Oorspronkelijk geplaatst door The Swede
Bekijk Berichten
In uw voorbeeld zou het betekenen dat heel veel Luxemburgse bedrijven eigenlijk in het buitenland belastingen moeten betalen omdat de Luxemburgse markt zo klein is. Hetzelfde voor onze Belgische exportbedrijven. Veel Belgische bedrijven halen het merendeel van hun omzet in het buitenland, ze betalen hun belastingen toch in België en niet bijvoorbeeld in Duitsland. Hetzelfde voor online winkels, als ik iets koop op een Nederlandse site betaal ik toch een Nederlandse factuur en dat Nederlands bedrijf zal in Nederland belast worden voor die inkomsten.
Ik heb zelf een jaar in het Midden-Oosten gewerkt terwijl ik een Belgische vennootschap had. Volgens uw regel moest ik eigenlijk in Dubai belast worden. Ik zal toch eens passeren langs de belastingen met die 6 maanden regel want belastingen zijn een stukje lager in Dubai. Ik kan perfekt aantonen dat ik misschien 10 dagen in dat heel jaar in België was maar toch heb ik een vermoeden dat de belastingen eens goed gaan lachten met mijn 6 maanden regel
etc, etc
Comment