Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
    wat bedoel je ? ( 2 facturen ?? :-) )
    Sorry voor de late reactie, neen op 1 fakttuur, netto prijs van de wagen + totale prijs opties maakt totale prijs zoveel.

    moet nu nog de BTW betalen en dan wat verder rondrijden op die UK platen tot hopelijk op 1 maart de nieuwe BIV in werking treedt.

    By the way geen BMW maar mercedes gekocht, die nu voor tourist sales trouwens gesloten is, definitief

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
      Maar daar zit ik niet mee in .
      Ge moet alleen de juiste verhuur prijs kunnen opstellen
      t probleem is, als uw vennootschap hem huurt... dan is het de vennootschap die hem mag gebruiken, en niet jij als prive persoon.. m.a.w. het verandert niks aan de zaak, je blijft met VAA zitten als je er toch prive mee rijdt.. zelfs al is hij uw eigendom.

      Comment


      • 't enige wa je kan doen, als je hem veel voor de zaak gebruikt, is met km vergoedingen werken! Lijkt mij de enige deftige oplossing voor auto's met een hoog VAA.

        Comment


        • In dat vodje wat ze voor wet willen laten doorgaan, staat ook iets dat de bedragen die de "genieter" betaalt aan de "verstrekker", mogen afgetrokken worden van het VAA...

          Sommigen onder ons hebben zo bijvoorbeeld zelf privé bijbetaald voor een optie die niet voorzien was in het leasebudget...

          Stel nu dat je een contract opstelt waarin je de auto afkoopt van de BVBA, met een soort van lening dus. Dit kan natuurlijk enkel als de auto ingeschreven is op naam van de zaak.

          Je neemt dat bedrag dan gelijk aan de VAA, maar voor de dure auto's zit je toch aan 18% van de nieuwwaarde per jaar... Voor een 2e hands, die dus meestal al maar 50% waard was van de nieuwwaarde, ben je'r dan na een jaar of zo'n 2 jaar vanaf, want de waarde is dan boekhoudkundig (en op de markt) weer sterk gezakt... Dan heb je GEEN VAA betaald, maar wel de auto betaald... Dan is de auto van jou privé, en kan je'm dus ook privé verder verkopen...

          OK je moet het geld dan ophoesten (of op RC boeken, en bij verkoop de RC tekorten delgen), maar di ripoff krijgt niks...

          Of mis ik iets ?
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

          --------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

          --------------------------------------------------------------------------------------------

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
            Je hebt hier absoluut gelijk. Er wordt hier heel wat heen en weer gediscussiëerd over de voor/nadelen van zelfstandigen en werknemers. Maar daar gaat het in deze draad niet om.
            Elk van ons heeft er gewoon een (soms heel serieuze) belastingverhoging bij gekregen.
            Aan ons om duidelijk te maken via dit forum, via mails naar de politieke partijen, via Febiac en Touring en vooral in het stemhokje, dat we hier niet mee akkoord zijn.

            Crombez en co vragen niet liever dan dat onze aandacht wordt afgeleid van de belastingverhoging naar een soort van klassenstrijd.
            _____
            Last edited by ; 28/01/2012, 03:20.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
              In dat vodje wat ze voor wet willen laten doorgaan, staat ook iets dat de bedragen die de "genieter" betaalt aan de "verstrekker", mogen afgetrokken worden van het VAA...

              Sommigen onder ons hebben zo bijvoorbeeld zelf privé bijbetaald voor een optie die niet voorzien was in het leasebudget...

              Stel nu dat je een contract opstelt waarin je de auto afkoopt van de BVBA, met een soort van lening dus. Dit kan natuurlijk enkel als de auto ingeschreven is op naam van de zaak.

              Je neemt dat bedrag dan gelijk aan de VAA, maar voor de dure auto's zit je toch aan 18% van de nieuwwaarde per jaar... Voor een 2e hands, die dus meestal al maar 50% waard was van de nieuwwaarde, ben je'r dan na een jaar of zo'n 2 jaar vanaf, want de waarde is dan boekhoudkundig (en op de markt) weer sterk gezakt... Dan heb je GEEN VAA betaald, maar wel de auto betaald... Dan is de auto van jou privé, en kan je'm dus ook privé verder verkopen...

              OK je moet het geld dan ophoesten (of op RC boeken, en bij verkoop de RC tekorten delgen), maar di ripoff krijgt niks...

              Of mis ik iets ?

              Je kan ook een factuur aan jezelf uitschrijven en die weigeren te betalen.
              Zo'n beetje als een metser die een scheve muur komt metsen, dat betaal je toch ook niet?!
              Nu merk je bv dat de kleur toch niet was zoals ze die voorgesteld hadden en die scheur in de zetel werd ook niet vermeld (of in jouw geval gaan de deuren verkeerd open)
              Je zaak wordt dan wel op die inkomst belast maar voor de rest zit je met een openstaand factuur.
              Persoonlijk zou ik het niet doen maar er zijn er die het doen...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                t probleem is, als uw vennootschap hem huurt... dan is het de vennootschap die hem mag gebruiken, en niet jij als prive persoon.. m.a.w. het verandert niks aan de zaak, je blijft met VAA zitten als je er toch prive mee rijdt.. zelfs al is hij uw eigendom.
                klopt dus dat blijft hetzelfde als de auto in de zaak laten, MAAR je kan wel elke maand een mooi bedrag uit je firma halen. Op geen tijd is die wagen privé afbetaald, nadien recupereer je de VAA.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
                  Op een paar van de vele puntjes die hier ter sprake komen mijn bemerkingen:
                  • De regeltjes veranderen te pas en te onpas, hoe kan ik als goede huisvader mijn financiën deftig beheren!
                    • Helemaal mee eens, ongehoord maar...
                    • Feit is echter dat men 200milj wil van de bedrijfswagens, als men overgangsmaatregelen inlast dan lopen ze heel wat geld mis. En dan zou men nog hogere meer structurele aanpassingen invoeren om aan het geld te komen. Zouden we daar beter van worden? Nu is er nog een (water)kans dat we volgend jaar (als ons wagenpark aangepast is) terug iets minder betalen. (Maar dan veranderen ze de regeltjes natuurlijk weer).
                  Niet mee eens: parameters die in de oude formule zaten waren afstand woon-werk en CO2 uitstoot. Die parameters waren gekend en daar kon 'de goede huisvader' rekening mee houden. Als overgangsmaatregel kon men dus een eenvoudige vermenigvuldigingsfactor invoeren die ervoor zorgt dat ze aan die 200 miljoen komen, bijvoorbeeld bestaande VAA * 1,5. Voor nieuw aangekochte wagens geldt de nieuwe formule zoals ze nu is omdat je daar bij je aankoop rekening mee kan houden. Het kan toch ook niet om er bijvoorbeeld je KW, de lengte van je auto of het aantal gezinsleden (want ja, meer gezinsleden = meer voordeel) tussen te stoppen zonder overgangsmaatregel. Waarom de catalogusprijs dan wel?
                  [List][*]Dure wagens worden veel te veel belast en onbetaalbaar.
                  • Mee eens, met bemerkingen
                  • Feit is dat duurdere wagens meestal ook hogere CO2 hebben. Dat CO2 een sterke factor is kan ik inkomen, we moeten dringen milieu bewuster worden (noem me maar een wereldverbeteraar). De auto-industrie moet sneller en grondiger veranderen. En zelf vandaag zijn er al nieuwe technologieën, alleen jammer dat de lievelingsmerken van de Belg hierin achterlopen.
                  • Deze twee (CO2 en waarde van de wagen) met elkaar vermenigvuldigen is echter niet meer serieus en ruikt inderdaad jalousie. Zeker doordat ik bij de waardbepaling al een sociale correctie in acht genomen heb.
                  Een regeling voor nieuwe wagens zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren op basis van CO2*ecoscore, ipv. CO2*catalogusprijs. In een klap worden milieuvriendelijke auto's veel interessanter en worden dieselrijders afgestraft. Wie het zich kan permitteren kan dan ook een duurdere milieuvriendelijke auto kiezen (Tesla bijvoorbeeld), waar iedereen beter van wordt.
                  Eigenlijk vind ik die hele CO2 maar gezever, want het gaat erover hoeveel men werkelijk uitstoot, niet hoeveel men in theorie zou kunnen uitstoten. Waarom dan geen formule nemen op basis van de verbruikte brandstof, een jaarlijks verbruik dus dat toch gekend is omdat elk bedrijf dat al inbrengt als kost.

                  Comment


                  • Voor 5 a 10k per jaar vaa, koopt ge u beter een app dat je verhuurt. Huur + vaa dat je uitspaart en in de lening steekt brengt meer op.

                    Volgende belasting op huur ... En veel geklaag dat zelfstandige de woningprijzen doen stijgen en dat wonen onbetaalbaar is, wanna bet?
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dav1d Bekijk Berichten
                      binnenkort misschien de vleestaks


                      kan er iemand mij een vergelijkend overzicht geven van wie hoeveel co2 uitstoot? (industrie, auto's, huishoudens, ...)
                      ik ben eens curieus voor hoeveel onze auto's verantwoordelijk zijn voor de totale co2 uitstoot.... Zou er niet van stomstaan dat het maar een fractie is...
                      [ATTACH]85617[/ATTACH]

                      Bron: IEA statistics 2011 version

                      Comment


                      • Hmmm ik wil zeker geen spelbreker zijn en ik vind die VAA regeling ook op niets trekken maar toch ben ik van mening dat velen het hier niet snappen... Snappen is misschien verkeerd, ik zal het woord accepteren gebruiken...

                        Zoals ik eerder gepost heb, is de VAA slechts een symptoom van het gezwel 'meer uitgeven, dan er binnenkomt' van vadertje staat (post http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=3822. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommigen dit niet willen aanvaarden.

                        Aanvaarden dat 99,2% van de bevolking (en jezelf dus incluis) zijn broeksriem zal moeten aantrekken is inderdaad niet zo evident en zal meerdere weken/maanden nodig hebben zodat iedereen die er onderhevig aan is, dit uiteindelijk zal aanvaarden... Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen voorstaander van dergelijke maatregelen, maar ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat de kloof tussen arm en rijk de laatste decennia 'virtueel' is dichtgemaakt. Hiermee bedoel ik dat er een grote middenklasse is die in principe de laatste jaren 'boven hun stand' leeft... Deze virtuele 'rijke klasse zal met dergelijke maatregelen zoals VAA en binnenkort nog wel andere aanpassingen, weer volledig verdwijnen. Mijn vrouw werkt in de bank en als zij zegt dat 99% van de mensen niet meer (kunnen) sparen, dan zegt dit bij mij genoeg. Iedereen heeft wel nagenoeg alles wat zijn hartje begeerd; een flatscreen, ps3, verschillende kids, één of meerdere wagens, internet, digitale tv, 2 tot 4 keer op congé per jaar, mooie kleren en noem maar op. Niet dat dit niet mag, maar het is gewoon een feit dat je deze stand van leven enkel in leven kunt houden door kredietsystemen... Als ik de 'boekskes' in de bus krijg, dan moet ik verdorie gaan zoeken wat die tv kost als ik hem gewoon ga halen en betalen. Overal zie ik x bedrag maal zoveel maanden... Waarom denk je dat ze dit doen? Stel dat ik een tv wens te kopen dan moet ik x termijn sparen om dat bepaald bedrag vrij te maken. Heb ik eenmaal dit bedrag dan is het op en kan ik opnieuw sparen voor het volgende. MAAR stel dat je op krediet koopt dan kan ik met die bv 600 euro dat ik spaar per maand, wel veel dingen kopen/permitteren. Hier 40 euro (laptop), daar 30 euro (tv) en nog eens 50 euro (frigo) etc...

                        Uiteraard heeft op die manier iederen alles wat zijn hartje begeerd, maar in mijn mening is dit niet 'natuurlijk'. Vandaar ook de vele financiele problemen indien het inkomen (of 1 van de 2 inkomens in een gezin) wegvalt.

                        Naar mijn idee moet er gewoon een mentaliteitsverandering komen bij de mensen zodat ze eindelijk eens gaan beseffen dat ze de laatste jaren teveel luxe op een te korte termijn in huis gehaald hebben.

                        Bij de wagens is het volgens mij net hetzelfde: hoeveel mensen kopen een wagen die in principe te hoog gegrepen is voor hun budget? Hiermee bedoel ik niet dat ze hem niet kunnen betalen, maar dat er bijna geen reserve meer overblijft. Het is gewoon ook een feit dat een wagen in vele gevallen een 'lustobject' is waar de autoliefhebber in de meeste gevallen meer met emotie koopt dan met zijn gezond verstand.

                        Ik denk dat iedereen die een beetje gezond verstand heeft wel zal beamen dat auto's één van de meest verlieslatende aankopen zijn die er zijn. Plaats 1: gokken Plaats 2: drank en vrouwen Plaats 3: de auto. (om nu maar een symbomische top 3 op te maken)

                        Met uitzondering van oldtimers en classics die dan weeral als investering kunnen beschouwd worden, maar 99% verliest al 12% van zodra je de garage met je nieuwe platen buiten rijdt

                        Een slimme aankoop is een auto dus zeker niet...

                        Een emotionele? Zeker en vast wel (camionnetten en vracht buiten beschouwing uiteraard).

                        Aanpassingen zoals deze VAA zijn gewoon een harde pil om te slikken voor de grote doelgroep die 'emotioneel' kiest. Of het nu uit liefhebberij, rijplezier of voor de overburen is. Zoals gezegd het is hard maar de kloof tussen arm en rijk zal opnieuw opengaan en diegenen die er nu (mezelf incluis) tussen zitten zullen ofwel serieus 'minder hun goesting volgen' of 'hun nog meer pijn' doen om hun huidige luxe te garanderen.

                        Uiteraard zullen er ook zijn die alles kunnen betalen indien nodig, maar dit gewoon de staat niet 'gunnen'. Maar ik denk dat dit toch een serieuze minderheid is die dan wel een pak meer geld heeft dan jan en alleman, maar toch niet bij de 0,8% zit. Zit je wel in de 0,8% dan lig je van deze zware VAA aanpassing ook niet wakker want cru gezegd die x aantal duizend euro per jaar aan VAA is peanuts in deze vermogensgroep.

                        Ikzelf heb al vrede genomen met de realiteit dat sommige wagens die haalbaar waren voor mij, helaas geschrapt zijn. Ik wil wel een leuke auto, maar ik ga daar niet voor werken of er andere dingen voor laten. (met werken bedoel ik uiteraard 'niet mijn volledige pré aan uitgeven' ;-)
                        Maw ik zal 'trachten' altijd in een bepaald budget niet emotioneel, maar rationeel te kopen.

                        Ik heb al dikwijls gezegd: iedereen kan bij wijze van spreken een porsche of een m3 kopen, als je maar hard genoeg werkt en spaart. MAAR het zijn enkel echt kapitaalkrachtige mensen die dergelijke wagens als daily gebruiken. Hier ga je dus de volgende maanden serieus de appels uit de bomen zien vallen. Alle dikke SUV's, M3'kes, Porschkes etc... Van de grote groep 'virtuele rijken' gaan er dus een hele hoop (spijtig genoeg) moeten constateren dat ook zij hun broekriem zullen moeten aantrekken, en dus 'afschuiven' naar de gewone middenklasse. Dit is zeer spijtig en hard, maar in mijn ogen is dit de spijkerharde realiteit waar we door moeten... Ik hoop en gun dat iedereen in alle tevredenheid nog van zijn autohobby zal kunnen blijven genieten, maar ik vrees ervoor.

                        Aan de kant blijven schreeuwen van" ja dit en dat is niet eerlijk" is een natuurlijke reactie, maar zal dra vervangen worden door 'acceptatie'.
                        Volgens mij duwen ze er alles gewoon door (omdat ze moeten om geld op te halen) en of er nu stakingen of protesten komen, zal de zaak niet veranderen. (zie stakingen in het verleden). Uiteraard hoop ik dat ze tegenvallende resultaten halen (minder opbrengsten dan geschat, oftewel meer verliezen in btw en de sector zelf) maar tot dan, zal je helaas moeten plooien en volgen...
                        Last edited by ; 27/01/2012, 22:33.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                          Hmmm ik wil zeker geen spelbreker zijn en ik vind die VAA regeling ook op niets trekken maar toch ben ik van mening dat velen het hier niet snappen... Snappen is misschien verkeerd, ik zal het woord accepteren gebruiken...

                          Zoals ik eerder gepost heb, is de VAA slechts een symptoom van het gezwel 'meer uitgeven, dan er binnenkomt' van vadertje staat (post http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=3822. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommigen dit niet willen aanvaarden.

                          Aanvaarden dat 99,2% van de bevolking (en jezelf dus incluis) zijn broeksriem zal moeten aantrekken is inderdaad niet zo evident en zal meerdere weken/maanden nodig hebben zodat iedereen die er onderhevig aan is, dit uiteindelijk zal aanvaarden... Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen voorstaander van dergelijke maatregelen, maar ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat de kloof tussen arm en rijk de laatste decennia 'virtueel' is dichtgemaakt. Hiermee bedoel ik dat er een grote middenklasse is die in principe de laatste jaren 'boven hun stand' leeft... Deze virtuele 'rijke klasse zal met dergelijke maatregelen zoals VAA en binnenkort nog wel andere aanpassingen, weer volledig verdwijnen. Mijn vrouw werkt in de bank en als zij zegt dat 99% van de mensen niet meer (kunnen) sparen, dan zegt dit bij mij genoeg. Iedereen heeft wel nagenoeg alles wat zijn hartje begeerd; een flatscreen, ps3, verschillende kids, één of meerdere wagens, internet, digitale tv, 2 tot 4 keer op congé per jaar, mooie kleren en noem maar op. Niet dat dit niet mag, maar het is gewoon een feit dat je deze stand van leven enkel in leven kunt houden door kredietsystemen... Als ik de 'boekskes' in de bus krijg, dan moet ik verdorie gaan zoeken wat die tv kost als ik hem gewoon ga halen en betalen. Overal zie ik x bedrag maal zoveel maanden... Waarom denk je dat ze dit doen? Stel dat ik een tv wens te kopen dan moet ik x termijn sparen om dat bepaald bedrag vrij te maken. Heb ik eenmaal dit bedrag dan is het op en kan ik opnieuw sparen voor het volgende. MAAR stel dat je op krediet koopt dan kan ik met die bv 600 euro dat ik spaar per maand, wel veel dingen kopen/permitteren. Hier 40 euro (laptop), daar 30 euro (tv) en nog eens 50 euro (frigo) etc...

                          Uiteraard heeft op die manier iederen alles wat zijn hartje begeerd, maar in mijn mening is dit niet 'natuurlijk'. Vandaar ook de vele financiele problemen indien het inkomen (of 1 van de 2 inkomens in een gezin) wegvalt.

                          Naar mijn idee moet er gewoon een mentaliteitsverandering komen bij de mensen zodat ze eindelijk eens gaan beseffen dat ze de laatste jaren teveel luxe op een te korte termijn in huis gehaald hebben.

                          Bij de wagens is het volgens mij net hetzelfde: hoeveel mensen kopen een wagen die in principe te hoog gegrepen is voor hun budget? Hiermee bedoel ik niet dat ze hem niet kunnen betalen, maar dat er bijna geen reserve meer overblijft. Het is gewoon ook een feit dat een wagen in vele gevallen een 'lustobject' is waar de autoliefhebber in de meeste gevallen meer met emotie koopt dan met zijn gezond verstand.

                          Ik denk dat iedereen die een beetje gezond verstand heeft wel zal beamen dat auto's één van de meest verlieslatende aankopen zijn die er zijn. Plaats 1: gokken Plaats 2: drank en vrouwen Plaats 3: de auto. (om nu maar een symbomische top 3 op te maken)

                          Met uitzondering van oldtimers en classics die dan weeral als investering kunnen beschouwd worden, maar 99% verliest al 12% van zodra je de garage met je nieuwe platen buiten rijdt

                          Een slimme aankoop is een auto dus zeker niet...

                          Een emotionele? Zeker en vast wel (camionnetten en vracht buiten beschouwing uiteraard).

                          Aanpassingen zoals deze VAA zijn gewoon een harde pil om te slikken voor de grote doelgroep die 'emotioneel' kiest. Of het nu uit liefhebberij, rijplezier of voor de overburen is. Zoals gezegd het is hard maar de kloof tussen arm en rijk zal opnieuw opengaan en diegenen die er nu (mezelf incluis) tussen zitten zullen ofwel serieus 'minder hun goesting volgen' of 'hun nog meer pijn' doen om hun huidige luxe te garanderen.

                          Uiteraard zullen er ook zijn die alles kunnen betalen indien nodig, maar dit gewoon de staat niet 'gunnen'. Maar ik denk dat dit toch een serieuze minderheid is die dan wel een pak meer geld heeft dan jan en alleman, maar toch niet bij de 0,8% zit. Zit je wel in de 0,8% dan lig je van deze zware VAA aanpassing ook niet wakker want cru gezegd die x aantal duizend euro per jaar aan VAA is peanuts in deze vermogensgroep.

                          Ikzelf heb al vrede genomen met de realiteit dat sommige wagens die haalbaar waren voor mij, helaas geschrapt zijn. Ik wil wel een leuke auto, maar ik ga daar niet voor werken of er andere dingen voor laten.
                          Maw ik zal 'trachten' altijd in een bepaald budget niet emotioneel, maar rationeel te kopen.

                          Ik heb al dikwijls gezegd: iedereen kan bij wijze van spreken een porsche of een m3 kopen, als je maar hard genoeg werkt en spaart. MAAR het zijn enkel echt kapitaalkrachtige mensen die dergelijke wagens als daily gebruiken. Hier ga je dus de volgende maanden serieus de appels uit de bomen zien vallen. Alle dikke SUV's, M3'kes, Porschkes etc... Van de grote groep 'virtuele rijken' gaan er dus een hele hoop (spijtig genoeg) moeten constateren dat ook zij hun broekriem zullen moeten aantrekken, en dus 'afschuiven' naar de gewone middenklasse. Dit is zeer spijtig en hard, maar in mijn ogen is dit de spijkerharde realiteit waar we door moeten... Ik hoop en gun dat iedereen in alle tevredenheid nog van zijn autohobby zal kunnen blijven genieten, maar ik vrees ervoor.
                          Touché. Mooi verwoord, Krikke.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            Denk dat ik mijn M3 toch beter prive had gekocht

                            En om die bv volgend jaar prive over te kopen is ook niet echt een optie aangezien de BIV dan zoveel hoger ligt

                            Kwil u zeker niet op de tenen trappen, maar de M3 waar je naar verwijst heb je net gekocht... (want je twijfelde voor een nieuwe 335i)... 2/3 weken geleden wist je toch al wat je te wachten ging staan indien je voor de M3 zou kiezen? (toch maar beter niet het 'hart' gevolgd, maar je verstand?)

                            Comment


                            • Krikke, Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Denk je dat iedereen die hier zit te klagen boven zijn stand leeft?

                              Ik ga belast worden op 1400 euro per maand (Ik zal dus 700/maand moeten betalen ), ik kan dat ook
                              betalen maar ik weiger gewoon om dat te doen. Vergeet niet dat die wagen al betaald is door de zaak, Daarvoor heb ik moeten werken. Voor elke cent heb ik arbeid geleverd en daar heeft niemand mij ook maar enige subsidie voor gegeven (en verwacht ik natuurlijk ook niet)
                              Die wagen verbruikt meer en mijn jaarlijkse wegentaks ligt ook al hoger dan gemiddeld. Aanvaard ik en klaag ik niet over.
                              Maar wat wel pikt: Op 4jaar tijd moet ik rond de 32000 euro betalen aan belastingen. Sorry maar daar kan ik andere dingen mee doen.

                              Sommigen zijn er nog erger aan toe en sommigen daarvan gaan dat ook niet meer kunnen betalen. Hadden ze toen geweten wat ze nu weten dan hadden ze die wagen nooit gekocht.

                              Hadden ze die VAA 100 of 150 euro duurder gemaakt dan zat niemand hier ook te klagen. That's it.

                              Comment


                              • Hoe zou het gaan als ik een auto op de zaak koop en hem bijvoorbeeld op papier VERHUUR aan particulieren tegen een bepaalde prijs? (zou passen binnen de activiteiten van de zaak) Zoals je bijvoorbeeld een ferrari voor een dag kan huren bij bepaalde bedrijven...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                  [ATTACH]85617[/ATTACH]

                                  Bron: IEA statistics 2011 version

                                  Hey bedankt om dit op te zoeken.
                                  Blijkt dat we dus voor 23% verantwoordelijk zijn maar blijkbaar het makkelijkst te raken...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                    Hey bedankt om dit op te zoeken.
                                    Blijkt dat we dus voor 23% verantwoordelijk zijn maar blijkbaar het makkelijkst te raken...
                                    in belgie, of nog beter vlaanderen is dat een heel andere taart (industrie ++++)...maar dat speelt in feite geen rol, de bol is rond natuurlijk

                                    en denk nou niet dat de industrie met rust gelaten wordt, die moeten...in europa althans, ook serjeuze inspanningen doen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tdv Bekijk Berichten
                                      Hoe zou het gaan als ik een auto op de zaak koop en hem bijvoorbeeld op papier VERHUUR aan particulieren tegen een bepaalde prijs? (zou passen binnen de activiteiten van de zaak) Zoals je bijvoorbeeld een ferrari voor een dag kan huren bij bepaalde bedrijven...
                                      De fiscus kennende gaat die je een paar dagen in het oog houden. Ziet die jou er 1keer mee rijden en kan die bewijzen dat het prive was dan heb je het vlaggen.

                                      Wij kennen iemand die ook zei dat hij zijn wagen niet prive gebruikte en werd op de parking van een grootwarenhuis aangesproken door een controleur...Om je maar een idee te geven hoe gedreven ze zijn.

                                      Anders zouden we dat toch allemaal beginnen doen, nee?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                        Krikke, Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Denk je dat iedereen die hier zit te klagen boven zijn stand leeft?

                                        Ik ga belast worden op 1400 euro per maand (Ik zal dus 700/maand moeten betalen ), ik kan dat ook
                                        betalen maar ik weiger gewoon om dat te doen. Vergeet niet dat die wagen al betaald is door de zaak, Daarvoor heb ik moeten werken. Voor elke cent heb ik arbeid geleverd en daar heeft niemand mij ook maar enige subsidie voor gegeven (en verwacht ik natuurlijk ook niet)
                                        Die wagen verbruikt meer en mijn jaarlijkse wegentaks ligt ook al hoger dan gemiddeld. Aanvaard ik en klaag ik niet over.
                                        Maar wat wel pikt: Op 4jaar tijd moet ik rond de 32000 euro betalen aan belastingen. Sorry maar daar kan ik andere dingen mee doen.

                                        Sommigen zijn er nog erger aan toe en sommigen daarvan gaan dat ook niet meer kunnen betalen. Hadden ze toen geweten wat ze nu weten dan hadden ze die wagen nooit gekocht.

                                        Hadden ze die VAA 100 of 150 euro duurder gemaakt dan zat niemand hier ook te klagen. That's it.
                                        Dav1d, nee dat wil ik zeker niet bewijzen... ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen het met minder gaat moeten doen. Of dat nu fair is of niet. Het is gewoon zo punt. Denk je dat ik graag betaal? (ben ook zelfstandige). Denk je dat ik het leuk vindt dat ze de regels tijdens het spel aanpassen (als je dus nog x maanden moet afleggen voor je wagen die je een tijd geleden gekocht hebt)? Ik probeer alleen maar te zeggen dat 100% van de reacties die je hier leest gegrond zijn, maar er geen fuck aan gaan verhelpen dat je TOCH gaat moeten betalen of inkrimpen. Maw wij als (normale werkende mensen die dus nog niet 'binnen zijn' gaan spijtig genoeg moeten inleveren in onze luxe.)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                          Hey bedankt om dit op te zoeken.
                                          Blijkt dat we dus voor 23% verantwoordelijk zijn maar blijkbaar het makkelijkst te raken...
                                          De industrie en elektriciteitsproductie moet ook grote inspanningen leveren hoor. Wees gerust.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X