Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• middenklasse heeft het nog nooit zo goed gehad als nu (welvaartsgewijs)
    => heeft bijgevolg ook meest te verliezen
    denk daar allemaal maar eens goed over na!
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      middenklasse heeft het nog nooit zo goed gehad als nu (welvaartsgewijs)
      => heeft bijgevolg ook meest te verliezen
      denk daar allemaal maar eens goed over na!
      En uw punt is ? Volgens mij heeft die middenklasse daar ook voor gewerkt en betaalt ze daar ook heel wat belasting voor.
      Ik denk eerder dat de niet-werkende klasse het nog nooit zo goed heeft gehad : werklozensteun, vervroegd pensioen, OCMW-steun, etc... En in heel wat gevallen daar bijzonder weinig (tot helemaal niets) voor bijgedragen.

Comment

• Arbeidershuisjes van vroeger zijn nu aangebouwde of vrijstaande villa's in moderne verkavelingen. En nu zijn er vaak meer auto's in de garage/carport/oprit dan er gezinsleden zijn met een rijbewijs om in de sfeer van het forum te blijven: elks zijn of haar daily en dan nog een speelgoedje voor t weekend...

Ik zeg niet dat dit niet goed zou zijn eh, kijk gewoon eens van waar we komen (je ouders, grootouders...) en in welke korte tijdspanne dit geëvolueerd is. Werken we nu zoveel meer dan hen dan? Ik dacht het niet. gewerkt =/= schulden gemaakt...
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
          En uw punt is ? Volgens mij heeft die middenklasse daar ook voor gewerkt en betaalt ze daar ook heel wat belasting voor.
          Ik denk eerder dat de niet-werkende klasse het nog nooit zo goed heeft gehad : werklozensteun, vervroegd pensioen, OCMW-steun, etc... En in heel wat gevallen daar bijzonder weinig (tot helemaal niets) voor bijgedragen.
          +1

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            Arbeidershuisjes van vroeger zijn nu aangebouwde of vrijstaande villa's in moderne verkavelingen. En nu zijn er vaak meer auto's in de garage/carport/oprit dan er gezinsleden zijn met een rijbewijs om in de sfeer van het forum te blijven: elks zijn of haar daily en dan nog een speelgoedje voor t weekend...

Ik zeg niet dat dit niet goed zou zijn eh, kijk gewoon eens van waar we komen (je ouders, grootouders...) en in welke korte tijdspanne dit geëvolueerd is. Werken we nu zoveel meer dan hen dan? Ik dacht het niet. gewerkt =/= schulden gemaakt...
            +1, er worden nog grote villas gebouwd en gekocht, das waar. Maar je mag je daar ook niet op miskijken. Die worden veelal aangekocht met een deel centen van de vorige generatie. (erfenis, schenking)
            Voor de huidige Jonge generatie is het met zijn huidig loon als middenklasser heus niet zo simpel om een woning te kopen.
            Kijk maar eens na hoeveel geld je krijgt voor een afbetaling van 1200 euro/ maand op 25 jaar. Zal een dikke 200000 euro zijn. Ga dan eens op immoweb zien. Neem nog een eigen inbreng dat je de registratie a 10% zelf kan dokken. Ge gaat geen dikke villa vinden.

En middenklasse met meerdere Autos kom je ook enkel tegen op fora als deze hoor.

Spreek eens met wat mensen in een bank en pols eens naar de zicht- en spaarrekeningen. Niet veel soeps hoor.

Comment

• Zonder er te hoeven voor quoten zijn de laatste berichten toch wat in die sfeer van wat ik bedoel.
              Het probleem bij velen is ( en mss ook wel enkelen hier?? ) dat er geen buffer meer is en iets te hard op " de limiet " hebben geleefd. Banken lieten dit ook al te gemakkelijk toe voor de bankencrisis.
              Zoals jullie al wel zal opgemerkt is heb ik ook een vloot wagens, maar het gros is daarvan volledig betaald en indien de economie toch wat zou sputteren is het aan mij om er eventueel wat van de hand te doen, alles wat er van euros dan binnenkomen is in the pocket.
              Je moet dus altijd een gemakkelijke stap kunnen terugzetten zonder de rode draad in je financien te doorknippen, En natuurlijk zou het pijn doen wanneer ik een van mijn Oldies moet verkopen maar of de economie nu slecht of goed draait is dit scenario zowiezo voorzien dat ik er wel eens 1 van de hand doe..

Waar ik een beetje voor vrees is dus dat vele jongere gezinnen met kinderen zich toch de strop rond de nek hebben gedaan en dan bedoel ik met vastgoed. Dat ze een sjieke wagen hebben die een stevig budget per maand kost is redelijk snel op te lossen door de wagen te verkopen, cash te incaseren en iets oud en kleiner te kopen.
              Maar je woning te koop zetten omdat het financieel niet haalbaar is, is toch nog wel andere koek.

.
              Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Idd, en mijn partner en ik willen die buffer houden + een budget voor een Jonge occassie van 15k (mijne is 11j nu) en ook niet te veel lenen Max 1000 per maand.
                Zitten we altijd goed. Nu de banken spelen ook hier een vuile rol want daar kunnen we gemakkelijk 1400 per maand afbetalen. Ja, zolang alles goed gaat ja.

maar ja, voor mij is een Bank: zoveel mogelijk winst maken en als t verkeerd gaat betaald de staat (wij dus) het toch.

Comment

• De bashing tegenover de banken vind ondertussen ook wel wat overroepen. Iedereen in mijn omgeving die momenteel een lening wilt krijgen moet dubbel en dik bewijzen dat ze het kunnen betalen en dat was bij mij niet anders.

Het probleem ligt bij de mensen zelf, ze 'zeggen' dat ze geen schulden hebben maar zwijgen als de dood over de flatscreen die op afbetaling aangekocht werd of de koelkast, auto, playstation, .. enzovoort. Als je alles op tafel legt, ben ik zeker dat de risico analyse van een bank meer dan voldoet.

En zoals Allalin zegt, en bank wilt winst maken. Maar ook hun geld terug krijgen opt einde van de rit. Niemand geeft graag zijn geld zonder zeker te zijn dat ze hun geld terugkrijgen. Zelfs de banken niet.
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    De bashing tegenover de banken vind ondertussen ook wel wat overroepen. Iedereen in mijn omgeving die momenteel een lening wilt krijgen moet dubbel en dik bewijzen dat ze het kunnen betalen en dat was bij mij niet anders.

Het probleem ligt bij de mensen zelf, ze 'zeggen' dat ze geen schulden hebben maar zwijgen als de dood over de flatscreen die op afbetaling aangekocht werd of de koelkast, auto, playstation, .. enzovoort. Als je alles op tafel legt, ben ik zeker dat de risico analyse van een bank meer dan voldoet.

En zoals Allalin zegt, en bank wilt winst maken. Maar ook hun geld terug krijgen opt einde van de rit. Niemand geeft graag zijn geld zonder zeker te zijn dat ze hun geld terugkrijgen. Zelfs de banken niet.
                    Inderdaad, je hebt precies een groep die heel voorzichtig is en een groep die dat minder is.
                    Wij hebben bewust altijd gezorgd dat onze prive-uitgaven (woning, prive-wagen, vaste kosten,...) ook te betalen zijn indien ik als zelfstandige mijn werk zou verliezen. Mijn vrouw is vastbenoemd leerkracht, die postjes zijn natuurlijk ook in gevaar indien de volledige staat failliet gaat maar als we zelfs daar rekening mee moeten houden kunnen we niets meer doen.
                    Privé hebben we ook steeds voor een buffer gezorgd voor't geval er een nieuwe auto moet komen, ernstige gezondheidsproblemen,... Die buffer ben ik nu wel iets aan't afbouwen (lees: investeren in't huis) aangezien het bij de bank niet echt veilig staat/stond.

Maar met voordeel alle aard heeft dit niets te maken, dus back on-topic :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

Banken weten maar al te goed wat je aan leningen hebt uitstaan hoor, ook bij hun concurrenten.
                      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Banken weten maar al te goed wat je aan leningen hebt uitstaan hoor, ook bij hun concurrenten.
                        Ja natuurlijk, maar dat wordt eenmalig gechecked bij het opstellen van het dossier. Als jij daarna beslist om alles op afbetaling te kopen en zo je lening niet meer te kunnen betalen? Ik heb het over deze gevallen

Comment

• Jaaaaaaaren terug kon ik een televisie en home cinema set goedkoper kopen als ik 'm kocht "op krediet" met een kaart van de winkel. Kaart gevraagd, gekregen, ding gekocht en cash betaald, kaart nooit gebruikt.

Toen ik twee jaar later een financiering op een auto wou doen, vertelde de bank me dat ik een kredietlijn bij die winkel had, en dat één van de voorwaarden van de financiering was dat ik die kredietlijn stop zette. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik denk wel dat een kredietinstelling achter zo een winkel minder strikt is met krediet verstrekken dan een bank...

Comment

• Ik zie dat het hier in de laatste topics de goede kant uitgaat, er wordt blijkbaar toch even stilgestaan bij dit alles...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              En wat zeggen die mannen van Deloitte???
                              Voor de fiscalisten van multinationals en middelgrote Belgische bedrijven is het duidelijk: de fiscale maatregelen in de begroting-Di Rupo gaan te ver. Bijna tweehonderd van de driehonderd bezoekers van het jaarlijkse Tax Forum in Brussel gaan hun investeringsbeleid in België aanpassen, blijkt uit een enquête van consultant Deloitte.

163 reacties, bijna even erg als hier

Bijna tweehonderd van de driehonderd bezoekers van het jaarlijkse Tax Forum in Brussel gaan hun investeringsbeleid in België aanpassen, blijkt uit een enquête van consultant Deloitte.
                              Opvallend: ook delokalisatie is een 'hot' thema onder de fiscalisten. Ruim een op de drie zegt dat zijn of haar bedrijf een (gedeeltelijke) verhuizing van de activiteiten overweegt naar het buitenland vanwege de nieuwe begrotingsmaatregelen genomen door Di RupoI.
                              Last edited by fblade; 14/02/2012, 12:02.

Comment

• Ga er nog 1 maal iets over zeggen want t is wel offtopic.
                                Moet de overheid niet stilaan iets gaan doen aan al die kredieten? Je kan werkelijk alles kopen op afbetaling. De mensen wat beschermen tegen zichzelf? Of zie ik het hier mis.

Of mss hebben ze het te druk met extra belastingen te zoeken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Ik zie dat het hier in de laatste topics de goede kant uitgaat, er wordt blijkbaar toch even stilgestaan bij dit alles...
                                  Iedereen die zelfstandig wordt heeft hier toch al bij stilgestaan? Blijft't feit dat je natuurlijk geen verstandige beslissingen kan nemen als de spelregels steeds veranderen. Mijn spelregels zijn gebaseerd op't feit dat de overheid mijn vrouw als vastbenoemde bepaalde zekerheden heeft gegeven. Als dat zou wegvallen door wanbeleid ben je natuurlijk rap klaar met spelen.

Ik heb een tweedehands besteld omdat dat gewoon verstandiger was +/- 1 maand geleden, blijkt achteraf niet perse verstandiger te zijn... niet mijn fout maar ik draag wel de gevolgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                    Ga er nog 1 maal iets over zeggen want t is wel offtopic.
                                    Moet de overheid niet stilaan iets gaan doen aan al die kredieten? Je kan werkelijk alles kopen op afbetaling. De mensen wat beschermen tegen zichzelf? Of zie ik het hier mis.
                                    Als ze eens zouden beginnen met de aandeelhouders van Dexia & co NIET terug te betalen? Denk maar even terug aan het ARCO-verhaal. Waarom een coöperatieve die ontstaan is vanuit het ACW plots meer rechten lijkt te moeten krijgen dan een individuele aandeelhouder, is me nog steeds niet duidelijk. Als ze dat hebben opgelost - fairly simple, isn't it? - mogen ze hun tanden zetten in de bestrijding van kredietverstrekkers. En onderweg mogen ze de bankensector terug regulariseren, met een strikte scheiding tussen zaken- of risicobanken en spaarbanken. Eens zien hoe lang de mevrouw Leemansen van deze wereld dan nog blijven bestaan.

Comment

• [QUOTE=fblade;4836610]De bashing tegenover de banken vind ondertussen ook wel wat overroepen. Iedereen in mijn omgeving die momenteel een lening wilt krijgen moet dubbel en dik bewijzen dat ze het kunnen betalen en dat was bij mij niet anders.

Hier net hetzelfde, willen investeren via nv maar de banken willen hypotheek leggen op de privé. Ook al zitten wij in categorie 1 op de schaal van 1-12 qua kredietafbetalingen en hebben we de laatste 5 jaar naar onze normen schitterende winstcijfers en netto overschot / jaar. Wie houdt er hier dan de economie tegen?
                                      Dus, als ze bij hun standpunt blijven zullen er hier geen investeringen komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Ik heb een tweedehands besteld omdat dat gewoon verstandiger was +/- 1 maand geleden, blijkt achteraf niet perse verstandiger te zijn... niet mijn fout maar ik draag wel de gevolgen.
                                        In december had Greco je gezegd dat dat een verstandige beslissing was. Nu zal ie zeggen dat je dat niet had moeten doen als je het niet kon betalen.

Ik ben blij dat ik mijn originele plannen voor een tweedehands van 6-7 jaar lang genoeg in de koelkast heb gestoken... Stel u voor dat ik toen ook iets als een VW Phaeton voor 30k had gekocht... Volgens Greco in december ook een verstandige keuze, nu plots ook iets dat je best niet had gekocht als je het niet kon betalen.

Comment

• 'Eén op de drie bedrijven overweegt vertrek uit België'
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                          X