Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk BerichtenInderdaad, wat den Elio in zijn vrije tijd doet wil ik helemaal niet weten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Of anders gesteld, waarom hebben mensen met een bedrijfswagen recht op goedkoper vervoer dan de werknemer ? (BTW, gedeelte kan ik nog verstaan/is een verbruikersbelasting)
Vergelijk dan mensen met en mensen zonder bedrijfswagen en maak geen onderscheid tss werknemers en zelfstandigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenAlsof er geen werknemers zijn met bedrijfswagens????
Vergelijk dan mensen met en mensen zonder bedrijfswagen en maak geen onderscheid tss werknemers zelfstandigen.
en het openbaar vervoer is bijna 100% gesponsord met belastingsgeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenMijn zus is boekhouder.... als jij dat niet kan, best een andere boekhouder zoeken...
De verhalen van de belastingcontroles zijn hilarisch.
Noch ik noch mijn boekhouder (eigenlijk een groot kantoor) overschrijden fiscale en morele grenzen zoals je zus en haar klanten dat blijkbaar wel doen.
Mijn boekhouder is voorzichtig , raadt bv. vruchtgebruikconstructies af, en blijft strikt binnen de grenzen van de wet. Het kantoor heeft een jaaromzet van 2.000.000€, ze hebben vele klanten die blijkbaar tevreden zijn, ondanks het feit dat ze niet foefelen.
Die neiging om alleen extreme zaken te belichten deel je met John Crombez.
Edit: dit is het laatste wat ik erover zeg tegen Dirk, hij is off-topic aan het gaan in mijn topic.Last edited by charlesvdw; 26/01/2012, 23:46.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Ze doet niets illegaal, maar kan soms de nest opruimen die de zelfstandigen maken...
Werkgevers die als betaling in natura nieuwe ramen laten steken bij hun werknemers, ea... daar kan zij niets aan doen.
Maar als de facturen verkeerd zijn... begint het.
Ze vertellen niet alles aan de boekhouder, maar ze weet 95% van de achterdeurtjes die haar klanten toepassen...
En klant is koning, dus probeert ze bij een controle alles nog recht te krijgen... maar geeft ze de klant onder zijn voeten.
Zij past ook de regels toe hoor !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenBewijs maar eens dat je een veelvoud uitgeeft aan belastingen tov een werknemer..
Vennootschapsbelasting – Verlaagde tarieven
Zonder de aanvullende crisisbelasting ( 3% van het tarief)
op de schijf van 0 tot 25.000 EUR 24,25%
op de schijf van 25.000 EUR tot 90.000 EUR 31%
op de schijf van 90.000 EUR tot 322.500 EUR 34,5%
tov.
Inkomensschijf inkomsten 2011
(aanslagjaar 2012) Berekening belasting
0,00 € - 8.070,00 € 25 %
8.070,00 € - 11.480,00 € 2.017,50 € + 30 %
11.480,00 € - 19.130,00 € 3.040,50 € + 40 %
19.130,00 € - 35.060,00 € 6.100,50 € + 45 %
35.060,00 € - ... 13.269,00 € + 50%
We vergeten natuurlijk ook dat niet alle kosten 100% meetellen voor de berekening van de belastingen (verworpen uitgaven dus) en deze jagen samen met die andere verdoken belastingen het werkelijk betaalde belastingstarief de hoogte in !
Als ik enkel die bovenstaande tarieven moest betalen om als eigenaar van een vennootschap de winst in eigen handen te krijgen dan teken ik daar direct voor !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenZe doet niets illegaal, maar kan soms de nest opruimen die de zelfstandigen maken...
Werkgevers die als betaling in natura nieuwe ramen laten steken bij hun werknemers, ea... daar kan zij niets aan doen.
Maar als de facturen verkeerd zijn... begint het.
Ze vertellen niet alles aan de boekhouder, maar ze weet 95% van de achterdeurtjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenSlaapwel ...
echte zelfstandigen hebben die luxe niet, wij moeten nog werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenechte zelfstandigen hebben die luxe niet, wij moeten nog werken
Ik gun ieder zijn zonlicht, laat dat duidelijk zijn !!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenFoute redenering, i'm sorry but no offense.
Federauto is nu nog veel minder akkoord , zie link
http://www.federauto.be/binarydata.a...agens_NEEN.pdf
Die wet rammelt aan alle kanten en dat vondt Federauto terecht en wilde ze afzwakken. Vooral omdat ze ervan uitging dat de nieuwe verkopen zouden lijden. Nu lijden de 2de hands verkopen en is het nog niet beter.
Trouwens, ik vertel niks nieuws, het staat hier allemaal te lezen ergens in deze pagina's. Hoe, wanneer en door wie.
Comment
-
VAA
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenZal vooral genieten van zijn 'voordelen alle aard".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenNo offence taken, ik heb dat ook gelezen hoor. Maar Federauto wilde veel en heeft het nog erger gemaakt met in de pot te gaan roeren. Dat ze niet akkoord zijn met de nog strengere regel wil niet zeggen dat ze er geen uitstaans mee hebben.
Die wet rammelt aan alle kanten en dat vondt Federauto terecht en wilde ze afzwakken. Vooral omdat ze ervan uitging dat de nieuwe verkopen zouden lijden. Nu lijden de 2de hands verkopen en is het nog niet beter.
Trouwens, ik vertel niks nieuws, het staat hier allemaal te lezen ergens in deze pagina's. Hoe, wanneer en door wie.
Heel de regeling blijft natuurlijk een draak van een wetgeving tout court met meer gaten dan een Zwitserse kaas
Comment
-
P50
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten...of toen de Clarckson op zoek was naar de kleinste auto van de markt, maar geen echte kleine vond en dan uiteindelijk maar in het verleden dook om één of ander BMW Izetta spul op te rakelen waarmee hij tot mee in de bureau's van de BBC reed. Maar met die 2-takt motor moest hij congestion charge betalen om Londen binnen te rijden, terwijl de cameraploeg met een hybride RX gewoon binnen mocht
was PEEL P50
Comment
-
De "oude" regeling is overigens niet "oud": de wet is in december gestemd, en zal zo blijven tot in april. In mei komt dan deel twee waar het voordeel van tweedehandsvoertuigen verdwijnt, en vervangen wordt door de 6%-regel op de nieuwprijs/catalogusprijs van de auto, nieuw of tweedehands. Boekhouders en sociale secretariaten moeten dus rekening gaan houden met twee verschillende VAA-systemen op één jaar.
Wat een klucht.
Comment
-
Last edited by TT-911; 27/01/2012, 01:41.
Comment
-
Berekeningsregels en faq van FOD Financiën staan online: http://minfin.fgov.be/portail2/nl/downloads/current/2012-01-26-voordeel-van-alle-aard-firmawagen.pdf
Comment
Comment