Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [quote=Janneman9940;4824483]
    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Deze nacht was het te veel, ik zelf heb een beslissing genomen. Ik denk dat ik dit ook gerust openbaar mag zetten daar ik juist probeer om goed te doen.



    Beste ik kan U perfect volgen!

    Ik hoop dat U naast dit forum onze/uw problematiek ook bij de kabinetten van Financien , Binnelandse zaken en aan onze premier zelf hebt aangekaart.

    Deze kleine zelfstandige alvast wel!
    Wil je dan ook even openbaar de contactgegevens van al deze bloedzuigers even publiceren zodat we allen dezelfde stappen kunnen ondernemen ?
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

    Comment


    • Respect Jokkevlo !
      Ik hoop dat de fiscus dit aanvaardt.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk Berichten
        hier heb ik m'n bedenkingen dus bij...

        nu jah... ik ga een ander z'n rekening niet maken
        Zeg gerust je bedenkingen. Als deze onderbouwd zijn zal ik me niet beledigd voelen.

        Ik zou natuurlijk mijn brutoloon kunnen optrekken om mijn VAA te betalen, maar het is al hoog genoeg, zit sowieso aan 50% belastingen als ik dit doe, en hoewel ik een autoliefhebber ben, ben ik toch ook (soms) een rationeel mens .
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
          Is dat op de 1 ste inschrijving van de wagen of telt het pas vanaf het jaar dat je hemzelf hebt ingeschreven?
          Vb auto van 3/2009 van 50 k aangekocht in 2/2011 voor 40 k VAA vanaf 1/6 = 50 k - 18%
          Of. =50 k. - 6%
          Op de 1ste inschrijving.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
            Wel, ik zit met 't zelfde probleem. Ik heb privé een auto, en doe eigenlijk nauwelijks privé KM...
            Ik had onlangs al gevraagd in dit topic op welke manier het mogelijk is om met KM-registratie het VAA te vermijden. In NL kan dit perfect, dus waarom in BE niet ?

            Maar ja, bedrijfsleiders zijn allemaal fraudeurs natuurlijk...
            Als je niet van plan bent om "te doen alsof" je er niet privé rondrijdt dan stel ik voor om gewoon je controleur hierbij te betrekken.

            Dit lijkt gek maar toch. Spreek met je controleur en vraag wat je kan doen om je binnen de mogelijkheden geen problemen te krijgen.

            Controleurs zijn ook maar mensen en heus niet allemaal rotzakken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Op de 1ste inschrijving.
              Merci Charles, want op www.dailybits.be update 25/1 staat " te tellen vanaf jouw inschrijvingsbewijs! "
              maar vond hier nergens een bevestiging van,vandaar mijn vraag

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ocram Bekijk Berichten
                Als je niet van plan bent om "te doen alsof" je er niet privé rondrijdt dan stel ik voor om gewoon je controleur hierbij te betrekken.

                Dit lijkt gek maar toch. Spreek met je controleur en vraag wat je kan doen om je binnen de mogelijkheden geen problemen te krijgen.

                Controleurs zijn ook maar mensen en heus niet allemaal rotzakken.
                Is idd een goed idee. Het beste bewijs dat je het eerlijk meent.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                Comment


                • Die controleur zal je nooit op papier duidelijk ja of nee zeggen. En vooral niet vergeten dat er enorme interpretatie mogelijkheden en verschillen zijn !
                  Een menselijke die aanvoelt dat je een goed en correct huisvader bent of een rotzak. Het is een enorm verschil. Het is niet de wet die het verschil maakt maar de interpretatie van de fiscus/controleur. Heb met beide types ervaring ik schiet dus niet zomaar op elke controleur zoals je ook niet elke zelfstandige als fraudeur kan zien.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Deze nacht was het te veel, ik zelf heb een beslissing genomen. Ik denk dat ik dit ook gerust openbaar mag zetten daar ik juist probeer om goed te doen.
                    Om toch elke mogelijke zweem van foefelen te vermijden en ook een aanslag op mijn prive inkomen heb ik mijn beslissing op papier gezet voor de boekhouding en raad gevraagd aan zowel mijn advocaat als bedrijfsrevisor.

                    Een aantal zullen schieten op mijne kop een ander aantal omdat ik weiger te foefelen. Wel ik ben zo een domme ondernemer die niet wens te foefelen hoewel ik een aantal controleurs over de vloer krijg (met rechtzaken tot gevolg) die dat PROBEREN te beweren.

                    Ik heb 68 mensen in dienst en rijd morgen met een VW Polo omdat ik de gezondheid van mijn bedrijf uiterst belangrijk vind. Ik had me graag aangepast aan de nieuwe wetgeving, maar die TIJD krijgen we niet eens en in mijn geval riskeerde ik te veel om als "verdacht" te worden bestempeld.

                    Om gezond te blijven heb ik nu dus mensen in dienst die MEER verdienen dan ik en ik rijd met de KLEINSTE wagen van de firma. De auto's van mijn medewerkers afnemen om zelf mee te rijden en hun de Polo geven zal me niet lukken.......een auto bijkopen zou getuigen van niet realistisch management.


                    Geachte Meester xxxx,
                    Geachte Prof. xxx,

                    Dagen en nachten ben ik bezig met hoe ik in godsnaam de problematiek op mijn VAA privé moet oplossen. Deze nacht heb ik, samen met mijn vriendin, de hele nacht opgezeten en nagedacht hoe dit opgelost dient te worden.
                    Elke manier om dit op te lossen is de dag erna weer te niet gedaan. Oorspronkelijk dacht ik een tweedehands wagen te kopen op de firma, maar ook daar is de wetgeving wederom aangepast.
                    De wagen die de firma me aanbood, gekocht aan 107.000 euro wordt nu ook plots getaxeerd op de nieuwprijs cataloog van +/-154.900 euro-12% waar dit vorige week nog 107 000 was en ik een occasie wagen van 50.000 wou kopen.

                    Mijn loon is al jaren zeer bescheiden, de firma wagens waren dat ook. Na 15 jaar keihard zwoegen kreeg ik deze mooie wagen, die trouwens uiterlijk nog zeer bescheiden is, en misschien niet ongepast voor een bedrijfsleider van een bedrijf dat honderdduizenden euro’s belastingen betaalt.

                    Mijn loon staat op geen enkele manier toe om dit onwaarschijnlijk hoge VAA van 21.031 euro te financieren. Het verkopen van de wagen met ONMIDDELIJKE ingang leek me dus de juiste optie.

                    Maar daar komt de kat op de koord. De wagen staat te koop op de grootste internationale website (mobile.de). Bijgevoegd een screenshot van de gemiddelde prijzen voor auto’s van hetzelfde jaar en model ook .
                    Hierbij ook de link (en screenshot) van mijn eigen wagen. .................
                    Handelaars in België geven al helemaal niets voor de wagen en zulke wagen te koop zetten op de Belgische sites is een lokmiddel voor criminelen.
                    Tot nogtoe kreeg ik niet 1 bod of telefoon.
                    De garages geven me 40.000 tot 45.000 euro voor de wagen.

                    Zowel de baas van xxxx, yyyyyyyy, als de fiscus gaan nooit aannemen dat ik een wagen die in juli gekocht werd vandaag nog 50.000 – 60.000 euro kost. Bovendien riskeer ik als afgevaardigd bestuurder door bv de Heer yyyyyy zeer sterk aangevochten worden. Ik kan aan een Zwitser deze situatie onmogelijk uitleggen, dat weet de Heer bbbbbb perfect, denk ik.

                    En dan zwijgen we nog over het gigantisch financieel verlies en de nutteloos betaalde biv !

                    Na een hele nacht woelen en nadenken ben ik dan ook verplicht een radicale beslissing te nemen, die bovendien nog een extra wagen kost (de Polo) die de firma anders kon verkopen.

                    Ik denk dat we, ook naar de Zwitserse mede aandeelhouder toe en om hier privé niet aan ten onder te gaan, maar 1 WETTELIJK correcte oplossing hebben die vrij staat van elke mogelijke “verdachtmaking”.

                    De wagen blijft op het bedrijf staan en wordt, mits een logboek, enkel en alleen aangewend voor representaties die ik doe voor xxxxxx.
                    Ik wil dan ook graag onderstrepen dat ik weiger ook maar 1 km te doen voor privé gebruik en radicaal kies om me, minstens voorlopig, met een andere wagen te registreren.

                    Hierbij zijn er een aantal problemen.
                    - De kosten van de wagen blijven lopen
                    - De zaken gaan door de economische crisis een pak minder, de broeksriem aanhalen is dus noodzakelijk.
                    - De stalling van de wagen is een probleem (we hebben enorme last van marters die de leidingen stuk knagen, het verhuren van mijn garage thuis voor stalling, wat een logische oplossing zou zijn, riskeert me ook weer “verdacht” te maken. Ik weet echt niet wat we hier moeten doen. Hem midden tussen de producten in het bedrijf zetten lijkt me dus een de enige, hetzij ridicule, oplossing om ook hier weer niet verdacht te maken. Ik kan dat marter verhaal perfect aantonen, we hebben hier al vele kosten door moeten maken voor auto’s die al eens overnachten op onze parking.

                    Door dit alles zal ik op maandagochtend de km stand van de wagen opnemen en een logboek, in Excel bijhouden. Deze auto zal dus geen auto meer zijn op mijn naam maar een “represenatie” auto voor de firma tot zijn afschrijfwaarde in overeenstemming is met de marktprijs en hij “onverdacht” kan verkocht worden.

                    Mijn nieuwe bedrijfswagen zal vanaf maandag de VW Polo zijn van de juist afgevloeide (door de ecnomische crisis) heer CCCCC zijn.

                    Langs deze weg wil ik zowel juridisch als fiscaal bekijken of ik hiermee GEEN ENKEL fiscaal, noch juridisch risico loop en de zaak, waar ik verantwoordelijk voor ben, niet in financiële problemen kan brengen.
                    Privé kan ik ook geen risico lopen omdat ik dit VAA ONMOGELIJK kan financieren met mijn netto inkomen.

                    Mag ik vragen aan te geven of dit dan ook juridisch (xxxxx) als fiscaal (de heer xxxxxxxx) in orde is.

                    Deze mail zal toegevoegd worden aan onze boekhouding teneinde onze beslissing en het ingewonnen advies te staven.


                    Tenslotte wil ik opmerken dat het vandaag voor een bedrijfsleider een ONMOGELIJKE taak wordt om de wetgeving te volgen, begrijpen zonder constant in een gevaren zone te zitten en financieel ondergraven te worden, de rechtsonzekerheid is zo groot dat goed ondernemen simpelweg onmogelijk wordt.


                    Met vriendelijke groeten,
                    Noblesse oblige, mais pas toujours.
                    Dit verdient respect, en terecht.

                    Comment


                    • De leasemaatschappij Leaseplan is tevreden met de allerlaatste aanpassing. 'Het is een kleine afzwakking van de belasting en er is duidelijkheid over tweedehandswagens', zegt business development manager Gerry Van Aken.



                      Toch iemand die tevreden is

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten

                        Zowel Inifinity als Lexus zijn geen re-badged auto's.
                        toch wel , worden in het thuisland verkocht als toyota
                        van infinity ben ik echter niet zeker
                        1991 Audi S2 coupe
                        2001 AUDI RS4 b5 imola

                        Comment


                        • Iemand enig idee hoe ik erachter kom welke opties op mijn wagen zitten? Wagen is 2de hands -import uit D- en heb dus de oorspronkelijke aankoopfactuur niet... Evidente dingen zie ik zelf wel, maar een aantal zaken zijn toch niet zo evident (en sterk afhankelijk van je autokennis). Bijvoorbeeld:
                          - heeft het ding een sportonderstel of niet - hij veert harder dan mijn vorige maar dat was een ander merk :-) ?
                          - Een "actief stuur" (ja als ik eraan draai bewegen de wielen actief :-) ?
                          - Een sportstuur - moet ik opzoeken hoe dat eruit ziet?
                          - Het interieur heeft donkere inzetstukken, maar zijn het die namaak houten van 200 of die echte van 450 euro?
                          - Automatische niveauregeling - zal er eens een zak cement inkappen terwijl ik er met de meetlat bijsta om te zien hoe hij zakt?
                          - Bochtverlichting - aaah dus dat is een feature en toch geen kapot mistlicht :-)?
                          - Verzwaarde accu - hmm tricky zelf gewogen op 16,7 kg :-)?
                          - detectie en automatische noodstop voor voetgangers - dit ga ik morgenvoormiddag testen...

                          Effe serieus: Alleen een autokenner met een ZEE van tijd kan dit reconstrueren volgens mij, en men kan toch niet verwachten van de doorsnee eigenaar?

                          Dus mijn vraag: heeft de constructeur een register/databank waar dat makkelijk opgevraagd kan worden? Want anders wordt het een soep en moet ik dringend op cursus automechanica om te vermijden dat ik zonder het weet belastingen ontduik ... Of omgekeerd: ik ken ook mensen die zweren dat ze een lederen interieur hebben (hen wijsgemaakt door een sluwe verkoper) - terwijl het imitatie is (en dus te veel VAA gaat gerekend worden).

                          Dus: weet er iemand of dit makkelijk opgevraagd kan worden (hoe doet men dit in NL bij bv importwagens)??
                          Last edited by lexe; 29/01/2012, 03:57.

                          Comment


                          • Bij wagens van VAG staan alle optiecode bvb vooraan in het instructieboekje. Bij andere merken zal er ook ongetwijfeld een manier zijn om alle opties te achterhalen zoals bvb op chassisnummer. Even contact opnemen met de dealer en je weet het zo.

                            Comment


                            • [quote=MaXX99;4824500]
                              Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten

                              Wil je dan ook even openbaar de contactgegevens van al deze bloedzuigers even publiceren zodat we allen dezelfde stappen kunnen ondernemen ?

                              Hierbij lijst en adressen van de federale regering



                              Ze zullen uw mail met open armen ontvangen...
                              Last edited by ; 29/01/2012, 10:57.

                              Comment


                              • Als je nu een 5 jaar oude auto uit duitsland koopt is vanaf 1 mei het vaa dan op 100% of 70% daar het nu pas de eerste inschrijving in belgie is?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  Die controleur zal je nooit op papier duidelijk ja of nee zeggen. En vooral niet vergeten dat er enorme interpretatie mogelijkheden en verschillen zijn !
                                  Een menselijke die aanvoelt dat je een goed en correct huisvader bent of een rotzak. Het is een enorm verschil. Het is niet de wet die het verschil maakt maar de interpretatie van de fiscus/controleur. Heb met beide types ervaring ik schiet dus niet zomaar op elke controleur zoals je ook niet elke zelfstandige als fraudeur kan zien.

                                  Jokke, eens de wetten gepubliceerd zijn, stap zelf naar de fiscus en vraag een ruling aan van de rulingcommissie. Daar spreken ze zich uit over de aanvaardbaarheid van je plannen. Daar krijg je ja of nee.

                                  Alle structuren met belangrijke impact worden op die manier geregeld, net om te vermijden wat je beschrijft: een interpretatie van een controleur op een gegeven moment.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                    Waar haal je die cijfers van 10k minder dan een audi?
                                    Als ik naar de site ga, zie ik: 508 RXH vanaf 42.280€ incl btw. Daar hebt ge toch ook al nen mooie audi voor.
                                    Das het hybride model ! Heb een 508sw 163 pk) full option (kon niet meer optie's bij nemen ) en deze kost netto 32000 € .....denk dat dit bij audi een stukje meer zal zijn , voor een A4 zelf wat toch een stuk kleiner is .

                                    Comment


                                    • ik zou eens willen weten hoeveel berichten autozone / autoscout24 nu meer heeft sinds de invoering van de nieuw wetten
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                        ik zou eens willen weten hoeveel berichten autozone / autoscout24 nu meer heeft sinds de invoering van de nieuw wetten
                                        je zal het wel merken binnenkort op al die autotransporters op de A12.
                                        Ipv allemaal oude benzen en jappen vol met matrassen. Allemaal "luxe"voertuigen vol matrassen


                                        Begin mij soms af te vragen of ik mezelf nu achterlijk moet beginnen vinden als ik zeg dat ik nog altijd op zelfstandige basis wil beginnen werken
                                        Last edited by BlueSkyraider; 29/01/2012, 11:50.
                                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                                        www.carfac.be "Driving on experience"

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                          Begin mij soms af te vragen of ik mezelf nu achterlijk moet beginnen vinden als ik zeg dat ik nog altijd op zelfstandige basis wil beginnen werken
                                          kan een zelfstandige dan niet succesvol ondernemen in een VW Passat?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X