Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door davnan Bekijk Berichten
    hello,

    Ik ving op dat er eind deze maand een verduidelijking van de wet zou gepubliceerd worden waarin enkele achterpoortjes zouden gesloten worden (waaronder business reeksen) : iemand op de hoogte ?

    THX

    Davnan
    Niks van gehoord. Lijkt me ook sterk, is toch helemaal geen achterpoortje?
    Die catalogusprijzen worden opgesteld en aanvaard door de overheid dus dat lijkt me sterk...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Niet mee lachen mensen
      Ik mag ermee lachen, want ik ben zelf voor 9% invalide.
      Niet genoeg voor een blauwe parkeerkaart of vrijstellingen...
      Ik moest wel niet in 't leger. WIN!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
        Ik mag ermee lachen, want ik ben zelf voor 9% invalide.
        Niet genoeg voor een blauwe parkeerkaart of vrijstellingen...
        Ik moest wel niet in 't leger. WIN!
        Mag ik de Opel Insignia aanbevelen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
          Ik mag ermee lachen, want ik ben zelf voor 9% invalide.
          Niet genoeg voor een blauwe parkeerkaart of vrijstellingen...
          Ik moest wel niet in 't leger. WIN!
          Tja, liever in't leger dan er zo bijlopen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            Tja, liever in't leger dan er zo bijlopen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              Ge moet dat baardje eens zien

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                Tja, liever in't leger dan er zo bijlopen...
                Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                Ge moet dat baardje eens zien
                Pff, laughing all the way to the bank, waarde collega
                "Een arbeidsongeval, uw financiele ademruimte sinds 1992"™

                Comment


                • Zeg hoe zit dat met VAA en afschrijving op een Moto... ?
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Zeg hoe zit dat met VAA en afschrijving op een Moto... ?
                    Geen VAA. Afschrijving zoals wagen.

                    Comment


                    • Hehe net om een offerte geweest voor een BMW K1300S.

                      Exit 7 Welkom Moto
                      U hoeft dit niet te lezen.

                      Comment


                      • Geen K1600GT?

                        Dat is mijn volgende fiets

                        Comment


                        • Op 't gemakske beginnen he
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            En leg mij dan eens uit waarom iemand een auto overneemt van een collega meer VAA zou moeten betalen dan iemand die dezelfde auto krijgt (zelfde uitrusting, leeftijd, km-stand) maar waarvan de werkgever die tweedehands gekocht heeft.
                            Ze hebben alletwee één vorige chauffeur (for sake of the argument) en het betreft dus een volledig evenwaardig voertuig. Alleen heeft de eigenaar (de eigenaar! Niet de chauffeur/genieter) van het tweede voertuig een recenter en dus lagere factuur en gaat het daar op papier om een tweedehands voertuig.

                            Ik zie geen verschil in werkelijk voordeel in natura voor de gebruiker in die twee scenario's en gelukkig is de aangepaste regelgeving ook als dusdanig opgezet.
                            Ik zie geen verschil : de nieuwe regelgeving trekt gewoon op niks en de jaarlijkse waardevermindering zou veel dichter bij de realiteit moeten aanleunen.
                            Dan zou het voor iedereen eerlijker zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                              Ik zie geen verschil : de nieuwe regelgeving trekt gewoon op niks en de jaarlijkse waardevermindering zou veel dichter bij de realiteit moeten aanleunen.
                              Dan zou het voor iedereen eerlijker zijn.
                              Dat kan allemaal wel zijn. De regeling zou vooral ook rekening moeten houden met het aantal gereden privé kilometers want vooral die bepalen het werkelijke voordeel.

                              Maar daar gaat het in deze voor mij dus niet over.
                              Het gaat me enkel om het feit dat tweedehands of niet zowat de slechts mogelijke basis om VAA te bepalen. Dan heb ik nog liever de nieuwe regeling.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                Hehe net om een offerte geweest voor een BMW K1300S.

                                Exit 7 Welkom Moto
                                Heb ik ook overwogen, maar het is te gevaarlijk geworden op de baan.

                                Comment


                                • Waarom niet met een moto door het verkeer? Nu de terreinwagens zoals een Cayenne, Range Rover … niet meer kunnen genieten van het voordelige fiscale stelsel van de zgn. 'lichte vrachtwagen', is het tijd om op de moto te stappen. Zoals u weet wordt een personenwagen niet bepaald fiscaal vriendelijk behandeld. Zo mag u (stel eens


                                  "Bij een moto geldt er zo geen minimumforfait, rijdt u dus slechts 1000 km privé per jaar, dan wordt u slechts op dit voordeel belast."

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Vwalla.

                                    Volgens mij hebben we het over die 10% zaakvoerders die aankoper en genieter tegelijkertijd zijn en die een dikke bak in occasie kopen en zich nu bedrogen voelen.
                                    Pardon?
                                    Omdat we dan "maar" met 10% zijn (van waar komt dat cijfer trouwens?), dat maakt het dan maar ok?

                                    Natuurlijk voelen we ons bedrogen. Voor een auto die we 2 jaar terug 30k+btw hebben betaald zou het VAA berekend worden op 102000 (nieuwprijs) *70% (is intussen 5,5 jaar oud). Waar slaat dat nu eigenlijk op? Wie dat 'normaal' vindt heeft ze volgens mij niet allemaal op een rij.

                                    Van waar haalt men het recht om in de plaats van de bedrijfsleider te beslissen dat we een bepaald autobudget niet aan een 2dehands met hoge nieuwprijs mogen spenderen (op straffe van...)?

                                    Hoe we het opgelost hebben, kun je enkele pagina's terug lezen. Ik kan je zeggen dat de Belgische staat de grote verliezer is in deze en dat het voor ons ook niet als een achteruitgang wordt beschouwd.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                      Pardon?
                                      Omdat we dan "maar" met 10% zijn (van waar komt dat cijfer trouwens?), dat maakt het dan maar ok?

                                      Natuurlijk voelen we ons bedrogen. Voor een auto die we 2 jaar terug 30k+btw hebben betaald zou het VAA berekend worden op 102000 (nieuwprijs) *70% (is intussen 5,5 jaar oud). Waar slaat dat nu eigenlijk op? Wie dat 'normaal' vindt heeft ze volgens mij niet allemaal op een rij.

                                      Van waar haalt men het recht om in de plaats van de bedrijfsleider te beslissen dat we een bepaald autobudget niet aan een 2dehands met hoge nieuwprijs mogen spenderen (op straffe van...)?

                                      Hoe we het opgelost hebben, kun je enkele pagina's terug lezen. Ik kan je zeggen dat de Belgische staat de grote verliezer is in deze en dat het voor ons ook niet als een achteruitgang wordt beschouwd.
                                      Kerel, get off your high horse.
                                      Als bedrijfsleider mag je nog altijd doen wat je wil met het kapitaal van je bedrijf.
                                      Niemand beslist iets in jouw plaats.

                                      Jij beschouwt het kapitaal van je vennootschap en je privé vermogen als één, onterecht.
                                      Net zoals je jezelf als koper en genieter van het bedrijfsvoertuig als één en dezelfde rechtspersoon beschouwt. Eveneens onterecht.

                                      Maar swat, er zijn er hier blijkbaar niet veel die verder kunnen/willen dan hun eigen neus lang is.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • Nee, ik denk dat je dat verkeert leest...

                                        Het punt is dat hij als zaakvoerder besliste zuinig met zijn geld om te gaan, en daarom een tweedehands wagen te kiezen. Door de gewijzigde VAA-regels wordt die tweedehands plots aan de catalogusprijs -30% belast in plaats van op basis van (forfaitaire) kilometers of de reële waarde van de wagen.

                                        Plots is zijn goede-huisvader-gedrag van het beperken van de investeringen in zijn gezicht ontploft en moet hij om de kosten privé én voor de vennootschap onder controle te krijgen zijn wagen verkopen (vermoedelijk met aanzienlijk verlies omdat de wagen absoluut oninteressant is geworden voor venootschappen en dus enkel kan verkocht worden aan particulieren of export voor het buitenland) én moet hij een nieuwe wagen voorzien die niet teveel mag kosten en niet teveel CO² uitstoot. Als je een tweedehands kar van aankoopprijs 30k dringend moet verkopen zit je makkelijk aan een overnameprijs van 10k, dus de brave zaakvoerder kan met geluk een Smart ForTwo of een Chevrolet Matiz, Citroën C1, Ford Ka of Renault Twingo scoren.

                                        En dat is het scenario waar de zaakvoerder er geen cent van moet bijleggen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                          Heb ik ook overwogen, maar het is te gevaarlijk geworden op de baan.
                                          Goh, het is gevaarlijker, maar nog doenbaar.
                                          Alleen, de laatste tijd merk ik dat ik meer rechts rij dan links, daar is de baan meestal vrij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X