Oorspronkelijk geplaatst door D-man
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk BerichtenKlopt maar dat is geen wet. Daarboven zou je de werkelijke kosten moeten kunnen aantonen. Er zou een hoop rechtspraak zijn die de fiscus in het ongelijk stelt.
Als iemand dit van plan is --> best bij een fiscaal jurist informeren !
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenGoed zo!! dit heeft de regering zelf gezocht,
We rijden dus nog enkele jaren in het bedrijf met onze 20j oude Mitsubishi Pajero LV stoof rond zonder roetfilter, Technisch perfect onderhouden 134€ taks en 220€ verzekering p/j Kortom we kopen niets nieuw hoor beste politiekers.... Ga uw geld ergens anders zoek dan bij mij
Privé verplaats ik mij dan maar met een 33j oude Datsun 140y coupe als optie heb ik dan toch een fabrieksaf open dakje en automaat hopelijk rekenen ze mij daa rniet op af
Dit onderhouden we zelf en repareren ook alles zelf dus garagehouders van mij krijg je geen werk!! Dit is hoe een economie moet draaien!!
.
Toch wel jammer dat de vele zelfstandigen hier hun 'slechte' imago alleen maar bevestigen. Terwijl ik hier zie dat vele werknemers al op zoek zijn naar betaalbare alternatieven (hybride, of downsized eco versies). Wie doet dan de economie draaien? Het komt bij mij zeer kinderachtig over: Mijn dikke BMW of niets, lijkt me: ikke ikke ikke en de rest kan stikke (letter en figuurlijk dan!).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichtenikke ikke ikke en de rest kan stikke (letter en figuurlijk dan!).
Dat lijkt me eerder de visie van diegenen die alleen maar profiteren van het systeem en niets bijdragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk BerichtenMijn dikke BMW of niets, lijkt me: ikke ikke ikke en de rest kan stikke (letter en figuurlijk dan!).
Die extra uren btw, zijn niet betaald. De doorsnee bureaukraat, ambtenaar of fabriekarbeider zou al gelijk beginnen staken bij het idee alleen al.
En nu komt daar dus nog bovenop dat we zelf een deel van de kosten van ons werkmateriaal moeten gaan betalen. Sommige snappen het dus echt niet!
Okee, voor diegene die werkschoenen dragen. Als je die thuis eens een keer zou gebruiken om in de tuin een boom om te doen, dan is dat privégebruik. Awel, daar moet je dan VAA op betalen. De VAA wordt berekend op als een % van je schoenmaat vermenigvuldigd met de cataloguswaarde van die schoen (zonder korting uiteraard). Als er steunzolen inliggen worden die bij de cat waarde bijgeteld.
Kleine geruststelling, volgend jaar wordt dat voordeel wel 6% minder belast, zolang je geen nieuwe koopt natuurlijk.
Legio voorbeelden zat hoor! denk er maar eens over na.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk BerichtenDat lijkt me eerder de visie van diegenen die alleen maar profiteren van het systeem en niets bijdragen.
* ik zei: het lijkt erop (men geeft de indruk - men bevestigd zijn imago), dit is geen visie
* ja ik profiteer waar ik kan, zoals iedereen hier.
* Ik draag meer bij dan de gemiddelde werkende belg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door asterduc Bekijk Berichten1000 km op een dag, tijdens de rit klantencalls doen, daarbij nog enkele uren vergadering, da's een doordeweekse werkdag van zo'n 12 tot 16 uur. Wel, dan is bvb een 5-serie niet teveel! diegene die daar anders over denkt moet maar eens een weekske meegaan. 't zal hem nogal tegenvallen, dat kan ik garanderen.
Die extra uren btw, zijn niet betaald. De doorsnee bureaukraat, ambtenaar of fabriekarbeider zou al gelijk beginnen staken bij het idee alleen al.
En nu komt daar dus nog bovenop dat we zelf een deel van de kosten van ons werkmateriaal moeten gaan betalen. Sommige snappen het dus echt niet!
Okee, voor diegene die werkschoenen dragen. Als je die thuis eens een keer zou gebruiken om in de tuin een boom om te doen, dan is dat privégebruik. Awel, daar moet je dan VAA op betalen. De VAA wordt berekend op als een % van je schoenmaat vermenigvuldigd met de cataloguswaarde van die schoen (zonder korting uiteraard). Als er steunzolen inliggen worden die bij de cat waarde bijgeteld.
Kleine geruststelling, volgend jaar wordt dat voordeel wel 6% minder belast, zolang je geen nieuwe koopt natuurlijk.
Legio voorbeelden zat hoor! denk er maar eens over na.
Schitterende repliek op weer zo'n John Crombez-vriendje. Gewoon zalig voorbeeld!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door asterduc Bekijk Berichtenik hoopte toch op een alternatief, maar dat blijft er voor de hardwerkende vertegenwoordiger niet over.
Ik doe een dikke 40k per jaar, daarvan minstens 90% beroepsmatig. Mijn ritten zijn in het buitenland (hoofdzakelijk duitsland), lange dagen (tot middernacht rijden), hoge snelheden om meerdere bezoeken te kunnen brengen binnen de werkuren en meermaals begeleid door klanten. Daarbij nog enkele ritten naar beurzen in het buitenland met een trailer van tegen de 2 ton.
Ik heb op alle mogelijke manieren gepoogd om mezelf te overtuigen dat het nog zin heeft in deze job te blijven, maar het wordt met de dag moeilijker.
Voorbeeld:
Voor de werknemer: een 525 of E 250, basis uitgerust met de voor het werk relevante opties, komt zonder korting al snel op 55K euro. Dat maakt een VAA van ongeveer 250 euro netto / maand. Met minder dan 300 privé km / maand betaal ik dan bijna 1 euro / km. Ik heb geen prive zakenauto nodig, wij hebben er in ons gezin enkele beschikbaar.
Ook voor mijn werkgever gaat dit te ver. Hij moet zelf 1/7 van het brutovoordeel dragen, verhoogd met RSZ. Maakt de auto ook weer gelijk meer dan 100 euro / maand duurder. Opslag om het VAA te compenseren wil hij mij niet geven, en terecht, ik zou het ook niet willen.
In totaal vordert de staat, als je uitgaat van 11% op 55K, hier in totaal een dikke 7000 euro per jaar extra. Alles voor een voordeel dat, in mijn geval dan, amper bestaat of zelfs niet noodzakelijk, maar wel nodig is om de firma te laten draaien. Dat is op 5 jaar tijd ruim meer dan de helft van de prijs van het voertuig dat zonder relevante reden moet worden bijbetaald.
Kilometervergoeding dan? euhh, ik moet dus met privégeld een half ton investeren, hopende dat ik 5 jaar in dienst blijf, en dan met 11500 euro per jaar (36000 km/km vergoeding) de aankoop, lening, brandstof, verzekering, wegentax, biv en onderhoud betalen. Een kleine berekening maakt mij duidelijk dat ik daar ferm aan toeleg.
100% op de firma, dus dienstwagen? onze boekhouder raadt dit sterk af. Vanaf dat je 1 km privé rijdt heb je het zitten. Jaja, ze vinden wel iets. Op zondag gaan tanken bvb om maandag vroeg te kunnen vertrekken. Met de 309% regel maken ze mij dan wel erg bang!
Een kleinere of goedkopere wagen misschien? voor mijn eigen imago heb ik daar geen probleem mee. Onze klanten in duitsland gaan zich wel bedenkingen maken, minder graag meerijden en de trips aldaar zullen wel wat langer duren. Hoe de trailer met de auto gaat rijden wil ik liever niet aan denken.
Tja, ze hebben ons goed zitten. Misschien dat ik maar de binnendienst moet gaan doen, kan ik tenslotte ook van de fietsvergoeding genieten.
Mijn lopende bestelling heb ik alvast opgezegd want daar zou ik x4 keer het vroegere VAA hebben (en dan was het nog de laagste CO² in zijn klasse).
For the record, ik heb geen jacht of dergelijke op de firma staan en ben gewoon loontrekkende in dienst van een kmo waar ik ook geen aandelen in heb.
Hierbij wil ik mijn medeleven betuigen aan alle mede-vertegenwoordigers die eveneens slachtoffer zijn van deze onzinnige regeling.
Ik ben het ermee eens dat deze pestbelasting niet fair wordt ingevoed. Maar ik huiver van al dat gezeik over dikke BMW's die om één of andere reden noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een job.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichteneen paar nuances:
* ik zei: het lijkt erop (men geeft de indruk - men bevestigd zijn imago), dit is geen visie
* ja ik profiteer waar ik kan, zoals iedereen hier.
* Ik draag meer bij dan de gemiddelde werkende belg.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenJe vergeet nog een belangrijk onderdeel. Als de woning van de firma is, dan is de woning na pakweg 10 jaar reeds voor de helft afgeschreven. Als je deze woning dan verkoopt, zal je op de meerwaarde vennootschapsbelastingen moeten betalen. Als je deze woning privé hebt, en je verkoopt het huis (na 5 jaar), dan moet je 0,0 belastingen betalen.
Tel nu nog eens opnieuw...
Dat laatste, van die 0 procent belasting op verkoop privé, is vrees ik nog maar voor eventjes waar. Een regelrechte vermogensbelasting gaan ze misschien nog niet durven (toch niet voor ze weten hoe de kiezers in 2014 gaan reageren op hun huidige fratsen), maar alle vormen van meerwaarde belasten, zowel professioneel als privé, dat lijkt me onafwendbaar binnen dit en een jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door asterduc Bekijk Berichten1000 km op een dag, tijdens de rit klantencalls doen, daarbij nog enkele uren vergadering, da's een doordeweekse werkdag van zo'n 12 tot 16 uur. Wel, dan is bvb een 5-serie niet teveel! diegene die daar anders over denkt moet maar eens een weekske meegaan. 't zal hem nogal tegenvallen, dat kan ik garanderen.
Die extra uren btw, zijn niet betaald. De doorsnee bureaukraat, ambtenaar of fabriekarbeider zou al gelijk beginnen staken bij het idee alleen al.
En nu komt daar dus nog bovenop dat we zelf een deel van de kosten van ons werkmateriaal moeten gaan betalen. Sommige snappen het dus echt niet!
Okee, voor diegene die werkschoenen dragen. Als je die thuis eens een keer zou gebruiken om in de tuin een boom om te doen, dan is dat privégebruik. Awel, daar moet je dan VAA op betalen. De VAA wordt berekend op als een % van je schoenmaat vermenigvuldigd met de cataloguswaarde van die schoen (zonder korting uiteraard). Als er steunzolen inliggen worden die bij de cat waarde bijgeteld.
Kleine geruststelling, volgend jaar wordt dat voordeel wel 6% minder belast, zolang je geen nieuwe koopt natuurlijk.
Legio voorbeelden zat hoor! denk er maar eens over na.
Twee jaar terug belanstingcontrole op het werk en hupla we betalen nu op onze GSM.
Neen ik snap het niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten- Hier draag je bitter weinig bij dus loop aub maar ergens anders de wereldverbeteraar uit te hangen. Uw boodschap is hier niet echt welkom... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten* ja ik profiteer waar ik kan, zoals iedereen hier.
Belastingsontwijking is geen belastingsfraude.
Belastingsontwijking noem ik niet 'profiteren'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenFiscale optimalisatie, het beperken van de te betalen belastingen binnen het gestelde kader van wetten en regels, is niet bij wet verboden, en wordt zelfs expliciet vermeld. Belastingsontwijking heet dat.
Belastingsontwijking is geen belastingsfraude.
Belastingsontwijking noem ik niet 'profiteren'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenmijn gok is dat ze op korte termijn meer inkomsten gaan halen omdat er een hoop vast zitten aan leasing en dergelijk. Op middellange tot lange termijn gaan ze er serieus hun broek aan scheuren
das mijnen gok
Da's zelfs geen echte gok, dat is een quasi-vaststaand feit. Het is ook zo bedoeld. Deze regering moet het tot 2014 uitzingen zonder dat Europa een soort gouverneur stuurt om hier de zaken over te nemen, zoals dat de facto in Griekenland al gebeurd is. Om dat doel te bereiken moeten de begrotingen van 2012, 2013 en 2014 opgesmukt worden, wat ze vooral met belastingen gaan doen, zoals bv. deze VAA-maatregel op bedrijfswagens. Na 2014 gaan de VAA-nadelige wagens ongeveer allemaal verdwenen zijn, maar het gat in de begroting dat daaruit zal volgen, is voor de volgende regering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk BerichtenOei, geen argumenten meer? Onze zelfstandigen (toch deze die hier komen klagen) zijn blijkbaar weinig creatief!
Al w at jij misbruiken noemt zijn allemaal constructies door onze dierbare overheid in het leven geroepen en aangemoedigd teneinde onze veel te hoge loonlast enigzinds te paaien .... dat is ook de reden waarom er zoveel bedrijfswagens zijn.
Je zou je eerder de vraag moeten stellen hoe het komt dat België de 4e meest internationale economie is na HongKong, Singapore en Ierland .... vreemd, wat al die landen staan bekend als belastingsparadijzen .... oh wacht ... dat is België ook ! Mede deoor de ondoorzichtige structuur, de vele constructies, notionele intrestaftrek etc volstaat het voor een bedrijf om voldoende middelen te hebben om 0% belastingen te betalen. Een Arcelor Mittal om er maar één te noemen betaalt minder belastingen per jaar dan ik voor een week betaal (iets van een 600 € verleden jaar dacht ik).
Ik heb het ervoor al gezegd... willen ze echt vooruit in dit land, shaf dan al die regeltjes, uitzonderingen, constructies etc af (ja ook de bedrijfswagen in zijn huidige context), voer een flattax in zowel voor particulieren als bedrijven van 11 a 15% ipv. de huidige tarieven en ze zullen er nog gigantisch op winnen ... maar geen enkele politieker die daar de ballen voor heeft ! Er zijn nochtans voorbeelden genoeg van landen waar het wel perfect werkt ... weg met alle achterpoortjes, fraude, zwartwerk etc .... ik stem voor !Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenDe argumenten zijn echt niet ver te zoeken, maar wel de visie van bepaalde mensen zoals jezelf. Als je niet kan inzien dat de belastingsdruk in België veel te hoog is voor een gezond klimaat te creëren, laat staan om ondernemen te stimuleren .... dan is dat al een zeer bekrompen visie.
Al w at jij misbruiken noemt zijn allemaal constructies door onze dierbare overheid in het leven geroepen en aangemoedigd teneinde onze veel te hoge loonlast enigzinds te paaien .... dat is ook de reden waarom er zoveel bedrijfswagens zijn.
Je zou je eerder de vraag moeten stellen hoe het komt dat België de 4e meest internationale economie is na HongKong, Singapore en Ierland .... vreemd, wat al die landen staan bekend als belastingsparadijzen .... oh wacht ... dat is België ook ! Mede deoor de ondoorzichtige structuur, de vele constructies, notionele intrestaftrek etc volstaat het voor een bedrijf om voldoende middelen te hebben om 0% belastingen te betalen. Een Arcelor Mittal om er maar één te noemen betaalt minder belastingen per jaar dan ik voor een week betaal (iets van een 600 € verleden jaar dacht ik).
Ik heb het ervoor al gezegd... willen ze echt vooruit in dit land, shaf dan al die regeltjes, uitzonderingen, constructies etc af (ja ook de bedrijfswagen in zijn huidige context), voer een flattax in zowel voor particulieren als bedrijven van 11 a 15% ipv. de huidige tarieven en ze zullen er nog gigantisch op winnen ... maar geen enkele politieker die daar de ballen voor heeft ! Er zijn nochtans voorbeelden genoeg van landen waar het wel perfect werkt ... weg met alle achterpoortjes, fraude, zwartwerk etc .... ik stem voor !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenDa's zelfs geen echte gok, dat is een quasi-vaststaand feit. Het is ook zo bedoeld. Deze regering moet het tot 2014 uitzingen zonder dat Europa een soort gouverneur stuurt om hier de zaken over te nemen, zoals dat de facto in Griekenland al gebeurd is. Om dat doel te bereiken moeten de begrotingen van 2012, 2013 en 2014 opgesmukt worden, wat ze vooral met belastingen gaan doen, zoals bv. deze VAA-maatregel op bedrijfswagens. Na 2014 gaan de VAA-nadelige wagens ongeveer allemaal verdwenen zijn, maar het gat in de begroting dat daaruit zal volgen, is voor de volgende regering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichtenidd, maar intussen zal het wagenpark grondig 'vergroend' zijn. Wat positief is, maar dus ook minder verbruik, minder accijnzen, ...
Dringend tijd om die oogkleppen af te zetten denk ik.
Comment
Comment