Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vreesde al die Lexus... Ik spot 'm nu ook op straat... Beetje het gevoel zoals de lelijke auto die niemand wil op een epic trip van Top Gear, maar die ze moeten nemen als hun favoriete auto kapot gaat
...of toen de Clarckson op zoek was naar de kleinste auto van de markt, maar geen echte kleine vond en dan uiteindelijk maar in het verleden dook om één of ander BMW Izetta spul op te rakelen waarmee hij tot mee in de bureau's van de BBC reed. Maar met die 2-takt motor moest hij congestion charge betalen om Londen binnen te rijden, terwijl de cameraploeg met een hybride RX gewoon binnen mocht
Of anders gesteld, waarom hebben mensen met een bedrijfswagen recht op goedkoper vervoer dan de werknemer ? (BTW, gedeelte kan ik nog verstaan/is een verbruikersbelasting)
Alsof er geen werknemers zijn met bedrijfswagens????
Vergelijk dan mensen met en mensen zonder bedrijfswagen en maak geen onderscheid tss werknemers en zelfstandigen.
Alsof er geen werknemers zijn met bedrijfswagens????
Vergelijk dan mensen met en mensen zonder bedrijfswagen en maak geen onderscheid tss werknemers zelfstandigen.
ik heb het al eerder gezegd, VAA op abonnementen openbaar vervoer. Al die ambtenaren maken ook prive gebruik van het gratis trein, tram, bus abonnement. Dat ze er dan ook VAA op betalen
en het openbaar vervoer is bijna 100% gesponsord met belastingsgeld
Mijn zus is boekhouder.... als jij dat niet kan, best een andere boekhouder zoeken...
De verhalen van de belastingcontroles zijn hilarisch.
Niet iedereen heeft een frauderende boekhouder, je hebt wel nogal een neiging om te veralgemenen.
Noch ik noch mijn boekhouder (eigenlijk een groot kantoor) overschrijden fiscale en morele grenzen zoals je zus en haar klanten dat blijkbaar wel doen.
Mijn boekhouder is voorzichtig , raadt bv. vruchtgebruikconstructies af, en blijft strikt binnen de grenzen van de wet. Het kantoor heeft een jaaromzet van 2.000.000€, ze hebben vele klanten die blijkbaar tevreden zijn, ondanks het feit dat ze niet foefelen.
Die neiging om alleen extreme zaken te belichten deel je met John Crombez.
Edit: dit is het laatste wat ik erover zeg tegen Dirk, hij is off-topic aan het gaan in mijn topic.
Ze doet niets illegaal, maar kan soms de nest opruimen die de zelfstandigen maken...
Werkgevers die als betaling in natura nieuwe ramen laten steken bij hun werknemers, ea... daar kan zij niets aan doen.
Maar als de facturen verkeerd zijn... begint het.
Ze vertellen niet alles aan de boekhouder, maar ze weet 95% van de achterdeurtjes die haar klanten toepassen...
En klant is koning, dus probeert ze bij een controle alles nog recht te krijgen... maar geeft ze de klant onder zijn voeten.
Zij past ook de regels toe hoor !!
en na de vennootschapsbelasting betalen we nog eens pakweg 25% op het dividend en DAN staat het pas netto op onze bankrekening. (en ons pensioen is een pak lager ; onze uitkeringen zijn een pak lager ; we hebben dus eigenlijk ook meer kosten) Verder zijn er sociale bijdragen voor vennootschappen ; provinciebelasting ; gemeentebelasting ; reprobel ; "de billijke vergoeding" ; ...
We vergeten natuurlijk ook dat niet alle kosten 100% meetellen voor de berekening van de belastingen (verworpen uitgaven dus) en deze jagen samen met die andere verdoken belastingen het werkelijk betaalde belastingstarief de hoogte in !
Als ik enkel die bovenstaande tarieven moest betalen om als eigenaar van een vennootschap de winst in eigen handen te krijgen dan teken ik daar direct voor !!!
Ze doet niets illegaal, maar kan soms de nest opruimen die de zelfstandigen maken...
Werkgevers die als betaling in natura nieuwe ramen laten steken bij hun werknemers, ea... daar kan zij niets aan doen.
Maar als de facturen verkeerd zijn... begint het.
Ze vertellen niet alles aan de boekhouder, maar ze weet 95% van de achterdeurtjes.
No offence taken, ik heb dat ook gelezen hoor. Maar Federauto wilde veel en heeft het nog erger gemaakt met in de pot te gaan roeren. Dat ze niet akkoord zijn met de nog strengere regel wil niet zeggen dat ze er geen uitstaans mee hebben.
Die wet rammelt aan alle kanten en dat vondt Federauto terecht en wilde ze afzwakken. Vooral omdat ze ervan uitging dat de nieuwe verkopen zouden lijden. Nu lijden de 2de hands verkopen en is het nog niet beter.
Trouwens, ik vertel niks nieuws, het staat hier allemaal te lezen ergens in deze pagina's. Hoe, wanneer en door wie.
No offence taken, ik heb dat ook gelezen hoor. Maar Federauto wilde veel en heeft het nog erger gemaakt met in de pot te gaan roeren. Dat ze niet akkoord zijn met de nog strengere regel wil niet zeggen dat ze er geen uitstaans mee hebben.
Die wet rammelt aan alle kanten en dat vondt Federauto terecht en wilde ze afzwakken. Vooral omdat ze ervan uitging dat de nieuwe verkopen zouden lijden. Nu lijden de 2de hands verkopen en is het nog niet beter.
Trouwens, ik vertel niks nieuws, het staat hier allemaal te lezen ergens in deze pagina's. Hoe, wanneer en door wie.
in de oude wetgeving zat er geen degressie als je een nieuwe kar had en die niet verkocht. Ik zat in dit geval. Bleef altijd aan 100%, je was bijna verplicht om te verkopen en een tweedehands te kopen, dat is nu toch voor een stuk rechtgezet (het is gewoon minder slecht is eigenlijk een betere uitleg). Voor de tweedehands was het duidelijk dat er iets ging veranderen. Je moest niet direkt een Nobelprijs gewonnen hebben om te weten dat er zwaar gefoefeld ging worden met fakturen.
Heel de regeling blijft natuurlijk een draak van een wetgeving tout court met meer gaten dan een Zwitserse kaas
...of toen de Clarckson op zoek was naar de kleinste auto van de markt, maar geen echte kleine vond en dan uiteindelijk maar in het verleden dook om één of ander BMW Izetta spul op te rakelen waarmee hij tot mee in de bureau's van de BBC reed. Maar met die 2-takt motor moest hij congestion charge betalen om Londen binnen te rijden, terwijl de cameraploeg met een hybride RX gewoon binnen mocht
De "oude" regeling is overigens niet "oud": de wet is in december gestemd, en zal zo blijven tot in april. In mei komt dan deel twee waar het voordeel van tweedehandsvoertuigen verdwijnt, en vervangen wordt door de 6%-regel op de nieuwprijs/catalogusprijs van de auto, nieuw of tweedehands. Boekhouders en sociale secretariaten moeten dus rekening gaan houden met twee verschillende VAA-systemen op één jaar.
Deze zelfstandige is net thuis en zou eigenlijk nog dik 2 uur achter zijn bureau kunnen besteden. Maar soit ik ga slapen en dan maar rond een uur of 5 a 6 er terug uit.
Kwestie van al die profiteurs te kunnen blijven sponsoren... .
Comment