Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
    27k VAA op het huis alleen, dat WIL ik niet betalen.
    Ik zit in een gelijkaardig schuitje, maar daar waar mijn VAA op de auto *4 of zo gaat verdubbelt het VAA woning 'maar'. Eigenlijk moet ik zelfs toegeven dat dit nog altijd interessanter blijft dan die woning prive te bouwen, dus vrees ik dat het hier niet zal stoppen voor de woning.

    In jouw geval van 27k op je huisje, moet je toch al een KI van 5000 of zo hebben (of je woning helemaal niet beroepsmatig gebruiken) en dan vind ik een huur van 2200 per maand die je aan je eigen firma betaalt misschien nog niet eens overdreven.

    Ik denk er aan om het VAA voor auto en woning te betalen aan mijn BVBA en er verder voor te zorgen dat er nauwelijks winst gemaakt wordt, zodat er in de praktijk ook weinig belastingen betaald worden. Echt ondernemen en risico nemen doe ik dan wel in een andere vennootschap. Het eindresultaat zal zijn dat de staat (veel) minder inkomsten heeft, dat ik prive minder verdien, maar dat ik me kan uitleven in een nieuw project... En toch vrees ik dat ik ergens een foutje gemaakt heb in mijn redenering. Zien jullie ergens een addertje onder het gras?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Je gaat voorbij aan het feit dat het geld dat je prive voor die huur zal betalen ook eerst uit de vennootschap moet halen...
      Ik betaal liever 1000 huur weer aan de BVBA dan 800/maand aan VAA...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        Catalogusprijs telt bij berekening fiscaal voordeel bedrijfswagens


        © belga
        [B]Minister van Financiën Steven Vanackere

        De CD&V-vicepremier wees erop dat met een percentage van 4 procent een bijzonder voordelig tarief wordt gehanteerd ten aanzien van CO2-zuinige wagens. Hij meent ook dat het nieuwe berekeningsmodel eenvoudiger is dan het vroegere systeem. Er kan immers geen discussie bestaan over de facturatieprijs.

        Online informatieset
        Vanackere kondigde ook aan dat op de website van de FOD Financiën binnenkort een informatieset zal staan waardoor iedereen zelf kan berekenen op welk belastbaar voordeel hij uitkomt. (belga/adha
        Hij wil rotte appelsienen als appels verkopen ofzo? Hybrides en electrische wagens zijn een pak duurder dan gewone wagens. Dus de echt groene wagens worden benadeeld. Concrete voorbeelden:
        Citroen ds5 diesel: 129g en 32k
        Citroen ds5 hybrid: 99g en 40k
        Die meerprijs win je niet terug en al zeker niet met VAA
        Opel Ampera: 48g? En 45k... 4% van 45k is nog steeds meer dan 6% van 29k... Ook hier win je niet in VAA. Waarom CO2 beperken op 4%? dure hybride of electrische wagen, passeer maar langs de kassa. En dat 2x. Eerst de firma die meer spendeert aan de aankoop, vervolgens degene die ermee rijdt met het VAA.

        Niks vergroening, enkel kassa kassa.

        Oh er gaat achter een paar maand iets komen op de website zodat je zelf kan berekenen wat het je gaat kosten. Maar je moet wel nu al betalen. Wat een omgekeerde wereld. Ik vraag me af welke firma een product kan verkocht krijgen zonder op voorhand te prijs te vermelden.
        Last edited by ; 25/01/2012, 20:07. Reden: Telfout :-)

        Comment


        • vraag voor de toekomst... kun je dan als je nu een wagen privé koopt bvb 100.000 euro en je beslist van daar een huur volgens het boekje voor te factureren van bvb 2500 euro aan je bvba, maar je rekent het jaar ervoor (en je houdt dat het jaar erop ook bij) echt iedere km uit dat je met die wagen privé rijdt en voor werk (ik kan dat in mijn beroep perfect controleerbaar doen dag na dag), en je maakt daar een verdeelsleutel van (bvb 20.000 km en bewijsbaar per dag 16.000 voor werk en 4000 privé), dan reken je van wat een normaal aanvaardde huur is voor die wagen maar 4/5, en ga je ook van de verzekering, onderhoudskosten, rijtaks telkens 1/5 gaan terugbetalen aan de vennootschap die ze betaalt.
          dan heb je toch geen VAA, want je betaalt het privégedeelte zelf.
          Is dit dan rechtsgeldig, kun je dit op deze manier doen?? Is daar rechtsspraak rond?

          Want dan kun je toch 2000 euro per maand, marginaal belast naar de privé trekken, en de staat moet veel minder betalen want je schrijft de wagen niet af, en je betaalt privé een deel van de verzekering enz enz, de staat heeft gewoon minder belastingen op 2000*12.

          dit is mi het enige scenario, maar ik ben geen fiscalist/boekhouder/advocaat dus ik weet gewoon n iet of dit aanvaard wordt...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
            En als je een "aanvaardbare" huur (opgemaakt door schatter) betaalt aan de vennootschap? Dan toch geen VAA bij vruchtgebruik?
            Als die huur hoger is dan het VAA dan is er geen probleem. Als die lager is, dan betaal je belastingen op VAA - huur, dus normaal is huur = VAA.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
              Ik betaal liever 1000 huur weer aan de BVBA dan 800/maand aan VAA...
              Das waar. Iets om over na te denken.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                Ik betaal liever 1000 huur weer aan de BVBA dan 800/maand aan VAA...
                Ik ook, maar in de realiteit staat er tov 800/maand aan VAA eerder een huur van meer dan 1500 Euro...

                Comment


                • Je hebt er wel eerst mogen afdokken om die 1000 prive te krijgen he.
                  Bovendien is die huur dan voor jou prive een belastbare inkomst...
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                    Hij wil rotte appelsienen als appels verkopen ofzo? Hybrides en electrische wagens zijn een pak duurder dan gewone wagens. Dus de echt groene wagens worden benadeeld. Concrete voorbeelden:
                    Citroen ds5 diesel: 129g en 32k
                    Citroen ds5 hybrid: 99g en 40k
                    Die meerprijs win je niet terug en al zeker niet met VAA
                    Opel Ampera: 48g? En 45k... 4% van 45k is nog steeds meer dan 7% van 30k... Ook hier win je niet in VAA. Waarom CO2 beperken op 4%? dure hybride of electrische wagen, passeer maar langs de kassa. En dat 2x. Eerst de firma die meer spendeert aan de aankoop, vervolgens degene die ermee rijdt met het VAA.

                    Niks vergroening, enkel kassa kassa.

                    Oh er gaat achter een paar maand iets komen op de website zodat je zelf kan berekenen wat het je gaat kosten. Maar je moet wel nu al betalen. Wat een omgekeerde wereld. Ik vraag me af welke firma een product kan verkocht krijgen zonder op voorhand te prijs te vermelden.
                    Echt ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                      Echt ?
                      LOL zie het nu ook

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                        je wordt blij gemaakt met een dooie mus hé... of probeer uw 2010 voertuig eens aan 88% vd nieuwwaarde verkocht te krijgen
                        Dat is mijn punt niet. Het punt is dat ik nu in mijn derde jaar zit, en dat ik dus niet aan de volle 100% moet instappen. De restwaarde van een Saab staat momenteel toch op losse schroeven.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          De restwaarde van een Saab staat momenteel toch op losse schroeven.
                          Af en toe een grappige noot moet kunnen in dit topic
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Dat is mijn punt niet. Het punt is dat ik nu in mijn derde jaar zit, en dat ik dus niet aan de volle 100% moet instappen. De restwaarde van een Saab staat momenteel toch op losse schroeven.
                            zoals ik eerder zei, heb daar nog nergens bevestiging van zien dat het zo is. Volgens sommige artikels begin je gewoon aan 100%

                            Hoop dat je gelijk hebt

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door g003090 Bekijk Berichten
                              Mijn voorbeeld: 1 jaar oude E500 met 20K km gekocht bij NNCC 2 weken geleden aan 55K ipv 107K nieuw

                              Had ik 2 weken geleden geweten dat ze het VAA nu toch op de catalogusprijs gingen berekenen dan had ik hem privé ingeschreven ipv op de vennootschap
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Je zal niet de enige zijn.
                              Inderdaad, same here... De mijne heeft (geschat) nieuw 190.000 gekost, en is 3j oud...

                              Merci communistjes...
                              ----------------------------------------------------------------------------------
                              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                              Pictures here: BMW 7 Series
                              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                              Pictures here: Diablo

                              --------------------------------------------------------------------------------------------
                              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                              It might need half a starsystem to turn around,
                              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                              Cylons have respect for it...

                              --------------------------------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                                Echt ?
                                Doeme die telmachinekes van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                  LOL zie het nu ook
                                  De bedoeling was toch goed hehe

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                    zoals ik eerder zei, heb daar nog nergens bevestiging van zien dat het zo is. Volgens sommige artikels begin je gewoon aan 100%

                                    Hoop dat je gelijk hebt
                                    Hij heeft gelijk.

                                    Maar buiten dat blijft het probleem van cataloguswaarde van 2de hands onopgelost. Iedereen die een nieuwe wagen heeft gekocht : easy , kijk op uw factuur.

                                    2de hands ?? ben benieuwd, daar gaan ze nog wat moeten aan breien.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                      :
                                      Citroen ds5 diesel: 129g en 32k
                                      Citroen ds5 hybrid: 99g en 40k
                                      Die meerprijs win je niet terug en al zeker niet met VAA
                                      (((129-95)*0,1)+5,5)*320*6/7/12= 203,4€
                                      (((99-95)*0,1)+5,5)*400*6/7/12=168,5€
                                      Mij lijkt de VAA van de hybride wel voordeliger.
                                      En nog meer bij de business modellen van de DS5.

                                      Comment


                                      • Soit ik heb grond gekocht.

                                        On Vera


                                        ---
                                        I am here: http://maps.google.com/maps?ll=50.843498,4.509628
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                          Ik vind het heel flauw dat wanneer je hier iets zegt dat de wetgeving een verbetering is sommigen onder jullie direct afgunst beginnen te roepen? Afgunst op wat? Een auto? In wat van kinderwereld leven jullie? Een auto is iets met 4 wielen en een motor dat u ergens naartoe brengt zonder veel lichamelijke inspanning. De ene , op eenbepaald moment in tijd voor velen, wat mooier dan de andere.

                                          Ik boek mijn Samsung 8000D(btw , das ne TV) toch ook niet bij onkosten omdat ik er de beursberichten op volg? En jullie verwachten hier dat de belastingsbetaler een C coupe AMG sponsort? Om wat te doen? Van restaurant naar restaurant te rijden? Het is niet omdat het altijd zo geweest is dat men de wetgeving niet mag verfijnen. Mij mag me 100 keer liever een auto MINDER laten aftrekken dan dat men bv geld moet halen uit ziektezorg of onderwijs.

                                          Wij , verwende goedverdienende belgen gaat wat meer betalen, BOEHOE
                                          We slapen niet op straat en gaan niet dood van de honger, en als we thuiskomen heeft niemand ons huis platgebombardeerd. 't Leven hier is goed
                                          Wat doe jij op een autoforum ?
                                          Denk dat je beter naar www.communisme.nu surft

                                          Waar ik van verschiet is dat je wel de beursberichten volgt op een flatscreen. Op de beurs spelen , puur gokken met geld, vind ik een pak perverter dan een dikke auto. Mag ik hopen dat ze je daar ook van de ene dag op de andere daar 500% meer op belasten om dan een maand later uw prachtige opbrengst van 5 jaar terug ook nog is gaan herleiden tot nul.
                                          Last edited by Jokke_vlo; 25/01/2012, 20:37.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X