Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
    Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem van de voordelige uitrustingspacks ?
    Want nu zouden die worden belast aan het volledige optietarief.

    De importeur biedt geen "packs" meer aan aan voordelige tarieven. In de plaats daarvan maakt hij ze standaard op elk voertuig en verhoogt de catalogusprijs van het voertuig met de prijs van die "packs". Dus geen optie meer aan hogere tarieven die normaal zouden meegeteld worden voor de berekening van het VAA.
    Wil je die extra uitrusting niet, kan je die in negatieve optie nemen, waardoor de prijs terug lager wordt. In de wettekst staat immers dat ALLE opties meegeteld worden. Negatieve opties worden niet uitdrukkelijk uitgesloten.

    Dit systeem bestaat trouwens al bij sommige merken, wanneer je bvb kleinere velgen wil.
    Je krijgt geen korting, maar de negatieve optie van bvb. 16" velg aan - € 400,-.
    Lijkt me goed mogelijk.
    Of tussen uitrustingniveau's maken met de meest genomen opties: bij Opel bvb het Platinum pack op een Sport kost echt 2420€, maar voor VAA 6060€.
    Misschien maken ze een Sport+ die 2420€ meer kost, maar al die opties heeft, maar ook voor iedereen, particulier ook.
    Als dat al niet meer mag, dan vervallen alle uitrustingsniveaus ook.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Nee, ik heb hier al verscheidene malen aangehaald dat ik wel iets zie in het principe achter die onderlimiet op catalogusprijs in de berekening, maar vragen heb bij de limiet zelf.
      Ik heb hier ook al de vraag gesteld wat wel een goede voet zou zijn voor een redelijke berekening, maar tot nu toe niet veel antwoorden gezien ...

      Ik vind wel dat als iemand een wagen koopt nu van 3 jaar oud voor 60000 terwijl de nieuwprijs 200 000 euro was, dat die een groter voordeel doet door de wagen in de zaak te hebben dan puur en alleen de tweedehandsprijs. Hij doet ook geen voordeel van 200 000, welk voordeel wel, dat is een moeilijke vraag in mijn ogen.
      Ik zie meer iets in een maximumgrens voor het VAA tout court.

      Wanneer je hier die voorbeelden leest dat de helft of meer van het 36000 loonbudget door het vaa bedrijfswagen wordt opgesoupeerd, dan is het toch duidelijk dat de verhoudingen hier helemaal zoek zijn.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        1. De bedoeling is 200 miljoen ophalen, niet om minder vervuilende wagens te verkopen. Of de huidige aanpak daarvoor een verbetering is, durf ik te betwijfelen.

        2. Het wordt wel heeeeeeeeeeeeeeel interessant om u een oude vervuilende wagen, te kopen, privé, en je per km te laten betalen. Welk effect op het milieu?


        Ik blijf het herhalen: de LAPPERCURVE daar ligt het grote probleem. Laat iedereen meer betalen, iedereen wat morren maar het wordt geslikt. Op basis van hebzucht (nee niet van die klootzakken en criminele zelfstandigen) van de staat in combinatie met leegzuigen van de privé werknemer en -gevers gaat dit alles al een boemerang in eenieders gezicht terecht komen.

        Zonet op het nieuws: ambtenaren 2% opslag binnen een paar weken, pensioenen en uitkeringen gaan ook mee omhoog omdat de inflatie weer eens gestegen is .

        Die inflatie stijgt door: duurdere producten wegens duurdere kosten en wegens de veel zwakkere euro, verhoogde belastingen en vooral btw.
        Door al die opslagen moet de staat ook aan meer geld raken, want ze moeten meer pensioen betalen en uitkeringen

        Zie je nu niet dat heel dat proces een spiraal naar beneden is? Daarvoor moet je niet eens een economisch expert zijn.
        Ondertussen, wille of niet, moeten bedrijven delocaliseren en jammer genoeg zie je van die menen geen euro meer, niet in de econmie, niet in werkgelegenheid en niet in belastingen.

        Afgunst, niet nadenken en het feit geen goede huisvader zijn leidt tot zulke situaties.

        Je mag dan nog zoveel schieten als je wil op die klote zelfstandigen, deze realtiteit gaat ook blijven aanhouden.

        Maar owee als iemand van een onbenullig landje als Duitsland, even tegen haar collega zegt dat die index wel een ZEER GROOT gevaar is voor de welvaart.
        +1! ...nen helen dikke +1 zelfs

        als ze graag mensen kloten, dat ze dan iedereen kloten, en niet enkel degene die risico's durven/willen/moeten nemen om nu net dat ietsje meer te hebben

        Als ze al eens beginnen met te besparen op hun socialistisch gezever en gewoon de mensen te laten hebben waar ze voor werkt hebben he.. ma bon... BELGIEUUUUUH

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
          Be nu ook net terug uit de UK, mijn opties staan apart verrekend!
          wat bedoel je ? ( 2 facturen ?? :-) )

          Comment


          • Ik weet niet of het hier al gepost werd:



            Hetzelfde, maar nog eens duidelijk uitgelegd.

            Inwerkingtreding

            De bovenstaande aangepaste formule zou vanaf 1 mei 2012 in werking treden. Vandaar ook de keuze voor die datum in ons praktisch voorbeeld.
            Voor de periode van januari – april 2012 zou de fiscus een verrekening toepassen, als compensatie voor werknemers die met een oudere bedrijfswagen rijden en voor die periode dus nog niet van de korting kunnen genieten. Hoe dit praktisch te werk zal gaan, blijft voorlopig hoogst onduidelijk.

            Wordt een oudere bedrijfswagen nu voordeliger?

            Wordt het door deze nieuwe regeling interessant om met een oudere (meer dan 5 jaar) bedrijfswagen rond te rijden? Hierop kan geen eenduidig antwoord worden gegeven. Alles hangt immers af van het type wagen waarmee men rijdt, de cataloguswaarde, de CO2-uitstoot,…

            Let op!

            Net als alle communicatie in de media berust dit bericht op voorlopige officieuze informatie. Voor de finale versie wachten wij op de definitieve teksten van de overheid. Bovenstaande informatie moet dus met enig voorbehoud worden behandeld.
            Nergens maar een vermelding van oudere tweedehandswagens. 10j, 20j oude wagens. Aan 70%, volgens de regeltjes. Maar eerlijk is anders.

            Comment


            • Voor de eerste 4 maanden van dit jaar ben je gescheten met een nieuwe auto en heb je sjans met een tweedehands. En vanaf maand 5 ben je gescheten met een tweedehands, en een beetje beter af met een nieuwe auto van 1-4 jaar oud.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Lijkt me goed mogelijk.
                Of tussen uitrustingniveau's maken met de meest genomen opties: bij Opel bvb het Platinum pack op een Sport kost echt 2420€, maar voor VAA 6060€.
                Misschien maken ze een Sport+ die 2420€ meer kost, maar al die opties heeft, maar ook voor iedereen, particulier ook.
                Als dat al niet meer mag, dan vervallen alle uitrustingsniveaus ook.
                Als ik het goed begrijp zegt het huidige voorstel dus dat je niet de prijs van het pakket moet tellen maar de basisprijs + alle opties appart?

                Dat is toch gewoon TE absurd?

                Ik heb in Okotber dacht ik een V50 besteld. Omdat de GPS bij ons verplicht is heb ik het business pro pakket maar genomen omdat daar de dimmende spiegel en elektrische buitenspiegels al in zat... Als ik die opties appart bestelde was ik al meer geld kwijt dan het hele pakket te nemen.

                Daarbij komt ook het leder en een hele hoop andere opties eigenlijk gratis die voor mij niet op de wagen moesten. Incl kortingen koste die wagen in de 20k, de officiële catalogusprijqs is 33150 euro (met de packs dus). Hoewel ik dat al niet correct vind ben ik nog wel bereid dat te betalen. Ik schat dat de wagen 40k zou kosten als ik de opties individueel bij de standaard prijs tel...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                  Als ik het goed begrijp zegt het huidige voorstel dus dat je niet de prijs van het pakket moet tellen maar de basisprijs + alle opties appart?

                  Dat is toch gewoon TE absurd?
                  Zou inderdaad TE absurd zijn, maar ja.
                  Als ik deze pdf lees: http://minfin.fgov.be/portail2/nl/do...firmawagen.pdf
                  puntje 14 op pagina 10:
                  Hoe moet het voordeel van alle aard worden berekend wanneer er bijvoorbeeld n.a.v.
                  een speciale actie gratis of tegen verminderde prijs optiepakketten worden
                  toegekend?
                  Wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie een gratis optiepakket ter waarde van
                  3.000 euro wordt toegekend op een wagen met een cataloguswaarde van 30.000 euro, is in
                  voorkomend geval de berekeningsgrondslag van het voordeel van alle aard gelijk aan 33.000
                  euro (30.000 euro cataloguswaarde + 3.000 euro korting/opties).
                  Wanneer er bijvoorbeeld n.a.v. een speciale actie een optiepakket ter waarde van 4.000
                  euro tegen een verminderde prijs van 2.000 euro wordt toegekend op een wagen met een
                  cataloguswaarde van 30.000 euro, is in voorkomend geval de berekeningsgrondslag van het
                  voordeel van alle aard gelijk aan 34.000 euro (30.000 euro cataloguswaarde + 4.000 euro
                  korting/opties)
                  Immers voor de bepaling van de cataloguswaarde moet er rekening worden gehouden met
                  de opties, maar mag er geen rekening worden gehouden met enige korting, vermindering of
                  rabat.
                  dan denk ik dat ze alle kanten uit kunnen.
                  Pakketten naar aanleiding van speciale acties moeten apart opgeteld worden.
                  Maar er staat telkens 'bijvoorbeeld' iedere keer ze speciale acties zeggen. Dus slaat de redenering onder puntje 14 enkel op speciale acties, of op alle soorten pakketten?
                  Ik ga er al vanuit dat speciale Fleet packs, volledig geteld worden. (da's dus 3.500€ bij de neus genomen bij Opel)
                  Bij Volvo en ongeveer alle merken heb je packs voor iedereen, ik zou toch echt hopen dat die niet apart geteld moeten worden. Een particulier kan dat ook kopen, dus waarom zou mijn voordeel van alle aard dan groter zijn dan voor die particulier?

                  Nu vraag ik me nog af: bij Opel heb je ook een Connect Pack voor iedereen beschikbaar, bevat het zelfde als dat Platinum pack, is echter 1.000€ duurder.
                  Als ik dat neem, gaat mijn leaseprijs wat omhoog, maar op welk bedrag wordt mijn VAA dan berekend?
                  3.500€ van dat Connect Pack, of dat Connect Pack ook nog eens uitgesplitst?
                  Last edited by Chris_147; 27/01/2012, 15:22.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                    Denk de Porsche. Vanaf dat je nummerplaten op die Golf hangt is die al 20% van z'n waarde kwijt, dus in dit geval € 4.000,-.
                    Dus het VAA is het grootst voor de Golf rijder.
                    Hoe dom kon ik zijn van te denken dat je die wagen zou inschrijven en er mee gaan rijden ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Eigenlijk moeten we eerst analyseren wat de eigenlijke voordelen zijn... Als we er bijvoorbeeld van uit gaan dat de gemiddelde firmawagenbezitter 60% van zijn kilometers woon-werk doet, 20% prive en 20% echt voor het werk, dan kan je bijvoorbeeld bepalen dat je het voordeel op 50% van de waarde van de auto schat, want privéritten zijn privé maar naar het werk rijden doet ook niet iedereen voor zijn plezier... Goed, 50%.

                    Die 50% moet je volgens mij verdelen over de tijd dat de persoon met de wagen rijdt. Zeg een leasecontract van 4 jaar. Maar na 4 jaar is die wagen niet waardeloos. Stel dat het een wagen van 30K was, dan is ie na 4 jaar pakweg 12K waard. Dus eigenlijk heeft de gebruiker enkel een voordeel van 50% op 16K op 4 jaar, oftewel de helft van 4K per jaar oftewel 2K. Belastingen op die 2K per jaar of 166,66€ per maand lijken me billijk.

                    Steek er een variabele in op basis van de CO²-uitstoot, en zorg ervoor dat als je bv de eerste jaren uit gaat van een gebruik van 4 jaar maar na 2 jaren beslist om de wagen te verkopen, de VAA-berekening in die laatste maand of dat laatste jaar aan te passen aan de effectieve situatie. Kar van 2 jaar oud die 30K nieuw kostte, is dan bijvoorbeeld nog 19k waard, en waar de werknemer de laatste 23 maanden belast werd op 166,66€ wordt in die laatste maand dan gecompenseerd.

                    En reken vervolgens ook de prijs op basis van de nettoprijs exclusief BTW en kortingen, en je kan als werkgever en werknemer volgens mij niks meer tegen deze regel hebben. Lijkt me eerlijk voor alle deelnemers.
                    En die CO2 factor moet dan de gebruikskost voorstellen? Want catalogusprijs is 1 ding, maar het grote voordeel zit hem vooral in de gebruikskost.

                    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Ik zie meer iets in een maximumgrens voor het VAA tout court.

                    Wanneer je hier die voorbeelden leest dat de helft of meer van het 36000 loonbudget door het vaa bedrijfswagen wordt opgesoupeerd, dan is het toch duidelijk dat de verhoudingen hier helemaal zoek zijn.
                    Tja, op zich is dat 1 van de vrijheden van een zelfstandige. Als je je in je vennootschap een wagen/huis kan veroorloven die een dergelijk VAA oplevert en je jezelf daarnaast een deftig loon uitkeert val je buiten een grens voor een fiscaal voordeel. Is dat niet een beetje eigen aan de welstand die je jezelf aanmeet? Met een hoog privé inkomen val je in een hoge belastingschijf en verlies je sommige voordeeltarieven, dat is voor iedereen gelijk.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Nu is nog de vraag waar men de nieuwprijs van oude voertuigen kan gaan bepalen.
                      Ik vind het echt ontzettende bullshit, in mijn ogen was het voordeel dat met voor de moment had als zelfstandige om in duurdere wagens te rijden een compensatie voor de dure loonkosten.
                      Ik vraag me echt af hoe ik straks als praktisch kostenloze-vennootschap nog kosten moet gaan boeken?
                      Mijn eigen een groter loon uitkeren?? Laat mij niet lachen... We kunnen gewoon niks anders doen als betalen.
                      Er is gewoon geen compensatie meer voor de hoge loonkosten, alle compensaties gaan ze nu nog eens extra belasten.
                      Elio ge zijt een uilskuiken, net zo zeer als iedereen die op Vld,spa,groen,cd&v heeft gestemd, echt waar PROFICIAT!!!
                      Welke ondernemer wilt nu nog een zaak in belgie opstarten, met zo een belastingsdruk???

                      Comment


                      • We moeten proberen op alle mogelijke manieren om deze aanpassing te boycotten, het probleem is dat zelfstandigen veel te braaf zijn, werken,werken,werken,...

                        Comment


                        • ik stel me ook vragen bij volgende situati:

                          Er is een grote schade aan je bedrijfswagen (leasing) en dat duurt 2 maanden om te herstellen (discussies emt experten etc). Die 2 maand rijd je bv met een kale opel corsa eco flex diesel. Je VAA zal dan ook het ebdrag van die vervangwagen worden toch? :-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Zou inderdaad TE absurd zijn, maar ja.
                            Als ik deze pdf lees: http://minfin.fgov.be/portail2/nl/do...firmawagen.pdf


                            Bij Volvo en ongeveer alle merken heb je packs voor iedereen, ik zou toch echt hopen dat die niet apart geteld moeten worden. Een particulier kan dat ook kopen, dus waarom zou mijn voordeel van alle aard dan groter zijn dan voor die particulier?
                            Een particulier krijgt ook korting op een nieuwe wagen, maar op bedrijfswagen wordt daar geen rekening mee gehouden. Dus zullen ze zich niet schamen om ook voor de packs de volle optieprijs te rekenen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                              ik stel me ook vragen bij volgende situati:

                              Er is een grote schade aan je bedrijfswagen (leasing) en dat duurt 2 maanden om te herstellen (discussies emt experten etc). Die 2 maand rijd je bv met een kale opel corsa eco flex diesel. Je VAA zal dan ook het ebdrag van die vervangwagen worden toch? :-)
                              Goeie vraag, als dat korte termijn huur is dan is het niet duidelijk, ik heb hier al vanalles over gelezen. Ik heb in ieder geval al VAA aangepast gehad aan een inloopwagen die korte termijn huur was ...
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                We moeten proberen op alle mogelijke manieren om deze aanpassing te boycotten, het probleem is dat zelfstandigen veel te braaf zijn, werken,werken,werken,...
                                Ik heb het al eerder geschrevem.

                                danny.smagghe@touring.be

                                Zij organiseren het protest

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                                  Een particulier krijgt ook korting op een nieuwe wagen, maar op bedrijfswagen wordt daar geen rekening mee gehouden. Dus zullen ze zich niet schamen om ook voor de packs de volle optieprijs te rekenen.
                                  De prijs is een onderdeel van de berekening, op zich maakt dat eigenlijk niet uit of die al dan niet effectief betaald is.

                                  Het KI van een woning is ook een fictieve huurwaarde waar je op belast wordt.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    De prijs is een onderdeel van de berekening, op zich maakt dat eigenlijk niet uit of die al dan niet effectief betaald is.

                                    Het KI van een woning is ook een fictieve huurwaarde waar je op belast wordt.
                                    Als ik die redening volg huren we (leasing) die v50 voor een bedrag X. Dat bedrag X is thans niet gebaseerd op de effectief betaalde prijs aan de verdeler maar op de prijs inc opties en kortingen hé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                                      Een particulier krijgt ook korting op een nieuwe wagen, maar op bedrijfswagen wordt daar geen rekening mee gehouden. Dus zullen ze zich niet schamen om ook voor de packs de volle optieprijs te rekenen.
                                      Mogelijk achterpoortje?
                                      Ik bestel bij mijn 2dehands autoverkoper om de hoek een wagen.
                                      Hij gaat bij Opel een Insignia kopen met de opties die ik wil en verkoopt die daarna aan de leasemaatsschappij. Hij krijgt een factuur met alle kortingen die een particulier ook zou krijgen.
                                      Wagen kost hem dus 30.000€, zonder (fleet)kortingen zou dit 35.000€ zijn, met de fleetpacks volledig gerekend zou dit 38.000€ zijn.
                                      0kms op de teller, zal dus wel OK zijn voor de leasemaatschappij?
                                      Hij verkoopt hem aan Leaseplan voor 31.000€.
                                      De prijs wordt 100% gerekend voor een 2dehands wagen volgens de regels van dinsdag.

                                      Mijn VAA wordt dan toch maar berekend op 31.000€? Anders zou dit 35k of 38k zijn!
                                      Mis ik iets?

                                      Misschien krijgt hij niet de 15% korting die de leasemaatschappij automatisch krijgt, dus mijn leaseprijs zal wel wat omhoog gaan, maar ook niet drastisch. Heeft wel serieus effect voor mijn bijdrage.

                                      Comment


                                      • Op een paar van de vele puntjes die hier ter sprake komen mijn bemerkingen:
                                        • De regeltjes veranderen te pas en te onpas, hoe kan ik als goede huisvader mijn financiën deftig beheren!
                                          • Helemaal mee eens, ongehoord maar...
                                          • Feit is echter dat men 200milj wil van de bedrijfswagens, als men overgangsmaatregelen inlast dan lopen ze heel wat geld mis. En dan zou men nog hogere meer structurele aanpassingen invoeren om aan het geld te komen. Zouden we daar beter van worden? Nu is er nog een (water)kans dat we volgend jaar (als ons wagenpark aangepast is) terug iets minder betalen. (Maar dan veranderen ze de regeltjes natuurlijk weer).
                                        • De tweedehands wagens worden onheus behandeld.
                                          • Niet mee eens.
                                          • Tweede hands wagens moeten ook gelijke manier belast worden als even oude nieuw gekochte wagens.
                                        • De ondergrens van 70% is veel te hoog voor oudere wagens.
                                          • Niet helemaal mee eens
                                          • De catalogus waarde in de formule staat voor mij symbool voor het totale kostplaatje van de wagen (onderhoud, taksen, verzekeringen, verbruik,… ). Bij oudere wagens zakt de natuurlijk de waarde van de wagen maar de andere kosten niet (integendeel) dus zakt de VAA niet even snel als de waarde van de auto. Over dat percentage valt dan natuurlijk te vitten. Voor zeer dure wagens is kost van de wagen relatief veel hoger tov van de andere kosten en zou dit een lager percentage verantwoorden. Voor zeer goedkope wagens zou dit volgens mij zelfs hoger kunnen. Dit lijkt me dus een soort sociale correctie (zie verder).
                                        • Dure wagens worden veel te veel belast en onbetaalbaar.
                                          • Mee eens, met bemerkingen
                                          • Feit is dat duurdere wagens meestal ook hogere CO2 hebben. Dat CO2 een sterke factor is kan ik inkomen, we moeten dringen milieu bewuster worden (noem me maar een wereldverbeteraar). De auto-industrie moet sneller en grondiger veranderen. En zelf vandaag zijn er al nieuwe technologieën, alleen jammer dat de lievelingsmerken van de Belg hierin achterlopen.
                                          • Deze twee (CO2 en waarde van de wagen) met elkaar vermenigvuldigen is echter niet meer serieus en ruikt inderdaad jalousie. Zeker doordat ik bij de waardbepaling al een sociale correctie in acht genomen heb.
                                        • De cataloguswaarde zonder kortingen is absurd.
                                          • Inderdaad, rare waardebepaling die de automarkt wel grotendeels kan rechtzetten door hun prijszetting te veranderen.
                                          • Ik begrijp ook de achtergrond. Fleetwagens zijn goedkoper dan particuliere aankopen. Maar men haalt wel een kanon boven om een mug te schieten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                                          ik stel me ook vragen bij volgende situati:

                                          Er is een grote schade aan je bedrijfswagen (leasing) en dat duurt 2 maanden om te herstellen (discussies emt experten etc). Die 2 maand rijd je bv met een kale opel corsa eco flex diesel. Je VAA zal dan ook het ebdrag van die vervangwagen worden toch? :-)
                                          Staat heel duidelijk in de FAQ:
                                          Hoe moet het belastbare voordeel van alle aard worden berekend wanneer de
                                          werknemer of de bedrijfsleider tijdelijk zijn firmawagen niet heeft kunnen gebruiken
                                          door een onderhoud of herstelling in de garage?

                                          6
                                          Een werknemer of bedrijfsleider wordt belast op het voordeel van alle aard dat voortvloeit uit
                                          het persoonlijk gebruik van een door zijn werkgever, respectievelijk onderneming kosteloos
                                          ter beschikking gesteld voertuig. Het feit dat een werknemer of een bedrijfsleider tijdelijk zijn
                                          firmawagen niet heeft kunnen gebruiken ingevolge een onderhoud of een herstelling doet
                                          geen afbreuk aan de terbeschikkingstelling van die firmawagen door zijn werkgever,
                                          respectievelijk onderneming zodat deze situatie geen enkele invloed heeft op de berekening
                                          van het voordeel van alle aard. Het belastbaar voordeel van alle aard van de firmawagen
                                          mag in voorkomend geval bijgevolg niet pro rata temporis worden verminderd in functie van de tijdsduur van het onderhoud of de herstelling.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X