Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk BerichtenEn als je een "aanvaardbare" huur (opgemaakt door schatter) betaalt aan de vennootschap? Dan toch geen VAA bij vruchtgebruik?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichtenhmm... ik niet.
- 1.000 € huur te betalen wil zeggen 1.000 € netto loon opnemen
- 1.000 € netto overhouden als je in de schijf van 50% bij de personenbelasting zit wil zeggen 2.000 bruto € loonkost
- 2.000 € brutoloonkost wil zeggen 440 € extra sociale bijdrage (als je al niet aan het max zit)
- je recupereert 1.000 € huur in de vennootschap
--> 2.000 + 440 - 1.000 = 1.440 kost voor de firma
- 800 VAA wil zeggen 400 € extra personenbelasting (het VAA is geen kost voor de firma)
- 400 € netto overhouden als je in de schijf van 50% bij de personenbelasting zit wil zeggen 800 bruto € loonkost zodat je de verhoging van de personenbelasting kan betalen
- 800 € brutoloonkost + 800 VAA (welke ook je basis verhoogd) wil zeggen een verhoging van de sociale bijdrage met 1.600 x 22 % = 352 € sociale bijdrage (als je al niet aan het max zit)
- je recupereert niets € huur in de vennootschap
--> 800 + 352 - 0 = 1.152 kost voor de firma
VAA is in dit geval 288 € goedkoper per maand ; 3456 € goedkoper per jaar ; 34.560 € goedkoper op 10 jaar ; en bij een termijn van 20 jaar (bijvoorbeeld bij een vruchtgebruikconstructie) zit je op 69.120 € goedkoper.
Tel nu nog eens opnieuw...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SeaDreamer Bekijk BerichtenWaar kunnen we hiervan een officiele bron vinden? Ikzelf werk ook 7/7 en gebruik 1 van mijn 2 wagens 100% professioneel! Ongetwijfeld ga ik discussie krijgen met de fiscus. Neen serieus, iedereen gelijk voor de wet. Diegenen die de regels opstellen moeten ze ook naleven!
heb er niet meer verder naar gegoogled
Comment
-
ik hoopte toch op een alternatief, maar dat blijft er voor de hardwerkende vertegenwoordiger niet over.
Ik doe een dikke 40k per jaar, daarvan minstens 90% beroepsmatig. Mijn ritten zijn in het buitenland (hoofdzakelijk duitsland), lange dagen (tot middernacht rijden), hoge snelheden om meerdere bezoeken te kunnen brengen binnen de werkuren en meermaals begeleid door klanten. Daarbij nog enkele ritten naar beurzen in het buitenland met een trailer van tegen de 2 ton.
Ik heb op alle mogelijke manieren gepoogd om mezelf te overtuigen dat het nog zin heeft in deze job te blijven, maar het wordt met de dag moeilijker.
Voorbeeld:
Voor de werknemer: een 525 of E 250, basis uitgerust met de voor het werk relevante opties, komt zonder korting al snel op 55K euro. Dat maakt een VAA van ongeveer 250 euro netto / maand. Met minder dan 300 privé km / maand betaal ik dan bijna 1 euro / km. Ik heb geen prive zakenauto nodig, wij hebben er in ons gezin enkele beschikbaar.
Ook voor mijn werkgever gaat dit te ver. Hij moet zelf 1/7 van het brutovoordeel dragen, verhoogd met RSZ. Maakt de auto ook weer gelijk meer dan 100 euro / maand duurder. Opslag om het VAA te compenseren wil hij mij niet geven, en terecht, ik zou het ook niet willen.
In totaal vordert de staat, als je uitgaat van 11% op 55K, hier in totaal een dikke 7000 euro per jaar extra. Alles voor een voordeel dat, in mijn geval dan, amper bestaat of zelfs niet noodzakelijk, maar wel nodig is om de firma te laten draaien. Dat is op 5 jaar tijd ruim meer dan de helft van de prijs van het voertuig dat zonder relevante reden moet worden bijbetaald.
Kilometervergoeding dan? euhh, ik moet dus met privégeld een half ton investeren, hopende dat ik 5 jaar in dienst blijf, en dan met 11500 euro per jaar (36000 km/km vergoeding) de aankoop, lening, brandstof, verzekering, wegentax, biv en onderhoud betalen. Een kleine berekening maakt mij duidelijk dat ik daar ferm aan toeleg.
100% op de firma, dus dienstwagen? onze boekhouder raadt dit sterk af. Vanaf dat je 1 km privé rijdt heb je het zitten. Jaja, ze vinden wel iets. Op zondag gaan tanken bvb om maandag vroeg te kunnen vertrekken. Met de 309% regel maken ze mij dan wel erg bang!
Een kleinere of goedkopere wagen misschien? voor mijn eigen imago heb ik daar geen probleem mee. Onze klanten in duitsland gaan zich wel bedenkingen maken, minder graag meerijden en de trips aldaar zullen wel wat langer duren. Hoe de trailer met de auto gaat rijden wil ik liever niet aan denken.
Tja, ze hebben ons goed zitten. Misschien dat ik maar de binnendienst moet gaan doen, kan ik tenslotte ook van de fietsvergoeding genieten.
Mijn lopende bestelling heb ik alvast opgezegd want daar zou ik x4 keer het vroegere VAA hebben (en dan was het nog de laagste CO² in zijn klasse).
For the record, ik heb geen jacht of dergelijke op de firma staan en ben gewoon loontrekkende in dienst van een kmo waar ik ook geen aandelen in heb.
Hierbij wil ik mijn medeleven betuigen aan alle mede-vertegenwoordigers die eveneens slachtoffer zijn van deze onzinnige regeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenDat zou ik niet kunnen, veel te veel autofreak.
Heb prive nog 2 andere sportwagens en een moto. Dus één Prius zal ik wel kunnen verwerken
Heb trouwens zin in een 2de moto, salon bezoeken is slecht voor mijne (prive) portemonnee.
Zelf ga ik af en toe wel eens met de fiets naar 't werk en nu pas gezien dat fietsen in zo'n geval 120% aftrekbaar zijn voor de zaak en prive mogen gebruikt worden zonder dat dat aanzien wordt als een voordeel. Van positieve discriminatie gesproken...
Comment
-
Goed zo!! dit heeft de regering zelf gezocht,
We rijden dus nog enkele jaren in het bedrijf met onze 20j oude Mitsubishi Pajero LV stoof rond zonder roetfilter, Technisch perfect onderhouden 134€ taks en 220€ verzekering p/j Kortom we kopen niets nieuw hoor beste politiekers.... Ga uw geld ergens anders zoek dan bij mij
Privé verplaats ik mij dan maar met een 33j oude Datsun 140y coupe als optie heb ik dan toch een fabrieksaf open dakje en automaat hopelijk rekenen ze mij daa rniet op af
Dit onderhouden we zelf en repareren ook alles zelf dus garagehouders van mij krijg je geen werk!! Dit is hoe een economie moet draaien!!
.Last edited by daniell; 26/01/2012, 11:19.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Zijn we dan met wat meerdere dan nemen we ook weer het privé busje van 33j oud zodat de regering ons niet belasten
Uploaded with ImageShack.us
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenZijn we dan met wat meerdere dan nemen we ook weer het privé busje van 33j oud zodat de regering ons niet belasten
.
misschien wordt dit wel mijn nieuwe bedrijfswagen
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
Last edited by freegeek; 26/01/2012, 08:18.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenZijn we dan met wat meerdere dan nemen we ook weer het privé busje van 33j oud zodat de regering ons niet belasten
Uploaded with ImageShack.us
.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door asterduc Bekijk Berichten
Kilometervergoeding dan? euhh, ik moet dus met privégeld een half ton investeren, hopende dat ik 5 jaar in dienst blijf, en dan met 11500 euro per jaar (36000 km/km vergoeding) de aankoop, lening, brandstof, verzekering, wegentax, biv en onderhoud betalen. Een kleine berekening maakt mij duidelijk dat ik daar ferm aan toeleg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
In het beste geval betaalt ge nog altijd 1200€/jaar als ge de kosten laat dragen door de zaak hé
Ik heb al zitten denken om te investeren in exclusieve moto, alla RFV 750, 888 SP4/5,
Comment
-
het is de moment om een BMW 507 in te brengen
klein half miljoen euro aftrekken van de belasting en slechts VAA betalen op 26500 duitse mark2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenhet is de moment om een BMW 507 in te brengen
klein half miljoen euro aftrekken van de belasting en slechts VAA betalen op 26500 duitse mark
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenhet is de moment om een BMW 507 in te brengen
klein half miljoen euro aftrekken van de belasting en slechts VAA betalen op 26500 duitse mark
Ssssst !!
( ik zat al in dezelfde richting te denken )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichtenhmm... ik niet.
- 1.000 € huur te betalen wil zeggen 1.000 € netto loon opnemen
- 1.000 € netto overhouden als je in de schijf van 50% bij de personenbelasting zit wil zeggen 2.000 bruto € loonkost
- 2.000 € brutoloonkost wil zeggen 440 € extra sociale bijdrage (als je al niet aan het max zit)
- je recupereert 1.000 € huur in de vennootschap
--> 2.000 + 440 - 1.000 = 1.440 kost voor de firma
- 800 VAA wil zeggen 400 € extra personenbelasting (het VAA is geen kost voor de firma)
- 400 € netto overhouden als je in de schijf van 50% bij de personenbelasting zit wil zeggen 800 bruto € loonkost zodat je de verhoging van de personenbelasting kan betalen
- 800 € brutoloonkost + 800 VAA (welke ook je basis verhoogd) wil zeggen een verhoging van de sociale bijdrage met 1.600 x 22 % = 352 € sociale bijdrage (als je al niet aan het max zit)
- je recupereert niets € huur in de vennootschap
--> 800 + 352 - 0 = 1.152 kost voor de firma
VAA is in dit geval 288 € goedkoper per maand ; 3456 € goedkoper per jaar ; 34.560 € goedkoper op 10 jaar ; en bij een termijn van 20 jaar (bijvoorbeeld bij een vruchtgebruikconstructie) zit je op 69.120 € goedkoper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenJe vergeet nog een belangrijk onderdeel. Als de woning van de firma is, dan is de woning na pakweg 10 jaar reeds voor de helft afgeschreven. Als je deze woning dan verkoopt, zal je op de meerwaarde vennootschapsbelastingen moeten betalen. Als je deze woning privé hebt, en je verkoopt het huis (na 5 jaar), dan moet je 0,0 belastingen betalen.
Tel nu nog eens opnieuw...
Mijn berekening klopt als een bus maar ging enkel over de loonkost huur versus VAA zoals in de post waarop ik heb gereplied aan de orde was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenKleine nuance, km vergoeding is beperkt tot 2k km /maand of 24k km/ jaar.
Met 2000 km / maand kan ik nog net tot bij de klanten raken, ... maar niet meer terug!
Hoemeer dit alles bij mij begint door te dringen, hoemeer zin ik krijg om er mee te stoppen.
35 jaar zwaar afgedragen, allemaal volgens het boekje, en dat blijkt dan nog niet genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenKleine nuance, km vergoeding is beperkt tot 2k km /maand of 24k km/ jaar.
Als iemand dit van plan is --> best bij een fiscaal jurist informeren !
Comment
Comment