Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Ja en dan?

De geannulleerde Ferrari ging wel 50K btw opgebracht hebben op de aankoopprijs.
    Nu niets.

Dat zijn ( 50 000 / 350 euro ) 142 gezinnen zoals op tv die ervoor moeten opdraaien... En dan is het nog maar break even voor de staat... Dat had aan bod moeten komen.

Ik vergeet de benzine / verzekeringen / BIV /... Dus ongeveer 200 gezinnen mogen opdraaien voor een annulatie ...Laat ze maar doen.
    Ik denk dat het maar 25K is

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Daar heb je een punt idd.
    Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
    Heeft de regering misschien al eens uitgerekend wat die wagens jaarlijks opbrengen?
    Btw bij aankoop, BIV, jaarlijkse verkeerstax, (indirect) verzekering, verbruik ligt hoger (hoeveel % van brandstof is tax? 60%?), onderhoud,...

Hoeveel Priuskes moeten daarvoor aangekocht en jaarlijks getaxeerd worden om ook maar in de buurt van dit bedrag te komen?

Dat die kerel 1, 2, 3 of 4 wagens heeft kan mij niet schelen. Hij heeft er voor gewerkt en het is zijn geld.
    Ik ben ook eens curieus wat het op termijn gaat brengen...
    Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Ik toon enkel aan dat de regels pervers zijn. Natuurlijk gaan ze het nt aanpassen.
    Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk Berichten
    Inderdaad Fblade , groot gelijk.
    Het top-segment van de auto's vertegenwoordigd 20% van het wagenpark maar zorgden wel voor 80% van de opbrengsten voor de staatskas.
    Als die straks verdwijnen zullen ze hun centjes ergens anders moeten gaan zoeken om de bodemloze put te vullen ....
    Vandaar mijn gemengede gevoelens, ook hier hebben jullie 100% gelijk jongens.
    Het blijft een ondoordachte handeling van strik & co.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
      Het zal wel zo zijn dat ze nuttig werk leveren anders kan je zoiets niet te lang volhouden.
      Ik vind niet dat wij die man zijn rekening moeten maken.
      Misschien eet die speciaal boterhammen met choco om met zo'n wagens te kunnen bollen?
      Nee nee ga die man zijn rekening niet maken, zou het zelfs niet willen/kunnen.

Met jou uitleg kan ik wel leven...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Snap niet waarom die gast dan niet 1 van de 2 prive aankoopt. Op de 2dehands doet ge nu veel verlies.
        Werd er vermeld dat hij ze gaat verkopen?
        Ik dacht dat hij ze enkel uit verkeer genomen had.

Misschien wil hij die enkele jaren bijhouden. Stel dat ze de wet binnenkort toch nog aanpassen?
        Dan moet hij geen BIV meer betalen en enkel een nieuw plak aanvragen.
        Die man is al eens in het nieuws geweest. Kan mis zijn maar denk dat hij toen zei dat hij ging verkopen.

Telefacts had Volgens mij wat meer voorbeelden moeten aanhalen zoals dat koppel of een vertegenwoordiger ofzo.

Door die gasten met hun dikke bakken ga je nu de volgende mening krijgen bij de publieke opinie: mooi zo! Wij besparen, zij ook.
        In mijn ouders hun straat woont ook zo 1. Kast van een huis, (lees: waarde +800000 euro) 3 dikke Autos op den oprit maar de kinderen krijgen wel een studiebeurs. Qua misbruik van het systeem kan dat wel tellen.
        Dat die dan moet bijbetalen vind ik en vele anderen, sorry, echt niet erg.

helaas is dit België en betalen de anderen mee het gelag (ook mijn vriendin, als vertegenwoordiger, trouwens)

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Ik heb ook de stem van de 2de handssector niet gehoord. Afgezien van die kerel die zei dat ze nu meer consignatieverkopen hebben. Ja tarara nogal wiedes he.
          Ik vraag me echt af welke zelfstandige/bedrijfsleider er nu nog een 2de hands wagen zal kopen met een hoge nieuwprijs, zelfs al is het objectief dan een 'koopje', wetende dat zijn VAA zal berekend worden op die nieuwprijs min 6%/jaar. Is ook niets van aan bod gekomen.
          Da's toch een ramp voor die mannen? Privé verkoop gaat dat nooit niet kunnen compenseren.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
            Allemaal akkoord dat de regering inkomsten uit die Ferrari misloopt...

Maar hoeveel belastingen ontloopt de zelfstandige door een wagen van die prijsklasse te kopen ?
            Hier misloopt de regering dan ook inkomsten he
            50 % aftrekbaar en 34% vennootschapsbelasting: hij spaart 17% van de aankoopprijs uit aan belastingen.
            Alleen al met de BTW is dit gecompenseerd.
            Reken dan BIV, verkeersbelasting, verzekering, brandstof, allemaal kassa voor de staat.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
              In mijn ouders hun straat woont ook zo 1. Kast van een huis, (lees: waarde +800000 euro) 3 dikke Autos op den oprit maar de kinderen krijgen wel een studiebeurs. Qua misbruik van het systeem kan dat wel tellen.
              Dat die dan moet bijbetalen vind ik en vele anderen, sorry, echt niet erg.

De staat ontvangt het geld van dat huis (registratierechten bij aankoop, onroerende voorheffing, etc.) en die auto's (biv, taksen, btw op aankoop, btw op facturen,etc.) even goed, los van het feit of die nu door een firma of een particulier betaald worden.
              Als die mens prive weinig loon uit zijn firma haalt, dan ligt zijn belastbaar inkomen personenbelasting laag en kan hij mss. aanspraak maken op een studiebeurs.
              Ja, en dan? Je kunt hem moeilijk belasten op loon dat niet uitgekeerd werd. Misschien was er wel een hoog dividend of zo, daarvan wordt 15% aan de bron ingehouden (binnenkort 21%). Bij vervangingsinkomens zijn er even goed van die 'misbruiken' (meer zelfs)
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Ik denk dat het maar 25K is

35 voor een standaard FF.
                Ik ging ervan uit dat al hun custom build stuff de rekening zou aandikken?
                Of kan dat ook achteraf geplaatst worden om VAA te besparen

Volgens mij zagen we dees garage ook, zelfde FF zien staan
                Last edited by fblade; 07/02/2012, 23:51.
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  50 % aftrekbaar en 34% vennootschapsbelasting: hij spaart 17% van de aankoopprijs uit aan belastingen.
                  Alleen al met de BTW is dit gecompenseerd.
                  Reken dan BIV, verkeersbelasting, verzekering, brandstof, allemaal kassa voor de staat.

Kunnen we eens zo'n vergelijking doen?
                  Wat is de BIV voor zo'n wagen? Heb er zelf geen idee van? 10.000?
                  Jaarlijkse tax? 5000?
                  Wat is de BIV van een eco-alternatief? (online tool ligt nu plat)
                  Jaarlijkse tax op 10 fiskale pk is 123 euro... Moeten dus 40 van die wagentjes voor rijden om er zo ene te evenaren

Comment

• De staat ontvangt het geld van dat huis (registratierechten bij aankoop, onroerende voorheffing, etc.) en die auto's (biv, taksen, btw op aankoop, btw op facturen,etc.) even goed, los van het feit of die nu door een firma of een particulier betaald worden.
                    Als die mens prive weinig loon uit zijn firma haalt, dan ligt zijn belastbaar inkomen personenbelasting laag en kan hij mss. aanspraak maken op een studiebeurs.
                    Ja, en dan? Je kunt hem moeilijk belasten op loon dat niet uitgekeerd werd. Misschien was er wel een hoog dividend of zo, daarvan wordt 15% aan de bron ingehouden (binnenkort 21%). Bij vervangingsinkomens zijn er even goed van die 'misbruiken' (meer zelfs)[/QUOTE]

Tuurlijk, heb je gelijk in. Wil gewoon aantonen dat mensen het daar moeilijk mee hebben. Net als met bepaalde werklozen die vertikken van te gaan werken.
                    En ik geen er absoluut geen probleem mee dat de bedrijfsleider van een goed draaiende zaak met een wagen uit een hogere prijscategorie rijdt (aston, Porsche of whatever), die mens werkt ervoor, maar 3 of 4 bedrijfswagens voor 1 persoon is toch gewoon misbruik maken van het systeem?
                    Of zie ik dit mis.
                    En ja, in dit belgenlandje zijn nog veel misbruiken die meer prioriteit genieten.

Comment

• Straatje zonder einde...

Ik weet dat ik als werknemer goe gejost ben met mijn Duits breakske !
                      Hoewel sommigen hier vinden dat we allemaal niet moeten zeuren en gewoon betalen

We zien wel hoe het loopt... We zitten nu toch al in een recessie

Comment

En ja, in dit belgenlandje zijn nog veel misbruiken die meer prioriteit genieten.

Ik denk dat je daarvoor gewoon de vorige stap moet bekijken en dat is: Hoe komt het dat een zelfstandige zo'n wagens op zijn zaak koopt maar niet prive. Ik denk dat het antwoord hierop al veel (of lees: alles) gaat uitleggen

Comment

• Stel : auto van 242.000€ (200.000€+ BTW)
                          belastingbesparing vennootschap 17 % hiervan = 41140 euro in totaal (afschrijving over 4-5 jaar).

Is dus verlies voor staat van 41140 euro.

Welke winst maakt de staat op deze auto:

42.000 euro BTW
                          10.000 euro BIV
                          Verkeersbelasting jaarlijks enkele duizenden euro's. Ruim boven de 10.000 euro over 5 jaar.
                          Hogere verzekering + taksen hierop.
                          Grotere onderhoudskosten garage, dus meer BTW hierop en meer belastbare inkomsten garage.
                          Meer brandstofverbruik, dus meer inkomsten voor de staat.

Ik heb het nu voor een extreem exclusieve wagen gedaan, maar hetzelfde geldt bv voor een Porsche of andere dure wagen.
                          Deze brengen de staat veel geld op.

De staat slacht de kip met de gouden eieren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                            Straatje zonder einde...

Ik weet dat ik als werknemer goe gejost ben met mijn Duits breakske !
                            Hoewel sommigen hier vinden dat we allemaal niet moeten zeuren en gewoon betalen

We zien wel hoe het loopt... We zitten nu toch al in een recessie

Jaja, Ik zou niet in sommige werknemers hun schoenen willen staan. Wat sommigen per maand gaan moeten bijleggen...
                            Als werknemer kan je die firmawagen niet zomaar opzeggen...

Comment

maar 3 of 4 bedrijfswagens voor 1 persoon is toch gewoon misbruik maken van het systeem?
                              Of zie ik dit mis.
                              Nogmaals, ik zie het probleem niet.
                              Die mens zijn firma draait blijkbaar voldoend cash flow om alle kosten te trekken. Dus waarom niet? Kun je een bedrijfsleider verbieden om de winstpot van zijn firma aan auto's uit te geven? Ik vind van niet. Zou hij niet beter investeren in iets anders? Misschien wel, hangt van de situatie af. Maar het is enkel aan de bedrijfsleider (aandeelhouders) om hierover te oordelen. Niet aan ons en zeker niet aan de fiscus.
                              Als alles betaald wordt, waar ergens is er dan sprake van 'misbruik'?
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
                                Ik denk dat je daarvoor gewoon de vorige stap moet bekijken en dat is: Hoe komt het dat een zelfstandige zo'n wagens op zijn zaak koopt maar niet prive. Ik denk dat het antwoord hierop al veel (of lees: alles) gaat uitleggen
                                Heel juist.
                                Men kijkt naar de symptomen en gaat die bestrijden.
                                Maar de oorzaken worden ongemoeid gelaten.
                                Zo gaat het altijd.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Stel : auto van 242.000€ (200.000€+ BTW)
                                  belastingbesparing vennootschap 17 % hiervan = 41140 euro in totaal (afschrijving over 4-5 jaar).

Is dus verlies voor staat van 41140 euro.

Welke winst maakt de staat op deze auto:

42.000 euro BTW
                                  10.000 euro BIV
                                  Verkeersbelasting jaarlijks enkele duizenden euro's. Ruim boven de 10.000 euro over 5 jaar.
                                  Hogere verzekering + taksen hierop.
                                  Grotere onderhoudskosten garage, dus meer BTW hierop en meer belastbare inkomsten garage.
                                  Meer brandstofverbruik, dus meer inkomsten voor de staat.

Ik heb het nu voor een extreem exclusieve wagen gedaan, maar hetzelfde geldt bv voor een Porsche of andere dure wagen.
                                  Deze brengen de staat veel geld op.

De staat slacht de kip met de gouden eieren.

Natuurlijk, indien deze wagens door de zelfstandigen privé aangekocht worden zullen de opbrengsten voor de staat gelijk blijven. De btw word voor 100% afgedragen, de BIV wordt ook betaald enz...
                                  Enkel als dit soort van wagens niet meer verkocht zullen worden in de toekomst zal de staat er verlies aan doen.
                                  Ze rekenen er dan volgens mij ook op dat deze wagens privé gekocht worden zonder dat er de fiscale voordelen van benut kunnen worden...

Comment

• Dergelijke wagens zullen eerder zelden privé gekocht woden.

Comment

• edit: staat precies toch ni echt online
                                      Last edited by Tomski; 08/02/2012, 08:28.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Nogmaals, ik zie het probleem niet.
                                        Die mens zijn firma draait blijkbaar voldoend cash flow om alle kosten te trekken. Dus waarom niet? Kun je een bedrijfsleider verbieden om de winstpot van zijn firma aan auto's uit te geven? Ik vind van niet. Zou hij niet beter investeren in iets anders? Misschien wel, hangt van de situatie af. Maar het is enkel aan de bedrijfsleider (aandeelhouders) om hierover te oordelen. Niet aan ons en zeker niet aan de fiscus.
                                        Als alles betaald wordt, waar ergens is er dan sprake van 'misbruik'?

²²²²²

En misschien investeerd hij ook nog in andere dingen he , + is dit nu ook een aleenstaand geval , denk nu ook niet dat er zo veel zijn die 4 eigen auto's op hun firma staan hebben maar als de firma dat financieel aankan ... waarom niet he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Gemengde gevoels heb ik hierbij, vraag mij af hoe je dat doet om je klienteel zoveel, te veel te laten betalen. Hebben die dan niet het gevoel dat ze bij hunne rekker genomen worden bij elk faktuurtje? Mensen worden blijkbaar toch graag in de lure gelegd, maar hij leverd misschien wel nuttig werk af...
                                          Ik denk dat het niet aan ons is om te oordelen hoe die man zijn auto's verdient.... Als hij teveel factuureerd moet je maar op een ander gaan... en anders betalen wat hij vraagt.

Comment

Working...
                                          X