Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat wegenvignet vind ik een onozel idee... Het gaat meer kosten om te controleren dan dat het gaat opbrengen. Ik heb geen probleem om te betalen voor een schone parkeergarage of een deftige snelweg, maar wegenvignetten voor de betonrot die we hier hebben, dat is erover...

    Ik heb zelfs geen problemen met het betalen van de sociale zekering, want dat wordt toch aantoonbaar gebruikt waarvoor het geïnd wordt. Maar grappen zoals BIV, wegentaks of nu de belastingen extra door hogere VAA zijn pure zakkenrollerij, want de inkomsten worden helemaal niet aangewend voor wat ge geïnd werden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      • Senaat afschaffen;
      • Wegenvignet voor buitenlandse nummerplaten;
      • Degelijk en snel systeem voor het innen van boetes;
      • Betere fraude bestrijding;
      • Betere informatie-uitwisseling binnen de verschillende organen;
      • Staat afslanken;
      • Dop in tijd beperken;
      • Enkel naturaliseren en dop na taal examen en bewezen werk geschiedenis;
      • Kost van arbeid verminderen;
      • Regels om buitenlanders hier minder gemakkelijk te laten werken (van goedkope indiers tot poolse werkkrachten in de bouw )
      • Minder premies voor vanalles;
      • Stoppen met de gratis maatschappij;
      • De Lijn eens zwarte cijfers laten draaien, hetzelfde met de Post en met de NMBS (dekkingsgraad is 17% ofzo)
      • Kindergeld afschaffen voor kinderen die hier niet wonen;
      • Index afschaffen
      • Pensioenstelsels werknemers gelijkschakelen (en dus minder voor ambtenaren)
      • Samenvallende verkiezingen
      • BIV en rijtaks afschaffen, alles in benzine/diesel prijs steken

      Wat nog? Dan schrijf ik een mail naar verschillende partijen, curieus om te zien wat ze zullen antwoorden, ik post het hier wel dan
      Persoonlijk zou ik graag de eerste ziektedag afschaffen naar nederlands voorbeeld.
      Een dag thuisblijven (geen zin, kater......) zelf betalen. De volgende dag is teurg ziekenkas

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
        Toch blijf ik het gevoel hebben dat BDW al dan niet bewust rechts vlaanderen buiten de regering heeft gehouden zodat alles wat rood en/of waal is het daar voor het zeggen heeft. Ik vrees dat zij op federaal niveau nu ook bij het cordon horen. Als rechts Vlaanderen nog groeit zullen ze er de groenen bijhalen. Rare democratie. En als de vld als blauwe sossen bestempeld worden dan is het enige ware blauwe, federaal aanvaarde, alternatief de LDD...
        Als de LDD ooit groot genoeg zou worden, zouden ze ook rechtstreeks naar het cordon gaan. LDD is nog rechtser dan NVA op sommige gebieden.

        Let ook overigens op dat in het rechtse cordon zitten niet betekent dat ze mekaar kunnen vinden. VB scheelt erg veel van het NVA; waar het VB een erg nationalistische partij is richt de NVA zich erg veel op Europa als leidinggevende entiteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Als de LDD ooit groot genoeg zou worden, zouden ze ook rechtstreeks naar het cordon gaan. LDD is nog rechtser dan NVA op sommige gebieden.
          Toch denk ik dat LDD meer vrienden kan maken over de taalgrens. En dat is nu éénmaal belangrijk in dit land. Maar goed nu een paar hekele dossiers schijnbaar van de baan zijn (dank zij VLD ) kan NVA misschien ook makkelijker vrienden vinden.

          Ik wil dus geen enkele partij naar voren schuiven, ik brainstorm gewoon hardop.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            • Senaat afschaffen;
            • Wegenvignet voor buitenlandse nummerplaten;
            • Degelijk en snel systeem voor het innen van boetes;
            • Betere fraude bestrijding;
            • Betere informatie-uitwisseling binnen de verschillende organen;
            • Staat afslanken;
            • Dop in tijd beperken;
            • Enkel naturaliseren en dop na taal examen en bewezen werk geschiedenis;
            • Kost van arbeid verminderen;
            • Regels om buitenlanders hier minder gemakkelijk te laten werken (van goedkope indiers tot poolse werkkrachten in de bouw )
            • Minder premies voor vanalles;
            • Stoppen met de gratis maatschappij;
            • De Lijn eens zwarte cijfers laten draaien, hetzelfde met de Post en met de NMBS (dekkingsgraad is 17% ofzo)
            • Kindergeld afschaffen voor kinderen die hier niet wonen;
            • Index afschaffen
            • Pensioenstelsels werknemers gelijkschakelen (en dus minder voor ambtenaren)
            • Samenvallende verkiezingen
            • BIV en rijtaks afschaffen, alles in benzine/diesel prijs steken


            Wat nog? Dan schrijf ik een mail naar verschillende partijen, curieus om te zien wat ze zullen antwoorden, ik post het hier wel dan
            *Kindergeld beperken tot 3 of 4 kinderen.
            *Justitie hervormen (geen miljarden naar gebouwen die gebruikt worden voor gangsters te berechten).
            *Waarom moet een overheidsgebouw 10x meer kosten als in de privé?
            *De mutualiteit hervormen tot 1 grote mutualiteit (geen 6 verschillende kantoren huren in een kleine stad en dan nog bijna nooit open zijn).
            *Open boekhouding vakbond + transparante en openbare gemaakte subsidies. * Werkeloosheid uitkeringen laten uitbetalen door de hulpkas ipv de vakbond.
            *Een spaarbank oprichten (of een nu toch al staatsbank zoals Dexia hiernaar hervormen).
            *Loon ministers -30%
            *Investeren in eigen energie productie
            ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
              *Kindergeld beperken tot 3 of 4 kinderen.
              *Justitie hervormen (geen miljarden naar gebouwen die gebruikt worden voor gangsters te berechten).
              *Waarom moet een overheidsgebouw 10x meer kosten als in de privé?
              *De mutualiteit hervormen tot 1 grote mutualiteit (geen 6 verschillende kantoren huren in een kleine stad en dan nog bijna nooit open zijn).
              *Open boekhouding vakbond + transparante en openbare gemaakte subsidies. * Werkeloosheid uitkeringen laten uitbetalen door de hulpkas ipv de vakbond.
              *Een spaarbank oprichten (of een nu toch al staatsbank zoals Dexia hiernaar hervormen).
              *Loon ministers -30%
              *Investeren in eigen energie productie
              ...
              Nice Ice!
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                *Loon ministers -30%
                Ik snap niet dat zo veel mensen hier kritiek op hebben eerlijk gezegd.
                Feit is dat er te veel ministers zijn, maar te veel verdienen? Kijk dan is naar Singapore...
                Waarom zou een wijze mens (niet dat ze dat allemaal zijn) in de politiek stappen als die in privé 10x meer kan verdienen?
                Passie? Dan gaat ge lang mogen zoeken hoor.

                Comment


                • Als we terugplooien naar een situatie met ocharme 10 ministers voor heel België, dan mogen ze voor mijn part het dubbele verdienen. Maar we zitten met 4 regeringen (heb ik eentje vergeten?) met elk hun kabinetten, en een overheidsapparaat dat elk jaar aanzwelt van mensen die dan ook nog eens een interessanter pensioen scoren...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                    Ik snap niet dat zo veel mensen hier kritiek op hebben eerlijk gezegd.
                    Feit is dat er te veel ministers zijn, maar te veel verdienen? Kijk dan is naar Singapore...
                    Waarom zou een wijze mens (niet dat ze dat allemaal zijn) in de politiek stappen als die in privé 10x meer kan verdienen?
                    Passie? Dan gaat ge lang mogen zoeken hoor.
                    Ok hier heb je wel een punt. Ministers -60% :-D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Als we terugplooien naar een situatie met ocharme 10 ministers voor heel België, dan mogen ze voor mijn part het dubbele verdienen. Maar we zitten met 4 regeringen (heb ik eentje vergeten?) met elk hun kabinetten, en een overheidsapparaat dat elk jaar aanzwelt van mensen die dan ook nog eens een interessanter pensioen scoren...
                      idd, dat loon moet niet naar beneden maar het aantal ministers en kabinetten wel.

                      Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                      Comment


                      • vraagje ivm kilometerveroeding:
                        die 24000 fortfaitair, krijg je die zo ttz ook als je er minder doet? (domme vraag wellicht, België en gratis )

                        hoe bewijs je dat? komen ze dit echt controleren?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                          IK HEB GEEN DROMEN MEER MAAR WEL TWEE VRAGEN:

                          1) Worden ministers, staatsecretarissen, de adelzaadjes en/of hun chauffeurs ook belast op hun privégebruik ?

                          Zo nee:

                          2) Moeten de ministers, staatsecretarissen, de adelzaadjes en/of hun chauffeurs hun dure bolides aan het kantoor laten staan en hun "privéwagen" gebruiken om naar huis/paleis te gaan ?

                          Wie weet hier meer over ?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
                          Dat zijn dienstwagens, zijn daar niet onderhevig aan.
                          Indien je een manier kent om van je firmawagen om te toveren in een dienstwagen ben je verlost van de VAA
                          Soms wel en soms niet.
                          Wat ik weet van een 6-tal jaar terug was dat de legertop (toen een 50+ tal) aan generaals ELK een voertuig (type Opel cadett of Peugeot) terbeschikking hadden met 2 chauffeurs. Elke chauffeur werkte 2 weken waarna de andere zijn functie overnam. Naar gelang het al dan niet laat of vroeg ging worden/zijn kon de chauffeur met de dienstwagen naar huis, anders reed ie gewoon met zijn eigen voertuig terug.
                          Hier heeft toen zo ééntje gewerkt, totdat ik te weten kwam dat ie feitelijk in zijn legerfunctie rijverbod had wegens herhaaldelijk overdreven snelheid (hadden wij hier ook al een paar maal kunnen vaststellen). De symbolische druppel kwam er toen ie de voorruit van mijn wagen met een Jex-sponsje (groene kant) had gekuist. Was dus het begin van het einde.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                            Persoonlijk zou ik graag de eerste ziektedag afschaffen naar nederlands voorbeeld.
                            Een dag thuisblijven (geen zin, kater......) zelf betalen. De volgende dag is teurg ziekenkas

                            voila, we zijn terug op het punt wat ik enkele duizenden post geleden aan het zeggen was

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door cdc9999 Bekijk Berichten
                              vraagje ivm kilometerveroeding:
                              die 24000 fortfaitair, krijg je die zo ttz ook als je er minder doet? (domme vraag wellicht, België en gratis )

                              hoe bewijs je dat? komen ze dit echt controleren?
                              Ten eerste is het niet 24000 forfaitair, maar maximaal 24000 dat je in de bewezen beroepsonkosten kan inbrengen. Hier bestaat trouwens twijfel over, na enkele recente rechtspraken die dit limiet teniet deden.

                              Het forfaitaire verschillt sterk tussen werknemers en bedrijfsleiders:

                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                              Comment


                              • De Carensdag voor arbeiders dus.
                                Die is er toch nog altijd?
                                Dat toont meteen aan hoe weinig arbeiders zich in dit topic laten horen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • En het volgende staat te lezen op het belastingsportaal:

                                  Ondernemingen met leasingactiviteiten

                                  Hier blijft de huidige BIV regelgeving van toepassing....
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door nitroglycerine Bekijk Berichten
                                    Toch blijf ik het gevoel hebben dat BDW al dan niet bewust rechts vlaanderen buiten de regering heeft gehouden zodat alles wat rood en/of waal is het daar voor het zeggen heeft. Ik vrees dat zij op federaal niveau nu ook bij het cordon horen. Als rechts Vlaanderen nog groeit zullen ze er de groenen bijhalen. Rare democratie. En als de vld als blauwe sossen bestempeld worden dan is het enige ware blauwe, federaal aanvaarde, alternatief de LDD...
                                    Ik stem niet NVA, versta mij niet verkeerd. Maar met hetgeen ze ons nu lappen zou een protest stem (en dus wel nva) meer dan verdiend zijn
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door cdc9999 Bekijk Berichten
                                      vraagje ivm kilometerveroeding:
                                      die 24000 fortfaitair, krijg je die zo ttz ook als je er minder doet? (domme vraag wellicht, België en gratis )

                                      hoe bewijs je dat? komen ze dit echt controleren?
                                      die 24000 km is nergens wettelijk geregeld, als je kan bewijzen dat je 200000 werk km per jaar doet dan gaan ze dit moeten aanvaarden. Die 24000 km is gewoon een trigger die de inspectie "wakker" maakt, als je 50000 km inbrengt ga je bijna zeker controle krijgen, als je die kan bewijzen is er geen probleem. Je wil gewoon geen slapende honden wakker maken...

                                      En die 24000 km zijn niet forfaitair, moet je nog altijd bewijzen. De kans dat je controle gaat krijgen is echter gevoelig kleiner als je onder die 24000 km blijft. De enigste die je niet moet bewijzen is de VAA, dit is een forfaitaire belasting, maakt niet uit hoeveel km je privé of werk doet

                                      Een andere trigger is bijvoorbeeld forfaitaire onkosten buitenland, als je zoal fblade grossiert in die vergoeding ga je bijna zeker controle krijgen, ik weet waarover ik spreek Als je die echter kunt bewijzen is er terug geen probleem. Ik heb mijn controleur gewoon een stapel vliegtuigtickets en hotelfacturen overhandigt en dat was in orde...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        En het volgende staat te lezen op het belastingsportaal:

                                        Ondernemingen met leasingactiviteiten

                                        Hier blijft de huidige BIV regelgeving van toepassing....
                                        Ben content dat vennootschappen wel zal kunnen genieten van de nieuwe BIV, ik lease toch nooit

                                        edit: ik neem aan dat dit effektief slaat op leasingmaatschappijen, nog nooit een leasing gehad maar wie betaald BIV? het bedrijf die gebruik maakt van de leasingauto of de leasingmaatschappij
                                        Last edited by freegeek; 31/01/2012, 23:22.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                          die 24000 km is nergens wettelijk geregeld, als je kan bewijzen dat je 200000 werk km per jaar doet dan gaan ze dit moeten aanvaarden. Die 24000 km is gewoon een trigger die de inspectie "wakker" maakt, als je 50000 km inbrengt ga je bijna zeker controle krijgen, als je die kan bewijzen is er geen probleem. Je wil gewoon geen slapende honden wakker maken...

                                          En die 24000 km zijn niet forfaitair, moet je nog altijd bewijzen. De kans dat je controle gaat krijgen is echter gevoelig kleiner als je onder die 24000 km blijft. De enigste die je niet moet bewijzen is de VAA, dit is een forfaitaire belasting, maakt niet uit hoeveel km je privé of werk doet

                                          Een andere trigger is bijvoorbeeld forfaitaire onkosten buitenland, als je zoal fblade grossiert in die vergoeding ga je bijna zeker controle krijgen, ik weet waarover ik spreek Als je die echter kunt bewijzen is er terug geen probleem. Ik heb mijn controleur gewoon een stapel vliegtuigtickets en hotelfacturen overhandigt en dat was in orde...
                                          14 jaar lang ongeveer een 45000km/j werkwerk gebold met een km vergoeding, nooit geen controle gekregen,werkgever vulde wel geen bedrag in bij vergoeding enkel ja(handgeschreven) werkgever betaalde een forfaitaire belasting op wagenpark en moest dan ook niet per werknemer 't bedrag aantonen(vraag me niet hoe dit kon maar het was zo(ben er nu 8 jaar weg)
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X