Oorspronkelijk geplaatst door Dak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichtenheb het niet gezien, maar als hij over zoiets sprak is het wel het gevolg van een TE GROOT verschil tussen rijk en arm, en NIET omdat ge VAA moet betalen (op een wagen die je aftrekt van de belastingen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenAls al die oude ondernemers dan in het buitenland zitten kunnen hier de jonge gemotiveerde ondernemers het zaakje overnemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk BerichtenAmai zeg, is nen Audi dan zo goe da ze ervoor zouden verhuizen om maar niet aan de buitenwereld te moeten tonen da ze met een Peugeot'ke rijden?
De nieuwe VAA-regels hebben 2 perverse effecten: ten eerste knalt de belasting bij velen met een normale auto makkelijk 200% omhoog, en daarenboven doe je jezelf nog eens financieel een slechte zaak aan door die kar dan nog eens langer dan 4 jaar te houden. De overheid wilt dat je consumeert, en wilt er stevig op verdienen.
En daarom maakt het sommigen niet meer uit of het een Audi of Peugeot is, maar dat ze niet naar de pijpen van een gretige staat willen dansen die met hun geld gaat lopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slug Bekijk BerichtenToon me hier eens 1 constructieve post ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenBetaald verlof? Da's ook een voordeel he?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk BerichtenIronisch genoeg vergroot de kloof tussen rijk en arm alleen maar aangezien de nieuwe VAA regel alleen de middenklasse treft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet is niet enkel voor die wagen, maar het is wel alweer iets wat het duurder maakt.
Wij hebben 30 werknemers, en de dag dat ze allemaal aanwezig zijn zijn geteld op een jaar. De mentaliteit en motivatie van de arbeiders is ook niet meer wat het geweest is. Als ze 's morgens een keutel hebben vastzitten in hun poep komen ze niet werken. En als ze geen meerwaarde zijn voor het bedrijf en de sfeer verzieken tov andere werknemers die wel hun best doen, dan kost het nog een hoop geld om ze uit het bedrijf te krijgen.
Onze bedienden zijn al bij mij aankloppen om hun loon te laten stijgen omdat ze meer gaan moeten betalen voor hun firmawagen.
Ook wordt het elke dag moeilijker om concurrentieel te zijn tov andere landen. Sinds de crisis zijn de marges veel lager. Kijk maar naar de stijging van faillisementen.
Daarbovenop moet je veel alerter zijn voor diefstal. Kijk maar wat er tegenwoordig wordt ingebroken. Bij ons hebben ze tijdens de plaatsingsfase 250 zonnepanelen gestolen.
We zijn een industrieterrein aan het ontwikkelen. Vorige week belt ons iemand van de Voka dat er een Europese Richtlijn gaat komen over een bepaalde kikker. Als die op je terrein wordt gevonden, dan kan je een nieuwe bouwvergunning wel vergeten.
Onze buren wilden een uitbreiding doen van hun bedrijf met een bijkomende tewerkstelling van 25 mensen. Op 100m van ons bedrijventerrein staan een aantal zonevreemde woningen. In één van deze woningen woont een 'groene'. Na deze aanvraag is 'm overal rond het terrein zwarte vlaggen gaan hangen en is 'm een petitie begonnen. Die petitie werd getekend door mensen die op 50km van hier wonen en die hoogstwaarschijnlijk niet weten over welk bedrijf het gaat. Deze firma heeft nog nooit de milieuwetgeving overtreden en is gelegen op een industriezone Klasse 1. Toch werd z'n aanvraag geweigerd.
Daar kan ik dus allemaal verschrikkelijk kwaad van worden. In Oost-Europa en China heb je die miserie allemaal niet. Daar kan een ondernemer z'n ding doen en brengt het ook op. Hier in België kan niets meer...
Wij zijn nu derde generatie in onze bedrijf. We hebben het geluk dat de vorige generaties goed zaken hebben gedaan en ervoor gezorgd hebben dat we een mooie reserve hebben. Moesten we die niet gehad hebben, dan hadden we ook al gestaan in de lijst van de falingen.
In plaats van ervoor te zorgen dat de loonkost wat zou dalen gaan ze ons nog meer belasten? En waar gaat er bespaard worden? Ik weet het niet alleszins.
Nu gaan ze ons ook met de firmawagens privé belasten voor iets wat voordien niet zoveel belast werd. Ja, voor velen is dat de spreekwoordelijke druppel....
En nee je hebt geen BMW nodig om als bedrijfsleider te functioneren. Dat gaat in fiat cinquecento evengoed. Dat is het punt volgens mij ook niet.
De grootste vraag voor mij is: Wat levert dit op aan de schatkist??? In mijn ogen resulteert deze beslissing enkel in inkomstenverlies... Dus wat is het volgende wat ze gaan belasten???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenIk ben al van jongsaf sterk onder de indruk van mensen die kunnen uitleggen wat een ander exact bedoelt, zonder te weten over wie het gaat en/of hen zelfs te moeten horen spreken. Impressive!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk BerichtenALs het voorstel van afgelopen week goedgekeurd wordt (hopelijk niet)
In hoeverre is het realistisch dat hier nog iets zal aan veranderen?
Zijn er nog van die "hoorzittingen" gepland?
En wat is het gewicht van Federauto en Touring en dergelijke? Wegen die werkelijk op de besluitvorming? Persoonlijk denk (vrees) ik van niet.
Ik zou stilaan graag eens weten waar we nu écht aan toe zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk denk er ook zo over. Wij nemen elke dag beslissingen en risico's om ervoor te zorgen dat meerder mensen (onze arbeiders en bedienden) iedere dag een loon krijgen. Lukt dit niet, dat ben je gewoon failliet en kan je van nul opnieuw beginnen. Een arbeider die z'n werk verliest die kan gaan stempelen. Als een zelfstandige geen werk heeft, dan heeft 'm ook geen inkomen. Een arbeider kan gaan stempelen. Als een zelfstandige door omstandigheden zijn werkzaamheden niet kan uitvoeren, ik denk dan bijvoorbeeld aan vriesweer in de bouwsector, dan heeft 'm geen inkomen. De arbeiders daarentegen kunnen gaan stempelen. Als een zelfstandige ernistig ziek wordt, dan is het niet zo eenvoudig om je bedrijf te laten overleven. Een arbeider die ziek wordt kan op de ziekenkas gaan en hoeft zich geen zorgen te taken over z'n taak in het bedrijf. En zo kunnen we nog wel wat dingen opsommen...
Wel pakken ze ons op de wat duurdere auto waarmee we rijden. Wraakroepend zeg ik u...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenDeze zin vind ik het grappigst :
Na twaalf maanden zal het voordeel nog slechts 94 procent bedragen. Elk jaar gaat er nog eens zes procent af
.....We werden genoodzaakt om deze wet te verduidelijken omdat er vastgesteld werd dat er constructies opgezet werden om deze belasting te ontwijken. De nu genomen beslissing is zelfs voordeliger voor de burger.
.....
bron ministerie van Finaniën
Gedeeltelijk correct doch helemaal niet voor de "eerlijke" tweedehandsmarkt van vraag en aanbod. Laat dat nu de markt zijn waar ik steeds opzoek ga naar een recente tweedehandswagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEen Audi of Peugeot is het probleem niet. Het probleem is dat wat nog een aanvaardbare auto was, plots word beloond met het feit dat als je die kar 7 jaar wil houden in plaats van om de 3 jaar een nieuwe kar, de overheid ervan uit begint te gaan dat je privé voordeel daaruit meer is dan wat de auto waard is. Een auto van meer dan 4 jaar op je zaak houden wordt dan duurder privé dan een 4 jaar oude gewoon privé kopen. En dan heb ik het nog niet eens over het verschil dat je kan maken door een kilometervergoeding uit te keren.
De nieuwe VAA-regels hebben 2 perverse effecten: ten eerste knalt de belasting bij velen met een normale auto makkelijk 200% omhoog, en daarenboven doe je jezelf nog eens financieel een slechte zaak aan door die kar dan nog eens langer dan 4 jaar te houden. De overheid wilt dat je consumeert, en wilt er stevig op verdienen.
En daarom maakt het sommigen niet meer uit of het een Audi of Peugeot is, maar dat ze niet naar de pijpen van een gretige staat willen dansen die met hun geld gaat lopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenAlles heeft zijn voor -en nadelen, maar op het einde zijn we allemaal gejost
Als ik dit hier allemaal lees, dan is het duidelijk wat België nodig heeft. Da's geen Di Rupo of De Wever, maar een Mozes: een pippo die jullie allemaal uit het Egypte van de 21ste eeuw gaat wegleiden, weg van de fiscale en sociale slavernij.
Gezien we als Belgen het er natuurlijk niet zullen over eens geraken wat het Beloofde Land is, stel ik gewoon voor onze eigentijds versie van de diaspora te organiseren.
Ik ben al weg. Wie volgt ?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Had de overheid nu bv beslist om de bestaande regelgeving van 5000 en 7500km per jaar licht aan te passen door bv de taksen erop 20% te verhogen, niemand had het gemerkt... Diegenen met een gewone kar moesten dan 120 ipv 100 euro betalen, diegenen met een groot lelijk ding 600 ipv 500... Niemand had het gemerkt, iedereen had zijn Porsche gehouden. Maar wat zou dat gegeven hebben aan inkomsten?
Wel, als ik uit mijn duim zuig dat alle bedrijfswageneigenaars 55€ extra per maand zouden moeten ophoesten, en dat er 300000 bedrijfswagens zijn, kom je al aan de gewenste 200 miljoen per jaar...
Maar door nu de catalogusprijs erin te betrekken, schrik je iedereen met een kar van meer dan 30K af, wat betekent dat de inkomsten moeten komen uit het merendeel van de karren van 30k en minder, en 160g CO2 en minder. En die groep auto's gaat amper 6,5€ per maand omhoog. Met hier en daar nog een idioot die zijn dure kar houd, zullen de inkomsten nog niet eens genoeg zijn om het verlies aan BTW-inkomsten op dure wagens bij te passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenDus, als ik het goed begrijp wordt het vaa van onze Phaeton 3.0 tdi van 5 jaar oud die aangekocht werd voor 35000 maar een nieuwprijs (cataloguswaarde) had van 102000 nu berekend op basis van (102000*0.7)= 71400 of meer dan het dubbele van wat we hebben betaald??
WTF?
Dit slaat toch helemaal nergens op?
vraag het anders eens aan deze man
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHad de overheid nu bv beslist om de bestaande regelgeving van 5000 en 7500km per jaar licht aan te passen door bv de taksen erop 20% te verhogen, niemand had het gemerkt... Diegenen met een gewone kar moesten dan 120 ipv 100 euro betalen, diegenen met een groot lelijk ding 600 ipv 500... Niemand had het gemerkt, iedereen had zijn Porsche gehouden. Maar wat zou dat gegeven hebben aan inkomsten?
Wel, als ik uit mijn duim zuig dat alle bedrijfswageneigenaars 55€ extra per maand zouden moeten ophoesten, en dat er 300000 bedrijfswagens zijn, kom je al aan de gewenste 200 miljoen per jaar...
Maar door nu de catalogusprijs erin te betrekken, schrik je iedereen met een kar van meer dan 30K af, wat betekent dat de inkomsten moeten komen uit het merendeel van de karren van 30k en minder, en 160g CO2 en minder. En die groep auto's gaat amper 6,5€ per maand omhoog. Met hier en daar nog een idioot die zijn dure kar houd, zullen de inkomsten nog niet eens genoeg zijn om het verlies aan BTW-inkomsten op dure wagens bij te passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
En dan iedereen apart die versturen naar steven.vanackere@ckfin.minfin.be?
Zou al een mooie stap in de goeie richting kunnen zijn.
Edit:
WTF
Eén dag staken kost de Belgische economie om en bij de 200 miljoen euro of 18€/belg. Dat blijkt uit onze berekeningen.
Het meest recente nieuws uit België en het buitenland, economie en geld, cultuur, sport en lifestyle. Lees online de krant en DS Avond.
En daarmee hebben we de oplossing: we betalen allemaal 18€ bij (of iets meer voor diegene die geen auto hebben natuurlijk) en die 200 mio is direct weg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenZouden we niet beter hier nen mail samenstellen met wat er fout is aan het systeem en mss een voorstel doen van een nieuwe formule?
En dan iedereen apart die versturen naar steven.vanackere@ckfin.minfin.be?
Zou al een mooie stap in de goeie richting kunnen zijn.
Edit:
WTF
Eén dag staken kost de Belgische economie om en bij de 200 miljoen euro of 18€/belg. Dat blijkt uit onze berekeningen.
Het meest recente nieuws uit België en het buitenland, economie en geld, cultuur, sport en lifestyle. Lees online de krant en DS Avond.
En daarmee hebben we de oplossing: we betalen allemaal 18€ bij (of iets meer voor diegene die geen auto hebben natuurlijk) en die 200 mio is direct weg!
Comment
Comment