Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door justinlacroix Bekijk BerichtenWat is de boete of sanctie eigenlijk op het rijden met buitenlandse nummerplaten?
Dit wil zeggen, indien je tot 1 van deze categorieën behoort
Artikel 3
§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven.
Het verblijf in België houdt in dat deze personen voldoen aan één van de volgende voorwaarden :
a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;
b) ingeschreven zijn in de Belgische Kruispuntbank van Ondernemingen als rechtspersoon;
c) als rechtspersoon opgericht zijn door of krachtens het internationaal of buitenlands recht en beschikken over een vaste verblijfplaats in België waar het voertuig beheerd of gebruikt wordt.
M.a.w. als a), b) of c) op jou van toepassing is en je rijdt niet rond met een Belgische plaat, dan hang je.
Daarnaast en veel erger: fiscaal pv
=
achterstallige biv en verkeerstaks betalen + een forse boete (bepaald door de rechter)
En ze doen het. Deze en vorige week al 2 keer de douane buitenlandse nummerplaten zien controleren aan de Shell in Wetteren (E40)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
§2. In de hierna vernoemde gevallen echter is de inschrijving in België van voertuigen die in het buitenland zijn ingeschreven en in het verkeer worden gebracht door de personen bedoeld in § 1 niet verplicht voor :
1° het motorvoertuig dat door een buitenlands professioneel dienstverlenend bedrijf voor hoogstens 6 maanden, niet hernieuwbaar, wordt verhuurd aan een persoon bedoeld in § 1; het huurcontract op naam van diegene die het voertuig in het verkeer brengt dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, ondertekend en gedateerd;
Comment
-
Je kunt je ook gewoon uitschrijven in België en elders gaan wonen.
Wat de gevolgen zijn voor de sociale zekerheid weet ik niet. Waarschijnlijk ben je dan alle opgebouwde pensioenrechten kwijt en ook geen ziekteverzekering etc. meer.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIn het buitenland kent men ook VAA hé.
Comment
-
Als je die prive inschrijft is vaa niet aan de orde.
BIV is iets wat in veel landen niet bestaat en ook taksen zijn meestal lager dan in België, idem voor (accijnzen op) brandstofprijzen.
Maar om speciaal voor een auto te gaan verhuizen is er voor mij ook wel overMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Neen, laat de werkende mens maar nog meer van z'n zuurverdiende centen afgeven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe zou eens moeten weten hoeveel brave spraarders persoonlijk al duizenden euro's en meer kwijtgespeeld zijn aan de grootbanken.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenZeer informatief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDomme vragen, domme antwoorden.
Welke grootbanken? Waar en wanneer zijn spaarders hun geld kwijtgeraakt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenHadden ze gewoon gezegd voor iedereen 10% erbij op de VAA van 2011 dan was er geen probleem geweest (een beetje gemor maar dat was het) en dan hadden ze hun 200 miljoen wel gehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenAls jij het zegt.
Welke grootbanken? Waar en wanneer zijn spaarders hun geld kwijtgeraakt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet gaat niet over spaargeld op een simpel spaarboekje. Wel over de zogezegd veilige beleggingen die ze mensen aanpraten.
Als mijn bankier mij 'aanpraat' om 10% van mijn liquide middelen in aandelen te stoppen, en die aandelen halveren in waarde, dan ben ik geen 'duizenden euro's kwijtgespeeld bij grootbanken'. Act like a man and take it.
Er zijn genoeg risicoprofielen die je de bank moet opstellen met jouw input voordat je 'zonder dat je het weet' risico loopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet gaat niet over spaargeld op een simpel spaarboekje. Wel over de zogezegd veilige beleggingen die ze mensen aanpraten.
Maw je neemt risico, dwz ook risico op verlies.
Als je nu met die winsten een auto koopt vind ik eigenlijk ook dat je daar VAA zou moeten op betalen Enfin zo gaat dat toch bij een ondernemer.
Spaar je, dan neem je in België (tot nogtoe) geen tot miniem risico, maar wordt de koopkracht "waarde" van je geld steeds minder.
In die context trouwens iets leuks:
Je start je eigen bedrijf met je spaargeld (dat je na het betalen van vele belastingen nog over hebt). Je koopt je ook een wagen met je bedrijf(je) voor gecombineerd gebruik en nu mag je nog eens VAA gaan betalen ........ zo werkt dat vandaag. (ok je mag wat in kosten brengen ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenJij noemt dat 'aanpraten'. Ik noem dat investeren. Jouw handtekening = jouw goeie of verkeerde keuze.
Als mijn bankier mij 'aanpraat' om 10% van mijn liquide middelen in aandelen te stoppen, en die aandelen halveren in waarde, dan ben ik geen 'duizenden euro's kwijtgespeeld bij grootbanken'. Act like a man and take it.
Er zijn genoeg risicoprofielen die je de bank moet opstellen met jouw input voordat je 'zonder dat je het weet' risico loopt.
Comment
-
Hallo allemaal,
Na deze 252 blz. te hebben gelezen, heb ik ook maar besloten om me te registreren.
Ik had me altijd voorgenomen om voor m'n 40'ste verjaardag een Muscle Car aan te schaffen,
maar hoe bereken ik m'n VAA hierop, na minister Vanackere zijn vereenvoudigingen op 2'de handswagens?
Optie A: Een jong 2'de hands Mustang GT.
Intiële catalogusprijs? Deze auto' worden niet officieel verkocht in Europa, dus geen catalogusprijs. Of mag ik de Amerikaanse catalogusprijs nemen? Da's nog interessant
Optie B: Een Chevrolet Chevelle 1969-72
Nog plezanter. Hoe begin je hier aan om de catalogusprijs te bepalen?
Heeft iemand hier een antwoord op?
Comment
Comment