Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten€10753.68 (295g/km, 3 jaar oud, 85000 nieuwprijs)
Is toch verdorie veel geld he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenBereken eens de juiste VAA voor een M3 uit 2008 nieuwprijs geschat op 85.000€ ?
Ben er nog altijd niet aan uit of ik die nu prive ga inschrijven of via de zaak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten10700 bruto, er van uitgaande dat hij nu 3j oud is... misschien de Zeratul XLS er bij halen?
Zeratul XLS ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenIs van Februari 2008 , dus 4 jaar oud toch nu ?
Zeratul XLS ?
Comment
-
Sowieso is die 70% regel gewoon niet correct!
Als je een nieuwe wagen koopt, is die na 5 jaar afgeschreven en dus boekhoudkundig niks meer waard. De werkelijke restwaarde zal niet veel hoger liggen volgens mij...
Zo heb ik verleden jaar een 318d van 3,5 jaar oud gekocht met een 160-170K km erop.
Prijs: 12500€ BTW incl.
Als ik de wagen in zijn configuratie door de configurator van BMW jaag, kom ik op een goeie 40K uit... Volgens de staat is deze wagen als ik die als bedrijf had gekocht nog 33K waard, en vandaag zelfs nog 31K! Dat is gewoon absurd!
De waarde zal ook nooit dalen onder 28K, ook al is die 10 jaar en heeft die 400.000Km
Ik kan dat toch niet snappen hoor... Enfin, eigenlijk wel: het geld pakken waar ze het (denken te) kunnen krijgen zekers?
Comment
-
=Timmeke-Tim;4828216]Sowieso is die 70% regel gewoon niet correct!
Volgens mijn accountant zijn laatste info zou het op 76% blijven steken men mag maar 4j ten volle 6% p/j in mindering brengen??
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenVolgens mijn accountant zijn laatste info zou het op 76% blijven steken men mag maar 4j ten volle 6% p/j in mindering brengen??
.
Vraag me ook af hoe ze die afwaarderen? Volle prijs -6%, volle prijs -12%, volle prijs -18% enz of volle prijs -6%, restwaarde -6%, restwaarde -6% enz.
Enfin, niet dat dit veel verandert aan de zaak: het blijft klote! Dan kan je maar beter nieuwe wagens kopen alle 4 of 5 jaar!
Belast worden op 3x de actuele waarde van je wagen: enkel in Belgie zekers?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenSowieso is die 70% regel gewoon niet correct!
Als je een nieuwe wagen koopt, is die na 5 jaar afgeschreven en dus boekhoudkundig niks meer waard. De werkelijke restwaarde zal niet veel hoger liggen volgens mij...
Zo heb ik verleden jaar een 318d van 3,5 jaar oud gekocht met een 160-170K km erop.
Prijs: 12500€ BTW incl.
Als ik de wagen in zijn configuratie door de configurator van BMW jaag, kom ik op een goeie 40K uit... Volgens de staat is deze wagen als ik die als bedrijf had gekocht nog 33K waard, en vandaag zelfs nog 31K! Dat is gewoon absurd!
De waarde zal ook nooit dalen onder 28K, ook al is die 10 jaar en heeft die 400.000Km
Ik kan dat toch niet snappen hoor... Enfin, eigenlijk wel: het geld pakken waar ze het (denken te) kunnen krijgen zekers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenHet heeft dan ook niets met de waarde van doen, het gaat om het voordeel dat je hebt van een firmawagen ter beschikking te hebben waar je prive mee kan rondrijden.
De staat heeft bepaald dat de waarde wel van doen is, niet wij, diegenen die er mee rijden en moeten ophoesten.
Comment
-
Als ik een wagen koop 2 de hands bvb voor 40 000 euro
Nieuwwaarde van de wagen = 65 000 met opties, zonder opties 48 000
Ik krijg een factuur voor 35 000 voor de wagen
En 5000 voor de opties en ik betaal de 5000 prive.
Volgens mij wordt mijn VAA dan berekend op 48 000. niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk BerichtenAls ik een wagen koop 2 de hands bvb voor 40 000 euro
Nieuwwaarde van de wagen = 65 000 met opties, zonder opties 48 000
Ik krijg een factuur voor 35 000 voor de wagen
En 5000 voor de opties en ik betaal de 5000 prive.
Volgens mij wordt mijn VAA dan berekend op 48 000. niet ?
VAA op 65000, en je 5000 privé mag je van je VAA aftrekken. Je belastbare basis verandert niet----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenFout
VAA op 65000, en je 5000 privé mag je van je VAA aftrekken. Je belastbare basis verandert niet
Als ik de opties prive betaal bij een nieuwe wagen betaal ik toch ook geen VAA voor die opties
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenHet heeft dan ook niets met de waarde van doen, het gaat om het voordeel dat je hebt van een firmawagen ter beschikking te hebben waar je prive mee kan rondrijden.
Om helemaal correct te zijn kunnen ze nog het aandeel privé/woon-werk verrekenen zoals bijvoorbeeld iemand die zijn motorkosten aftrekt moet doen.
Ik rij misschien enkel naar men werk met die wagen zodat die 90% werkverkeer heeft. Jij gaart er alle weekenden mee op uitstap zodat die voor jou 60% werk is en 40% privé... toch een verschil in "voordeel" denk ik dan?
Dus waarom blijft men naar de nieuwprijs kijken zonder korting?! Meer correct zou zijn de factuurprijs te nemen me dunkt...
En afwaarderen: waarom een minimum van 70 of 76% ?! Zoals ik al aanhaalde: een wagen die 10 jaar oud is, geeft toch niet hetzelfde voordeel in waarde dan een wagen van 4 jaar? Die hele regel stinkt! Er is niets logisch aan, en al helemaal niks correct of eerlijk.Last edited by Timmeke-Tim; 03/02/2012, 10:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyr26 Bekijk BerichtenAls ik de opties prive betaal bij een nieuwe wagen betaal ik toch ook geen VAA voor die opties
Ik denk zelfs dat bij veel merken dit administratief opgesteld wordt en de opties dus mee in de fabriek geplaatst worden, en enkel op papier achteraf in de garage. (een nieuwe wagen opengooien om er nadien een hoop in te vijzen lijkt me ook geen goed idee)
Zo heb je dus een lage cataloguswaarde en zijn de opties apart te verrekenen als onderhoudsfactuur. Daar scheelt dat dan op de bijtelling, hier zou dit ook eens een verschil kunnen maken. Ik denk zelfs dat die factuur gewoon door de zaak betaald kan worden, en als kost in de boekhouding kan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk denk zelfs dat bij veel merken dit administratief opgesteld wordt en de opties dus mee in de fabriek geplaatst worden, en enkel op papier achteraf in de garage. (een nieuwe wagen opengooien om er nadien een hoop in te vijzen lijkt me ook geen goed idee)
...
en ze weten perfect hoe hij fabriek af met opties was geleverd.
daarom ook dat men in nederland leder, velgen, s of m kids achteraf kan plaatsen
maar navi enzo moet je er bijnemen bij bestelling
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenFout
VAA op 65000, en je 5000 privé mag je van je VAA aftrekken. Je belastbare basis verandert niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenHoe kan je die 5000 privé van je VAA aftrekken want die wordt toch bepaald op basis van die 65.000?
Er stond ergens in dat vodje van een wetsvoorstel dat de privé betaalde bijdragen van het te betalen VAA mogen afgetrokken worden.
Opties moeten meegeteld worden in de belastbare aanslag, accessoires blijkbaar niet. Daarom dat ze in NL via accessoires allerlei dingen laten naplaatsen, zoals hierboven al gemeld werd.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
Comment