Man man man... wat sommigen hier schrijven is toch wel de max zenne...
Oké ik kan begrijpen dat iedereen zijn eigen idee/visie heeft over dit alles (belastingdruk/oorzaak/VAA etc...) maar volgens mij (en ook dit is een persoonlijke mening) zitten sommigen er ver naast hoor...
Het probleem is dat ze (overheid) gewoon zonder geld zitten en dat moet van ergens komen...
Als je de overheid nu even vergelijkt met een bedrijf of kmo dan heb je volgende situatie:
FEIT:
Het 'bedrijf' boert minder goed (teveel kosten op bestaande omzet)
OPLOSSING:
Het bedrijf kan deze situatie rechttrekken door 2 zaken te verwezenlijken:
-1- je zorgt ervoor dat er meer omzet komt zodanig dat het kostenpercentage op je omzet daalt.
-2- indien meer omzet draaien niet evident is (economisch gezien bv) dan kun je alleen nog maar zorgen dat je minder kosten hebt die doorwegen op de slinkende omzet. (snoeien dus)
Het wanbeleid van onze overheid is dat zij nooit kosten besparen (want dat kost kiezers in hun achterban) maar steeds ervoor zorgen dat zij meer OMZET draaien zodat de kosten gedekt blijven. Ik hoop dat de meesten hier beseffen dat OMZET voor een overheid inkomsten zijn.
Meer omzet halen om de boel draaiende te hoouden komt dus neer op meer belastingen... Op een autoforum wordt er natuurlijk de nadruk gelegd op de stijgende kost om onze liefhebberij te onderhouden. (VAA op wagens). Vandaar dit topic...
Het is inderdaad zo dat je natuurlijk een serieus inhaalmaneuver kan uithalen indien je een 'meeromzet' kan genereren op een succesproduct als een wagen... Iedereen heeft er bij wijze van spreke één of zelfs meerdere. Hoe groter het aantal waarop ze extra kunnen vorderen, hoe sneller het gaat, dat is nogal wiedes. Naast VAA op wagens zijn er nog tal van extra lasten maar die komen natuurlijk niet zo in het nieuws wegens 'minder populair' of 'minder aanwezig' bij een gedeelte van de bevolking.
Desalnittemin is het gewoon een FEIT dat de meesten aan korte termijnpolitiek doen (4 jaar) en hopelijk als ze geluk hebben of de zoon zijn van, nog enkele verlengingen in de wacht te slepen om zodoende zelf fiscale rijkdom te verwerven. Ik zou als politieker van een crisis ook niet echt wakker liggen en op TV komen zeggen: iedereeen moet zijn steentje maar bijdragen (bv VAA of brandstofaccijns) als ik zelf +6k netto verdien en dit voor minimum 4 jaar en meestal zelfs voor 8...
Dat de boel zal moeten betaald worden is een feit. En een steen kun je het vel niet meer afdoen dus gaan ze het zoeken 'luxe'produkten zoals wagens, laptops, gsm en nog allerhande zaken. Wat sommige wel vergeten is dat vele van deze 'luxe'produkten zonder meer ook 'working-tools' zijn om bepaalde jobs aangenaam uit te voeren. Je hebt inderdaad geen BMW 5 of Merc E nodig om de baan te doen, maar het compenseert wel de vele (onbetaalde) overuren die sommige maken en zoals eerder aangegeven is het een waardering van de werkgever voor het personeel. (uiteraard ook een fiscaal interessantere manier om te verlonen ipv netto meer te laten verdienen, maar dit is dan omdat in België de loonkost stilletjes onbetaalbaar begint te worden).
Dat iemand meer betaald op zijn 5 reeks dan op zijn 1 reeks vind ik logisch... wat ik niet kan en wil begrijpen is het feit dat sommige wagens gewoon onbetaalbaar worden... "Sommigen zullen redeneren van: tja niemand verplicht je om een dergelijke dure bak te kopen...." Ik geef hen hierin 100% gelijk... MAAR probeer ook eens de andere zijn perceptie te vatten: als je als zelfstandige of als bedrijfsleider niet meer mag/kan dan de gemiddelde persoon, waarom zou je dan nog in godsnaam nog kiezen voor zelfstandigheid of ondernemingsschap? Waarom zou iemand financiele risico's aangaan (banken/kredieten), personeelslast over zich heen halen als puntje bij paaltje je na een jaar hard werken en investeren (laten we er dan vanuit gaan dat er winst is want ook dat is zelfs geen evidentie) je je eigenlijk geen extra kan kopen omdat de bloedhonden bloed ruiken. (staat die je doodklopt als je je iets extra -in dit geval dan een duurdere wagen- koopt?)
Laat mensen die meer willen en er ook voor werken en bijgevolg voor betalen gewoon hun ding doen... Ze betalen zowiezo al meer btw etc... maar deze VAA regels maken het een beetje te gortig...
Hou de wortel op een deftige afstand voor de ezel en hij zal blijven werken... nu hangen ze hem veel te ver en de ezel zal weldra doorhebben dat hij voor jan de botten zijn kl*ten aan het afdraaien is...
Oké ik kan begrijpen dat iedereen zijn eigen idee/visie heeft over dit alles (belastingdruk/oorzaak/VAA etc...) maar volgens mij (en ook dit is een persoonlijke mening) zitten sommigen er ver naast hoor...
Het probleem is dat ze (overheid) gewoon zonder geld zitten en dat moet van ergens komen...
Als je de overheid nu even vergelijkt met een bedrijf of kmo dan heb je volgende situatie:
FEIT:
Het 'bedrijf' boert minder goed (teveel kosten op bestaande omzet)
OPLOSSING:
Het bedrijf kan deze situatie rechttrekken door 2 zaken te verwezenlijken:
-1- je zorgt ervoor dat er meer omzet komt zodanig dat het kostenpercentage op je omzet daalt.
-2- indien meer omzet draaien niet evident is (economisch gezien bv) dan kun je alleen nog maar zorgen dat je minder kosten hebt die doorwegen op de slinkende omzet. (snoeien dus)
Het wanbeleid van onze overheid is dat zij nooit kosten besparen (want dat kost kiezers in hun achterban) maar steeds ervoor zorgen dat zij meer OMZET draaien zodat de kosten gedekt blijven. Ik hoop dat de meesten hier beseffen dat OMZET voor een overheid inkomsten zijn.
Meer omzet halen om de boel draaiende te hoouden komt dus neer op meer belastingen... Op een autoforum wordt er natuurlijk de nadruk gelegd op de stijgende kost om onze liefhebberij te onderhouden. (VAA op wagens). Vandaar dit topic...
Het is inderdaad zo dat je natuurlijk een serieus inhaalmaneuver kan uithalen indien je een 'meeromzet' kan genereren op een succesproduct als een wagen... Iedereen heeft er bij wijze van spreke één of zelfs meerdere. Hoe groter het aantal waarop ze extra kunnen vorderen, hoe sneller het gaat, dat is nogal wiedes. Naast VAA op wagens zijn er nog tal van extra lasten maar die komen natuurlijk niet zo in het nieuws wegens 'minder populair' of 'minder aanwezig' bij een gedeelte van de bevolking.
Desalnittemin is het gewoon een FEIT dat de meesten aan korte termijnpolitiek doen (4 jaar) en hopelijk als ze geluk hebben of de zoon zijn van, nog enkele verlengingen in de wacht te slepen om zodoende zelf fiscale rijkdom te verwerven. Ik zou als politieker van een crisis ook niet echt wakker liggen en op TV komen zeggen: iedereeen moet zijn steentje maar bijdragen (bv VAA of brandstofaccijns) als ik zelf +6k netto verdien en dit voor minimum 4 jaar en meestal zelfs voor 8...
Dat de boel zal moeten betaald worden is een feit. En een steen kun je het vel niet meer afdoen dus gaan ze het zoeken 'luxe'produkten zoals wagens, laptops, gsm en nog allerhande zaken. Wat sommige wel vergeten is dat vele van deze 'luxe'produkten zonder meer ook 'working-tools' zijn om bepaalde jobs aangenaam uit te voeren. Je hebt inderdaad geen BMW 5 of Merc E nodig om de baan te doen, maar het compenseert wel de vele (onbetaalde) overuren die sommige maken en zoals eerder aangegeven is het een waardering van de werkgever voor het personeel. (uiteraard ook een fiscaal interessantere manier om te verlonen ipv netto meer te laten verdienen, maar dit is dan omdat in België de loonkost stilletjes onbetaalbaar begint te worden).
Dat iemand meer betaald op zijn 5 reeks dan op zijn 1 reeks vind ik logisch... wat ik niet kan en wil begrijpen is het feit dat sommige wagens gewoon onbetaalbaar worden... "Sommigen zullen redeneren van: tja niemand verplicht je om een dergelijke dure bak te kopen...." Ik geef hen hierin 100% gelijk... MAAR probeer ook eens de andere zijn perceptie te vatten: als je als zelfstandige of als bedrijfsleider niet meer mag/kan dan de gemiddelde persoon, waarom zou je dan nog in godsnaam nog kiezen voor zelfstandigheid of ondernemingsschap? Waarom zou iemand financiele risico's aangaan (banken/kredieten), personeelslast over zich heen halen als puntje bij paaltje je na een jaar hard werken en investeren (laten we er dan vanuit gaan dat er winst is want ook dat is zelfs geen evidentie) je je eigenlijk geen extra kan kopen omdat de bloedhonden bloed ruiken. (staat die je doodklopt als je je iets extra -in dit geval dan een duurdere wagen- koopt?)
Laat mensen die meer willen en er ook voor werken en bijgevolg voor betalen gewoon hun ding doen... Ze betalen zowiezo al meer btw etc... maar deze VAA regels maken het een beetje te gortig...
Hou de wortel op een deftige afstand voor de ezel en hij zal blijven werken... nu hangen ze hem veel te ver en de ezel zal weldra doorhebben dat hij voor jan de botten zijn kl*ten aan het afdraaien is...
Comment