Oorspronkelijk geplaatst door fromalk
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichtenside question:
Mijn schoonbroer heeft een zaak in Holland en vorig jaar een BVBA opgericht in België. Gezien hij zelf nu een Nederlander is en de bvba een zetel moest hebben in BE staat die bij ons. Hij betaalt geen huur ofzo maar heeft wel een aantal facturen ingebracht mbt de aankleding van de ruimte beschikbaar voor die zaak.
Moeten wij ons ergens zorgen maken om op de een of andere manier een VAA aangesmeerd te krijgen? Gezien wij niet in de zaak zitten etc ontvangen wij geen voordeel maar door die ingebrachtte facturen twijfel ik een beetje
Comment
-
Het relaas van een hardwerkende zelfstandige;
Ik kom net van een leverancier die ons allerlei stellingmateriaal verkoopt bouw gericht
Deze man is op enkele jaren van zijn pensioen en huurt dus een relatief groot magazijn waarin hij zijn producten materialen opslaat, Hij werkt daarin volledig alleen zowel bureel als bedienen doet hij zelf
Nu staat er een nieuwe 7reeks voor de deur en ik sprak hem daarnet over aan en de arme man ziet het ook allemaal niet meer zo zitten, van Vaa 1200€ naar €12.000€ en dit op 4 jaar voor zijn pensioen, verder heeft hij al zijn spaarcenten in een pensioenfonds zitten dat hij maar kan opvragen van dat hij 65 is of ze houden gewoon de helft in!!
Ik bedoel maar dat je als zelfstandige er alles aan doet om een zo goed mogelijk bedrijf te runnen met winsten anders geven ( banken of leasingbedrijven ) ze jou het krediet niet om met zulke bakken te rijden
Dus als je weet hebt van iemand die zelfstandig is en met 1 of meerdere dikke bakken rijdt, wees dan maar gerust dat hij dat ook verdiend door goede cijfers neer te zetten en daar ook zijn bijdrage aan vennootschapbelastingen mee betaald
Maar nu dit in voegen komt vrees ik dat er heel wat bedrijven die het voorheen wel goed deden nu toch wel anders gaan denken
Voor mezelf als zelfstandige ontsnap ik nog een beetje aan al die grote sommen omdat ik nooit dure wagens heb gekocht tenzij 2dehands, ik liet het eerste grote verlies gewoonlijk voor wie de wagen nieuw kocht en later verkocht
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenVoor mezelf als zelfstandige ontsnap ik nog een beetje aan al die grote sommen omdat ik nooit dure wagens heb gekocht tenzij 2dehands, ik liet het eerste grote verlies gewoonlijk voor wie de wagen nieuw kocht en later verkocht
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Beste,
Dank u zeer hartelijk voor uw aanbod en uw steun. We gaan inderdaad door met dit project. Het hoeft daarom zelfs geen “syndicaat” te worden genoemd.
Bedoeling is om een vaste groep op te richten van mensen die bereid zijn om meer concrete acties te voeren, lokaal of nationaal.
We zijn nu nog alles aan het voorbereiden en we moeten nog even bekijken hoe en wanneer we dit kunnen realiseren, ook samen met andere federaties zoals Febiac en Federauto. De petitieactie komt er binnenkort ook, maar u kan al even een kijkje nemen op het touringformum.be waar we reacties verzamelen.
Alle burgers/automobilisten die ons de voorbije dagen bij Touring hebben gereageerd gaan we nu zorgvuldig bijhouden om opnieuw te contacteren van zodra dit project meer concrete vormen aanneemt.
Nogmaals hartelijk dank en beste groeten,
Danny
Danny SMAGGHEHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?
Althans, zo begrijp ik dienen zijn woorden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?
Excel sheets maken overuren hier... En volgens de boekhouder is Luxemburg ook geen oplossing zolang je actief blijft in België... Dus ook actief aan het zoeken in het buitenland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenMis, je begint het eerste jaar op 100%.
Althans, zo begrijp ik dienen zijn woorden.
2. daniell sprak over 2de hands, dus geef ik aan dat ook die wagens op termijn altijd kostelijk zullen blijven via de 70% VAA ondergrens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten1. het gaat niet er om alle details in één zin te rammen
2. daniell sprak over 2de hands, dus geef ik aan dat ook die wagens op termijn altijd kostelijk zullen blijven via de 70% VAA ondergrens.
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Als zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenHet relaas van een hardwerkende zelfstandige;
Ik bedoel maar dat je als zelfstandige er alles aan doet om een zo goed mogelijk bedrijf te runnen met winsten anders geven ( banken of leasingbedrijven ) ze jou het krediet niet om met zulke bakken te rijden
Dus als je weet hebt van iemand die zelfstandig is en met 1 of meerdere dikke bakken rijdt, wees dan maar gerust dat hij dat ook verdiend door goede cijfers neer te zetten en daar ook zijn bijdrage aan vennootschapbelastingen mee betaald
Maar nu dit in voegen komt vrees ik dat er heel wat bedrijven die het voorheen wel goed deden nu toch wel anders gaan denken
Voor mezelf als zelfstandige ontsnap ik nog een beetje aan al die grote sommen omdat ik nooit dure wagens heb gekocht tenzij 2dehands, ik liet het eerste grote verlies gewoonlijk voor wie de wagen nieuw kocht en later verkocht
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk BerichtenAls zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch
Toon ze mij evenEen goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Zitten we niet bijna aan deel 2 van deze discussie?
Grote vraag is waarom nog winst maken in de toekomst? Ik heb de indruk dat een partij op dit punt en andere begrotingsmaatregelen eens heel wat stemmen zou kunnen halen bij een ommekeer, maar niemand die het zal aandurven om andere belastingen of besparingen ter vervanging voor te stellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk BerichtenAls zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch
Je moet altijd een verhouding privé / professioneel berekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenIk dacht van niet, omdat het max dat ge kunt aftrekken van de wagen als kost is 75%, en dat ze het eigenlijk nooit aanvaarden dat je die dus 100% (die volledige 75% dus) opgeeft.
Je moet altijd een verhouding privé / professioneel berekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenKlopt! en is me ook duidelijk
Aangezien er bij eenmanszaken geen sprake is van iemand anders die iets voor je betaalt, is VAA an sich gewoon zonder betekenis en dus onmogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenHoe zit dat met 2 auto's op een vennootschap? Allebei VAA? Of 1 prive en 1 werk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenNiemand?
Comment
Comment