Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Yep, opnieuw verwarring.

Nu ja, van waar komt die tekst trouwens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
      De Partners, Kangoo's, enz zijn volgens mij evenveel de klos.
      Dat denk ik niet, een "camionette" Partner en consoorten is toch wel echt wat ze bedoelen met camionette hoor.
      Als bv een schilder zoiets heeft zal die geen problemen ondervinden.
      Niemand kan ontkennen dat de LV al wat misbruik gekent heeft en nog veel meer misbruik zou kennen in de toekomst.
      Dat willen ze in de kiem smoren, niet de kleine zelfstandige die het nodig heeft om zijn brood te verdienen.

Trouwens, bij een controle zal dat ook blijken, die 'echte' camionetten wil je nog niet tegen betaling in kruipen met een nette broek. Zie daar geen probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
        Ik vrees echt dat als die 4X4 een 4/5 zitter is dat je 'het' zitten hebt.
        Ik vrees het ook (omdat ik die geruchten ook al langer heb opgevangen) maar ik hoop dat er toch rekening mee gaat gehouden worden als je een ondernemingsnummer hebt.

Comment

Wedervraag: wie is de bezitter ?
          Bon, ik zal 'mijn situatie' als vb nemen, want twijfelgevalletje.

Eenmanszaak (geen bvbva)

Caddy maxi, dubbele cabine, dus met achterzetels, die in feite niet nodig zijn voor de zaak.

Dagelijks vervoer van zware pakken voor de zaak, een gewone break was niet voldoende, zo n caddy kan paar 100 kg meer vervoeren.

Volgens t tekstje ben ik dus genaaid, of toch niet?
          Last edited by ; 01/02/2012, 12:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten

Eenmanszaak (geen bvbva)

Caddy maxi, dubbele cabine.

Dagelijks vervoer van zware pakken voor de zaak, een gewone break was niet voldoende, zo n caddy kan paar 100 kg meer vervoeren.

genaaid is een groot woord hé, zoveel tax en biv is een caddy toch niet?
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
              genaaid is een groot woord hé, zoveel tax en biv is een caddy toch niet?

NENEURO IS NENEURO!

Tgaat mij om de afschrijving he!

Comment

Wat is het plan nu ?
                De Megane komt gewoon als personenwagen.
                Nog een geluk dat de nieuwe BIV er door toch tijdig door komt. De enige die ons niet laat stikken / probeert te pluimen is blijkbaar Vlaanderen...
                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Eenmanszaak (geen bvbva)

Caddy maxi, dubbele cabine.

Ja, je zal daar, als die inside info bewaarheid wordt, als personenwagen op belast worden. 100% zeker als het je enige wagen is. Kans dat je het kan vermijden met een 2de degelijke gezinswagen.

Maar geen VAA uiteraard als eenmanszaak.

Comment

Nog een geluk dat de nieuwe BIV er door toch tijdig door komt. De enige die ons niet laat stikken / probeert te pluimen is blijkbaar Vlaanderen...
                    Tof, is toch wat 'echter' dan zo een LV he !

Comment

Eenmanszaak (geen bvbva)

Caddy maxi, dubbele cabine, dus met achterzetels, die in feite niet nodig zijn voor de zaak.

Voorleggen. Lijkt me aanvaardbaar, maar bon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Bij een operationele lease schrijft de leasemaatschappij het voertuig in.
                        Bij een finaciële lease/renting kan je meestal kiezen of je het op je eigen vennootschap dan wel de leasemaatschappij doet.
                        Je kan dus in principe de goedkoopste kiezen.

Dat is toch altijd al de definitie/essentie van VAA, loonbelasting? Dat wordt toch nergens weggestoken of anders uitgelegd?
                        Operationele leasing (verkeerde naam want eigenlijk renting) kan ook op naam van de rentee.

Financiële renting kan je ook kiezen.
                        Financiële lease is per definitie op eigen naam (balans).

Comment

Ja, je zal daar, als die inside info bewaarheid wordt, als personenwagen op belast worden. 100% zeker als het je enige wagen is. Kans dat je het kan vermijden met een 2de degelijke gezinswagen.

Maar geen VAA uiteraard als eenmanszaak.
                          Ik heb een tweede 'gezinswagen' ook op mijn naam.

Tgaat dus om die achterzetels he?

Tja, ik was gisteren nog in een garage, garagist had een touareg zonder achterzetels, sorry maar dan kan dat ook als een kangoo zonder achterzetels kan. Hoe gaan ze dat anders wettelijk en eerlijk verklaren.
                          Die touareg lag vol materiaal en diende ook om kar te trekken.

Of neem nu een lange vito dubbele cabine? Wel camionet dan?

Nee, de tekst 'inside info' is bijzonder onduidelijk.

Comment

Als hij op tijd geleverd wordt, kan je nog snel als LV inschrijven. Ze gaan echt niet alle LV bezitters nog es BIV laten betalen ;-)
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Nee, de tekst 'inside info' is bijzonder onduidelijk.
                              Net zoals al de andere wetteksten wat VAA betreft. Past in het plaatje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                Als hij op tijd geleverd wordt, kan je nog snel als LV inschrijven. Ze gaan echt niet alle LV bezitters nog es BIV laten betalen ;-)
                                Daar heeft hij te weinig aan hoor. Want nadien is het toch betalen alsof het een personenwagen is. Dus alleen de BIV die sowieso veel beterkoop wordt vanaf maart.

Comment

Tof, is toch wat 'echter' dan zo een LV he !
                                  Ik vind een LV meer racekar dan ene met achterbank

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                  Ik versta uit de tekst dat alle bestaande LV personenwagens zullen herzien worden?

Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                  Daar heeft hij te weinig aan hoor. Want nadien is het toch betalen alsof het een personenwagen is. Dus alleen de BIV die sowieso veel beterkoop wordt vanaf maart.
                                  Ja, die 2500 euro btw en 7500 euro verworpen kosten (dus aan 34% belast is nog eens 2500 euro), daar heb ik weinig aan. Daar bovenop 30% verworpen kosten zoals onderhoud en (vooral) banden, dus het verschil zal nog verder oplopen..
                                  OK, qua VAA maakt het geen verschil, maar toch best alle info verzamelen voordat je zegt dat er geen financieel verschil zou zijn.

Comment

• Mijn caddy is dus bijna afgeschreven maar het staat vast dat investering in nieuwe wagen wordt uitgesteld tot alles in zn plooi valt en duidelijk is.
                                    Nu content, ELio??? Daar gaat je verwachtte winst en opbrengst.

Wanneer gaan ze nu es leren dat wij Vlamingen er alles aan doen om te ontwijken?

Hij mag dan wel bezoekjes brengen en charme offensief doen, de ware aard kent ie blijkbaar nog niet.

En wanneer gaan ze nu es besparen ipv extra te belasten?

Comment

Ja, die 2500 euro btw en 7500 euro verworpen kosten (dus aan 34% belast is nog eens 2500 euro), daar heb ik weinig aan. Daar bovenop 30% verworpen kosten zoals onderhoud en (vooral) banden, dus het verschil zal nog verder oplopen..
                                      OK, qua VAA maakt het geen verschil, maar toch best alle info verzamelen voordat je zegt dat er geen financieel verschil zou zijn.
                                      Ik zou in uw plaats eerst nadenken voor je zo bijdehand en neerbuigend antwoord. Ik was geen idioot en ben het nu ook niet. Ik versta uit de tekst net hetzelfde als jij en vandaar mijn reactie. Maar t'is al goed. Aan u het woord.

Comment

En wanneer gaan ze nu es besparen ipv extra te belasten?
                                        ze besparen in onze kosten
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ik zou in uw plaats eerst nadenken voor je zo bijdehand en neerbuigend antwoord. Ik was geen idioot en ben het nu ook niet. Ik versta uit de tekst net hetzelfde als jij en vandaar mijn reactie. Maar t'is al goed. Aan u het woord.
                                          Was niet zo bedoeld hoor

Toch nog even editten: Ik had toch terecht opgemerkt dat je opmerking "Dus alleen de BIV die sowieso veel beterkoop wordt vanaf maart" niet veel steek hield hé..
                                          Last edited by Individualizer; 01/02/2012, 13:43.

Comment

Working...
                                          X