Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
    Ik betaal liever 1000 huur weer aan de BVBA dan 800/maand aan VAA...

    hmm... ik niet.

    - 1.000 € huur te betalen wil zeggen 1.000 € netto loon opnemen
    - 1.000 € netto overhouden als je in de schijf van 50% bij de personenbelasting zit wil zeggen 2.000 bruto € loonkost
    - 2.000 € brutoloonkost wil zeggen 440 € extra sociale bijdrage (als je al niet aan het max zit)
    - je recupereert 1.000 € huur in de vennootschap
    --> 2.000 + 440 - 1.000 = 1.440 kost voor de firma



    - 800 VAA wil zeggen 400 € extra personenbelasting (het VAA is geen kost voor de firma)
    - 400 € netto overhouden als je in de schijf van 50% bij de personenbelasting zit wil zeggen 800 bruto € loonkost zodat je de verhoging van de personenbelasting kan betalen
    - 800 € brutoloonkost + 800 VAA (welke ook je basis verhoogd) wil zeggen een verhoging van de sociale bijdrage met 1.600 x 22 % = 352 € sociale bijdrage (als je al niet aan het max zit)
    - je recupereert niets € huur in de vennootschap
    --> 800 + 352 - 0 = 1.152 kost voor de firma



    VAA is in dit geval 288 € goedkoper per maand ; 3456 € goedkoper per jaar ; 34.560 € goedkoper op 10 jaar ; en bij een termijn van 20 jaar (bijvoorbeeld bij een vruchtgebruikconstructie) zit je op 69.120 € goedkoper.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
      Ik zit in een gelijkaardig schuitje, maar daar waar mijn VAA op de auto *4 of zo gaat verdubbelt het VAA woning 'maar'. Eigenlijk moet ik zelfs toegeven dat dit nog altijd interessanter blijft dan die woning prive te bouwen, dus vrees ik dat het hier niet zal stoppen voor de woning.

      In jouw geval van 27k op je huisje, moet je toch al een KI van 5000 of zo hebben (of je woning helemaal niet beroepsmatig gebruiken) en dan vind ik een huur van 2200 per maand die je aan je eigen firma betaalt misschien nog niet eens overdreven.

      Ik denk er aan om het VAA voor auto en woning te betalen aan mijn BVBA en er verder voor te zorgen dat er nauwelijks winst gemaakt wordt, zodat er in de praktijk ook weinig belastingen betaald worden. Echt ondernemen en risico nemen doe ik dan wel in een andere vennootschap. Het eindresultaat zal zijn dat de staat (veel) minder inkomsten heeft, dat ik prive minder verdien, maar dat ik me kan uitleven in een nieuw project... En toch vrees ik dat ik ergens een foutje gemaakt heb in mijn redenering. Zien jullie ergens een addertje onder het gras?
      Die 27K zal VAA, dus belastbaar bedrag.
      Heb het ook zitten: wagen x 5 en woning x 2. Met wat er bijkomt betaal ik al een gans jaar nen vette profiteur die niet veel last geeft van dit absurde vlinderakkoord.

      Comment


      • op twitter:

        Kapitein van Costa Concordia aangenomen bij #ABVV. Men zocht iemand met ervaring in zichzelf redden en de rest laten vallen. #vakbonden #30j
        politici begrijpen het niet, wij krijgen nu de #rekening, wij rekenen binnenkort met hun af #cdenv #openvld #spa
        Last edited by fblade; 25/01/2012, 22:57.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
          Die 27K zal VAA, dus belastbaar bedrag.
          Heb het ook zitten: wagen x 5 en woning x 2. Met wat er bijkomt betaal ik al een gans jaar nen vette profiteur die niet veel last geeft van dit absurde vlinderakkoord.
          Die gaat het waarschijnlijk nog uw verdiende loon vinden en er genoegen in scheppen want hij
          kan alleen maar dromen van zo'n wagens...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
            Hier hetzelfde gedacht!
            Ga waarschijnlijk voor een DS5 hybride, valt al bij al nog mee qua looks maar kleine koffer.
            Voor een aantal jaar en dan zien we wel hoe alles evolueer. Absoluut geen zin om nog meer af te dragen aan dat boeltje geregeld.

            Comment


            • ROFL:
              Beste lezer,   Wij houden ons sinds een aantal jaren uitsluitend bezig met internationale fiscaliteit. In België zijn er helaas geen of weinig mogelijkheden meer tot fiscale optimalisatie. Als je echter grensoverschrijdend actief bent met je bedrijf, of je bent digital nomad, of je wilt je fiscale residentie verplaatsen naar het buitenland... dan ben je bij ons

              Bandwidth Limit Exceeded -> iedereen dus op zoek naar alternatieven

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                ROFL:
                Beste lezer,   Wij houden ons sinds een aantal jaren uitsluitend bezig met internationale fiscaliteit. In België zijn er helaas geen of weinig mogelijkheden meer tot fiscale optimalisatie. Als je echter grensoverschrijdend actief bent met je bedrijf, of je bent digital nomad, of je wilt je fiscale residentie verplaatsen naar het buitenland... dan ben je bij ons

                Bandwidth Limit Exceeded -> iedereen dus op zoek naar alternatieven

                't zijn al die medewerkers van die communisten in Brussel die alles aan het uitpluizen zijn om morgen weer een aantal achterpoortjes te sluiten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                  Prius + 7-zitter

                  - Ik heb het bekeken op het salon en de koffer is en blijft voor mij te klein. Het zou helpen als je de 3e zetelrij zou kunnen weghalen.
                  - een plug in hybride verlaagde de (officiële) co2 met de helft al hang je hem in de praktijk nooit aan de stekker. Waarom doen ze dat niet ? Het lijkt me toch een eenvoudige ingreep ...

                  Voor wie het wel wil toch een tip :
                  Fleetkorting van 10% kan pas als je 3 wagens hebt op de firma BIJ TOYOTA. De versie met de meeste luxe : 40.000 € en dus 4.000 € fleetkorting.
                  Als je maar 1 of 2 wagens hebt als bedrijf dan vang je bot tenzij ... je least want dan krijg je WEL die fleetkorting.

                  --> als je hem wil en je moet ervoor lenen : probeer leasing !
                  --> als je hem cash betaalt : probeer leasing op de kortst mogelijke termijn zodat je die korting van 4.000 € hebt, dat kan wel eens goedkoper zijn dan de korting die je zo krijgt (want die ken ik niet)
                  Heb je gemerkt dat er onder de koffer nog een grote ruimte zit ? Dat op zich alleen heeft bijna het volume van de DS5 Hybride koffer. Ik vond die koffer echt wel goed, en idd die derde achterbank eruit en je hebt nog meer plaats. Dat moet te doen zijn indien echt nodig denk ik.

                  Fleet korting (3 wagens) : 11% , vandaag prijs gekregen.
                  Part korting nu : 6+2 = 8%

                  Comment


                  • Toch wel straf dat er verschillende nu plots ne prius overwegen... op naar Hollandse toestanden?

                    Toen bij mij de prius vorig jaar op mn shortlist stond, lachte iedereen mij der mee uit

                    En het moet gezegd: qua rijbeleving is het toch niet alles. Maar voor de rest wel een prima wagen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                      Ga waarschijnlijk voor een DS5 hybride, valt al bij al nog mee qua looks maar kleine koffer.
                      Voor een aantal jaar en dan zien we wel hoe alles evolueer. Absoluut geen zin om nog meer af te dragen aan dat boeltje geregeld.
                      Was ook mijn eerste keuze maar koffer is echt een zakdoek groot (letterlijk te nemen). Vrouw is niet akkloord en ze heeft eigenlijk gelijk. Bovendien een stinkende diesel die constant aan en af slaat is toch niet het ideale. Wagen bolt wel ZEER goed, aangenaam verrast.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                        Ik heb 2 wagens op mijn bvba:
                        Sinds 2010 een BMW E60 525d bj 2008 en
                        sinds verleden jaar april heb ik een BMW E46 M3 Cabrio bj 2004 bijgekocht.
                        Die M3 werd trouwens ingeschreven op 1 april... (nu snap ik ze)

                        Nee serieus, Ik heb die helemaal in orde laten zetten (groot nazicht, 4 x nieuwe banden, andere remmen + remschijven, Bastuck uitlaat, Schrick nokkenassen, had Subframe damage, 1 KW v3 was lek en is gerepareerd,...) Kortom, je pompt daar nog eens veel geld in en dan krijg je zoiets te horen...moest ik het toen geweten hebben dan had ik die natuurlijk nooit gekocht.

                        Met die M3 wil ik niet blijven rondrijden want dat komt overeen met ca 800 euro dat er maandelijks prive bijgeteld gaat worden, dat wil ik niet betalen en dat gun ik ze niet.

                        Maar ik wil de wagen ook niet verkopen omdat ik er toch bijna niets meer voor ga krijgen.(en stiekem ben ik er ook wat verliefd op)
                        Daarom heb ik besloten om die toch op de zaak te houden maar uit het verkeer te nemen.

                        Ik mag er dan niet meer mee op de openbare weg maar op die manier moet ik geen VAA betalen en moest ik later beslissen om de wagen opnieuw via de zaak in verkeer te stellen dan moet ik enkel een nieuwe plak betalen en geen BIV meer want dat heb ik reeds betaald.
                        Ik zal wel ergens een remorque met dubbele as vinden zodat ik de M3 naar een paar 'leuke; plaatsen kan vervoeren.

                        Ik voel me door DiRupo 1 zwaar genomen omdat ze de spelregels tijdens het spel veranderd hebben en daarom wil ik mijn 525d ook een paar jaar uit verkeer nemen. Al bij al word ik daar voor 380 euro (de helft daarvan reeel) per maand op belast en dat vind ik nog aanvaardbaar maar als zij mij niks gunnen dan gun ik hun niets. Zo gaat dat.

                        In de plaats daarvan zou ik me dan prive een auto aanschaffen die ouder is dan 15j (BIV ca 65 euro) ,liefst op LPG die veel CO2 produceert en ik kan dan aan mijn BVBA een kilometervergoeding aanrekenen en momenteel is dat 33 cent/km:


                        Ik heb altijd al van een BMW 'sharknose' 628/633/635 gedroomd. Momenteel gaan die een 5 a 6000 euro op de 2de hands markt (met LPG geinstalleerd)...
                        Professioneel doe ik rond de 30.000 km /jaar dus ik kan mijn bvba 10.000 euro per jaar aanrekenen. Na een 8 a 9-tal maanden maak ik al winst...

                        Zo slaag ik 4 vliegen in 1 klap:
                        - Ik betaal geen VAA dus DiRupo en zijn vuil sossen kunnen het niet van mij pikken.
                        - Mijn bvba heeft een kost van 10.000 euro en moet daar dus geen belastingen op betalen
                        - Ik krijg prive 10.000 euro netto per jaar oftewel 833 euro per maand. Probeer u als zelfstandige maar eens 833 euro per maand netto bij te geven... Daar moet je anders toch veel voor doen.
                        - Ik rij met een sharknose

                        Moest ik er mee doorgaan dan ga ik speciaal nog wat toertjes rijden rond het Sossen-hoofdkwartier om daar wat CO2 te spuwen, te braken. Daarna ga ik hetzelfde doen bij het gebouw van Groen!
                        Ik had een ander gedacht. Koop mij een Nissan Micra privé van 1000 euro en reken km vergoeding aan. Ik koop mij ook een vette LV Pick-up, zo één waar de roetbollen uit den uitlaat komen als ge op het gas staat. Als de belastingen zagen dat ik die pick-up ook privé gebruik kan ik ze erop wijzen dat ik wel degelijk een bedrijfswagen heb, mijnen Micra en dat die pick-up 100% werk is. Dan goe gas gaan geven in de wetstraat met de pick-up

                        Ik ga hetzelfde als jij doen, al moet ik met een Ford Transit op pad die 20 jaar oud is, klootzakken zullen zo weinig mogelijk krijgen tot ik een "definitieve" oplossing heb

                        Comment


                        • Fantastische nieuwe regeling !

                          just got screwed and not in the good way ....
                          Last edited by Probe; 25/01/2012, 23:17.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Toch wel straf dat er verschillende nu plots ne prius overwegen... op naar Hollandse toestanden?

                            Toen bij mij de prius vorig jaar op mn shortlist stond, lachte iedereen mij der mee uit

                            En het moet gezegd: qua rijbeleving is het toch niet alles. Maar voor de rest wel een prima wagen.
                            Hadden ze mij een maand geleden over een Prius gesproken dan had ik ze ook vierkant uitgelachen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                              IMoest ik er mee doorgaan dan ga ik speciaal nog wat toertjes rijden rond het Sossen-hoofdkwartier om daar wat CO2 te spuwen, te braken. Daarna ga ik hetzelfde doen bij het gebouw van Groen!
                              Vergeet dan ook niet langs de CDV en VLD te rijden, want het zijn tenslotte ook zij die hiermee akkoord gegaan zijn en geknield hebben voor le PS/Pa

                              Comment


                              • Ik ben eens curieus wat dit op termijn gaat brengen... Gaan er nu minder wagens verkocht worden?Of goedkopere? Gaan er nu meer mensen een bedrijfswagen weigeren en (langer) met hun eigen wagen blijven rijden?
                                Zo ja, dan wordt er minder verkocht, geproduceerd, wordt er minder brandstof verbruikt en dan zijn er minder inkomsten voor de staat... Benieuwd hoe het gaat lopen...

                                Comment


                                • Ik ga mijn 997s verkopen en een Axiam kopen.

                                  Ik heb al een schoon modeleke gevonden:

                                  Comment


                                  • Heb voor open vld gestemd, maar dat zijn geen liberalen, dat zijn blauwe sossen !!!
                                    Ben mij aan het afvragen voor wie een zelfstandige nu best stemt, NVA of LDD.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                      Hadden ze mij een maand geleden over een Prius gesproken dan had ik ze ook vierkant uitgelachen.
                                      Maar er zijn toch echt wel alternatieven met een betrekkelijk laag VAA... of willen jullie per se op 1200/jaar uitkomen? Vroeger waren er toch ook veel wagens met een VAA hoger dan 1200 euro?

                                      Ik ga nu naar een VAA van 1850 (dat elk jaar 6% zakt, als ze de CO2 normen ni te hard aanpassen tenminste), mn vorige auto zat ook aan 1800€ volgens de regeling van 2011 (zou 3000 zijn in 2012), uiteindelijk is dat dan een netto loonverlies van 26,5 euro per maand als je vergelijkt met het minimum VAA van 1200 euro. De totale maandelijkse belasting is dan 83 euro, of ongeveer de prijs van ene naftbak.
                                      En dat heb ik er wel voor over om met een iets toffer karretje te rijden dan een Prius of Golf 1.6 TDI. Maar iedereen moet voor zichzelf de rekening maken natuurlijk
                                      Last edited by sunking; 25/01/2012, 23:14.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                        Hadden ze mij een maand geleden over een Prius gesproken dan had ik ze ook vierkant uitgelachen.
                                        Iedereen die met kar van meer dan 30k rijdt is gescrewed, de één natuurlijk wel meer dan de andere
                                        was aan het kijken voor een jonge okkazie Porsche Cayman S ter vervanging van mijn 4 jaar oude A4.

                                        Ik ben ooit begonnen met een Subara mini-jumbo en door te werken kon ik mij nu eindelijk eens een sportkarreke veroorloven zonder iets te moeten inboeten aan mijn levensstijl

                                        kan die financieel nog altijd perfekt aan zowel vennootschap als privé maar ik weiger pertinent om ne heleboel belastingen te betalingen voor die pipos. Voor mij is het een principe kwestie geworden en rij liever rond met een wrak waar ik bijna niets moet op betalen dan één cent te veel aan strikmans te geven.

                                        Comment


                                        • Ik denk dat LDD de enige was die zijn bek opentrok maar politiek werd monddood gemaakt ....
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X