Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn vrouw werkt in het kindergeld en zegt dat het hoofdzakelijk Polen en Roemenen zijn die de laatste jaren hier in Belgie komen werken , nettoloon bijna gelijk aan bruto aangezien ze
    4-5-6 of meer kinderen ten laste hebben en waar ze dus hier in Belgie dan nog eens kindergeld voor krijgen ook .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      Dat zijn waarschijnlijk zelfstandigen!!!
      Ik heb zelf een Excelleke gemaakt om de vergelijking te maken, en in erg veel gevallen komt het gelijk of zelfs goedkoper uit de wagen prive te kopen en een vergoeding door te rekenen (bij veel km's voor werk en indien je de wagen voor een jaar of 8 houdt, zoals voor mij dus geldt).
      Dus voor mij is een firmawagen alvast niet zo interessant meer, ik kan em evengoed prive kopen, dan kom ik dikwijls goedkoper uit...

maar nu ben je appels en peren aan het vergelijken, geen enkele bedrijfswagen bolt 8 jaar in leasing !!!

Comment

• Vraagjes

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijne boekhouder aan telefoon gehad en die had de leuke melding dat ik een VAA heb van ongeveer 14000 euro voor mijne auto. En dat ik dus best mijne auto verkoop en een andere zou kopen die mij privé minder zal kosten. Ik heb een BVBA en de auto is een Audi S5, nieuw gekocht , en ingeschreven in oktober 2008, met een CO2 uitstoot van 256. De prijs van de auto was ongeveer 70000 euro zonder korting.

Ik vraag me af als zijn voorstel de beste optie is?
        Kan mij iemand bevestigen als het bedrag van de VAA dat hij vernoemt ongeveer juist is?
        Verkoop ik mijn auto best particulier in Belgie of beter in het buitenland?
        Of zou ik een betere prijs krijgen in de garage waar ik eventueel een nieuwe koop?
        Is een lichte vracht een optie of gaan ze dat ook afschaffen?

Dit zijn voorlopig al mijn vragen en waarschijnlijk staan de antwoorden hier ergens, maar ik vind 250 pagina's iets te veel om allemaal na te lezen

Alvast bedankt aan degene die antwoorden hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
          Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijne boekhouder aan telefoon gehad en die had de leuke melding dat ik een VAA heb van ongeveer 14000 euro voor mijne auto. En dat ik dus best mijne auto verkoop en een andere zou kopen die mij privé minder zal kosten. Ik heb een BVBA en de auto is een Audi S5, nieuw gekocht , en ingeschreven in oktober 2008, met een CO2 uitstoot van 256. De prijs van de auto was ongeveer 70000 euro zonder korting.

Kan mij iemand bevestigen als het bedrag van de VAA dat hij vernoemt ongeveer juist is?
          Of zou ik een betere prijs krijgen in de garage waar ik eventueel een nieuwe koop?

Dit zijn voorlopig al mijn vragen en waarschijnlijk staan de antwoorden hier ergens, maar ik vind 250 pagina's iets te veel om allemaal na te lezen

TASC-car: Benefit in kind company car

Data Value: Mileage (km): selectYour browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
          • 5000
          • 7500

Co²: Fuel: selectYour browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
          • Diesel
          • Petrol

Employee - Benefit 1st Year Old regime New regimeBenefit year: 3.033,60 10.800,00Taxes year: 1.622,98 5.778,00Extra taxes per year: 4.155,02Extra taxes per month: 346,25
          Click here to see additional years

Employer Old regime New regimeVAT: 238,94 850,67Extra VAT per year: 611,73Min. disallowed expenses: n/a 1.836,00Extra corporate taxes per year: 624,06

Comment

• De dienst van kinderbijslagen voor werknemers heeft het in afgelopen jaar €45.000.000,- (jawel 45 miljoen euro of 1,8 miljard oude BEF ) ten voordele van 34.044 kinderen van vreemdelingen die in België leven uitbetaald en waarvan de kinderen in het land van herkomst gebleven zijn. ( dit vertegenwoordigt € 1.322 per kind.) Maak eens de rekening wanneer het gaat over vijf kinderen of meer.

Deze uitkeringen waren het vorig jaar goed voor 1.24 % van de totale uitgaven van het land.

Dankzij hun kind(eren) die in de Magreb-landen leven voor minder dan € 50 per maand, kunnen hun moslimouders ( die zeer dikwijls onze wetten compleet negeren alsook onze gebruiken en integratie) leven als pasjas op kosten van de Belgische belastingsbetalers. Een echt schandaal.

Hoe dat uitleggen aan een echtpaar in België die met minder dan € 1500 bruto per maand moeten leven?

Ontvangt een Belgische familie kinderbijslag voor een totaal per kind van € 1.322 ?

Opnieuw en altijd opnieuw zijn vreemdelingen bevoorrecht ten nadele van de kinderen van de Europese Unie.

En in tussen tijd, klagen onze ministers ( weeral dezelfde ) dat er geen geld meer is, onder andere voor onze pensioenen te betalen.

Aldus worden wij permanent gepluimd.

De vraag is, hoelang zal dat nog duren ?
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Jawadde...
            Bron ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker Bekijk Berichten
              Bron ?
              Brochure van Vlaams Belang of zo denk ik. Heb dat in ieder geval op zo'n pamfletje al eens gelezen. Als 't in de grote media komt en bekrachtigd/ontkracht word op een grotere schaal geloof ik het, anders lijkt het me sterk.
              Er stond daar toen ook iets op van "vreemdelingen" die hier pensioen krijgen en hier niet wonen. Ik ken zelf een aantal ex-mijnwerkers die inderdaad met hun pensionering terug naar hun "moederland" getrokken zijn maar dat vind ik eigenlijk hun goed recht, er zijn genoeg geboren vlamingen die in Benidorm zitten.

Comment

• de dienst van kinderbijslagen voor werknemers heeft het in afgelopen jaar €45.000.000,- (jawel 45 miljoen euro of 1,8 miljard oude bef ) ten voordele van 34.044 kinderen van vreemdelingen die in belgië leven uitbetaald en waarvan de kinderen in het land van herkomst gebleven zijn. ( dit vertegenwoordigt € 1.322 per kind >>> dit is per jaar) maak eens de rekening wanneer het gaat over vijf kinderen of meer.

Deze uitkeringen waren het vorig jaar goed voor 1.24 % van de totale uitgaven van het land.
                >>> dus 45mio euro is 1,24% van de totale uitgaven van het land (belgië) ? Dan geven wij maar 3,6mia euro per jaar uit ? Dat is 362 euro per belg per jaar

dankzij hun kind(eren) die in de magreb-landen leven voor minder dan € 50 per maand, kunnen hun moslimouders ( die zeer dikwijls onze wetten compleet negeren alsook onze gebruiken en integratie) leven als pasjas op kosten van de belgische belastingsbetalers. Een echt schandaal.

Hoe dat uitleggen aan een echtpaar in belgië die met minder dan € 1500 bruto per maand moeten leven?

Ontvangt een belgische familie kinderbijslag voor een totaal per kind van € 1.322 ? >>> niet per maand, maar wel per jaar. Voor het tweede kind zelfs meer, en voor het derde en volgende kind zelfs veel meer.

opnieuw en altijd opnieuw zijn vreemdelingen bevoorrecht ten nadele van de kinderen van de europese unie.

En in tussen tijd, klagen onze ministers ( weeral dezelfde ) dat er geen geld meer is, onder andere voor onze pensioenen te betalen.

Aldus worden wij permanent gepluimd.

De vraag is, hoelang zal dat nog duren ?
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwmb Bekijk Berichten
                jawadde...
                .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                  .....
                  . 'k Had gelezen 45miljard euro, vond ik eigenlijk ook al veel :-) .
                  Typisch een VB-brochure voor het HLN-vee denk ik ik :-)

Comment

• Ik heb dit ontvangen thuis via mail. De bron staat erbij. Ik zal straks eens kijken.
                    Ik heb niet liggen rekenen, maar die € 45 milj euro is wel 25% van wat wij nu extra aan onze auto's moeten betalen...

Toch geeft dit aan dat wij het geliefkoosde land zijn om van te profiteren. Als iedere Belg moest weten welk deel van hun belastinggeld zou gaan naar de asielzoekers en naar vreemdelingen die niet in België wonen, dan zou er nog meer op VB gestemd worden. Dat ze daar ook maar eens wat bezuiningen. Elke vreemdeling die hier iets mispeutert zouden ze het lang moeten uitsturen en nog een verbod geven om ooit hier terug binnen te komen...

Neen, laat de werkende mens maar nog meer van z'n zuurverdiende centen afgeven...
                    Last edited by BMWMB; 10/02/2012, 09:47.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                      Brochure van Vlaams Belang of zo denk ik. Heb dat in ieder geval op zo'n pamfletje al eens gelezen. Als 't in de grote media komt en bekrachtigd/ontkracht word op een grotere schaal geloof ik het, anders lijkt het me sterk.
                      Er stond daar toen ook iets op van "vreemdelingen" die hier pensioen krijgen en hier niet wonen. Ik ken zelf een aantal ex-mijnwerkers die inderdaad met hun pensionering terug naar hun "moederland" getrokken zijn maar dat vind ik eigenlijk hun goed recht, er zijn genoeg geboren vlamingen die in Benidorm zitten.
                      Op 31/12/2008 betaalde ons land kinderbijslag uit aan 20.173 niet-Belgen voor 38.885 kinderen die in het buitenland opgevoed worden. In 2008 werd hierbij in totaal 53,8 miljoen euro aan kinderbijsl…

Comment

• Dus het totale bedrag klopt maar de percentages zijn er in jouw andere bron bijgevoegd?
                        Ik heb dit exacte verhaaltje ooit op een verkiezingspamflet van het VB gezien.

Maakt mij ook niet uit, de uitkeringen kunnen terecht zijn. Als dat gegeven wordt aan ouders die in België wonen en werken maakt't mij totaal niet uit of die kinderen hier wonen of niet, bij andere mensen wordt toch ook niet nagekeken of dit geld wel echt de kinderen ten goede komt of verdwijnt in accijnzen voor tabak, krasloten of Cara pils?

Comment

• In onze straat woont een Marokkaanse Belg. Hij heeft buiten z'n eigen kinderen, ook nog de kinderen van z'n zus op z'n naam staan om dat extra kindergeld naar het buitenland te sluizen. België laat dit toe.
                          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            In onze straat woont een Marokkaanse Belg. Hij heeft buiten z'n eigen kinderen, ook nog de kinderen van z'n zus op z'n naam staan om dat extra kindergeld naar het buitenland te sluizen. België laat dit toe.
                            En die vertelt dat gewoon aan iedereen die't wil horen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              maar nu ben je appels en peren aan het vergelijken, geen enkele bedrijfswagen bolt 8 jaar in leasing !!!
                              Daar gaat het niet om Stef...

De vraag op iprotest was of een firmawagen voor MIJ nog interessant was.

MIJN geval:
                              -IK koop me graag ne deftige wagen die ik dan voor 8j houd of zo
                              -IK leg per jaar een dikke 20.000km professioneel af

In MIJN geval kan ik dan beter ne wagen prive kopen en vergoeding doorrekenen aan de bvba...

Dat ne werknemer die 475€/maand voor ne dikke 5-GT moet betalen over 4jaar goedkoper af is met de auto van de zaak, da's nogal wiedes...

Comment

• Buitenlandse nummerplaten

Wat is de boete of sanctie eigenlijk op het rijden met buitenlandse nummerplaten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
                                  Hallo allemaal,

Optie 1 is van de wagen waar je zo graag mee rijdt gewoon te houden en de belasting (ongeveer 5.000 per jaar) te betalen. Je MOET hem immers niet wegdoen.

Wel opletten met lichte vracht!
                                  Iedereen gaat er vanuit dat lichte vracht 100% aftrekbaar is en hierop geen VAA wordt berekend. Dat is een foute opvatting.
                                  Bij personenwagens wordt het privégebruik getaxeerd via de regel van de VAA, berekend op 5000/7500 kilometer.

Bij privégebruik van lichte vrachtwagens telt deze regeling niet, en wordt het privégedeelte berekend naar werkelijk gebruik.
                                  Een lichte vracht die je dus totaal niet voor de zaak gebruikt kan 100% in de privé belast worden als VAA, maar dat weten velen blijkbaar niet.

Comment

In onze straat woont een Marokkaanse Belg. Hij heeft buiten z'n eigen kinderen, ook nog de kinderen van z'n zus op z'n naam staan om dat extra kindergeld naar het buitenland te sluizen. België laat dit toe.
                                    Wanneer verhuis je naar dat te renoveren pand wat je had gekocht?

Comment

• Volgens de huidige planning verhuizen we in september.
                                      OO 00 OO

Comment

Volgens de huidige planning verhuizen we in september.
                                        Nice. Ben wel curieus wat je er van hebt gemaakt. Mocht je een fotootje hebben...

Comment

• Wachten tot het klaar is...
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X