Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Man man man... wat sommigen hier schrijven is toch wel de max zenne...

    Oké ik kan begrijpen dat iedereen zijn eigen idee/visie heeft over dit alles (belastingdruk/oorzaak/VAA etc...) maar volgens mij (en ook dit is een persoonlijke mening) zitten sommigen er ver naast hoor...

    Het probleem is dat ze (overheid) gewoon zonder geld zitten en dat moet van ergens komen...

    Als je de overheid nu even vergelijkt met een bedrijf of kmo dan heb je volgende situatie:

    FEIT:
    Het 'bedrijf' boert minder goed (teveel kosten op bestaande omzet)

    OPLOSSING:
    Het bedrijf kan deze situatie rechttrekken door 2 zaken te verwezenlijken:

    -1- je zorgt ervoor dat er meer omzet komt zodanig dat het kostenpercentage op je omzet daalt.
    -2- indien meer omzet draaien niet evident is (economisch gezien bv) dan kun je alleen nog maar zorgen dat je minder kosten hebt die doorwegen op de slinkende omzet. (snoeien dus)

    Het wanbeleid van onze overheid is dat zij nooit kosten besparen (want dat kost kiezers in hun achterban) maar steeds ervoor zorgen dat zij meer OMZET draaien zodat de kosten gedekt blijven. Ik hoop dat de meesten hier beseffen dat OMZET voor een overheid inkomsten zijn.

    Meer omzet halen om de boel draaiende te hoouden komt dus neer op meer belastingen... Op een autoforum wordt er natuurlijk de nadruk gelegd op de stijgende kost om onze liefhebberij te onderhouden. (VAA op wagens). Vandaar dit topic...

    Het is inderdaad zo dat je natuurlijk een serieus inhaalmaneuver kan uithalen indien je een 'meeromzet' kan genereren op een succesproduct als een wagen... Iedereen heeft er bij wijze van spreke één of zelfs meerdere. Hoe groter het aantal waarop ze extra kunnen vorderen, hoe sneller het gaat, dat is nogal wiedes. Naast VAA op wagens zijn er nog tal van extra lasten maar die komen natuurlijk niet zo in het nieuws wegens 'minder populair' of 'minder aanwezig' bij een gedeelte van de bevolking.

    Desalnittemin is het gewoon een FEIT dat de meesten aan korte termijnpolitiek doen (4 jaar) en hopelijk als ze geluk hebben of de zoon zijn van, nog enkele verlengingen in de wacht te slepen om zodoende zelf fiscale rijkdom te verwerven. Ik zou als politieker van een crisis ook niet echt wakker liggen en op TV komen zeggen: iedereeen moet zijn steentje maar bijdragen (bv VAA of brandstofaccijns) als ik zelf +6k netto verdien en dit voor minimum 4 jaar en meestal zelfs voor 8...

    Dat de boel zal moeten betaald worden is een feit. En een steen kun je het vel niet meer afdoen dus gaan ze het zoeken 'luxe'produkten zoals wagens, laptops, gsm en nog allerhande zaken. Wat sommige wel vergeten is dat vele van deze 'luxe'produkten zonder meer ook 'working-tools' zijn om bepaalde jobs aangenaam uit te voeren. Je hebt inderdaad geen BMW 5 of Merc E nodig om de baan te doen, maar het compenseert wel de vele (onbetaalde) overuren die sommige maken en zoals eerder aangegeven is het een waardering van de werkgever voor het personeel. (uiteraard ook een fiscaal interessantere manier om te verlonen ipv netto meer te laten verdienen, maar dit is dan omdat in België de loonkost stilletjes onbetaalbaar begint te worden).

    Dat iemand meer betaald op zijn 5 reeks dan op zijn 1 reeks vind ik logisch... wat ik niet kan en wil begrijpen is het feit dat sommige wagens gewoon onbetaalbaar worden... "Sommigen zullen redeneren van: tja niemand verplicht je om een dergelijke dure bak te kopen...." Ik geef hen hierin 100% gelijk... MAAR probeer ook eens de andere zijn perceptie te vatten: als je als zelfstandige of als bedrijfsleider niet meer mag/kan dan de gemiddelde persoon, waarom zou je dan nog in godsnaam nog kiezen voor zelfstandigheid of ondernemingsschap? Waarom zou iemand financiele risico's aangaan (banken/kredieten), personeelslast over zich heen halen als puntje bij paaltje je na een jaar hard werken en investeren (laten we er dan vanuit gaan dat er winst is want ook dat is zelfs geen evidentie) je je eigenlijk geen extra kan kopen omdat de bloedhonden bloed ruiken. (staat die je doodklopt als je je iets extra -in dit geval dan een duurdere wagen- koopt?)

    Laat mensen die meer willen en er ook voor werken en bijgevolg voor betalen gewoon hun ding doen... Ze betalen zowiezo al meer btw etc... maar deze VAA regels maken het een beetje te gortig...

    Hou de wortel op een deftige afstand voor de ezel en hij zal blijven werken... nu hangen ze hem veel te ver en de ezel zal weldra doorhebben dat hij voor jan de botten zijn kl*ten aan het afdraaien is...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Prive zou men die auto nooit kopen. Dus dan heeft de staat niks inplaats van iets.
      Maar dan zit je wel met het geld in je vennootschap waar je niks kan mee doen zonder langs de overheidskassa te passeren. Ik kan er niet aan doen, maar ik blijf er wel iets in zien om een onderneming terug te brengen tot de essentie en dat is uiteindelijk ondernemen.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Josenjef, kan je mij dan zeggen hoe je mijn onderneming zou willen terugbrengen tot de essentie? Of ga je me verplichten langdurige contracten als werknemer te tekenen waarin ik niet te kiezen heb in de voor- en nadelen?

        Als ik mijn onderneming zou terugbrengen tot de basisbehoeften, zit ik elk jaar met een aanzienlijke winst waar vader staat natuurlijk een deel van pakt. En het zou betekenen dat er voor mij in België geen reden meer is om nog te ondernemen.

        Hoever ben je van het communisme af als de overheid beslist wie onderneemt, en in hoeverre mate? Vastgestelde types van wagens, verloningen en extralegale voordelen?

        Nee, de enige en echte reden dat ondernemers ondernemen is om er persoonlijk beter van te worden. Financieel, psychisch, fysiek, ... Gek dat je dat niet snapt.
        Last edited by ; 26/01/2012, 18:17.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Maar dan zit je wel met het geld in je vennootschap waar je niks kan mee doen zonder langs de overheidskassa te passeren. Ik kan er niet aan doen, maar ik blijf er wel iets in zien om een onderneming terug te brengen tot de essentie en dat is uiteindelijk ondernemen.

          Kijk dan ook naar de oorsprong van het probleem en niet alleen naar het gevolg.
          Stel dat de btw in Belgie 6% zou bedragen en dat een zelfstandige 15% belasting zou moeten betalen... Denk je dat er dan veel zelfstandigen zouden zijn die een wagen zouden kopen op de zaak? Dat VAA uberhaupt bestond? Ik denk het niet. Ik zou het dan toch niet doen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Patat. Even kale A6 met tweeliter dieseltje het dubbel aan VAA. Pure afgunsttaks.
            Idd, ook al wat zitten rekenen voor mijn madam met Zeratul zijn sheet, alles boven 30k stijgt zeer sterk in VAA.
            Nu heeft ze een Golf 6 (kost blijft vergelijkbaar met nieuwe VAA, iets duurder omdat ze vlak bij haar vennootschap zit), maar ze wou bij haar volgende iets groter en iets dat ze mooi vind. (ze werkt er genoeg uren voor en heeft er lang genoeg voor moeten studeren)
            Met deze VAA is het echter beter de mijne, die al prive is, de grote wagen van het gezin te houden, en haar auto goedkoper te houden.
            Dat ze grotere wagens duurder maken kan ik nog begrijpen, waarom ze dan tegelijkertijd de loonlast niet verlagen kan er bij mij niet in, daar wringt net het schoentje om meer mensen aan een baan te helpen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              De rotte appel is de appel die geen poot uitsteekt. De appel die al decennia lang wordt bepamperd. De appel die het maar vanzelfsprekend vindt dat het alle dagen Sinterklaas is.


              Jij denkt precies dat als ons vennootschap een voertuig aankoopt dat wij daar subsidies voor ontvangen.

              Als je een beetje weet hoe een vennootschaps structuur in elkaar steekt en hoe verloning in elkaar steekt dan zou je weten dat we een veelvoud aan belasting betalen in verhouding met de gemiddelde werknemer.
              Bewijs maar eens dat je een veelvoud uitgeeft aan belastingen tov een werknemer..

              Vennootschapsbelasting – Verlaagde tarieven
              Zonder de aanvullende crisisbelasting ( 3% van het tarief)
              op de schijf van 0 tot 25.000 EUR 24,25%

              op de schijf van 25.000 EUR tot 90.000 EUR 31%

              op de schijf van 90.000 EUR tot 322.500 EUR 34,5%

              tov.

              Inkomensschijf inkomsten 2011
              (aanslagjaar 2012) Berekening belasting
              0,00 € - 8.070,00 € 25 %
              8.070,00 € - 11.480,00 € 2.017,50 € + 30 %
              11.480,00 € - 19.130,00 € 3.040,50 € + 40 %
              19.130,00 € - 35.060,00 € 6.100,50 € + 45 %
              35.060,00 € - ... 13.269,00 € + 50%

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Maar dan zit je wel met het geld in je vennootschap waar je niks kan mee doen zonder langs de overheidskassa te passeren. Ik kan er niet aan doen, maar ik blijf er wel iets in zien om een onderneming terug te brengen tot de essentie en dat is uiteindelijk ondernemen.
                Er zijn dan ook verschillende structuren voor een onderneming en/of ondernemer elk met zijn voor en/of nadelen.
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
                  Denk je dat mevrouw zonder auto zou blijven? Ik betwijfel het sterk.

                  Ik had het gisteren nog opgenomen voor de zelfstandigen. Maar na wat ik hier allemaal te lezen krijg ... ik weet het niet meer.
                  Tja, misschien dan toch maar besluiten om hier voorgoed weg te blijven?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                    Kleine nuance, km vergoeding is beperkt tot 2k km /maand of 24k km/ jaar.
                    kleine nuance: km vergoeding is NIET beperkt tot 24000km per jaar, er zijn genoeg vonnissen van de rechtbank die deze limiet verwerpen
                    mijn autootjes:

                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Bewijs maar eens dat je een veelvoud uitgeeft aan belastingen tov een werknemer..

                      Vennootschapsbelasting – Verlaagde tarieven
                      Zonder de aanvullende crisisbelasting ( 3% van het tarief)
                      op de schijf van 0 tot 25.000 EUR 24,25%

                      op de schijf van 25.000 EUR tot 90.000 EUR 31%

                      op de schijf van 90.000 EUR tot 322.500 EUR 34,5%

                      tov.

                      Inkomensschijf inkomsten 2011
                      (aanslagjaar 2012) Berekening belasting
                      0,00 € - 8.070,00 € 25 %
                      8.070,00 € - 11.480,00 € 2.017,50 € + 30 %
                      11.480,00 € - 19.130,00 € 3.040,50 € + 40 %
                      19.130,00 € - 35.060,00 € 6.100,50 € + 45 %
                      35.060,00 € - ... 13.269,00 € + 50%
                      Als zelfstandige betalen we uiteraard alleen maar vennootschapsbelasting... .
                      U hoeft dit niet te lezen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten

                        Als je de overheid nu even vergelijkt met een bedrijf of kmo
                        Er mag hier mss veel gezeverd worden, maar er wordt ook veel zinnigs gezeverd.
                        En ik kan je voor een deel volgen in je betoog, maar 2 punten zijn voor mij heel duidelijk:

                        - je kan de overheid gewoonweg niet vergelijken met een bedrijf of een kmo
                        - de overheid voert 'nieuwe spelregels' in die oneerlijk sterk veranderen in de loop van het 'spel' en neemt veel te weinig contact op voorhand met de sector omdat ze zo snel mogelijk geld denkt te kunnen ophalen. Quod non.
                        Te snel en zonder kennis van zaken handelen is nooit goed.

                        Dat er voor de rest meer belastingen moeten komen, vind ik normaal, op voorwaarde dat de overheid ook de nodige besparingen doet zonder extra op de kap te zitten van de burger of ondernemer die sowieso al moet opdraaien voor die hogere belastingen.

                        Ze maken er dus een boeltje van. En als je de overheid dan tóch wil vergelijken met een onderneming? Dan had ze al lang failliet geweest.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                          Hoe zit dat met 2 auto's op een vennootschap? Allebei VAA? Of 1 prive en 1 werk?
                          Vorig jaar heeft mijn boekhouder slechts 1 wagen aangegeven (weet nog niet welke, volgende week meeting).
                          Gaat dat nog kunnen?

                          Indien op allebei volledige VAA, then I'm fucked! En zeker als ze catalogusprijs (€52000 in 2002) gaan nemen in plaats van factuurbedrag (€13000 in 2009). Ik heb die auto trouwens gekocht van een Luxemburgse particulier.

                          Alternatieven?
                          - Oudste auto uitschrijven en parkeren
                          - Jongste auto uitschrijven en parkeren
                          - Jongste auto verkopen (auto uit 2011 -> veel verlies)
                          - Alle auto's verkopen en VW Amarok kopen
                          - Moto voor woon/werk (alhoewel woon/werk = 0km, indien vennootschap = priveadres, maar bon)
                          - ....

                          Ideeen?
                          Catalogusprijs daalt per jaar met 6% tot een minimum van 70%. Voor jou dan 36400 maar nog belachelijk veel dus.

                          Althans, dit heb ik gisteren vernomen, kan iemand dat bevestigen?

                          Comment


                          • OK, wie kan me een VAA-gunstige kar vinden die de volgende kenmerken heeft:
                            • grote koffer
                            • 4 tot 5 zitplaatsen, neerklapbare achterbank
                            • hoge zitpositie
                            • 4x4 met elektronische differentiëlen (dus eigenlijk minimum xDrive)
                            • Actieve ophanging (genre PDCC, ...)
                            • Ingebouwde navigatie, bluetooth, iphone-compatibel met mediafunctie voor de iPhone
                            • genoeg poeier (dus geen 22 seconden van 0 naar 100)

                            Ik daag u uit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              waarom ze dan tegelijkertijd de loonlast niet verlagen kan er bij mij niet in, daar wringt net het schoentje om meer mensen aan een baan te helpen.
                              Zoals ik al zei... Als de loonlast 35% was, dan kocht iedereen z'n kar privé. Dat is dus wat je in landen ziet waar de loonlast 35% is en een auto privé of in de firma evenveel kost.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
                                Toch ruik ik hier weer wat huichelarij. Twee wagens, een persoon die werkt. En in uw Volvo topic schrijf je duidelijk dat het mevrouw Scorchio is die iets pittigers wil dus duidelijk een auto voor haar die zoals je hierboven schrijft niet in de zaak werkt. Tenzij jij natuurlijk de mevrouw bent waarover sprake! Dan trek ik mijn woorden in.
                                Mijn madam is ook zelfstandige, ik ben geen vennoot.
                                Maar moest ik haar niet veel ontlasten met veel huistaken of als er iets van onderhoud moet gedaan worden, al is het een bureaustoel in elkaar zetten, zou ze belange na niet zoveel haar zaak kunnen uitbouwen.
                                Mag daar wat tegenover staan als je vennoot bent die niks verdient maar wel veel doet?
                                Ik vind van wel.
                                Zelfs als niet vennoot mag dat vind ik.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  OK, wie kan me een VAA-gunstige kar vinden die de volgende kenmerken heeft:
                                  • grote koffer
                                  • 4 tot 5 zitplaatsen, neerklapbare achterbank
                                  • hoge zitpositie
                                  • 4x4 met elektronische differentiëlen (dus eigenlijk minimum xDrive)
                                  • Actieve ophanging (genre PDCC, ...)
                                  • Ingebouwde navigatie, bluetooth, iphone-compatibel met mediafunctie voor de iPhone
                                  • genoeg poeier (dus geen 22 seconden van 0 naar 100)

                                  Ik daag u uit.
                                  Peugeot RXH

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Er mag hier mss veel gezeverd worden, maar er wordt ook veel zinnigs gezeverd.
                                    En ik kan je voor een deel volgen in je betoog, maar 2 punten zijn voor mij heel duidelijk:

                                    - je kan de overheid gewoonweg niet vergelijken met een bedrijf of een kmo
                                    - de overheid voert 'nieuwe spelregels' in die oneerlijk sterk veranderen in de loop van het 'spel' en neemt veel te weinig contact op voorhand met de sector omdat ze zo snel mogelijk geld denkt te kunnen ophalen. Quod non.
                                    Te snel en zonder kennis van zaken handelen is nooit goed.

                                    Dat er voor de rest meer belastingen moeten komen, vind ik normaal, op voorwaarde dat de overheid ook de nodige besparingen doet zonder extra op de kap te zitten van de burger of ondernemer die sowieso al moet opdraaien voor die hogere belastingen.

                                    Ze maken er dus een boeltje van. En als je de overheid dan tóch wil vergelijken met een onderneming? Dan had ze al lang failliet geweest.
                                    En waarom zou je dit niet kunnen vergelijken? Uiteindelijk moet hun balans (begroting) ook kloppen...
                                    Ivm de spelregels veranderen geef ik je 100% gelijk...

                                    Ik vind het niet normaal dat er meer belastingen moeten komen... dat ze verdomme hunnen eering naar den tering zetten eh... Je kan als bedrijf wel investeren en kosten maken maar dit doe je uiteindelijk alleen maar om op x termijn een bepaalde meerwaarde te creeren... De overheid geeft gewoon teveel uit en moet er telkens voor zorgen dat ze meer inkomsten halen om hun wanbeleid te blijven bekostigen.

                                    Heb je enig idee hoe duur België is? Tel alle regeringen + ministers + kabinetten + overtollige vast benoemde ambtenaren eens op? Je praat hier over een miljarden kost voor een land met ochot ocharme 11 miljoen inwoners. Als je dit heel simplistisch vergelijkt dan is België zo 'groot' als bijvoorbeeld Parijs of NY en daar doen ze het met 1 burgemeester en zijn diensten... Waarom moeten hier zoveel monden onnodig gevoed worden?

                                    Het is net hier dat het schoentje wringt... ze geven meer uit dan ze ontvangen omdat ze in hun kosten niet willen snoeien omdat dat natuurlijk op korte termijn pijn zal doen (werkloosheidscijfers zullen nogal stijgen en pak kiezers zullen op hun teen getrapt zijn).
                                    Op termijn vlakt alles zich toch opnieuw af want minder kosten zijn minder belastingen en dus meer zuurstof om bv personeel aan te nemen... De staat heeft gewoon een gat in haar hand en zolang er niemand is die die verantwoordelijkheid op zich neemt en er naar handelt, zijn al deze maatregelen als een plakker op een houten been... Dit is spijtig genoeg nog maar het begin vrees ik...
                                    Last edited by ; 26/01/2012, 18:48.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Josenjef, kan je mij dan zeggen hoe je mijn onderneming zou willen terugbrengen tot de essentie? Of ga je me verplichten langdurige contracten als werknemer te tekenen waarin ik niet te kiezen heb in de voor- en nadelen?

                                      Als ik mijn onderneming zou terugbrengen tot de basisbehoeften, zit ik elk jaar met een aanzienlijke winst waar vader staat natuurlijk een deel van pakt. En het zou betekenen dat er voor mij in België geen reden meer is om nog te ondernemen.

                                      Hoever ben je van het communisme af als de overheid beslist wie onderneemt, en in hoeverre mate? Vastgestelde types van wagens, verloningen en extralegale voordelen?

                                      Nee, de enige en echte reden dat ondernemers ondernemen is om er persoonlijk beter van te worden. Financieel, psychisch, fysiek, ... Gek dat je dat niet snapt.
                                      Ik weet niet wat je doet, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen manieren zijn om het geld in je onderneming in iets te investeren dat gaat opbrengen.

                                      En als je dat niet wil en liever er een privé voordeel uit haalt betaal je daar belastingen/voordeel op.

                                      Een onderneming gaat er niet om om sportwagens te rijden of te golfen, wil je die dingen toch combineren met je werkgerelateerde noden dan moet je op dat gedeelte belast worden zoals een privé persoon.

                                      Dat heeft niks met communisme te maken, maar met duidelijkheid. Jouw wagen kan voor jou een stimulans zijn om je dagelijks in te zetten voor je onderneming, dus die mag er ook perfect zijn. Net als je woning trouwens, maar het voordeel dat er aan vasthangt voor jouw privé moet enigszins gedekt zijn in je privé inkomen, en ik zeg duidelijk enigszins, dat moet zeker niet 100% zijn, maar ook geen 100 euro per maand voor een wagen van 100 000 euro . Dat is fair omdat je inkomen als basis wordt genomen in je privé voor heel veel zaken.

                                      Ik ben het volledig eens met de stelling dat ons systeem te veel weegt op de economie in ons land, maar ik kan me niet vinden in de mogelijkheid die de overheid liet/aanbood om de grens tussen werk en privé te laten vervagen.

                                      Onze loonlast moet omlaag en onze ondernemers moeten gestimuleerd worden, maar dan moet er ook een draagvlak zijn en dat kan volgens mij enkel door werk en privé te scheiden, voor iedereen.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        OK, wie kan me een VAA-gunstige kar vinden die de volgende kenmerken heeft:
                                        • grote koffer
                                        • 4 tot 5 zitplaatsen, neerklapbare achterbank
                                        • hoge zitpositie
                                        • 4x4 met elektronische differentiëlen (dus eigenlijk minimum xDrive)
                                        • Actieve ophanging (genre PDCC, ...)
                                        • Ingebouwde navigatie, bluetooth, iphone-compatibel met mediafunctie voor de iPhone
                                        • genoeg poeier (dus geen 22 seconden van 0 naar 100)

                                        Ik daag u uit.
                                        Mazda CX-5, heeft enkel geen Actieve ophanging (en waar heb je dat voor nodig, is alleen maar om een intrinsiek slechte ophanging te compenseren)
                                        128g, met 150 of 175pk,(380 of 420Nm) is heel licht, dus trekt vlot op. (9s naar 100)
                                        33.490€ of 34.490€.
                                        Ah ja, is geen dikke Duitser, krijgen de mensen geen AFGUNST van, is dat het probleem?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          Als zelfstandige betalen we uiteraard alleen maar vennootschapsbelasting... .
                                          Noem 1 andere ! ?
                                          Last edited by ; 26/01/2012, 18:51.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X