Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenHey, mijnen besten, ik heb het hier eerder al gezet: je hebt een minderwaardigheidscomplex. Daardoor lees je niet wat er staat, maar wat je denkt dat er staat. Mijn zin was gemeend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk BerichtenDat dacht ik ook. Heb ik dan verkeerd gereageerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenDenk dat er moet afgestapt worden om die 6% waarde te nemen als waarde daling van de auto.
Uw benzine, verzekering, ... zit daar ook in in die VAA hé.
Maar pas op, snap niet waarom die 70% er moet zijn.
De leasing maatschappijen zijn blij met zo een regel, "oimdat er nu duidelijkheid is over de 2dehandswagens".
Nee, omdat ze zelf ook wel weten dat dat alleen meer de aankoop van nieuwe wagens te goed doet!
Versie 1: Het milieu. Alles moet groener. Alles voor moeder natuur! SUV's zijn foei foei foei!
Versie 2: We hebben 200 miljoen nodig.
Versie 3: "Weh sij-neh er iene keslaakt omeh tuitelijk cheit te keven aaneh teh liessienk maatskappijen".
't is maar wat een mens wil geloven hé.
Omdat deze regeling oneerlijk is resulteert dit bijvoorbeeld in: hier komt een lichte vracht van 28k nieuw ipv van een personenwagen van 80k nieuw.
Wie wordt hier beter van? Mijn eigen vennootschap en ikzelf.
Wie verliest? De staat (5x zelfs - minder accijnzen, minder taks, minder btw, minder verworpen onkosten, ja zelfs minder VAA), verzekeringsmaatschappijen (goedkopere auto en minder lang omnium nodig), leasing of bank (heb ze zelfs totaal niet meer nodig), autodealer en importeur, bandenboer. En op den duur ook al hun werknemers.My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenHerformuleer je zin dan eens, en leg uit wat 'hieraan' betekent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk BerichtenMen heeft mij hier al voor van alles verweten wat ik zeker niet ben (of jij nu persoonlijk één van hen bent zou ik moeten nakijken). Uw bevestigen dat ik een goed betoog schreef vond ik dus zeer positief. En deze bevestiging was voor mijn dan ook een bewijs van hoe ongefundeerd de vorige verwijten waren. Maar we gaan hier ferm of topic. Straks moet ik naar de psycholoog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichtenhier komt een lichte vracht van 28k nieuw ipv van een personenwagen van 80k nieuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk zou het heel graag ook willen doen, maar eerlijk... Als je 80k gewoon bent, is alles in de prijsklasse van 28k bagger, behalve als je voor een beetje meer geld een 1-reeks Sport kiest.My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenZouden we niet beter hier nen mail samenstellen met wat er fout is aan het systeem en mss een voorstel doen van een nieuwe formule?
En dan iedereen apart die versturen naar steven.vanackere@ckfin.minfin.be?
Zou al een mooie stap in de goeie richting kunnen zijn.
Edit:
WTF
Eén dag staken kost de Belgische economie om en bij de 200 miljoen euro of 18€/belg. Dat blijkt uit onze berekeningen.
Het meest recente nieuws uit België en het buitenland, economie en geld, cultuur, sport en lifestyle. Lees online de krant en DS Avond.
En daarmee hebben we de oplossing: we betalen allemaal 18€ bij (of iets meer voor diegene die geen auto hebben natuurlijk) en die 200 mio is direct weg!
Ik broed al enkele dagen op een brief incluis een paar getuigenissen van dit forum. Andere bestemmelingen worden kranten, VLD, federauto, Unizo, etc...
(PS ik worstel nog met een poll die ik ging opzetten, zou goed zijn ineens de effecten van hun beleid mee te kunnen sturen). Wordt vervolgd....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk zou het heel graag ook willen doen, maar eerlijk... Als je 80k gewoon bent, is alles in de prijsklasse van 28k bagger, behalve als je voor een beetje meer geld een 1-reeks Sport kiest.
Maar ja, we zullen moeten méér moeten betalen. En dat zien we niet zitten, dat het gemakkelijk geld is voor de overheid, waar wij als zelfstandige toch niet véél zullen zien.
Ze zouden een verschil moeten maken tussen werknemer met auto, of zelfstandige met auto.
Mijn droom auto is einde dze maand daar (UK) => wel besteld voor al dze wijzigingen. Maar toch ga ik het mij nie laten ( voor het moment => misschien na een paar jaar herzien )
Hopelijk komt de nieuwe biv er op 1 maart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenNa een hele reeks beemers (330cd, 520d touring, X5, 745d, 325d cabrio) zie ik als een klein kind uit naar de nieuwe Megane RS. De volgende aankoop zou de eerste geweest zijn van prijsklasse 80k, de vorige karren waren 40 à 60k. Bagger is het echt niet voor mij
Enige eigenschap aan die 1M dat echt klote is, een tank van met moeite 50lU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenNa een hele reeks beemers (330cd, 520d touring, X5, 745d, 325d cabrio) zie ik als een klein kind uit naar de nieuwe Megane RS. De volgende aankoop zou de eerste geweest zijn van prijsklasse 80k, de vorige karren waren 40 à 60k. Bagger is het echt niet voor mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenZouden we niet beter hier nen mail samenstellen met wat er fout is aan het systeem en mss een voorstel doen van een nieuwe formule?
Hoe dan ook, de te hoge VAA op dure wagens (met relatief hoog CO2) verminderen zou dan gepaard gaan met VAA verhogingen voor de goedkopere wagens wat de rode regering nooit kan aanvaarden.
Ik lees hier regelmatig het voorstel om gewoon de oude VAA met een factor te verhogen. Maar is het rechtvaardig dat een auto van 25K en 140gr evenveel belast wordt als een wagen van 50k en 140gr?
Mij lijkt het logisch dat de VAA bestaat uit twee delen: Deels uit de waarde en deels uit een CO2 bedrag (die dan de kosten representateerd: oa verbruik). De twee moeten echter opgeteld worden (en niet vermenigvuldigd). Maar door de hoge aankoop kost zouden Elektrische en Hybride wagen dan weer niet gestimuleerd worden waar men politiek duidelijk voor gekozen heeft. Voordeel van het optellen van de twee factoren zou zijn dat je een realistischer waarde kunt kleven op de wagen (met tweedehands aankopen in het achterhoofd), terwijl de CO2 factor de overige kosten voorstelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenDenk dat er moet afgestapt worden om die 6% waarde te nemen als waarde daling van de auto.
Uw benzine, verzekering, ... zit daar ook in in die VAA hé.
Maar pas op, snap niet waarom die 70% er moet zijn.
De leasing maatschappijen zijn blij met zo een regel, "oimdat er nu duidelijkheid is over de 2dehandswagens".
Nee, omdat ze zelf ook wel weten dat dat alleen meer de aankoop van nieuwe wagens te goed doet!
'k ben nog steeds aan het wachten op een antwoord van het kabinet ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenNog 2 jaar wachten en dan is hij er.
Comment
-
Bedenking.
Wanneer ik zonder bijdrage met een auto rijd, die niet van mij is, maar van een vriend:
En die auto is eigendom van mijn vriend privé, dan betaal ik uiteraard geen VAA.
Als die auto eigendom is van een vennootschap van een vriend, en ik ben daar niet de zaakvoerder, noch een werknemer, maar ik heb toch dat voertuig ter beschikking, is er dan VAA? Waarom word ik belast voor het aanwenden van -niet mijn- gelden voor de aankoop van dat voertuig?
Idem VAA woning. Wat als je in een woning woont van een buitenlandse vennootschap?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenNog 2 jaar wachten en dan is hij er.
Een sportkar van de zaak wordt nooit meer betaalbaar, dat is een illusie.My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenJaarlijks zullen ze het CO2 gedoe aanpassen, remember?
Een sportkar van de zaak wordt nooit meer betaalbaar, dat is een illusie.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
Comment