Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
    side question:

    Mijn schoonbroer heeft een zaak in Holland en vorig jaar een BVBA opgericht in België. Gezien hij zelf nu een Nederlander is en de bvba een zetel moest hebben in BE staat die bij ons. Hij betaalt geen huur ofzo maar heeft wel een aantal facturen ingebracht mbt de aankleding van de ruimte beschikbaar voor die zaak.

    Moeten wij ons ergens zorgen maken om op de een of andere manier een VAA aangesmeerd te krijgen? Gezien wij niet in de zaak zitten etc ontvangen wij geen voordeel maar door die ingebrachtte facturen twijfel ik een beetje
    Vaa is het minste van uw zorgen bij zo een constructies, vraag uw schoonbroer om ergens een kamer te huren en daar zijn vennootschap te zetten

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
      side question:

      Mijn schoonbroer heeft een zaak in Holland en vorig jaar een BVBA opgericht in België. Gezien hij zelf nu een Nederlander is en de bvba een zetel moest hebben in BE staat die bij ons. Hij betaalt geen huur ofzo maar heeft wel een aantal facturen ingebracht mbt de aankleding van de ruimte beschikbaar voor die zaak.

      Moeten wij ons ergens zorgen maken om op de een of andere manier een VAA aangesmeerd te krijgen? Gezien wij niet in de zaak zitten etc ontvangen wij geen voordeel maar door die ingebrachtte facturen twijfel ik een beetje
      geen reden tot ongerustheid. Voordeel alle aard "gratis woonst' is alleen van toepassing wanneer jou vennootschap een vastgoed bezit/huurt/in vruchtgebruik heeft en je daar gratis laat wonen. (of tegen een vergoeding die lager is als een aannemelijke huur)

      Comment


      • Het relaas van een hardwerkende zelfstandige;

        Ik kom net van een leverancier die ons allerlei stellingmateriaal verkoopt bouw gericht

        Deze man is op enkele jaren van zijn pensioen en huurt dus een relatief groot magazijn waarin hij zijn producten materialen opslaat, Hij werkt daarin volledig alleen zowel bureel als bedienen doet hij zelf

        Nu staat er een nieuwe 7reeks voor de deur en ik sprak hem daarnet over aan en de arme man ziet het ook allemaal niet meer zo zitten, van Vaa 1200€ naar €12.000€ en dit op 4 jaar voor zijn pensioen, verder heeft hij al zijn spaarcenten in een pensioenfonds zitten dat hij maar kan opvragen van dat hij 65 is of ze houden gewoon de helft in!!

        Ik bedoel maar dat je als zelfstandige er alles aan doet om een zo goed mogelijk bedrijf te runnen met winsten anders geven ( banken of leasingbedrijven ) ze jou het krediet niet om met zulke bakken te rijden
        Dus als je weet hebt van iemand die zelfstandig is en met 1 of meerdere dikke bakken rijdt, wees dan maar gerust dat hij dat ook verdiend door goede cijfers neer te zetten en daar ook zijn bijdrage aan vennootschapbelastingen mee betaald

        Maar nu dit in voegen komt vrees ik dat er heel wat bedrijven die het voorheen wel goed deden nu toch wel anders gaan denken

        Voor mezelf als zelfstandige ontsnap ik nog een beetje aan al die grote sommen omdat ik nooit dure wagens heb gekocht tenzij 2dehands, ik liet het eerste grote verlies gewoonlijk voor wie de wagen nieuw kocht en later verkocht



        .
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
          Voor mezelf als zelfstandige ontsnap ik nog een beetje aan al die grote sommen omdat ik nooit dure wagens heb gekocht tenzij 2dehands, ik liet het eerste grote verlies gewoonlijk voor wie de wagen nieuw kocht en later verkocht

          .
          70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?
            Klopt, maar gelukkig heb ik de duurdere reeds verkocht
            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

            Comment


            • Beste,

              Dank u zeer hartelijk voor uw aanbod en uw steun. We gaan inderdaad door met dit project. Het hoeft daarom zelfs geen “syndicaat” te worden genoemd.
              Bedoeling is om een vaste groep op te richten van mensen die bereid zijn om meer concrete acties te voeren, lokaal of nationaal.
              We zijn nu nog alles aan het voorbereiden en we moeten nog even bekijken hoe en wanneer we dit kunnen realiseren, ook samen met andere federaties zoals Febiac en Federauto. De petitieactie komt er binnenkort ook, maar u kan al even een kijkje nemen op het touringformum.be waar we reacties verzamelen.
              Alle burgers/automobilisten die ons de voorbije dagen bij Touring hebben gereageerd gaan we nu zorgvuldig bijhouden om opnieuw te contacteren van zodra dit project meer concrete vormen aanneemt.
              Nogmaals hartelijk dank en beste groeten,
              Danny

              Danny SMAGGHE
              Ik zou zeggen, iedereen mailen
              Hier stond eens mijn auto vermeld.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?
                Mis, je begint het eerste jaar op 100%.
                Althans, zo begrijp ik dienen zijn woorden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  70% VAA van de nieuwprijs van een ooit dure kar is nog genoeg, toch?
                  Hmja... Ik heb "sjans" dat ik mijn wagen aan bijna de helft van de nieuwwaarde kocht, maar 70% van de nieuwprijs is nog altijd 10K meer dan wat ik de wagen betaald heb... Jaarlijks schiet mijn VAA met die nieuwe 6%-regel 1500€ omhoog, ofwel 150€ per maand 130€. Tegenover de oude regel zelfs 200€. Op zich is 33% omhoog geen ramp, maar de wagen moet er eigenlijk uit en alles wat past is duurder...

                  Excel sheets maken overuren hier... En volgens de boekhouder is Luxemburg ook geen oplossing zolang je actief blijft in België... Dus ook actief aan het zoeken in het buitenland.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                    Mis, je begint het eerste jaar op 100%.
                    Althans, zo begrijp ik dienen zijn woorden.
                    1. het gaat niet er om alle details in één zin te rammen
                    2. daniell sprak over 2de hands, dus geef ik aan dat ook die wagens op termijn altijd kostelijk zullen blijven via de 70% VAA ondergrens.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      1. het gaat niet er om alle details in één zin te rammen
                      2. daniell sprak over 2de hands, dus geef ik aan dat ook die wagens op termijn altijd kostelijk zullen blijven via de 70% VAA ondergrens.
                      Klopt! en is me ook duidelijk




                      .
                      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                      Comment


                      • Als zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                        Het relaas van een hardwerkende zelfstandige;



                        Ik bedoel maar dat je als zelfstandige er alles aan doet om een zo goed mogelijk bedrijf te runnen met winsten anders geven ( banken of leasingbedrijven ) ze jou het krediet niet om met zulke bakken te rijden
                        Dus als je weet hebt van iemand die zelfstandig is en met 1 of meerdere dikke bakken rijdt, wees dan maar gerust dat hij dat ook verdiend door goede cijfers neer te zetten en daar ook zijn bijdrage aan vennootschapbelastingen mee betaald

                        Maar nu dit in voegen komt vrees ik dat er heel wat bedrijven die het voorheen wel goed deden nu toch wel anders gaan denken

                        Voor mezelf als zelfstandige ontsnap ik nog een beetje aan al die grote sommen omdat ik nooit dure wagens heb gekocht tenzij 2dehands, ik liet het eerste grote verlies gewoonlijk voor wie de wagen nieuw kocht en later verkocht



                        .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten
                          Als zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch

                          Toon ze mij even
                          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                          Comment


                          • Zitten we niet bijna aan deel 2 van deze discussie?

                            Grote vraag is waarom nog winst maken in de toekomst? Ik heb de indruk dat een partij op dit punt en andere begrotingsmaatregelen eens heel wat stemmen zou kunnen halen bij een ommekeer, maar niemand die het zal aandurven om andere belastingen of besparingen ter vervanging voor te stellen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten
                              Als zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch
                              Ik dacht van niet, omdat het max dat ge kunt aftrekken van de wagen als kost is 75%, en dat ze het eigenlijk nooit aanvaarden dat je die dus 100% (die volledige 75% dus) opgeeft.
                              Je moet altijd een verhouding privé / professioneel berekenen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                Ik dacht van niet, omdat het max dat ge kunt aftrekken van de wagen als kost is 75%, en dat ze het eigenlijk nooit aanvaarden dat je die dus 100% (die volledige 75% dus) opgeeft.
                                Je moet altijd een verhouding privé / professioneel berekenen.
                                Je moet idd de verhouding privé/professioneel berekenen, maar de fiscale aftrekbaarheid van het professionele gedeelte hangt ook af van je CO2. Je kan al een tijdje hoger gaan dan 75%, met categorieën van 80 en 90%. (Zelfs een absurde 120% bestaat voor elektrische voertuigen)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                  Klopt! en is me ook duidelijk
                                  Jij begreep dat uiteraard wel.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten
                                  Als zelfstandige heb je ook een aanpassing van de vaa? Neen toch
                                  Euh, het VAA, voordeel alle aard bestaat er in dat je een voordeel geniet doordat je 'iets' mag gebruiken welke een derde (lees een vennootschap) betaalt.

                                  Aangezien er bij eenmanszaken geen sprake is van iemand anders die iets voor je betaalt, is VAA an sich gewoon zonder betekenis en dus onmogelijk.

                                  Comment


                                  • Ander vraagje: weet er iemand van een formule of zo of een maatstaf om de huurprijs van uw privé wagen te berekenen?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                      Hoe zit dat met 2 auto's op een vennootschap? Allebei VAA? Of 1 prive en 1 werk?
                                      Niemand?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                        Niemand?
                                        Allebei VAA vrees ik. Of de ander moest echt een caionette ofzo zijn (bv. metser, schilder)

                                        Comment


                                        • Vrees ik, denk ik, ik interpreteer...

                                          Ik heb de indruk dat niemand het écht goed weet. Hier niet, maar elders ook niet.
                                          Ik lees: catalogusprijs voor tweedehandswagens, maar ook factuurbedrag zonder opties, enz.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X