Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk BerichtenHoop dat CD&V/VLD/SPa de volgende verkiezingen een ongelooflijke klap gaan krijgen.
Probeer eens aan een buitenlander uit te leggen dat een partij die met een serieuze meerderheid van stemmen de verkiezingen wonnen toch in de oppositie moet zetelen... Dat is dan "democratie" !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenAankoopprijs zit daarin, dat zijn die 320 en 400 (32k en 40k /100)
De business modellen zijn 30k en 36k, daar is de hybride nog voordeliger.
Toch nog eens goed natellen hoor!
Ik heb al genoeg nageteld de laatste maand want ik zoek nu een nieuwe leasewagen.
Koffer van de hybride is spijtig genoeg te klein.
Edit: en op termijn wordt het voordeel van de hybride nog groter, want 6% van een hoger bedrag geeft ook een hogere korting ieder jaar opnieuw.
In het zwart valt die nog redelijk mee, t'is geen schoonheid maar geen extra tax betalen is me wel wat waard.
Een test hier :
Arguably the Prius has already been mainstream for quite a while, but the v will help solidify the name as a brand. Perhaps now the world is even ready for a...
Prius V ingeven op youtube en je vindt veel info en tests. Ik denk er toch ernstig over na om die te nemen als familiewagen.
Comment
-
weet iemand of je dit kunt toepassen??
Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichtenvraag voor de toekomst... kun je dan als je nu een wagen privé koopt bvb 100.000 euro en je beslist van daar een huur volgens het boekje voor te factureren van bvb 2500 euro aan je bvba, maar je rekent het jaar ervoor (en je houdt dat het jaar erop ook bij) echt iedere km uit dat je met die wagen privé rijdt en voor werk (ik kan dat in mijn beroep perfect controleerbaar doen dag na dag), en je maakt daar een verdeelsleutel van (bvb 20.000 km en bewijsbaar per dag 16.000 voor werk en 4000 privé), dan reken je van wat een normaal aanvaardde huur is voor die wagen maar 4/5, en ga je ook van de verzekering, onderhoudskosten, rijtaks telkens 1/5 gaan terugbetalen aan de vennootschap die ze betaalt.
dan heb je toch geen VAA, want je betaalt het privégedeelte zelf.
Is dit dan rechtsgeldig, kun je dit op deze manier doen?? Is daar rechtsspraak rond?
Want dan kun je toch 2000 euro per maand, marginaal belast naar de privé trekken, en de staat moet veel minder betalen want je schrijft de wagen niet af, en je betaalt privé een deel van de verzekering enz enz, de staat heeft gewoon minder belastingen op 2000*12.
dit is mi het enige scenario, maar ik ben geen fiscalist/boekhouder/advocaat dus ik weet gewoon n iet of dit aanvaard wordt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenDas hier vlakbij mij. Wel dure grond denk ik dan.
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=50.843619,4.509616U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEn als je dat niet hebt is het op basis van een Bentley Continental GT
ongelofelijk dat het nog steeds niet duidelijk is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calantak Bekijk Berichtenweet iemand of je dit kunt toepassen??
Nu ja, met al die zever, heeft geen kat nog geld over om te investeren, dus frauderen gaat niet meer----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenWel, die 33 komma iets cent per KM die je als privé persoon mag aanrekenen aan je vennootschap, is een forfait. Het is sowieso zo dat je mits staving dat bedrag kan aanpassen. Maar dan is de kans op een diepgaande controle wel groot...
Nu ja, met al die zever, heeft geen kat nog geld over om te investeren, dus frauderen gaat niet meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenIk heb vandaag met de Prius gereden, van dat model komt er in de zomer een GRAND Prius+ uit, enorme koffer en veel plaats. (7 zitter standaard).
In het zwart valt die nog redelijk mee, t'is geen schoonheid maar geen extra tax betalen is me wel wat waard.
Een test hier :
Arguably the Prius has already been mainstream for quite a while, but the v will help solidify the name as a brand. Perhaps now the world is even ready for a...
Prius V ingeven op youtube en je vindt veel info en tests. Ik denk er toch ernstig over na om die te nemen als familiewagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenWel, die 33 komma iets cent per KM die je als privé persoon mag aanrekenen aan je vennootschap, is een forfait. Het is sowieso zo dat je mits staving dat bedrag kan aanpassen. Maar dan is de kans op een diepgaande controle wel groot...
Nu ja, met al die zever, heeft geen kat nog geld over om te investeren, dus frauderen gaat niet meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk BerichtenHier hetzelfde gedacht!Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMet de regels tem 2011 deed je er al niet goed aan als ondernemer om met personeel te werken. Met de regels van 2012 is het ook gedaan met de spielerij voor de ondernemer.
Ik denk dat de meeste ondernemers het doen uit plezier en persoonlijk gewin, en niet als een sociale plicht. Werknemers aannemen om hun onderneming uit te breiden is ook om meer aan plezier en persoonlijk gewin te winnen, maar daar staat een stevige kostprijs tegenover. Als je nu als ondernemer het persoonlijk gewin verminderd wordt, dan wordt het aandeel plezier ook stevig kleiner. Ofwel moet je dus als ondernemer menen dat er nog altijd plezier en persoonlijk gewin te verdienen valt met of zonder werknemers en of er nog genoeg voordelen zijn als ondernemer, of je beslist als ondernemer te stoppen met ondernemen, of andere horizonten te verkennen.
Het lijkt me vreemd dat werknemers niet snappen dat een ondernemer dit doet uit persoonlijk gewin. Die werknemers gaan toch ook niet werken voor hun plezier, maar voor hun maandelijkse wedde?
Met andere woorden , de middenstand is de laatste 15 jaar veel te gulzig geweest .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk BerichtenMet andere woorden , de middenstand is de laatste 15 jaar veel te gulzig geweest .
België staat steevast in de top 5 van meest belaste landen ter wereld met een bedroefend inefficient overheidsapparaat en de laagste pensioenen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenAankoopprijs zit daarin, dat zijn die 320 en 400 (32k en 40k /100)
De business modellen zijn 30k en 36k, daar is de hybride nog voordeliger.
Toch nog eens goed natellen hoor!
Ik heb al genoeg nageteld de laatste maand want ik zoek nu een nieuwe leasewagen.
Koffer van de hybride is spijtig genoeg te klein.
Edit: en op termijn wordt het voordeel van de hybride nog groter, want 6% van een hoger bedrag geeft ook een hogere korting ieder jaar opnieuw.
Als bediende is het uiteraard voordeliger prive om die hybride te nemen :-)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk BerichtenHier hetzelfde gedacht!
Prius + 7-zitter
- Ik heb het bekeken op het salon en de koffer is en blijft voor mij te klein. Het zou helpen als je de 3e zetelrij zou kunnen weghalen.
- een plug in hybride verlaagde de (officiële) co2 met de helft al hang je hem in de praktijk nooit aan de stekker. Waarom doen ze dat niet ? Het lijkt me toch een eenvoudige ingreep ...
Voor wie het wel wil toch een tip :
Fleetkorting van 10% kan pas als je 3 wagens hebt op de firma BIJ TOYOTA. De versie met de meeste luxe : 40.000 € en dus 4.000 € fleetkorting.
Als je maar 1 of 2 wagens hebt als bedrijf dan vang je bot tenzij ... je least want dan krijg je WEL die fleetkorting.
--> als je hem wil en je moet ervoor lenen : probeer leasing !
--> als je hem cash betaalt : probeer leasing op de kortst mogelijke termijn zodat je die korting van 4.000 € hebt, dat kan wel eens goedkoper zijn dan de korting die je zo krijgt (want die ken ik niet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten... ik wil bv. ook geen dieselhybride zoals de DS5 en ne Lexus CT is het toch ook niet hoor.
Alleen, dat spel kan "maar" 4km rijden op batterij ....
Vind ik nu toch ook niet echt super hoor.
Wat mij een beetje triestig maakt is het feit dat er nu zo veel aandacht gaat naar die 2dehands, vanwege gefoefel met factuur.
Maar dat was vroeger toch ook al zo? Je kon toen toch ook al foefelen. Alleen, bedrag lager is dan ook minder aftrek.
Voor mij persoonlijk is het een jaar wachten. Heb auto privé, wou 2dehands allroad kopen maar als ik daar de volle pot VAA voor moet betalen, zal ik wel andere dingen doen met mijn geld, zielegaard (aan die mannen van de wetstraat hé)
Comment
-
Ik heb 2 wagens op mijn bvba:
Sinds 2010 een BMW E60 525d bj 2008 en
sinds verleden jaar april heb ik een BMW E46 M3 Cabrio bj 2004 bijgekocht.
Die M3 werd trouwens ingeschreven op 1 april... (nu snap ik ze)
Nee serieus, Ik heb die helemaal in orde laten zetten (groot nazicht, 4 x nieuwe banden, andere remmen + remschijven, Bastuck uitlaat, Schrick nokkenassen, had Subframe damage, 1 KW v3 was lek en is gerepareerd,...) Kortom, je pompt daar nog eens veel geld in en dan krijg je zoiets te horen...moest ik het toen geweten hebben dan had ik die natuurlijk nooit gekocht.
Met die M3 wil ik niet blijven rondrijden want dat komt overeen met ca 800 euro dat er maandelijks prive bijgeteld gaat worden, dat wil ik niet betalen en dat gun ik ze niet.
Maar ik wil de wagen ook niet verkopen omdat ik er toch bijna niets meer voor ga krijgen.(en stiekem ben ik er ook wat verliefd op)
Daarom heb ik besloten om die toch op de zaak te houden maar uit het verkeer te nemen.
Ik mag er dan niet meer mee op de openbare weg maar op die manier moet ik geen VAA betalen en moest ik later beslissen om de wagen opnieuw via de zaak in verkeer te stellen dan moet ik enkel een nieuwe plak betalen en geen BIV meer want dat heb ik reeds betaald.
Ik zal wel ergens een remorque met dubbele as vinden zodat ik de M3 naar een paar 'leuke; plaatsen kan vervoeren.
Ik voel me door DiRupo 1 zwaar genomen omdat ze de spelregels tijdens het spel veranderd hebben en daarom wil ik mijn 525d ook een paar jaar uit verkeer nemen. Al bij al word ik daar voor 380 euro (de helft daarvan reeel) per maand op belast en dat vind ik nog aanvaardbaar maar als zij mij niks gunnen dan gun ik hun niets. Zo gaat dat.
In de plaats daarvan zou ik me dan prive een auto aanschaffen die ouder is dan 15j (BIV ca 65 euro) ,liefst op LPG die veel CO2 produceert en ik kan dan aan mijn BVBA een kilometervergoeding aanrekenen en momenteel is dat 33 cent/km:
Ik heb altijd al van een BMW 'sharknose' 628/633/635 gedroomd. Momenteel gaan die een 5 a 6000 euro op de 2de hands markt (met LPG geinstalleerd)...
Professioneel doe ik rond de 30.000 km /jaar dus ik kan mijn bvba 10.000 euro per jaar aanrekenen. Na een 8 a 9-tal maanden maak ik al winst...
Zo slaag ik 4 vliegen in 1 klap:
- Ik betaal geen VAA dus DiRupo en zijn vuil sossen kunnen het niet van mij pikken.
- Mijn bvba heeft een kost van 10.000 euro en moet daar dus geen belastingen op betalen
- Ik krijg prive 10.000 euro netto per jaar oftewel 833 euro per maand. Probeer u als zelfstandige maar eens 833 euro per maand netto bij te geven... Daar moet je anders toch veel voor doen.
- Ik rij met een sharknose
Moest ik er mee doorgaan dan ga ik speciaal nog wat toertjes rijden rond het Sossen-hoofdkwartier om daar wat CO2 te spuwen, te braken. Daarna ga ik hetzelfde doen bij het gebouw van Groen!
Comment
Comment