider(s) niet staat op het adres van je vennootschap. Controle mag er zijn, je bent er immers om te werken dus da's toegelaten (voorlopig toch nog...)
              Tot ze je een tijd in de gaten hebben en merken dat je daar ganser dagen zit.
              "ik zit hier te werken" Je gelooft toch niet dat ze dat gaan pikken?

Er zijn idd mogelijkheden in dien aard, maar het woordje 'gewoon' hoort er niet bij.

Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
              27k vaa is 13k netto give or take a few. Dat is idd de moeite. Zeker als dat voor 25 jaar is ofzo. Veel ergen dan een auto imo. Prive + huur dan niet voordeliger?
              Dat is inderdaad het probleem, dat is voor héél lang.

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
              Klopt niet want de onverdeeldheid is ontstaan omwille van een aankoop. Op die 99% word je dus aan 10% belast ipv 1%.

Het is trouwens voor Vlaanderen 10% ipv 12,5% en dit al sedert jaren...

Bij stap 1 maakt het absoluut niet uit of er één of meerdere aandeelhouders zijn.

Eigenlijk klopt er niets van je plan
              bomma

Comment

• Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Fiscaal gezien wordt een wagen elk jaar 6 procent minder waard, en dus ook minder belast.

In ieder geval goed nieuws, dat van die 6%. Want dat zou moeten betekenen dat een auto die in 2010 werd ingeschreven, nu al gezakt is naar 88 % van de volle pot - en dus zakt ook mijn voordeel van allerlei aard. Of zie ik dit verkeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Ik had net mijn boekhouder aan de lijn. Hij haalde dit dus ook aan. Veel van die dure oudere wagens zullen allemaal naar 'chakamaka' vertrekken. Daar is vervuilen gratis.
                  Tja, de 2e hands markt is hier nu al verzadigd van dikke bakken en het aanbod is nog enorm aan het groeien.
                  De vraag is natuurlijk waar je ze wél nog kwijt kunt. In landen met traditioneel veel interesse naar dikke bakken en waar er recent niets meer veranderd is qua belastingen, vb. Duitsland?

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Ik heb hier niet alles doorgelezen, maar heeft iemand een idee hoe het zit met classic cars? Gaan we hier nu net zoals in Nederland een hoop meer mooie oldtimers zien bollen? Dan kan je als autoliefhebber mss toch nog met een Porsche 928 rondbollen, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120125_041

In ieder geval goed nieuws, dat van die 6%. Want dat zou moeten betekenen dat een auto die in 2010 werd ingeschreven, nu al gezakt is naar 88 % van de volle pot - en dus zakt ook mijn voordeel van allerlei aard. Of zie ik dit verkeerd?
                        je wordt blij gemaakt met een dooie mus hé... of probeer uw 2010 voertuig eens aan 88% vd nieuwwaarde verkocht te krijgen
                        Porsche 996 GT3 RS
                        Porsche 964 RS
                        BMW ///M3 e30
                        Mercedes c250 CDI AMG
                        www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                          je wordt blij gemaakt met een dooie mus hé... of probeer uw 2010 voertuig eens aan 88% vd nieuwwaarde verkocht te krijgen
                          Langs de ene kant zal het VAA voor velen zakken door die 6% regeling. Meer mensen gaan minder dan in 2011 betalen. Maar wat ze met de 2e hands doen... tjong jonge

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Tja, de 2e hands markt is hier nu al verzadigd van dikke bakken en het aanbod is nog enorm aan het groeien.
                            De vraag is natuurlijk waar je ze wél nog kwijt kunt. In landen met traditioneel veel interesse naar dikke bakken en waar er recent niets meer veranderd is qua belastingen, vb. Duitsland?
                            Klopt, mijn wagen is 4 maand oud, cataloguswaarde 54.000EUR. Heb voorbije weken twee overnameprijzen gevraagd en uiteindelijk gekregen: 17000 en 26000. Onwaarschijnlijk.

Heb wel al 2x te horen gekregen dat Frankrijk een interessante markt zou zijn voor duurdere wagens met hoger CO2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Individualizer zal daar zeker het antwoord op hebben. Langs de andere kant, iets meer dan 1000 euro per maand netto betalen voor je huis, alle kosten in klinkt dan ook weer niet slecht. Als je natuurlijk die 1000 euro netto eerst uit je zaak moet halen, dan doet het weer meer pijn natuurlijk ...

Ik heb wel de indruk dat er weinig zelfstandigen hun woning in hun zaak steken hebben of zitten die ergens op een ander forum hun gal te spuwen?
                              Als die 1000 euro uit uw bvba moet komen is het toch maar zuur. Vruchtgebruik lijkt me idd niet echt interessant als je met een hoog KI zit. Ook hier weer geen overgangsmaatregel... Eer de reeds lopende zakes. Iemand die dit 2 jaar terug opgezet heeft voor 30 jaar is dik gejost... Van die auto kan je rap afgeraken met niet te veel verlies, met een woning ligt dat toch net iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                                Langs de ene kant zal het VAA voor velen zakken door die 6% regeling. Meer mensen gaan minder dan in 2011 betalen. Maar wat ze met de 2e hands doen... tjong jonge
                                Das weer typisch ook he... Laat de mensen eerst veel meer betalen, geef ze na een maand een koekske en ze zijn tevreden want toch iets beter dan oorspronkelijk

Wie trapt daar nu in? Voor mij maakt het niets uit, M3 is de deur uit en er komt iets met lage co2 in de plaats. De Scirocco wordt 4 jaar oud dit jaar en die wilde ik tochvan de hand doen. Wilde hem alleen nog houden tot de I3 er was maar dat is nog even wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                  Als die 1000 euro uit uw bvba moet komen is het toch maar zuur. Vruchtgebruik lijkt me idd niet echt interessant als je met een hoog KI zit. Ook hier weer geen overgangsmaatregel... Eer de reeds lopende zakes. Iemand die dit 2 jaar terug opgezet heeft voor 30 jaar is dik gejost... Van die auto kan je rap afgeraken met niet te veel verlies, met een woning ligt dat toch net iets anders.
                                  En als je een "aanvaardbare" huur (opgemaakt door schatter) betaalt aan de vennootschap? Dan toch geen VAA bij vruchtgebruik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120125_041

heb dit nog nergens echt bevestigd gezien, als je sommige artikels in andere kranten leest kan je interpreteren dat je start aan 100% en dat het dan degressief naar beneden gaat. Juist zoals jij hoop ik dat het VAA op mijn 4 jaar oude bedrijfswagen zal berekend worden aan 100% - (4*6%) dus dat ik zal starten aan 76% van de catalogusprijs en niet 100%. Echte bevestiging heb ik nog nergens gezien

Comment

En als je een "aanvaardbare" huur (opgemaakt door schatter) betaalt aan de vennootschap? Dan toch geen VAA bij vruchtgebruik?
                                      Dacht ik ook.

Comment

• Het ligt bij een huis toch wel iets anders vind ik. Auto is puur een gebruiksvoorwerp. Je financiert het huis en/of het vruchtgebruik meestal met een investeringskrediet (al dan niet in combinatie met prive woonkrediet). Dit is geld dat je niet uit de vennootschap moet halen en de financieringslasten zijn ook nog eens aftrekbaar. Als je een gedeelte prive zet (gesplitste aankoop) kan je zelfs combineren met woonbonus.
                                        Je kan daar desgewenst ook perfect van af door je huis te verkopen. Zal weliswaar iets langer duren dan een auto maar da's ook normaal. Als je het dan toch van plan bent, doe het dan zo vlug mogelijk want dan blijft de meerwaarde bij verkoop tegenover de boekwaarde en dus de belasting nog beperkt.
                                        Last edited by Haddock; 25/01/2012, 19:40.
                                        2.0 JTDm

Comment

Je gaat voorbij aan het feit dat het geld dat je prive voor die huur zal betalen ook eerst uit de vennootschap moet halen...
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X