Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
    Doeme die telmachinekes van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
    goed tellen, kan toch wel helpen ... stel nu :
    opel ampera 45k aan 4% -> VAA 1542€ -> na 3 jaar telkens 6% eraf kom aan 't minimum (1200)

valt dus nog wel mee!

mijn "oplossing" nu: nieuwe BMW F20 116i (136pk, 129g co2 = 14g boven de 115 -> 6,9% VAA), catalogusprijs 32k inclusief opties -> VAA 1850 en na 5 jaar op 't minimum -> gemiddeld minder dan wat je in 2011 op menig middenklasser met een gemiddelde CO2 betaalde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      goed tellen, kan toch wel helpen ... stel nu :
      opel ampera 45k aan 4% -> VAA 1542€ -> na 3 jaar telkens 6% eraf kom aan 't minimum (1200)

valt dus nog wel mee!

mijn "oplossing" nu: nieuwe BMW F20 116i (136pk, 129g co2 = 14g boven de 115 -> 6,9% VAA), catalogusprijs 32k inclusief opties -> VAA 1850 en na 5 jaar op 't minimum -> gemiddeld minder dan wat je in 2011 op menig middenklasser met een gemiddelde CO2 betaalde.
      Ge denkt toch niet dat volgend jaar die referentienormen van CO2 nog tellen?
      Wil je voor 5 jaar "safe" zitten, neem dan een 100% elektrische auto.
      Hoewel je dan allicht belast wordt op de accu's. En de kleur. En de stand van de zon.
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Daarnet in het vtm nieuws: na de berichtgeving een commentaar van de bevoegde minister

quote: met deze nieuwe regelgeving ...meer in balans..bla bla en IK SLUIT NIET UIT dat we de wet nogmaals veranderen binnenkort als blijkt dat er nog achterdeurkes zijn

dus we zouden beter beginnen zwijgen hier lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Soit ik heb grond gekocht.

On Vera

---
          I am here: http://maps.google.com/maps?ll=50.843498,4.509628
          Een verstandige beslissing, proficiat.

Comment

• De fiscus heeft politionele macht, jij bent schuldig tot je het tegendeel kan bewijzen........ Los van het feit dat de fiscus zelf de wetten mag interpreteren je boetes mag opleggen en je je de vraag kan stellen of we nog wel in een democratie leven.....zijn er weinig creatieve oplossingen. Ze gaan je toch pakken daar ben ik zeker van.

Het is dus aanpassen en uw conclusies trekken, wat die ook zijn. En diegene die nu lachen en dit juist allemaal goed vinden..........geen paniek je gaat het ook voelen. Geen economie is geen geld, blijkbaar vergeten er hier dat een klein beetje........
            Last edited by Jokke_vlo; 25/01/2012, 20:55.

Comment

• Hoop dat CD&V/VLD/SPa de volgende verkiezingen een ongelooflijke klap gaan krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                (((129-95)*0,1)+5,5)*320*6/7/12= 203,4€
                (((99-95)*0,1)+5,5)*400*6/7/12=168,5€
                Mij lijkt de VAA van de hybride wel voordeliger.
                En nog meer bij de business modellen van de DS5.
                Ja neem de aankoopprijs in rekening en je bent slechter af he. Die 8k meerprijs haal je er op 5 jaar nooit uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                  Ge denkt toch niet dat volgend jaar die referentienormen van CO2 nog tellen?
                  Wil je voor 5 jaar "safe" zitten, neem dan een 100% elektrische auto.
                  Hoewel je dan allicht belast wordt op de accu's. En de kleur. En de stand van de zon.
                  klopt dat die normen nog wel zullen veranderen, maar ik denk dat je naar het totale plaatje moet kijken, de prijs die je voor die (elektrische) wagen zelf betaalt telt ook nog mee, de omnium etc... elektrisch in zijn totaliteit blijft duur en onpraktisch, en daarom nog geen echt alternatief. Naar hybrides heb ik ook gekeken, maar iets echt tof zit daar ook niet in, ik wil bv. ook geen dieselhybride zoals de DS5 en ne Lexus CT is het toch ook niet hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    De fiscus heeft politionele macht, jij bent schuldig tot je het tegendeel kan bewijzen........ Los van het feit dat de fiscus zelf de wetten mag interpreteren je boetes mag opleggen en je je de vraag kan stellen of we nog wel in een democratie leven.....zijn er weinig creatieve oplossingen. Ze gaan je toch pakken daar ben ik zeker van.

Het is dus aanpassen en uw conclusies trekken, wat die ook zijn. En diegene die nu lachen en dit juist allemaal goed vinden..........geen paniek je gaat het ook voelen. Geen economie is geen geld, blijkbaar vergeten er hier dat een klein beetje........
                    KGB idd.

Comment

• Iets uit de losse pols :

Het voordeel blijft minimaal 1.200 per jaar. Concreet komt dat neer op een wagen van +-25.000 euro en 99 gram CO2. Laat ons stellen een Golf Bluemotion. Full option ga je er waarschijnlijk iets boven zitten.

In jaar 1 betaal je dan 1.200 euro. In jaar 2, 3, 4, 5 en verder blijf je dan ook 1.200 euro voordeel alle aard hebben (waarop je belast wordt aan 50%), omdat dat het minimum is. Dus eigenlijk doe je hier een verlies qua auto/uitrusting.

Dus het is de kunst van iets boven die 1.200 te zitten en dat over vijf jaar gespreid en er nooit echt onder te gaan. Dat is dan een berekening aan 8% per jaar.

Dus dan begin je best met een voordeel van alle aard van ongeveer 1.600 of meer, nee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Soit ik heb grond gekocht.

On Vera

---
                        I am here: http://maps.google.com/maps?ll=50.843498,4.509628

Das hier vlakbij mij. Wel dure grond denk ik dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                          Ja neem de aankoopprijs in rekening en je bent slechter af he. Die 8k meerprijs haal je er op 5 jaar nooit uit.
                          Aankoopprijs zit daarin, dat zijn die 320 en 400 (32k en 40k /100)
                          De business modellen zijn 30k en 36k, daar is de hybride nog voordeliger.
                          Toch nog eens goed natellen hoor!
                          Ik heb al genoeg nageteld de laatste maand want ik zoek nu een nieuwe leasewagen.
                          Koffer van de hybride is spijtig genoeg te klein.

Edit: en op termijn wordt het voordeel van de hybride nog groter, want 6% van een hoger bedrag geeft ook een hogere korting ieder jaar opnieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                            Mijn wagen is 4 jaar oud, als de wetgeving in voege treedt begin ik dan aan 100% cataloog of aan 76% voor de vaa berekening. Dat is nog steeds niet duidelijk voor mij

Verstuurd van mijn Nexus One met Tapatalk

Idem hier , welke catalogus prijs ze gaan hanteren is mij een raadsel

Verstuurd van mijn Microsoft toetsenbord

Comment

• Heb snel eens een quick and dirty VAA calculator gemaakt die al rekening houd met die 6%/jaar vermindering van de cataloogprijs. En waar ge ook kunt simuleren wat er gebeurt als ze die referentie CO2 naar beneden bijstellen naar bvb 80gr voor diesel, enz ...

Have fun ...

So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten

DANKU ! U hebt me hartelijk laten lachen ! Super !
                                Last edited by TT-911; 25/01/2012, 21:39.

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                    DANKU ! U hebt me hartelijk laten lachen ! Super !
                                    moest ook eens grijnsen

Comment

• [QUOTE=Jokke_vlo;4822106]De fiscus heeft politionele macht, jij bent schuldig tot je het tegendeel kan bewijzen........ Los van het feit dat de fiscus zelf de wetten mag interpreteren je boetes mag opleggen en je je de vraag kan stellen of we nog wel in een democratie leven.....zijn er weinig creatieve oplossingen. Ze gaan je toch pakken daar ben ik zeker van.

De volgende stap zal zijn dat ze in lange lederen jassen mogen binnenkomen met een rood bandje om de arm met daarop "SS" . De fiscus krijgt dezelfde macht als de Gestapo destijds !!!

Comment

Idem hier , welke catalogus prijs ze gaan hanteren is mij een raadsel

Volgens Steven Van Ackere op radio 1

catalogusprijs = faktuurprijs + alle opties + BTW zonder eventuele korting
                                        maw je moet de orginele faktuurprijs van de 1ste eigenaar zien te pakken krijgen volgens mij

Op VTM is het nu anders!!!!

daar spreekt men over catalogusprijs particulieren whatever that may be

zou dus ook gelden voor nieuwe wagens

wat een boeltje
                                        Last edited by freegeek; 25/01/2012, 21:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                          Volgens Steven Van Ackere op radio 1

catalogusprijs = faktuurprijs + alle opties + BTW zonder eventuele korting
                                          maw je moet de orginele faktuurprijs van de 1ste eigenaar zien te pakken krijgen
                                          En als je dat niet hebt is het op basis van een Bentley Continental GT

Comment

Working...
                                          X