Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    De boekhouder heeft het zelf naar mij gemaild, dus niks af te printen
    Wie zegt dat uwen boekhouder mijnen boekhouder is?

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Trouwens, wie werkt er nog met papier tegenwoordig?
    Mijnen boekhouder. Is via mail niet te bereiken, b.v.

Comment

• 'k hoop voor u da't voor de rest ne goeien boekhouder is

Comment

'k hoop voor u da't voor de rest ne goeien boekhouder is
        Dat wel. Die mens werkt 100u per week, denk ik. En hij zoekt ook een oplossing voor zijn R8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
          Dat wel. Die mens werkt 100u per week, denk ik. En hij zoekt ook een oplossing voor zijn R8.
          Scorchio,

nooit gedacht dat uw schermafbeelding de waarheid zo ging weergeven Niemand zo sociaal als de mensen met > 6 cyl tegenwoordig

Comment

• ... En gedaan met spelen.

De economie is in het vierde kwartaal van vorig jaar met 0,2 procent gekrompen ten opzichte van het vorige kwartaal. Het gaat om de tweede daling op rij, waarmee ons land officieel in recessie is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Dat had ik al ondervonden aangezien ik in een conjunctuur gevoelige sector zit.

Comment

• Kan je nergens op internet een Belgische car database exporteren naar CSV of zo, zodat ik alle modellen op de Belgische markt in een spreadsheet kan steken?

Zoeken op autogids.be suckt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Ik snap niet goed waarom je hierover blijft doorgaan.
                  Het voordeel van een nieuwe wagen is toch geen voordeel van blijvende aard?
                  Een auto van een jaar oud is toch een auto van een jaar? Het voordeel van daar mee te mogen rijden is op het moment dat die auto een jaar oud is toch niet anders omdat je die het jaar daarvoor al had of niet?
                  Het voordeel dat jij beschrijft heeft puur te maken met leeftijd en dat wordt (in tegenstelling tot in andere Europese landen) toch grotendeels opgevangen met die 6% vermindering per jaar na de eerste inschrijving?
                  Ja kan toch niet zeggen dat het voordeel van een 7 jaar oude auto gelijk is aan het voordeel van een nieuwe? De 6% regels werd beperkt tot 70% puur uit financiële overwegingen en is niet in lijn met de werkelijkheid. Mijn punt is dus dat die 6% op niets trekt, doekje voor het bloeden meer niet omdat er anders lage facturen werden uitgeschreven.

maar ik denk dat we er hetzelfde over denken maar het anders uitleggen
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Kan je nergens op internet een Belgische car database exporteren naar CSV of zo, zodat ik alle modellen op de Belgische markt in een spreadsheet kan steken?

kan je aankopen bij febiac dacht ik
                    met opties en alles erop en eraan
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Kan je nergens op internet een Belgische car database exporteren naar CSV of zo, zodat ik alle modellen op de Belgische markt in een spreadsheet kan steken?

dat zou wel schitterend zijn... zat daarnet ook te denken: moest men nu op autoscout24 en dergelijke 2dehands autosite de geschatte VAA waarde er bij zetten dat zou nogal wat zoekwerk uitsparen en dan vooral nog sorteren op aantal PKs ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        kan je aankopen bij febiac dacht ik
                        met opties en alles erop en eraan
                        Of car providers als Eurotax, Jato etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                          dat zou wel schitterend zijn... zat daarnet ook te denken: moest men nu op autoscout24 en dergelijke 2dehands autosite de geschatte VAA waarde er bij zetten dat zou nogal wat zoekwerk uitsparen en dan vooral nog sorteren op aantal PKs ook
                          Klopt! Ik heb dat gedaan voor een twintigtal auto's, maar 't was allemaal manuele input. Moet toch te vinden zijn!

Comment

Een auto van een jaar oud is toch een auto van een jaar? Het voordeel van daar mee te mogen rijden is op het moment dat die auto een jaar oud is toch niet anders omdat je die het jaar daarvoor al had of niet?
                            Het voordeel dat jij beschrijft heeft puur te maken met leeftijd en dat wordt (in tegenstelling tot in andere Europese landen) toch grotendeels opgevangen met die 6% vermindering per jaar na de eerste inschrijving?
                            Ik snap ook niet waarom jij zo blind bent voor het verschil.

Persoon 1 rijdt met een auto van het 1ste t.e.m. het 4de jaar, kilometerstand 0 tot 120000.
                            Persoon 2 rijdt met een auto van het 4de t.e.m. het 7de jaar, kilometerstand 90000 tot 210000.
                            Dan hebben ze toch echt een andere voordeel?

Het is echt duidelijk dat de meningen hierover sterk verschillen, mijn mening is dat het VAA de boekhoudkundige waarde zou moeten volgen.
                            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• En wat zijn uw bevindingen tot hiertoe?

Mij lijken de hatches met turbobenzines er het beste uit te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten

Persoon 1 rijdt met een auto van het 1ste t.e.m. het 4de jaar, kilometerstand 0 tot 120000.
                                Persoon 2 rijdt met een auto van het 4de t.e.m. het 7de jaar, kilometerstand 90000 tot 210000.

Het is echt duidelijk dat de meningen hierover sterk verschillen, mijn mening is dat het VAA de boekhoudkundige waarde zou moeten volgen.
                                Ze hebben wel beiden "voor niet" (t.t.z. voor de belasting op het VAA) 120000 km gereden, naft, herstellingen en verzekering is altijd door de werkgever betaald, dit zijn kosten die de afschrijving vaak overtreffen!

Comment

Ze hebben wel beiden "voor niet" (t.t.z. voor de belasting op het VAA) 120000 km gereden, naft, herstellingen en verzekering is altijd door de werkgever betaald, dit zijn kosten die de afschrijving vaak overtreffen!
                                  Akkoord, maar in andere omstandigheden.
                                  Een 3 gangen menu in een sterrenrestaurant = 1 maaltijd
                                  Een brood van de Aldi en een pot choco = 2 maaltijden
                                  Moet dat laatste dan dubbel kosten van het eerste?
                                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk Berichten
                                    eens een vraagje, ik heb een S-Max van +- 40.000 euro op de zaak gekocht 2 jaar geleden. Moet ik nu een vaa van +- 4000 euro betalen op die 40.000 euro of is het op 40.000-12% ?
                                    voor 1mei op 400000
                                    na 1 mei op 40000-12%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Ja kan toch niet zeggen dat het voordeel van een 7 jaar oude auto gelijk is aan het voordeel van een nieuwe? De 6% regels werd beperkt tot 70% puur uit financiële overwegingen en is niet in lijn met de werkelijkheid. Mijn punt is dus dat die 6% op niets trekt, doekje voor het bloeden meer niet omdat er anders lage facturen werden uitgeschreven.
                                      maar ik denk dat we er hetzelfde over denken maar het anders uitleggen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten

Ik heb het al opgegeven om dit punt te maken
                                      Feit is dat die 6% jaar en 70% ondergrens puur arbitrair zijn en ver afstaan van de realiteit.

Gezond verstand zegt toch ook dat dit niet logisch is om een oude kar op de nieuwprijs te gaan belasten.

Ik heb er begrip voor dat ze die achterpoortjes met tweedehands factuurprijs in combinatie met allerlei fake constructies wilden sluiten maar toch niet op die manier.

Komaan zeg

Met een oudere kar als bedrijfswagen die nog perfect rijdt ben je nu wel verplicht om iets nieuw en "milieuvriendelijk" te kopen of je bent zwaar gejost.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                        Akkoord, maar in andere omstandigheden.
                                        Een 3 gangen menu in een sterrenrestaurant = 1 maaltijd
                                        Een brood van de Aldi en een pot choco = 2 maaltijden
                                        Moet dat laatste dan dubbel kosten van het eerste?
                                        Blijft een kromme vergelijking! Diegene met de 2de hands betaalt 70%, OK de auto is maar de helft meer waard, maar als je de andere kosten er bij telt zal je wel in de buurt van die 70% komen!

En sorry een ietwat deftige en normaal bereden/onderhouden auto is niet versleten op 4j en 100000km als hij goed onderhouden is, en zal bij 7j en 200000km nog niet uiteen vallen.

Waarom zijn er hier vrij weinig, die met een oude exclusievere bak te rijden (die normaal afgeschreven is), uit de zaak te halen? Omwille van de running costs!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Ik heb het al opgegeven om dit punt te maken
                                          Feit is dat die 6% jaar en 70% ondergrens puur arbitrair zijn en ver afstaan van de realiteit.

Gezond verstand zegt toch ook dat dit niet logisch is om een oude kar op de nieuwprijs te gaan belasten.

Ik heb er begrip voor dat ze die achterpoortjes met tweedehands factuurprijs in combinatie met allerlei fake constructies wilden sluiten maar toch niet op die manier.

Komaan zeg

Met een oudere kar als bedrijfswagen die nog perfect rijdt ben je nu wel verplicht om iets nieuw en "milieuvriendelijk" te kopen of je bent zwaar gejost.
                                          Vroeger was het VAA ook afhankelijk van de CO2, bij een nieuwe had je dan vaak een lager VAA dan met een oude. Je moest al wel zot doen om boven de 3000 VAA te geraken, dus het was minder een probleem.

Het feit dat het nu degressief is en wordt "afgetopt" op 70% zie ik niet als het grote probleem, wel het feit dat CO2 en cataloguswaarde vermenigvuldigd worden, dat en alleen dat is de reden waarom een dikke bak een hoog VAA zal hebben en dan is die 70% maar een doekje om het bloeden. Een gemiddelde wagen zal met die degressiviteit zelfs minder VAA betalen dan in het oude systeem. Ik had met mijn vorige wagen 1850 VAA, met de nieuwe begin ik aan 1900 en eindig ik op 1250 ofzo na 5 jaar.

Comment

Working...
                                          X