Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lichte vracht

    De volgende mokerslag komt er aan:

    "LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV's (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen. "

    Bron: Vooraanstaand politicus die betrokken is bij de onderhandelingen, maar hier niet geciteerd mag worden.

    Dus: Mondje open en slikken maar!

    Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

    Comment


    • Jammer voor al diegenen die met zo'n nep-LV rondrijden maar eigenlijk niet meer dan normaal, toch?
      't Is te zeggen, toch op zijn minst dat je een ondernemingsnummer moet hebben en moet kunnen aantonen dat je een LV nodig hebt voor de uitoefening van je job.
      Zomaar alle niet-bestelwagens uitsluiten gaat dan precies wel weer heel ver... Ik denk daarbij aan onze bakker die vroeger met zo'n grote Volvo break zonder achterbank en volgestouwd met brood rondreed.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • Skoda Fabia RS Combi
        21000 euro, 148g co2, vanaf maart €319 BIV ipv €2478, rijtask €200 voor een 1400-tje, VAA €2000
        Voila!

        Of anders 1 of andere oude roestbak privé. Er zal niet veel anders opzitten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
          De volgende mokerslag komt er aan:

          "LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV's (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen. "

          Bron: Vooraanstaand politicus die betrokken is bij de onderhandelingen, maar hier niet geciteerd mag worden.

          Dus: Mondje open en slikken maar!

          Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).

          Het kan ook dat er hier meegelezen wordt natuurlijk .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
            Het kan ook dat er hier meegelezen wordt natuurlijk .
            Denk het niet, wat ze beter zouden doen...

            Comment


            • 'omgebouwde personenwagen'...

              Ook caddys, kangoos en partners en zo?

              Comment


              • Zoals ik het nu begrijp zal die caddy, partner, etc belast worden aan het personenwagen regime en wel voor iedereen die het voertuig niet echt nodig heeft voor zijn zaak. Dus wil zeggen dat alle particulieren vanaf dan geen voordeel meer hebben bij een LV.
                Een schilder/behanger moet zich geen zorgen maken. Maar een IT'er met een Navara of Amorok wel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Een schilder/behanger moet zich geen zorgen maken. Maar een IT'er met een Navara of Amorok wel.
                  DAMN! Daar gaat mijn cunning plan!
                  Hmm, misschien gewoon mijn statuten aanpassen: IT Consultancy en Domotica
                  WIN!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                    DAMN! Daar gaat mijn cunning plan!
                    Hmm, misschien gewoon mijn statuten aanpassen: IT Consultancy en Domotica
                    WIN!
                    Je zal niet als enige zo gedacht hebben. Ergens logisch dat ze, nu ze toch bezig zijn, ook dat achterpoortje gaan sluiten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                      De volgende mokerslag komt er aan:

                      "LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV's (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen. "

                      Bron: Vooraanstaand politicus die betrokken is bij de onderhandelingen, maar hier niet geciteerd mag worden.

                      Dus: Mondje open en slikken maar!

                      Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).
                      Dus diegene met ondernemingsnummer en die het nodig hebben voor hun zaak daar zal de LV (ook de pick-up en omgebouwde SUV/4x4) voor blijven?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                        De volgende mokerslag komt er aan:

                        "LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV's (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen. "

                        Bron: Vooraanstaand politicus die betrokken is bij de onderhandelingen, maar hier niet geciteerd mag worden.

                        Dus: Mondje open en slikken maar!

                        Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).
                        ik vervolg:

                        PS-senator Philippe Moureaux sluit niet uit dat de regering een btw-verhoging zal doorvoeren om de begrotingsdoelstellingen op het spoor te houden. Moreaux is geen voorstander van zo'n verhoging, maar laat verstaan dat de regering mogelijk niet anders zal kunnen.


                        Dus: Mondje open en slikken maar!

                        moehaha

                        /edit:

                        Die LV regel zou ik eerlijk vinden. If you don't use it, you don't need it. Maar een Porsche kon je sowieso niet als LV inschrijven als ik mij niet vergis. Dat poortje hebben ze x jaar geleden al gesloten toen de heksenjacht begonnen was naar SUV's
                        Last edited by fblade; 01/02/2012, 12:18.
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          Dus diegene met ondernemingsnummer en die het nodig hebben voor hun zaak daar zal de LV (ook de pick-up en omgebouwde SUV/4x4) voor blijven?
                          Uw vraag wordt beantwoord in dat stukje :

                          Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV.

                          Comment


                          • en bij al degene die hun kar verkopen wegens hoge VAA gaan ze nog es rapen ook

                            Wie met zijn personenwagen naar de keuring gaat, betaalt voortaan 29,10 euro voor een basiskeuring, in plaats van 27,50 euro voordien.
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                              Uw vraag wordt beantwoord in dat stukje :

                              Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV.
                              Tja 993s, terug bij mijn vraag, wat met een kangoo? Een partner? Dat zijn ook personenwagens.

                              Of neem een caddy maxi, kan dus dubbele cabine zijn he.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Jammer voor al diegenen die met zo'n nep-LV rondrijden maar eigenlijk niet meer dan normaal, toch?
                                't Is te zeggen, toch op zijn minst dat je een ondernemingsnummer moet hebben en moet kunnen aantonen dat je een LV nodig hebt voor de uitoefening van je job.
                                Zomaar alle niet-bestelwagens uitsluiten gaat dan precies wel weer heel ver... Ik denk daarbij aan onze bakker die vroeger met zo'n grote Volvo break zonder achterbank en volgestouwd met brood rondreed.
                                Ja, ergens logisch dat ze dit achterpoortje sluiten. Het was ook maar kwestie van tijd vooraleer dit zou gaan gebeuren. Maar of het wederom de automobilist moet zijn die het gat in de begroting gaat vullen, dat is een andere discussie.

                                Edit: ik hoop voor je bakker dat hij wel degelijk over een ondernemingsnummer beschikt ;-)

                                Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                Zoals ik het nu begrijp zal die caddy, partner, etc belast worden aan het personenwagen regime en wel voor iedereen die het voertuig niet echt nodig heeft voor zijn zaak. Dus wil zeggen dat alle particulieren vanaf dan geen voordeel meer hebben bij een LV.
                                Een schilder/behanger moet zich geen zorgen maken. Maar een IT'er met een Navara of Amorok wel.
                                Een schilder met Navara of Amarok zal dezelfde gevolgen dragen als de IT'er. Enkel een echte camionette zal hier nog tellen. De Partners, Kangoo's, enz zijn volgens mij evenveel de klos. Ze zouden beter meteen ook alle LV's een snelheidsbegrenzer van 90 km/u geven, dan is het gedaan met die Scatollini bakken op het derde vak met een halve liter jupiler in de bekerhouder.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                DAMN! Daar gaat mijn cunning plan!
                                Hmm, misschien gewoon mijn statuten aanpassen: IT Consultancy en Domotica
                                WIN!
                                Hier ook mijn plan voor de Megane RS mogen aanpassen. Best dat die nog niet geleverd is...
                                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                                  Tja 993s, terug bij mijn vraag, wat met een kangoo? Een partner? Dat zijn ook personenwagens.

                                  Of neem een caddy maxi, kan dus dubbele cabine zijn he.
                                  Wedervraag: wie is de bezitter ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                    Uw vraag wordt beantwoord in dat stukje :

                                    Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV.
                                    Maar daar staat ook bij dat dat specifiek voor 1-manszaken is. Ik heb een terreinwagen nodig voor de job (trekken van lasten) wat dus niet lukt met een bestelwagen.

                                    Zal weer wachten worden tot de uiteindelijke tekst.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten


                                      Hier ook mijn plan voor de Megane RS mogen aanpassen. Best dat die nog niet geleverd is...
                                      Wat is het plan nu ?

                                      Trouwens, mee eens hoor , die Navara zal ook voor de schilder een probleem zijn. Ik ging ervan uit dat die mannen eigenlijk zoiets niet kopen. Die zware verfpotten wil je toch echt niet zo hoog tillen. (heb ervaring, wij hebben pas gebouwd)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                        Maar daar staat ook bij dat dat specifiek voor 1-manszaken is. Ik heb een terreinwagen nodig voor de job (trekken van lasten) wat dus niet lukt met een bestelwagen.

                                        Zal weer wachten worden tot de uiteindelijke tekst.
                                        Ik vrees echt dat als die 4X4 een 4/5 zitter is dat je 'het' zitten hebt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                          Wat is het plan nu ?

                                          Trouwens, mee eens hoor , die Navara zal ook voor de schilder een probleem zijn. Ik ging ervan uit dat die mannen eigenlijk zoiets niet kopen. Die zware verfpotten wil je toch echt niet zo hoog tillen. (heb ervaring, wij hebben pas gebouwd)
                                          klopt, hoe lager de laadvloer hoe beter..

                                          ik zou ook niet graag zakken MP2 elke keer over die rand gooien

                                          voordeel is wel dat in een amarok een europallet kan geladen worden, of dat chassis die ton plakkerij verdraagt, da's weer wat anders
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X