Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tijdelijke inschrijving

Als je je auto maar 6 maanden per jaar gebruikt en de andere 6 maanden stuur je je nummerplaat terug naar de DIV; betaal je dan maar VAA voor 6 maand?

Mijn VAA wordt 34000 euro per jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten
      Als je je auto maar 6 maanden per jaar gebruikt en de andere 6 maanden stuur je je nummerplaat terug naar de DIV; betaal je dan maar VAA voor 6 maand?

Ja, wanneer de plaat binnengestuurd wordt en de verzekering opgezegd wordt, betaal je geen VAA.
      Maar wel elk jaar BIV.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Dat voordeel is voor iedereen hetzelfde, of je nu met een VW golf, BMW 1, BMW 3 of eenderwat rijdt. Dus dan kunnen ze evengoed een forfaitair bedrag nemen voor iedereen met "een" wagen. .
        Niet mee eens! Het voordeel dat je privé hebt aan een bedrijfswagen is juist evenredig met de kostprijs van het voertuig. Immers doordat je hem ter beschikking krijgt en dus niet zelf dient aan te kopen is je privévoordeel toch ook meer op een 525 dan op een 116 me dunkt...

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Om helemaal correct te zijn kunnen ze nog het aandeel privé/woon-werk verrekenen zoals bijvoorbeeld iemand die zijn motorkosten aftrekt moet doen. Ik rij misschien enkel naar men werk met die wagen zodat die 90% werkverkeer heeft. Jij gaart er alle weekenden mee op uitstap zodat die voor jou 60% werk is en 40% privé... toch een verschil in "voordeel" denk ik dan? .
        Wel mee eens! De categorieën minder of meer dan 25km zijn eigenlijk belachelijk. Het voordeel van een bedrijfswagen telt volgens mij dan ook elke km die je er mee rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk Berichten

En over welke auto spreken we hier ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
            Maar wel elk jaar BIV.
            Nope... als je de wagen voorheen al hebt ingeschreven dien je geen BIV meer te betalen als je hetzelfde voertuig onder de zelfde naam terug inschrijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              En over welke auto spreken we hier ?
              Ik weet dat het bijvoorbeeld voor een SLS AMG 36 000 euro bedraagt, dus je zal ergens in die grootorde zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tdv Bekijk Berichten
                Ik weet dat het bijvoorbeeld voor een SLS AMG 36 000 euro bedraagt, dus je zal ergens in die grootorde zijn
                Fieuwwwwwwwww

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Fieuwwwwwwwww
                  Vanaf 6K VAA vind ik dat je beter af zijt met de aankoop van een appartement.
                  Die 6K + huurinkomsten dekt een volledige lening.

en dat tenminste een investering ipv geld aan de staat te geven.
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Maar met dat appartement kunde nie racen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Maar met dat appartement kunde nie racen.

Comment

• En volgende week dinsdag op telefact, hoe de achterpoortjes van het VAA met de supercars ontlopen... zouden er hier mollen zitten?
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• leuke sticker op deze rs4, "bedankt di rupo"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            En volgende week dinsdag op telefact, hoe de achterpoortjes van het VAA met de supercars ontlopen... zouden er hier mollen zitten?
                            De meeste achterpoortjes zijn gesloten. En als er nog zijn, zouden ze beter niet op telefacts verteld worden.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                              De meeste achterpoortjes zijn gesloten. En als er nog zijn, zouden ze beter niet op telefacts verteld worden.
                              Idd. En sowieso doet't voor de algemene zaak niet goed, de zelfstandigen komen er daar weer slecht uit. Aston Martins, Ferraris, ... De mensen gaan content zijn dat die nieuwe regeling er komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Idd. En sowieso doet't voor de algemene zaak niet goed, de zelfstandigen komen er daar weer slecht uit. Aston Martins, Ferraris, ... De mensen gaan content zijn dat die nieuwe regeling er komt.
                                't is televisie ... dus je mag er u inderdaad aan verwachten dat de meest extreme gevallen er uit gaan gehaald worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Niet enkel dat, er komt zelfs iemand in met een SAAB.

Comment

• wat met een dubbele nationaliteit eigenlijk ? kan je dat contract van de wagen niet laten zetten op een niet BE nationaliteit, ben je dan ook VAA verschuldigd?

(beetje dat verhaal van een Engelsman met UK plaat hier in BE)
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                      Heb zo de indruk dat die lacht met de mens die nu dienen auto verkocht heeft met verlies door de nieuwe regeling van VAA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                        Heb zo de indruk dat die lacht met de mens die nu dienen auto verkocht heeft met verlies door de nieuwe regeling van VAA.
                                        Nee, dan zou hij een nieuwe nummerplaat hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                          wat met een dubbele nationaliteit eigenlijk ? kan je dat contract van de wagen niet laten zetten op een niet BE nationaliteit, ben je dan ook VAA verschuldigd?

(beetje dat verhaal van een Engelsman met UK plaat hier in BE)
                                          Domicilie is het woord, niet identiteit of nationaliteit

Comment

Working...
                                          X