Oorspronkelijk geplaatst door daniell
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Weet ge, ze zijn daar in Brussel nog niet klaar met mij hoor
Kijk wie geeft er nu voor mijn bus 30.000€?? Ik hoef deze echt niet te verkopen en dat doe ik in wezen ook niet, ik ben zaakvoerder van mijn eigen vennootschap hoor dus van wie is die bus dan!
En of ik dan veel of weinig met die bus rijdt maakt niet uit ze is van de zaak
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenVanaf maandag verkoop ik mijn 33j oude bus aan mijn vennootschap voor 30.000€ en ga daar mee rijden, de ficus moet dan wel de officiele cataloogprijs hanteren vanuit 1978 dus een €8.500 nieuw en daar zal ik Vaa op gaan betalen
De bus bezit ik privé en heb deze volledig gerestaureerd, dus de waarde is correct!
Indien de regering nu zegt dat ze enkel voor gaan op de cataloogprijs van de wagen ook al is hij tweedehands wel dan haal ik 30.000€ uit mijn vennootschap die mij privé toekomt en niet belastbaar is!!
Ik haal dus 30.000€ uit mijn vennootschap die normaal mee in de winst zit en op belast word en nu is dit voor het bedrijf een investering en gaat van mijn winst af!
Ik ga met die oude bus rondrijden en word dan belast op een voertuig met destijds een cataloogprijs van circa 8.500€ en dit tot 70% herleid Correct of niet ??
Uploaded with ImageShack.us
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenWeet ge, ze zijn daar in Brussel nog niet klaar met mij hoor
Kijk wie geeft er nu voor mijn bus 30.000€?? Ik hoef deze echt niet te verkopen en dat doe ik in wezen ook niet, ik ben zaakvoerder van mijn eigen vennootschap hoor dus van wie is die bus dan!
En of ik dan veel of weinig met die bus rijdt maakt niet uit ze is van de zaak
.
ik ben ook op de uitkijk, een Golf 1 GTI zegt mij wel iets
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door marc1 Bekijk Berichtenzoals hier veel mensen al hebben aangegeven , we zullen het met minder moeten doen . Ik en mijn vennoot hebben bijdoe huidige wagens verkocht (co 2 was 198 en cataloog prijs 43400 € ) en dus plots voor twee wagens een hoger VAA . Hen naar autosalon geweest en verschillende wagens gedaan en gezien dat er plaats genoeg in was (ben 2 meter ) ....een skoda superb was kwa preis al niet slecht maar het interieur vond ik eigenlijk oer saai , tot ik plots op de stand van peugeot kwam en me in een 508 sw plaatste .....grote wagen binnenin en een heel fijn interieur en heb al heel wat testen gelezen en heb er ook 2 besteld .....besparing van rond de 4000 € voor de 2 wagens (ook als men het verbruik rekening houd) al bij al dus een wagen full option , 163 pk automaat . Dus kwa inleveren valt het dus eigenlijk nog mee ...tis wel geen BMW of Audi ....maar ben er van overtuigd dat hij heel dicht in de buurt komt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenWas zelf ook aangenaam verrast door de Peugeot 508, zeker ook de RXH. Geen Audi of BMW maar ze hebben precies wel de bedoeling om er ooit te geraken, als je de nieuwe modellen bekijkt van de laatste jaren....Gun ze nog wat tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door marc1 Bekijk BerichtenAlleen was de RXH 10000€ duurder en dat was van goede te veel dus ! maar inderdaad knappe wagen en kost rap 10000 € minder dan een audi
Als ik naar de site ga, zie ik: 508 RXH vanaf 42.280€ incl btw. Daar hebt ge toch ook al nen mooie audi voor.
Comment
-
Efkes freewheelen.
Persoon x is bedrijfsleider in 2 vennootschappen.
Vanuit ven A krijgt hij een (dure) auto ter beschikking waarvoor er VAA is.
Voor ven B maakt hij gebruik van eigen privé wagen waar een kilometervergoeding voor kan aangerekend worden.
De auto van ven A heeft een VAA van 10k (waardoor ong 400 à 500 prive moet opgehoest worden) en voor ven B rijdt de persoon ongev. 20.000 k per jaar. Wat neerkomt op een kost (ongeveer) van ven B aan persoon X van 500 E/maand.
Met dit bedrag kan dan een gedeelte VAA betaald worden van wagen 1.
Zodoende kan de kost van de duurste auto gedragen worden door de vennootschap terwijl privé de kost zit van de goedkoopste.
Is dit te hoopvol?
Wel de bedenking natuurlijk dat wagen uit privé geen wrak mag zijn, moet een beetje realistisch zijn hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenWaar haal je die cijfers van 10k minder dan een audi?
Als ik naar de site ga, zie ik: 508 RXH vanaf 42.280€ incl btw. Daar hebt ge toch ook al nen mooie audi voor.
In ieder geval, ik ben ook voor de charmes van de 508 gevallen, heb gisteren een GT SW perla nera bestelt. Levering half maart. VAA direct meer dan 60% naar beneden en toch een prachtige wagen. Ben tevreden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenWaar haal je die cijfers van 10k minder dan een audi?
je moet die 508 rhx meer vergelijken met een A4 allroad hybride die niet bestaat. Ik heb eens geconfigureerd en die Peugeot kan je krijgen voor 46000 full option (maar dan werkelijk bijna alles) en het "instapmodel" van 42000 is eigenlijk al supervolledig uitgerust. VAA is 2600 euro voor het eerste jaar en je zal na 5 jaar eindigen op 1800 euro. Bij gelijkaardige opties en motorisatie is die Audi een stuk duurder en een stuk meer co2 waardoor een veel hogere VAA. Ik denk eerlijk gezegd dat Peugeot er een hoop van zal verkopen aan zelfstandigen die niet gehecht zijn aan de Duitse badge.Last edited by freegeek; 28/01/2012, 19:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenBij Audi ook 14 a 15% korting ? En die RXH is echt zeer goed uitgerust en is een hybride, heeft Audi (nog) niet.
In ieder geval, ik ben ook voor de charmes van de 508 gevallen, heb gisteren een GT SW perla nera bestelt. Levering half maart. VAA direct meer dan 60% naar beneden en toch een prachtige wagen. Ben tevreden.
proficiat met de aankoop!!!!Last edited by freegeek; 28/01/2012, 18:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichtenja, maar geen met 200 pk, vierwielaandrijving en bijna full option en met een co2 van 106
je moet die 508 rxh meer vergelijken met een A4 allroad hybride die niet bestaat. Ik heb eens geconfigureerd en die Peugeot kan je krijgen voor 46000 full option (maar dan werkelijk bijna alles) en het "instapmodel" van 42000 is eigenlijk al supervolledig uitgerust. VAA is 2600 euro voor het eerste jaar en je zal na 5 jaar eindigen op 1800 euro. Bij gelijkaardige opties en motorisatie is die Audi een stuk duurder en een stuk meer co2 waardoor een veel hogere VAA. Ik denk eerlijk gezegd dat Peugeot er een hoop van zal verkopen aan zelfstandigen die niet gehecht zijn aan de Duitse badge.
Miljaar hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DVW Bekijk BerichtenEfkes freewheelen.
Persoon x is bedrijfsleider in 2 vennootschappen.
Vanuit ven A krijgt hij een (dure) auto ter beschikking waarvoor er VAA is.
Voor ven B maakt hij gebruik van eigen privé wagen waar een kilometervergoeding voor kan aangerekend worden.
De auto van ven A heeft een VAA van 10k (waardoor ong 400 à 500 prive moet opgehoest worden) en voor ven B rijdt de persoon ongev. 20.000 k per jaar. Wat neerkomt op een kost (ongeveer) van ven B aan persoon X van 500 E/maand.
Met dit bedrag kan dan een gedeelte VAA betaald worden van wagen 1.
Zodoende kan de kost van de duurste auto gedragen worden door de vennootschap terwijl privé de kost zit van de goedkoopste.
Is dit te hoopvol?
Wel de bedenking natuurlijk dat wagen uit privé geen wrak mag zijn, moet een beetje realistisch zijn hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenDeze morgen toch gaan zien naar nen allroad (dehands). Machtig mooi machine, maar de VAA komt op 5300€ nu dit jaar, na half het jaar op 5000€ . Is een serieuze tweestrijd, want de prijs is ook wel in orde.
Miljaar hé.
Mocht ik vandaag een nieuwe wagen moeten kopen dan is dat mijn nieuwe firmasletLast edited by freegeek; 28/01/2012, 19:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenInderdaad, is -6% voor elk volledig jaar dat de auto is ingeschreven.
Vb auto van 3/2009 van 50 k aangekocht in 2/2011 voor 40 k VAA vanaf 1/6 = 50 k - 18%
Of. =50 k. - 6%
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk BerichtenAls ik dit goe lees " Betreft cataloguswaarde die particulier zou betalen bij eerste inverkeersstelling" :
een particulier krijgt ook korting & packs.
hierbij officiële versie :
...Derhalve heeft de regering beslist om een bijkomende definitie in te voegen namelijk, in alle andere gevallen dan bij verwerving in nieuwe staat is de cataloguswaarde de catalogusprijs van het voertuig in nieuwe staat bij verkoop aan een particulier, inclusief opties, BTW en zonder rekening te houden met enige korting. Bij aankoop van een tweedehandswagen zal bovendien sneller een catalogus met de oorspronkelijke prijs bij verkoop in nieuwe staat worden teruggevonden dan een kopie van de oorspronkelijke factuur....
Comment
-
[quote=Jokke_vlo;4824253]Deze nacht was het te veel, ik zelf heb een beslissing genomen. Ik denk dat ik dit ook gerust openbaar mag zetten daar ik juist probeer om goed te doen.
Beste ik kan U perfect volgen!
Ik hoop dat U naast dit forum onze/uw problematiek ook bij de kabinetten van Financien , Binnelandse zaken en aan onze premier zelf hebt aangekaart.
Deze kleine zelfstandige alvast wel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk BerichtenIs dat op de 1 ste inschrijving van de wagen of telt het pas vanaf het jaar dat je hemzelf hebt ingeschreven?
Vb auto van 3/2009 van 50 k aangekocht in 2/2011 voor 40 k VAA vanaf 1/6 = 50 k - 18%
Of. =50 k. - 6%
De basis voor het berekenen van het voordeel is steeds de cataloguswaarde. Na twaalf maanden zal het voordeel nog slechts 94 procent bedragen. Elk jaar gaat er nog eens zes procent af, maar het voordeel kan niet onder de 70 procent zakken en nooit lager zijn dan 1200 euro.
Comment
Comment