Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Jesus fok, zie punt 14!

14. Hoe moet het voordeel van alle aard worden berekend wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie gratis of tegen verminderde prijs optiepakketten worden toegekend?
    Wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie een gratis optiepakket ter waarde van 3.000 euro wordt toegekend op een wagen met een cataloguswaarde van 30.000 euro, is in voorkomend geval de berekeningsgrondslag van het voordeel van alle aard gelijk aan 33.000 euro (30.000 euro cataloguswaarde + 3.000 euro korting/opties).
    Wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie een optiepakket ter waarde van 4.000 euro tegen een verminderde prijs van 2.000 euro wordt toegekend op een wagen met een cataloguswaarde van 30.000 euro, is in voorkomend geval de berekeningsgrondslag van het voordeel van alle aard gelijk aan 34.000 euro (30.000 euro cataloguswaarde + 4.000 euro korting/opties)
    Immers voor de bepaling van de cataloguswaarde moet er rekening worden gehouden met de opties, maar mag er geen rekening worden gehouden met enige korting, vermindering of rabat.

Alle packs worden dus aangerekend aan de volle pot. Een pack bij BMW dat 3000€ kost, maar waarbij de opties individueel bv 4000€ kosten, moet je dus als 4000€ extra bovenop je catalogusprijs van je wagen rekenen.
    Hilarisch!
    Hoe gaan ze dat in de praktijk brengen... weer goed over nagedacht!

Comment

• Deze morgen een gesprek met mijn gebuur gehad. Hij heeft een eigen bedrijf met twaalf mensen in dienst. Een recente dure mercedes, een porsche en negen firmawagens voor zijn verkopers. Een immokantoor kwam deze voormiddag een bordje voor zijn villa zetten. TE KOOP. En was het bluf van hem of wat maar hij zei dat hij nog enkele maanden zijn bedrijf gaat leegzuigen en niets meer betalen. Zelfs de leasings van de wagens zou hij niet meer betalen. Ze moeten de wagens dan maar komen halen. Maar tegen dan is zijn huis verkocht en gezien hij alleen is hoopt hij tegen dan elders buiten België iets gevonden te hebben. Als je zo enkele maanden nog een bedrijf kunt laten draaien haal je toch snel wat centen binnen. Alles wat binnen komt is pure winst. Neem dan nog een dik nieuw investeringskrediet zoals hij vertelde en we spreken volgens hem toch al snel over +1.000.000 euro? België gaat in faling gaat zei hij. Binnen 5 jaar is het hier een tweede Griekenland. En hij wil dat hier niet meemaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Ok maar wat met het verschil in voordeel tussen een nieuwe Golf Bluemotion van 30000 euro tegenover een tweedehands Porsche van 30000?
        Er is geen verschil en dus hadden ze moeten werken met de factuurwaarde. Nu wordt die Porsche berekend op 70% van z'n cataloguswaarde (vb. € 70% van € 80.000 = € 56.000).

Comment

Ok maar wat met het verschil in voordeel tussen een nieuwe Golf Bluemotion van 30000 euro tegenover een tweedehands Porsche van 30000?
          die Porsche wordt sowieso afgestraft door de veel hogere co2-uitstoot.
          + ook de verkeersbelasting zal een pak hoger liggen, net als de taksen op de veel duurdere super+ waarvan er dan ook nog eens een pak meer verbruikt zal worden.
          Dus ik zie hier niet waar het "verlies" voor de staat dan wel zou zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
            + ook de verkeersbelasting zal een pak hoger liggen, net als de taksen op de veel duurdere super+ waarvan er dan ook nog eens een pak meer verbruikt zal worden.
            En aan die Porsche had de staat al veel verdiend toen die nieuw gekocht was..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten

het grote belgische probleem is dat een communist waar geen enkele vlaming op heeft gestemt hier nu toch maar eventjes 6000000 vlamingen gaat kloten met al zijn kut maatregelen,
              Beetje kort door de bocht.
              Ik ben ook geen fan maar zonder de collaboratie van OpenVLD en SPa was dit nooit mogelijk geweest.
              Di Rupo doet waar hij voor staat, t is een PS'er voor iets, voor de collaborerende Vlamingen kan ik VEEL minder begrip opbrengen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                Juist, en ik ben ook nog vergeten de veel hogere BIV erbij te vermelden (bij aankoop én bij elke herverkoop)

Comment

Beetje kort door de bocht.
                  Ik ben ook geen fan maar zonder de collaboratie van OpenVLD en SPa was dit nooit mogelijk geweest.
                  Di Rupo doet waar hij voor staat, t is een PS'er voor iets, voor de collaborerende Vlamingen kan ik VEEL minder begrip opbrengen!
                  Di Rupo heeft goed opgelet in de geschiedenis les en gebruikt het romeinse principe van "verdeel en heers" , maar je hebt gelijk, Alexander de Cro en de rest van VLD moesten ze afschieten de collaborateurs

Comment

Goh, het vermogen wordt gecompenseerd door het meerverbruik en de daarbijhorende extra inkomsten van BTW en accijnzen. Voor de rest krijg je oudere technologie en een afgeleefd interieur. Naar mijn gevoel kan het voordeel nooit meer zijn dan de waarde van de auto op dat moment...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      op 2 weken tijd zijn er op autoscoot maar liefst 30 M3's extra bij gekomen en als het nog even zo doorgaat gaan er serieuse koopjes te doen zijn .

het grote belgische probleem is dat een communist waar geen enkele vlaming op heeft gestemt hier nu toch maar eventjes 6000000 vlamingen gaat kloten met al zijn kut maatregelen, na de regering di rupo gaat Vlaanderen minstens 6 jaar nodig hebben om haar economie te herstellen, wat doen we eraan ?
                      Laatste keer dat ik keek zaten er toch ook een pak vlaamse partijen in die regering.

Comment

• Mijn plannen laat ik ook voorlopig in de koelkast, samen met nog velen die ik ken.
                        Spijtig maar helaas. Met de huidige regering is het zelfs een risico om een elektrische wagen te kopen, want morgen veranderen ze de wetten. De huidige regering is geen betrouwbare partij , neem dat maar aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Hilarisch!
                          Hoe gaan ze dat in de praktijk brengen... weer goed over nagedacht!
                          Vrij simpel vrees ik : dealers verplichten om bij packs de prijs van de onderliggende opties mee te vermelden op factuur. Factuur gaat via leasingmaatschappij naar sociaal secretariaat die dan wat mag puzzelen en op basis van de gekende belspelsleutel het VAA berekenen.

Sommige merken doen dit u al zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                            België gaat in faling gaat zei hij. Binnen 5 jaar is het hier een tweede Griekenland. En hij wil dat hier niet meemaken.
                            neem het van mij aan: dat zal géén 5 jaar meer duren op deze manier

Comment

• conclusie : zonder regering ging het veel beter met Belgie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
                                Mijn plannen laat ik ook voorlopig in de koelkast, samen met nog velen die ik ken.
                                Idem... veel te veel veranderingen in de wetgeving, de markt moet daar eerst nog op kunnen inspelen. Anderzijds, toch een oogje openhouden voor koopjes, want er kan en zal een paniekreactie op de markt ontstaan waardoor ze met kortingen (voor bedrijven) gaan gooien. Wat telt is de eindafrekening... en om eerlijk te zijn, alles wat de VAA neutraliseert is voor mij voldoende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                  Laatste keer dat ik keek zaten er toch ook een pak vlaamse partijen in die regering.
                                  die hun partij-programma en kiezers verloochenden voor een goedbetaald zitje in het parlement !! Dank u De Croo en consoorten !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davnan Bekijk Berichten
                                    Vrij simpel vrees ik : dealers verplichten om bij packs de prijs van de onderliggende opties mee te vermelden op factuur
                                    Klopt wat je zegt maar... bijvoorbeeld, het huidige S-design pakket op de Audi A6 bestaat uit opties die je niet los kan samenstellen.
                                    Alfa Romeo biedt een rijke basisuitrusting voor een "Distinctive" model, staat effectief als afzonderlijk model in de catalogus en valt technisch gezien niet onder de noemer van een optiepakket. (weer een achterpoort)
                                    Catalogusprijs.. buitenland? Buitenlandse Packs? 2de hands? 2de hands met verloren aankoopfactuur? Maw, zo simpel lijkt het mij allemaal niet... simpel om er een mouw aan te passen, dat wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Klopt wat je zegt maar... bijvoorbeeld, het huidige S-design pakket op de Audi A6 bestaat uit opties die je niet los kan samenstellen.
                                      Alfa Romeo biedt een rijke basisuitrusting voor een "Distinctive" model, staat effectief als afzonderlijk model in de catalogus en valt technisch gezien niet onder de noemer van een optiepakket. (weer een achterpoort)
                                      Catalogusprijs.. buitenland? Buitenlandse Packs? 2de hands? 2de hands met verloren aankoopfactuur? Maw, zo simpel lijkt het mij allemaal niet... simpel om er een mouw aan te passen, dat wel!
                                      Nog eentje: Tweedehands gekocht, maar welke opties heb ik? Is de digitale airco een optie? Zijn mijn velgen standaard? enz ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                        Ja, 2dehands wordt idd niet correct beoordeelt. Maar ja, die gasten denken dat ze goed bezig zijn.

Of dat een ramp is voor die bedrijven weet ik nog niet goed. Nu met de stock zal het slikken zijn, maar ze gaan zich nog meer moeten toeleggen op de juiste wagens die ze kopen/verkopen.
                                        Ik heb er geen probleem mee om nen auto van 50k te kopen aan 30k, als die een goeie co2 heeft.
                                        Lees, ik heb nu mijn focus gelegd van een A4 allroad naar een A5 SB, gewoon omdat, bij een gelijke aankooprpijs, de co2 wel een serieus verschil geeft.
                                        dit vb alleen al geeft aan dat de wetgeving een verbetering is, mensen zullen minder verbruikende , minder vervuildende auto's kiezen (en dit voor dezelfde prijs in dit geval) en de markt (fabrikanten) zullen hier op inspelen
                                        ook voor mij maakt dit veel verschil , ik ben ook overgestapt van veel verbruikende terreinwagens naar een gezinswagen. Voor die paar keer op jaar dat ik mijn moto's moet trekken gaat evengoed met een 163pk diesel
                                        Last edited by Dak; 27/01/2012, 13:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Goh, het vermogen wordt gecompenseerd door het meerverbruik en de daarbijhorende extra inkomsten van BTW en accijnzen. Voor de rest krijg je oudere technologie en een afgeleefd interieur. Naar mijn gevoel kan het voordeel nooit meer zijn dan de waarde van de auto op dat moment...
                                          Het gaat hier niet over wat de overheid aan taksen krijgt maar over het VAA. Je privé voordeel is toch groter voor die Porsche dan voor die Golf met zijn lagere gebruikskost?
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X