Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenJa en dan?
De geannulleerde Ferrari ging wel 50K btw opgebracht hebben op de aankoopprijs.
Nu niets.
Dat zijn ( 50 000 / 350 euro ) 142 gezinnen zoals op tv die ervoor moeten opdraaien... En dan is het nog maar break even voor de staat... Dat had aan bod moeten komen.
Ik vergeet de benzine / verzekeringen / BIV /... Dus ongeveer 200 gezinnen mogen opdraaien voor een annulatie ...Laat ze maar doen.
350 euro VAA is maandelijks
Dus die 142 gezinnen draaien 1 maand op voor die annulatie, en de maand nadien voor de volgende annulatie, enzovoort.
En dat hoger benzineverbruik : de kans is groot dat dat gezin met de Qashqai en de 5-reeks veel meer zal verbruiken dan de Ferrari.
Ik begrijp je punt, maar je laat uitschijnen dat die Ferrari-eigenaar evenveel bijdraagt als 200 doorsnee gezinnen, en da's toch lichtjes overdreven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk BerichtenJaja, Ik zou niet in sommige werknemers hun schoenen willen staan. Wat sommigen per maand gaan moeten bijleggen...
Als werknemer kan je die firmawagen niet zomaar opzeggen...
- weekje op vakantie met Pasen : geannuleerd
- nieuwe vloer in de garage : geannuleerd
De impact beperkt zich niet enkel tot de automobielsector.
Deze jaloezietaks maakt gewoon dat ik minder geld in de economie zal steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenNogmaals, ik zie het probleem niet.
Die mens zijn firma draait blijkbaar voldoend cash flow om alle kosten te trekken. Dus waarom niet? Kun je een bedrijfsleider verbieden om de winstpot van zijn firma aan auto's uit te geven? Ik vind van niet. Zou hij niet beter investeren in iets anders? Misschien wel, hangt van de situatie af. Maar het is enkel aan de bedrijfsleider (aandeelhouders) om hierover te oordelen. Niet aan ons en zeker niet aan de fiscus.
Als alles betaald wordt, waar ergens is er dan sprake van 'misbruik'?
Kosten zijn enkel aftrekbaar om belastbare inkomsten te genereren.
In dit geval is het mi wel duidelijk dat deze kosten de beroepsbehoeften overstijgen.
Een firma mag alles kopen, maar dat wil niet zeggen dat de kosten automatisch aftrekbaar zijn.
Vooral die belastingconsulten met zijn AM, Ferrari, Porsche en Abarth zou dit toch moeten weten. Met zulke domme uitspraken, voedt hij de publieke opinie nog wat. Belastingconsulenten dienen enkel om fraude te verdoezelen. Een schande voor onze sector!
Comment
-
Haa, het aantal posts stijgt weer .
Gisteren ook gezien .... heb 2 bedenkingen:
(1)die gast met zijn 4 sportwagens ging er wel wat over .... anderzijds, die wagens zijn maar voor 50% aftrekbaar dus nog altijd kassa-kassa voor de staat bij belastingen.
(2) dat koppel met hun firmawagens: sorry he, maar die gast reed met een dikke 5-GT en betaalt nu maar 475€ per maand of zoiets. Dat is dus alles in he: wagen, onderhoud, banden, verzekering, DIESEL !! En dan zal zijn loon ook wel navenant zijn he... Die heeft zeker 4.000 netto...
Zelf ben ik al voor een dikke 300€ per maand kwijt aan diesel!!!
Als het hem niet aanstaat mag em altijd eens proberen die wagen prive te kopen en zelf te zorgen voor onderhoud etc, dan is em minstens 2000€/maand kwijt.
IMO rijdt de doornsee werknemer met firmawagen nog steeds goedkoop rond!
Wat wel niet fair is, dat is dat een firmawagen uiteindelijk 2 keer betaald wordt: 1 keer in de vennootschap, en nog ne keer prive. En dat is natuurlijk voor de 'kleine zelfstandigen' een kostelijke zaak...
(en laat ik nu net tot die groep behoren, dus mss ben ik wel biased )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenKlopt. Dus wat is voor mij het gevolg :
- weekje op vakantie met Pasen : geannuleerd
- nieuwe vloer in de garage : geannuleerd
De verhoogde VAA is iets zeer tastbaar, iedereen kent het bedrag exact en psychologisch lijkt het alsof je de briefjes € eigenhandig moet afgeven uit uw privé spaarpot. Reflex: direct de knip op de beurs, met alle gevolg voor BTW inkomsten.
Een mistige maatregel die niet onmiddellijk na te rekenen valt (zoals normaal... ) was m.i. veel slimmer geweest.
Vooral de VLD gaat nog verschieten van de rekening, maar het begint daar langzaam aan door te sijpelen dat ze zichzelf geen klein beetje in de voet geschoten hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenIMO rijdt de doornsee werknemer met firmawagen nog steeds goedkoop rond!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk BerichtenDenk dat dit soort collateral damage zwaar onderschat geweest is, bij de VAA maatregel.
De verhoogde VAA is iets zeer tastbaar, iedereen kent het bedrag exact en psychologisch lijkt het alsof je de briefjes € eigenhandig moet afgeven uit uw privé spaarpot. Reflex: direct de knip op de beurs, met alle gevolg voor BTW inkomsten.
Een mistige maatregel die niet onmiddellijk na te rekenen valt (zoals normaal... ) was m.i. veel slimmer geweest.
Vooral de VLD gaat nog verschieten van de rekening, maar het begint daar langzaam aan door te sijpelen dat ze zichzelf geen klein beetje in de voet geschoten hebben...
En veel werknemers met een verkeerde bedrijfswagen zijn de pineut.
Mijn overtuiging blijft: deze maatregel zal uiteindelijk geld kosten ipv opbrengen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911PJ Bekijk BerichtenNatuurlijk, indien deze wagens door de zelfstandigen privé aangekocht worden zullen de opbrengsten voor de staat gelijk blijven. De btw word voor 100% afgedragen, de BIV wordt ook betaald enz...
Enkel als dit soort van wagens niet meer verkocht zullen worden in de toekomst zal de staat er verlies aan doen.
Ze rekenen er dan volgens mij ook op dat deze wagens privé gekocht worden zonder dat er de fiscale voordelen van benut kunnen worden...
Gelet op uw beroep, hoop ik voor u dat dergelijke wagens privé verkocht gaan worden. Maar het klimaat dat ze nu aan het creëren zijn in de propaganda-organen van de SP.a (VRT en zo) is van die aard dat men het pad aan het effenen is voor de gelijkstelling: "rijden met een Porsche = vogelvrije belastingfraudeur". Al die mensen die nu hun dure auto's dumpen, kunnen die meestal nog wel betalen, nieuwe VAA en al erbij geteld, maar ze voelen gewoon aan dat dit nog maar een begin is en dat rondrijden met een auto die de jaloezie van Crombez opwekt gelijk staat aan een schietschijf op je eigen rug schilderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk BerichtenMijn overtuiging blijft: deze maatregel zal uiteindelijk geld kosten ipv opbrengen
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenGelet op uw beroep, hoop ik voor u dat dergelijke wagens privé verkocht gaan worden. Maar het klimaat dat ze nu aan het creëren zijn in de propaganda-organen van de SP.a (VRT en zo) is van die aard dat men het pad aan het effenen is voor de gelijkstelling: "rijden met een Porsche = vogelvrije belastingfraudeur". Al die mensen die nu hun dure auto's dumpen, kunnen die meestal nog wel betalen, nieuwe VAA en al erbij geteld, maar ze voelen gewoon aan dat dit nog maar een begin is en dat rondrijden met een auto die de jaloezie van Crombez opwekt gelijk staat aan een schietschijf op je eigen rug schilderen.
Velen willen niet meer betalen... Ken ondertussen 3 mensen die alles te koop hebben staan ... ze zijn aan het uitkijken om te verhuizen. En de opmerking "je moet kunnen verhuizen" is niet aan de orde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenToen ik werknemer was, was 200€ veel geld hoor! Nu nog, maar privé dan.
ik vind 200€/maand ook veel geld hoor (zeker prive =D).
Maar diene met zijne 5-GT moet nie zo liggen pijpen en content zijn dat em met ne 5-GT "All-in" rondrijdt voor slechts 475€/maand.
Daar heeft nen andere mens amper ne ford focus 1.4 voor "all-in"...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk heb ook de stem van de 2de handssector niet gehoord. Afgezien van die kerel die zei dat ze nu meer consignatieverkopen hebben. Ja tarara nogal wiedes he.
Ik vraag me echt af welke zelfstandige/bedrijfsleider er nu nog een 2de hands wagen zal kopen met een hoge nieuwprijs, zelfs al is het objectief dan een 'koopje', wetende dat zijn VAA zal berekend worden op die nieuwprijs min 6%/jaar. Is ook niets van aan bod gekomen.
Da's toch een ramp voor die mannen? Privé verkoop gaat dat nooit niet kunnen compenseren.
Met wat geluk staat er binnenkort nen Allroad voor de deur.
Zal wel andere dingen zoeken die mij een voordeel geven.
Nu, ivm die reportage, wat wel de krant stond en niet gezegd is in de reportage, is dat dienen met zijn srt wel dat jaar 5mio € investeringen heeft gedaan en 20 mensen extra heeft aangeworven, ze werken er met 120 man. Dus die mag van mij wel zo een auto hebben.
Of die er 3 moet hebben op de zaak vind ik er wel over! Wij moeten ons als verantwoorden waarom er en nen moto en nen auto op de zaak komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenEn als ze de BTW nu nog gaan verhogen naar 22% gaat de cataloguswaarde nog naar omhoog en dus het VAA ook.
Zo lomp zijn ze daar in Brussel nog niet...
Ha maar hoe gaan ze dan de VAA berekenen voor een 2de hands die eerst is ingeschreven vóór 2012 (dus aan 21% BTW) en die vanaf 2012 wordt overgenomen...? Wordt dan die VAA berekend aan catalogusprijs met 21% of met 22% BTW...?
Ik weet genoeg: Mijne komende auto zal nen hot hatch zijn met redelijke CO2 (à la citroen DS3 racing) die ik PRIVE aankoop en dan betaal ik me gewoon km-vergoeding uit, ik zit gvd >20.000km op de baan per jaar VOOR MN ZAAK (en rijd mss een goei 4.000km prive)Last edited by erik219; 08/02/2012, 11:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten²²²²²
En misschien investeerd hij ook nog in andere dingen he , + is dit nu ook een aleenstaand geval , denk nu ook niet dat er zo veel zijn die 4 eigen auto's op hun firma staan hebben maar als de firma dat financieel aankan ... waarom niet he.
Ben ervan overtuigd dat hij andere gelden wel in vastgoed zal hebben steken. (zo zou ik het toch doen) auto's is maar bijkomstig denk ik dan maar...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk BerichtenFout, volledig fout.
Kosten zijn enkel aftrekbaar om belastbare inkomsten te genereren.
In dit geval is het mi wel duidelijk dat deze kosten de beroepsbehoeften overstijgen.
Een firma mag alles kopen, maar dat wil niet zeggen dat de kosten automatisch aftrekbaar zijn.
Vooral die belastingconsulten met zijn AM, Ferrari, Porsche en Abarth zou dit toch moeten weten. Met zulke domme uitspraken, voedt hij de publieke opinie nog wat. Belastingconsulenten dienen enkel om fraude te verdoezelen. Een schande voor onze sector!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenHaa, het aantal posts stijgt weer .
Gisteren ook gezien .... heb 2 bedenkingen:
(1)die gast met zijn 4 sportwagens ging er wel wat over .... anderzijds, die wagens zijn maar voor 50% aftrekbaar dus nog altijd kassa-kassa voor de staat bij belastingen.
(2) dat koppel met hun firmawagens: sorry he, maar die gast reed met een dikke 5-GT en betaalt nu maar 475€ per maand of zoiets. Dat is dus alles in he: wagen, onderhoud, banden, verzekering, DIESEL !! En dan zal zijn loon ook wel navenant zijn he... Die heeft zeker 4.000 netto...
Zelf ben ik al voor een dikke 300€ per maand kwijt aan diesel!!!
Als het hem niet aanstaat mag em altijd eens proberen die wagen prive te kopen en zelf te zorgen voor onderhoud etc, dan is em minstens 2000€/maand kwijt.
IMO rijdt de doornsee werknemer met firmawagen nog steeds goedkoop rond!
Wat wel niet fair is, dat is dat een firmawagen uiteindelijk 2 keer betaald wordt: 1 keer in de vennootschap, en nog ne keer prive. En dat is natuurlijk voor de 'kleine zelfstandigen' een kostelijke zaak...
(en laat ik nu net tot die groep behoren, dus mss ben ik wel biased )
Het is nooit leuk (zowel als werknemer als zefstandige) om een deel van je loon te moeten afgeven. Bedenk wel dat ze al die jaren al ruim hebben kunnen leven. Als je dan nog beiden op hetzelfde bedrijf gaat werken kan het al wel eens mis lopen natuurlijk. Jammer, zeer jammer natuurlijk, maar mensen zouden hier eerder aan moeten denken en er uit leren...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment