Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    kuch... meewerkende echtgenote...
    kuch dat is inderdaad het excuus. maar hij lijkt in zijn reactie wel toe te geven. Dus in plaats van op mijn kop te zeiken zou je beter de rotte appels aanpakken die het systeem misbruikt hebben, verziekt hebben waardoor we nu allemaal meer betalen!

Comment

Voor zover ik kan zien vraagt men een catalogus op bij de invoerder.
      idd, dat zou dus willen zeggen dat goedkopere imports uit DE niets gaan uithalen als het op VAA berekening aankomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Ik zeg toch niet dat het fout is wat je doet? Ik zeg alleen dat het vanuit mijn standpunt niet zo onredelijk is om maandelijks 500 euro vanuit je privé te betalen aan de vennootschap die jouw en je partner voorziet in deze 2 wagens. Maar dat is mijn persoonlijke mening, dat is geen aanval op jou of de manier dat je zaken doet. Mocht er al enige vorm van kritiek opzitten is dat op het systeem en niet op diegene die het gebruikt, jij dus in dit geval
        Wel, en ik kan het niet betalen en dus moet ik beslissingen nemen. Probleem is ook dat het niet maandelijks te betalen is, maar in één grote som 2 jaar later.
        En mevrouw is binnenkort ex-mevrouw en ex-vennoot, dus dan heeft het ook geen zin om 2 auto's te houden.
        Dus wsl wordt het Alpina uitschrijven en in betere tijden terug inschrijven privé, en met de Volvo bollen voor het comfort van de kinderen.
        Of alles weg en een lichte vracht.
        Of, of, of... Wat is het magische antwoord? Iemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
          idd, dat zou dus willen zeggen dat goedkopere imports uit DE niets gaan uithalen als het op VAA berekening aankomt.
          Als je de originele factuur erbij hebt wel he ...
          So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
            kuch dat is inderdaad het excuus. maar hij lijkt in zijn reactie wel toe te geven. Dus in plaats van op mijn kop te zeiken zou je beter de rotte appels aanpakken die het systeem misbruikt hebben, verziekt hebben waardoor we nu allemaal meer betalen!
            Er valt op zich niks toe te geven he, uiteraard draagt die vrouw bij aan de vennootschap, al is het maar door Schorchio te helpen met administratie of hem te ontlasten van huishoudelijke taken zodat hij zich kan inzetten voor zijn firma. Dat heeft niks te maken met misbruik op zich, maar het systeem is op dat vlak zeer laks geweest.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Voor zover ik kan zien vraagt men een catalogus op bij de invoerder.
              Kan dat voor een voertuig van 17 jaar oud... ?
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Er valt op zich niks toe te geven he, uiteraard draagt die vrouw bij aan de vennootschap, al is het maar door Schorchio te helpen met administratie of hem te ontlasten van huishoudelijke taken zodat hij zich kan inzetten voor zijn firma. Dat heeft niks te maken met misbruik op zich, maar het systeem is op dat vlak zeer laks geweest.
                Dank u, je verwoordt het wat vriendelijker (wat je op deze autosite inderdaad beter doet) maar dit is wel mijn punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                  Als je de originele factuur erbij hebt wel he ...
                  Het gaat hier nog steeds over de fiscus he, als er staat:

"Voor die voertuigen kan dan worden gesteund op de catalogusprijs van het voertuig bij particuliere verkoop, inclusief de opties en belasting over de toegevoegde waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of ristorno.

Bij aankoop van een tweedehandsvoertuig zal bovendien sneller een catalogus met de oorspronkelijke prijs bij verkoop in nieuwe staat worden teruggevonden dan een kopie van de oorspronkelijke factuur van verkoop in nieuwe staat. (!!!)"
                  Lijkt me de kans reeel dat, als ze jou aankoopfactuur wat te laag vinden, ze catalogusprijs gaan opvragen/opzoeken en dat als basis nemen

Comment

Dank u, je verwoordt het wat vriendelijker (wat je op deze autosite inderdaad beter doet) maar dit is wel mijn punt.
                    Dus volgens jou draagt een onbezoldigde vennoot niet bij... .

Comment

Uiteraard is dit geen MISbruik, maar GEbruik van het systeem. Een van je ouders nemen als 2de vennoot, is dat acceptabel? Of een managementvennootschap oprichten om zaakvoerder te worden van je eigen BVBA?
                      Niet iedereen heeft €12400 om te volstorten voor de oprichting van een EBVBA, hoor.

Enfin, terug on-topic?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Dus volgens jou draagt een onbezoldigde vennoot niet bij... .
                        Feit is dat hij voor mij de laatste is die op hier moet komen klagen dat hij te veel moet betalen voor zijn tweede hands wagen. Terwijl de wagen duidelijk volledig privé gebruikt wordt. Als ik een privé wagen wil draag ik alle kosten volledig zelf.

Comment

Feit is dat hij voor mij de laatste is die op hier moet komen klagen dat hij te veel moet betalen voor zijn tweede hands wagen. Terwijl de wagen duidelijk volledig privé gebruikt wordt. Als ik een privé wagen wil draag ik alle kosten volledig zelf.
                          Oh, maar ik ben nog een brave zelfstandige, hoor. En ik ben blij voor jou dat je er privé warmpjes inzit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                            Oh, maar ik ben nog een brave zelfstandige, hoor. En ik ben blij voor jou dat je er privé warmpjes inzit.
                            ja, ik privé een astra 1.6D van 1993.

Comment

ja, ik privé een astra 1.6D van 1993.
                              En frustreerd dat jou?

Ik ben trouwens ook een brave zelfstandige. Mijn M3 is trouwens prive.

Comment

• het is hier wel wat overroepen als ik de berekening in netto lees

een golfke de klasse waar 80% van de lease in zit , is goedkoper geworden

een mercedes 200 cdi gaat maar 13 euro duurder , das waar de ander 15 % inzit.
                                daar ga je niet van dood

enkel de echt dure wagens worden duurder maar dan zit je op niveau van top directeurs en wees gerust die zullen wel op een andere manier worden gekompenseerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  En frustreerd dat jou?
                                  Mij zeker niet, en mijn vrouw trekt zich daar ook niet veel van aan.

Wat mij frustreert is dat ik meer betaal op mijn wagen door praktijken zoals deze. En wat me nog meer frustreert is het feit dat als ik dit aanklaag nog een hele pak kritiek over me heen krijg. Terwijl de rotte appel beschermd wordt!

Comment

Wat mij frustreert is dat ik meer betaal op mijn wagen door praktijken zoals deze.
                                    Dat moet je toch eens uitleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                      http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/b...52808-1624.art

het is hier wel wat overroepen als ik de berekening in netto lees

daar ga je niet van dood

enkel de echt dure wagens worden duurder maar dan zit je op niveau van top directeurs en wees gerust die zullen wel op een andere manier worden gekompenseerd

Ja!! awel typ dan hier in deze link eens de werkelijke cataloogwaarde in van je wagen met opties en de co² en beslis dan succes !!http://www.arval.be/dut/lease/dienst...alle-aard.html

.
                                      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                        Wel, en ik kan het niet betalen en dus moet ik beslissingen nemen. Probleem is ook dat het niet maandelijks te betalen is, maar in één grote som 2 jaar later.
                                        En mevrouw is binnenkort ex-mevrouw en ex-vennoot, dus dan heeft het ook geen zin om 2 auto's te houden.
                                        Dus wsl wordt het Alpina uitschrijven en in betere tijden terug inschrijven privé, en met de Volvo bollen voor het comfort van de kinderen.
                                        Of alles weg en een lichte vracht.
                                        Of, of, of... Wat is het magische antwoord? Iemand?
                                        Tgoh, ik zou geen beslissing nemen zonder 100% te weten wat de nieuwe regel zal zijn. Ok, zekerheid is er niet voor lange tijd dat mogen we nu al jammer genoeg ondervinden, maar nu weten we eigenlijk nog niks zeker.

Als ik hier de post lees van mensen die al willen anticiperen hebben op de aankomende regel en hun een tweedehands kochten, die komen nu toch weer bedrogen uit ...
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                          http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/b...52808-1624.art

het is hier wel wat overroepen als ik de berekening in netto lees

daar ga je niet van dood

Als dat zo zou zijn, zijn onze regeerders nog achterlijker dan ze er al uitzien. Zij denken immers dat de maatregel minstens 200 miljoen EUR per jaar gaat opbrengen.

Comment

Working...
                                          X